بازدید 10200
۷
صومعلو به مهر اعلام کرد:

قیمت خانه و اجاره ثابت می‌ماند!

ابوالفضل صومعلو در گفتگو با مهر درباره احتمال تاثیر افزایش وام خرید مسکن بر قیمت ملک، اظهار داشت: افزایش 10 درصدی وام خرید مسکن تاثیر چندانی بر قیمتها ندارد، البته این طرح برای افرادی است که برای پس انداز خود برنامه ریزی دارند و و چون براساس برنامه ریزی بلند مدت صورت می گیرد، هیچ گونه تاثیر منفی بر بازار مسکن ندارد.
کد خبر: ۱۶۳۱۰۵
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۱۰:۴۵ 07 May 2011
معاون وزیر مسکن و شهرسازی با تاکید بر اینکه افزایش 2 میلیون تومانی وام خرید بر بازار مسکن تاثیر منفی نخواهد گذاشت، گفت: قیمت خانه و اجاره بها تغییری نخواهد کرد.

ابوالفضل صومعلو در گفتگو با مهر درباره احتمال تاثیر افزایش وام خرید مسکن بر قیمت ملک، اظهار داشت: افزایش 10 درصدی وام خرید مسکن تاثیر چندانی بر قیمتها ندارد، البته این طرح برای افرادی است که برای پس انداز خود برنامه ریزی دارند و و چون براساس برنامه ریزی بلند مدت صورت می گیرد، هیچ گونه تاثیر منفی بر بازار مسکن ندارد.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا شما هم معتقد هستید که با این وام نمی توان مسکن خریداری کرد، افزود: در شهرهای کوچک و شهرهای جدید می توان با 30 تا 40 میلیون تومان واحدی را خریداری کرد؛ مثلا در هشتگرد و پردیس یک واحد 70 متری را می توان با 40 میلیون تومان خریداری کرد.
 
ثبات قیمت مسکن در سال 90
صومعلو درباره تاثیر کاهش سود سپرده های بانکی بر قیمت مسکن و اجاره بها گفت: برداشت ما این است که چون تعداد واحدهای ساخته شده افزایش یافته و دولت مصمم به ساخت واحدهای بیشتر است، اگر در خرداد و شهریور ماه واحدهای بیشتری به متقاضیان تحویل داده شود حتما در کنترل قیمتها نقش زیادی خواهد داشت.
 
معاون وزیر مسکن با بیان اینکه قیمت مسکن در سال 90 افزایش نخواهد یافت، تصریح کرد: اجاره بها هم اگر از نظر روانی کنترل شود از بازار مسکن تبعیت می کند و افزایش نخواهد یافت.
 
وی درباره تاثیر سود سپرده ها بر اجاره بها گفت: این موضوع کلی نیست و به عقیده بنده، تعدادی از موجران، مستاجران خوب را ترجیح می دهند و به همین جهت اجاره را افزایش نمی دهند و ترجیح می دهند مستاجر در خانه آنها بماند، اما تعدادی از صاحبخانه ها به تبع تورم اجاره بها را بالا می برند که با اجرای بسته اجاره بها از افزایش قیمت جلوگیری می شود.
 
صومعلو در پاسخ به این پرسش که متقاضیان اجاره با متقاضیان مسکن مهر متفاوت هستند و برخی از مستاجران تمایلی به زندگی در مسکن مهر ندارند، گفت: هدف دولت کمک به اقشار ضعیف جامعه است و آن دسته از افرادی که خانه خود را اجاره می دهند و یا می فروشند تا در مسکن بهتری زندگی کنند شامل طرح مسکن مهر نمی شوند.
 
250 هزار مسکن مهر ملکی

وی درباره مسکن مهر ملکی اظهار داشت: تاکنون 250 هزار واحد مسکن  مهر ملکی در کل کشور ساخته شده که پیشرفت خوب و غیر منتظره ای به شمار می رود، زیرا در فاصله کوتاه زمانی این تعداد از تسهیلات مسکن مهر استفاده کردند.
 
معاون وزیر مسکن و شهرسازی افزود: در این طرح زمین برای صاحب آن است که مالک زمین خانه ای را می سازد و محدودیتی هم در زیر بنا ندارد اما افراد ساکن در آن باید واجدین شرایط مسکن مهر باشند.
 
صومعلو تصریح کرد: در مسکن مهر ملکی بهای زمین در تمامی مسکن سرشکن می شود و در نهایت زمین هم در سند به نام متقاضی می شود.
 
عدم همراهی بانکها در طرح اجاره به شرط تملیک
معاون وزیر مسکن در پاسخ به این پرسش که این شرایط به طرح اجاره به شرط تملیک شباهت دارد، گفت: در اجاره به شرط تملیک زمین به قیمت کارشناسی محاسبه می شد اما در این طرح زمین قیمتی ندارد و هم اکنون اجاره به شرط تملیک تمام شده و ساخت مقداری هم که باقی مانده بود با استفاده از تسهیلات مسکن مهر به پایان رسید.
 
وی تعداد واحدهای اجاره به شرط تملیک در کشور را 120 هزار واحد عنوان کرد و گفت: یکی از دلایلی که باعث شد اجاره به شرط تملیک به موقع تمام نشود عدم همراهی بانکها با این طرح بود.
 
در حذف وام صنعتی سازی از بسته پولی 90 اشتباه شده

معاون وزیر مسکن در پاسخ به این پرسش که حذف وام صنعتی سازی در بسته پولی سال 90 از روی عمد بوده یا نه، افزود: به عقیده ما اشتباهی در این تصمیم صورت گرفته بود.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۷
آقايون اگه يه چرخي بزنن تو بازار و خودشون برن خونه پيدا كنن ميفهمن كه اجاره خونه بالا رفته. البته هميشه بعد از بالا رفتن ميگن كه ثابت شده.
من دو ماه است که دنبال خانه هستم برای اجاره. به جرات می گویم اجاره ها نسبت به سال گذشته 30 درصد افزایش داشته است.
ما مستاجرا كه آمار و ارقام روي كاغذ و مصاحبه آقايان رو باور كنيم يا صاحبخانه اي كه اومده و به خاطر 65 متر آپارتمان كه تا حالا 17مليون تومان رهن كامل بوده 200هزار تومان اجاره بها طلب ميكنه اونم با كلي منت
آره راست میگه الان 2 -3 روزه ثابته. معمولا 15 روز یکبار بالا میره
اقای معاون وزیر مسکن شما چه توقعی دارید که مصالح ساختمانی- اهن الات . نرخ دستمزدها همه افزایش یافته تازه با افزایش قیمت گاز-برق- اب- ونان- و.... مالکین هیچگونه افزایشی نداشته باشند؟گاز اپارتمان بنده که با حداکثر200000ریال میشد والان به 25000000ریال وبرق از150000ریال به 1200000ریال و.... ایا فکر نمیکنید در حق مالکین اجحاف میشود وضمنا این بسته حمایتی که فرمودید یکی اش قرارداد2ساله هست بنظرم این پیشنهاد کارشناسی شده نیست من فقط 1سال میخواهم منزل را به اجاره بسپارم سال بعدش خود استفاده کنم به هرحال با افزایش قیمتها در بازار و بالا رفتن نرخ تورم قیمت مسکن و اجاره بها افزایش می یابد در حرف نه ولی در عمل بله
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها