بازدید 14354
محمد تقی رهبر:

به عفاف و حجاب می رسند، می گویند بودجه نداریم؛ اما برای کیش ...

در حوزه فیلم، هنر، تئاتر و دانشگاه در زمینه عفاف و حجاب و فرهنگ سازی چه کار کرده اند؟ تأکید دارند که بودجه گذاشته‌اند؛ بودجه سرمایه ملت است، چه فکر و اندیشه ای گذاشته اید؟ چه طرح نظارتی‌ داشته اید؟ حاکمیت مسئول امر به معروف و نهی از منکر است، ولی شماها چه کرده اید؟ آیا این وضعیت دانشگاه اسلامی است؟ این بی بندو باری ها و... نمی گوییم هم اینگونه هستند، ولی حتی یک مورد هم نباید داشته باشیم.
کد خبر: ۱۶۴۲۴۸
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۰:۳۲ 30 May 2011
سرویس مجلس «تابناک» ـ خوشبختانه در دانش و تکنولوژی، حرکت‌های خوبی در کشور انجام شده، ولی از فرهنگ ناب اسلامی، آن گونه که باید حمایت لازم انجام نشده و در سالیان پس از انقلاب هم کار جدیدی صورت نگرفته است.

محمد تقی رهبر در گفت وگو با «تابناک» درباره انتقاد از عملکرد فرهنگی دولت گفت: اشکال کار این است که مسئولین فرهنگی، معمولا چندشغله اند و نمی توانند افکار خود را متمرکز کنند. مهندسی فرهنگی چگونه باید تدوین شود؟ جوانان تا چه اندازه آگاهی دارند؟ برای فردا چه فکری داریم؟ برای دانشگاه ها چه فکری کرده ایم؟ در بحث عفاف و حجاب چه کاری انجام شده است؟

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: از آغاز به کار این دولت اصولگرا، بر سر این موضوع با دولت مشکل داشته ایم، از همان روزی که گفتند مشکلمان موی دختران نیست و جلوی نیروی انتظامی را گرفتند. شش سال است این حرف‌ها را می زنیم. در جامعه فرهنگ بی بند و باری رواج یافته و در فیلم‌ها و جشنواره ها به گونه ای شده است که مردم می گویند چرا می گویید صهیونیستها بد هستند؟!

وی ادامه داد: در حوزه فیلم، هنر، تئاتر و دانشگاه در زمینه عفاف و حجاب و فرهنگ سازی چه کار کرده اند؟ تأکید دارند که بودجه گذاشته‌اند؛ بودجه سرمایه ملت است، چه فکر و اندیشه ای گذاشته اید؟ چه طرح نظارتی‌ داشته اید؟ حاکمیت مسئول امر به معروف و نهی از منکر است، ولی شماها چه کرده اید؟ آیا این وضعیت دانشگاه اسلامی است؟ این بی بندو باری ها و... نمی گوییم هم اینگونه اند اما حتی یک مورد هم نباید داشته باشیم.

رئیس فراکسیون روحانیون مجلس خاطرنشان کرد: مصوبه شورای انقلاب فرهنگی سال‌هاست که روی میز است و دستگاه اجرایی کاری نمی کند. قانون ساماندهی مد و لباس کرا ه در مجلس هفتم قانون شد، اجرا نمی کنند و می گویند: بودجه نداریم.

چرا برای مراسم کیش و جشن ایرانیان پول دارید؟ چرا برای رشوه هایی که به این و آن برای انتخابات آینده می دهند، پول دارید، ولی به محض آنکه به عفاف و حجاب می رسید، می گویید بودجه نداریم؟ این یعنی چه؟ یعنی اهتمام نیست، برنامه و تدبیر نیست. در خیابان ها اوضاع واقعا شرم آور است.

مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی به نام گسترش فرهنگ عفاف و حجاب در اواخر دولت خاتمی به امر رهبری تدوین شد. پس از آن انتظار بود که در این دولت اجرا شود، ولی از آن زمان در دست این ها مانده است. رهبر انقلاب نیز به اجرای آن تأکید داشتند؛ اما حرف ایشان را این گونه روی زمین گذاشته اند.

این نماینده اصولگرای مجلس در ادامه گفت: می گویند کدام دولت به اندازه این دولت به بخش فرهنگی خدمت کرده است؛ شاید از نظر بودجه حرکت‌هایی شده است، اما تنها بودجه نیست. امور فرهنگی تدبیر، برنامه، مدیریت، جدیت و دلسوزی می خواهد تا این نسل را برای آینده بپرورانیم و میراث اسلام و انقلاب را به آنها بسپاریم.

تازه ترین اخبار مجلس شورای اسلامی را در صفحه سرویس مجلس «تابناک» بخوانید.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۷
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳۱
كشش و نياز به برقراري با جنس مخالف يك امر خداداديه كه هيچ حكومت و قانوني نميتونه انسان رو از اين موهبت منع كنه.شما ميگين ازداج. باشه ازدواج. با كدوم درآمد. با كدوم پول.پدري كه براي ساليان سال براي رفاه دخترش زحمت كشيده كه نميتونه بدون هيچ پشتوانه اي دخترش رو بفرسته خونه ي بخت. بياييد در عوض اين شعار هاي پوش براي جوان ها شغل ايجاد كنيد كار ايجاد كنيد.هزينه هاي خريد مسكن و ماشين و مواد غذايي سر ساماور شده.كدام يك از جوان هاي ما قدرت پرداخت اجاره خانه و قست رو دارن؟ حالا باز هم اشون بگه حجاب.اون دنيا ايشون بايد جواب پس بده و ميده.
سلام حضور جناب آقای رهبر نماینده محترم اصفهان در مجلس شورای اسلامی
حاج اقا سلام
اینکه گفته می شود بودجه برای عفاف و حجاب ندارند حرف بی ربطی است اینکه مشکل کشور همین حجاب و عفاف است هم حرف بی ربطی است با عرض معذرت بخاطر اینکه در اجرای این کار هم تالی فاسد فراوانی وجود دارد بارها در خیابان شاهد این بوده ایم که رفتار ماموران بسیار زشت تر از بی حجابی ویا بد حجابی است.
نکته بعدی اینکه در برخوردی که برخورد یا این نوع افرای انقدر افراد محجبه ناراحت میشوند خود همین ها نا راحت نمی شوند.
مساله آخر اینکه قرار نیست هم همه ضوابط را رعایت کنند اگر شما در امر مبارزه با مواد مخدر موفق شدید در این امر هم موفق خواهید شد با این تفاوت برای این نوع موضوع بعضا بار سیاسی هم دارد. در هر حال در هر کشوری عده ای بیمار، نا راحت مریض همیشه وجود دارد بهتر است با نوعی مدارا با انها رفتار شود این به مصلحت کشور بیشتر است. بنده به عنوان یک مسلمان هر وقت این نوع حرفها از افرادی عزیزی همچون شما ,و نوع بهره برداری سوء ای که از ان می شود با چشم خودم هم شاهد بوده ام واقعا نگران می شوم. حاج آقا واقعا به عنوان نماینده شهری که از هر نظر پیشرو هستند لازم است با این قضیه درست تر برخورد کنید. نکته اخر آنکه بیشترین هزینه به عنوان بودجه فرهنگی در کشور مصرف می شود نتیجه اش همین است که امروز شاهد هستیم دلیل آنهم این است که خود ماموران به کار فرهنگی اعتقادی به آن ندارند صرفا از باب مامور و معذور عمل می شود کاری به نتیجه آنهم ندارند. بودجه موازی الا ماشاله تاسف اینکه نتیجه عکس الا ماشاله وقتی مردم شاهدند که مسئولان فرهنگی هیچ تقیدی ندارند مردم هم اعتقاد خود را از دست می دهند.
مشکل دیگر این کشور افراط وتفریط است دوستی دارم که عضو سپاه است روزی ما را برای میهمانی به یکی از رستوران های سپاه برد اما چون یکی از همراهان با وجود انکه حجاب خوبی هم داشت راه ندادند. این بنده خدا و خانواده این برادر سپاهی انچنان نا راحت شد. که نه تنها دیگر به رستوران نرفت متاسفانه دختر هم اخیرا شاهد بودم در قلمرو همان بد حجاب ها در امده است. ظاهرا در برخی دیگر از سازمان های دولتی از جمله قوه قضائیه هم به همین روش برخورد می شود که زیبنده جمهوری اسلایم ایران نیست این رفتار متاسفانه به ضد خود تبدیل می شود که بارها بنده شاهد آن بوده ام.
آیا برای مردن بودجه در نظر گرفته شده ؟
سلام
چه فایده هر چند یک بار آقای رهبر بیانه ای رو منتشر می کنه اما کو گوش شنوا.
مسئولین کارهای مهم تر از احیای فرهنگ اسلامی دارند!
خب راست می گویند؛" کدام دولت به اندازه این دولت به بخش فرهنگی خدمت کرده است"؟؟؟؟؟؟؟
حاجی دمت گرم
يك مطلب هم از بنده . بنده خيلي دوست دارم كه خانمم چادر باشد البته ايشان چادري هستند اما قيمت يك چادري براي زن كم كم 50 هزار تومان آب مي خوره اما مانتوي ساده 10 هزار تومان حالا شما قضاوت كنيد كه با اين اوضاع گراني بنده خانمم چادري باشه يا مانتوئي
من نفهمیدم ! چرا کیش که می تواند رقیب تجاری و توریستی دوبی باشد همیشه مثال بعضی از آقایان محترم برای مسایل ضد فرهنگی شده؟
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل