بازدید 10971

وحشت هانيه از مرد شكنجه‌گر

حميد ـ ناپدري ـ با اعتراف به شكنجه هانيه كوچولو و شكستن دست‌هاي او، گفت: ‌من دست‌ و پاي هانيه را سوزاندم و در اين مدت بارها شكنجه‌اش كردم. مادر هانيه از ترس جان دخترش، سكوت مي‌كرد.
کد خبر: ۱۶۲۶۵۰
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۰۹:۴۱ 04 May 2011
جام جم: ناپدري هانيه، دختر شكنجه شده تهراني روز گذشته در شعبه 5 بازپرسي دادسراي ناحيه 29 تهران، اتهام كودك‌آزاري را پذيرفت و مادر اين كودك را بي‌گناه معرفي كرد.

29 فروردين امسال ماجراي اين كودك‌آزاري به بازپرس آذرتاش، رئيس شعبه 5 دادسراي ناحيه 29 تهران گزارش شد و با صدور دستور قضايي ويژه در اين ارتباط، دختر 8 ساله به بيمارستان رسول اكرم(ص) تهران انتقال يافت و مادر اين كودك همراه مردي كه با او زندگي مي‌كرد، دستگير شدند.

زن و مرد بازداشت شده در بازجويي‌هاي قضايي ـ پليسي يكديگر را متهم به شكنجه كودك 8 ساله كردند و هركدام سعي داشتند خود را در شكنجه كودك بي‌تقصير جلوه دهند.

در پي اين حادثه تلخ، هموطنان بسياري از نقاط مختلف كشور با گروه حوادث «جام‌جم» تماس گرفتند و ضمن ابراز همدردي با اين كودك، از بازپرس پرونده و مسوولان قضايي تهران درخواست كردند با عاملان شكنجه نيز برخورد جدي و قانوني شود.

هانيه پس از 16 روز كه در بيمارستان رسول اكرم(ص) تهران بستري بود، براي تحقيق قضايي در حالي به شعبه 5 بازپرسي دادسراي ناحيه 29 تهران انتقال يافت كه ناپدري‌اش ساعاتي بعد به طور جداگانه بازجويي شد.

هانيه همچنان ترس و هراس داشت و حتي از شنيدن نام‌حميد ـ مرد آزارگرـ وحشت مي‌كرد. بازپرس آذرتاش با آرام كردن هانيه، از او خواست آنچه را كه در مورد حميد ـ ناپدري ـ مي‌داند، برايش بگويد.

تنفر هانيه از ناپدري

هانيه دختر 8 ساله به بازپرس پرونده گفت: من از حميد متنفرم. او مرد بدي است و علاقه‌اي به دختربچه‌ها ندارد. خيلي دوست داشتم مانند ديگر بچه‌ها به مدرسه بروم و با همسن‌وسالان خودم بازي كنم، اما ... .

دختر خردسال افزود: حميد هر روز مرا كتك مي‌زد و شكنجه مي‌داد. من و مادرم را مجبور مي‌كرد براي تامين هزينه زندگي و اعتياد او گدايي كنيم.

شايد اگر مادرم اعتياد نداشت، راحت‌تر از من حمايت مي‌كرد تا اين‌گونه آسيب نبينم. هانيه كوچولو ادامه داد: حميد را از من دور كنيد، از او مي‌ترسم. مادرم از ترس كتك زدن‌هاي حميد سكوت مي‌كرد. دلم براي مادرم تنگ شده و مي‌خواهم او را ملاقات كنم.

وي افزود: خانواده مادري‌ام در آستارا زندگي مي‌كنند، ولي من تاكنون آنها را نديده‌ام. دلم براي مامان‌بزرگ، بابابزرگ، خاله و دايي‌ام تنگ شده است. آقاي قاضي، آنها را پيدا كنيد؛ شايد خانواده مادري‌ام سرپرستي مرا قبول كنند.

بازپرس آذرتاش پس از شنيدن اظهارات هانيه كوچولو، او را در اختيار مددكاران اورژانس اجتماعي قرار داد و ساعاتي بعد حميد ـ ناپدري ـ در دومين جلسه بازجويي حاضر شد.

اعتراف به شكستن دست‌هاي دختر خردسال

حميد ـ ناپدري ـ با اعتراف به شكنجه هانيه كوچولو و شكستن دست‌هاي او، گفت: ‌من دست‌ و پاي هانيه را سوزاندم و در اين مدت بارها شكنجه‌اش كردم. مادر هانيه از ترس جان دخترش، سكوت مي‌كرد.

هر بار مادرش مي‌خواست مانع كتك خوردن هانيه شود، او را هم با كابل كتك مي‌زدم.

وي اضافه كرد: مادر هانيه، دخترش را شكنجه نكرده و من عامل حادثه‌ام و حاضرم بدترين مجازات‌ها در حق من اعمال شود. با ثبت اظهارات متهم، بازپرس آذرتاش، رئيس شعبه 5 دادسراي ناحيه 29 تهران، مرد كودك‌آزار را با تجديد قرار قانوني روانه زندان كرد.

تحويل هانيه به بهزيستي

بازپرس پرونده درباره آخرين جزئيات پرونده به «جام‌جم»‌ گفت: هانيه دختر آسيب‌ديده، با دستور قضايي به طور موقت تحويل سازمان بهزيستي تهران شده است.

با توجه به نظر كارشناسان پزشكي قانوني مبني بر طول درمان 2 ماهه براي هانيه، هنوز نظريه پزشكي قانوني به طور قطعي اعلام نشده و به محض دريافت نظريه قطعي، متهمان طبق قانون مجازات مي‌شوند.

رئيس شعبه 5 بازپرسي دادسراي ناحيه 29 تهران افزود: همچنين دستور قضايي در ارتباط با شناسايي خانواده مادري هانيه كه در شهر آستارا زندگي مي‌كنند و نيز خانواده پدري هانيه صادر شده است تا اگر آنها صلاحيت نگهداري از اين كودك را داشته باشند، سرپرستي هانيه به يكي از اين دو خانواده سپرده شود.

آذرتاش در رابطه با سرپرست موقت هانيه گفت: با هماهنگي قضايي يكي از مديران دادسراي عمومي و انقلاب ناحيه 29 تهران سرپرستي موقت هانيه را به عهده گرفته است و شكايت قيم موقت از عاملان حادثه در دادسرا مطرح و در حال رسيدگي است.

تحقيق از مسوولان بهزيستي

بازپرس پرونده در ضمن به احضار مسوولان بهزيستي اشاره كرد و گفت:‌ چند روز پيش مسوولان بهزيستي در رابطه با قصور در پرونده اين كودك‌آزاري مورد تحقيق قرار گرفتند كه با خاتمه تحقيقات، تصميم لازم گرفته خواهد شد.

قاضي پرونده درباره قانون مجازات كودك‌آزاري گفت: طبق ماده 4 قانون حمايت از كودكان و نوجوانان، حكم فرد كودك‌آزار 3 ماه و يك روز تا 6 ماه حبس و 10 ميليون ريال جزاي نقدي است.

اما در پرونده هانيه با توجه به عمق فاجعه، طبق ماده 8 قانون حمايت از كودكان و نوجوانان عمل خواهد شد. به اين صورت كه با افزايش ميزان صدمات به فرد آسيب‌ديده، مجازات متهم نيز تشديد خواهد شد.

اعمال ماده 614 قانون مجازات اسلامي براي متهم

رئيس شعبه 5 بازپرسي دادسراي ناحيه 29 تهران يادآور شد: در اين حادثه استخوان‌ دست‌هاي هانيه شكسته شده و بدنش نيز بشدت آسيب ديده است كه طبق ماده 614 قانون مجازات اسلامي، كودك‌آزار بايد به 2 تا 5 سال حبس، قصاص و ديه در حق فرد آسيب‌ديده محكوم شود.

وي تصريح كرد: در ارتباط با اين كودك‌آزاري نيز با عامل حادثه ـ ناپدري هانيه ـ طبق ماده 614 قانون مجازات اسلامي برخورد قضايي مي‌شود.

اين مقام قضايي خاطرنشان كرد: هفته آينده هانيه، ناپدري و مادر او در مواجهه حضوري با يكديگر قرار مي‌گيرند تا ديگر ابعاد اين پرونده فاش شود.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر