بازدید 10225
۶

صدور قبض یک ماهه گاز از خرداد

"مجتبی شیخ بهایی" مدیر گازرسانی شرکت ملی گاز ایران، در نشست خبری با خبرنگاران، در مورد قیمت گاز اظهار داشت: هم اکنون نرخ گازبهای فروش به بخش دولتی 200 تومان، سی ان جی برای مصرف کننده 300 تومان، نیروگاه ها 80 تومان و صنایع عمده بدون تغییر نسبت به سال گذشته اعلام شده است.
کد خبر: ۱۶۲۶۱۶
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۲۳:۰۷ 03 May 2011
شیخ بهایی با بیان این که بر اساس مصوبه مجلس، امسال گازبها افزایش 20 درصدی خواهد داشت، گفت: نرخ گازبهای بخش خانگی در ستاد هدفمندی یارانه ها نهایی خواهد شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی برنا، "مجتبی شیخ بهایی" مدیر گازرسانی شرکت ملی گاز ایران، در نشست خبری با خبرنگاران، در مورد قیمت گاز اظهار داشت: هم اکنون نرخ گازبهای فروش به بخش دولتی 200 تومان، سی ان جی برای مصرف کننده 300 تومان، نیروگاه ها 80 تومان و صنایع عمده بدون تغییر نسبت به سال گذشته اعلام شده است.

وی افزود: با نهایی شدن گازبهای بخش خانگی در ستاد هدفمندی یارانه ها که با توجه به مصوبه مجلس خواهد بود، گازبهای این بخش نیز مشخص و اعلام می شود.

شیخ بهایی با بیان اینکه اقلیم بندی آب و هوایی از عمده موارد اعتراض مشترکان در استان های به ویژه استان های سردسیر کشور است، گفت: در این زمینه نشست های متعددی با سازمان هواشناسی و ستاد هدفمندسازی یارانه ها برگزار شد که به اصلاحات اقلیمی در 600 شهر 29 استان کشور انجامید.

مدیر گازرسانی شرکت ملی گاز ایران ادامه داد: در این تغییرات پله اقلیمی این شهرها از 2 به یک تغییر و دامنه مصرف گاز آنها نیز تا حد 100 متر مکعب افزایش یافته است.

وی با بیان این که اصلاح اقلیم بندی ها از هفته پیش آغاز شده است، اظهار کرد: این اصلاحات در قبوض گاز مصرفی خانوارها اعمال و گازبها بر اساس آن محاسبه و دریافت خواهد شد.

شیخ بهایی افزود: در تغییرات اخیر، دوره زمانی فصل سرد در اقلیم های یک و 2 یک ماه افزایش یافته و این دوره از اول آبان تا 30 فروردین لحاظ خواهد شد.

پرداخت 82 درصدی قبوض گازبها
مدیر گازرسانی شرکت ملی گاز درباره وضعیت پرداخت قبوض گاز مشترکان نیز، بیان داشت: تاکنون نزدیک به 82 درصد مشترکان گازبهای خود را پرداخت کرده اند و 18 درصد باقی مانده مربوط به مشترکانی است که بیش از یک قبض گاز در دست دارند.

وی با بیان این که گازبهای 85 درصد مشترکان رقمی کمتر از 40 هزار تومان بوده است، گفت: برای مشترکان تسهیلاتی فراهم شده است که قبوض در دو یا سه قسط قابل پرداخت باشد، ضمن آن که قطع گاز (بعد از طی چند مرحله اخطار) در مورد مشترکانی اعمال خواهد شد که در پرداخت نکردن گازبها استمرار دارند.

صدور قبض یک ماهه گازبها از خرداد
شیخ بهایی همچنین از کاهش زمان صدور قبض از 45 روز به 30 روز خبر داد و اضافه کرد: بر این اساس، شرکت های گاز استان سراسر کشور موظف شده اند تاریخ قرائت کنتور و دوره صدور قبض را به یک ماه کاهش دهند.

مدیر گازرسانی شرکت ملی گاز ایران همچنین درباره تفکیک کنتور متشرکان متقاضی نیز گفت: این کار طبق روند اعلام شده،(درخواست متقاضی و تاییدیه سازمان نظام مهندسی برای اجرای صحیح لوله کشی) انجام می شود و تاکنون در استان تهران 120 هزار کنتور تفکیک داشته ایم.

تهران اولین پایلوت نصب کنتورهای هوشمند
وی نصب کنتورهای هوشمند را نیز یکی از فعالیت های مهم در دست اجرا برشمرد و افزود: با نصب این نوع کنتورها که از مزیت های بالیی برخودار هستند، قرائت کنتور از 300 متری امکان پذیر خواهد بود ضمن آن که این نوع کنتورها از دقت و حساسیت بالایی برخوردار هستند.

شیخ بهایی با بیان این که در استان تهران نصب 10 هزار کنتور هوشمند در دستور کار قرار گرفته است، اظهار داشت: نصب این کنتورها در دو بسته پنج هزارتایی پیش بینی و از فروردین امسال تا کنون به نصب 100 مورد از آنها اقدام شده است.

مدیر گازرسانی شرکت ملی گاز ایران بیمه مشترکان را دیگر اقدام مهم شرکت ملی گاز ایران خواند و گفت: بیمه مشترکان از سال 1387 عملیاتی و در بودجه امسال دولت نیز مصوب شده است.

بیمه مشترکان
به گفته وی، براساس مصوبه دولت شرکت ملی گاز ایران، هر دو ماه مبلغ 500 ریال از مشترک روستایی و یک هزار ریال از مشترک شهری برای این منظور دریافت می کند.

شیخ بهایی تصریح کرد: براساس قرارداد شرکت ملی گاز ایران با شرکت بیمه ایران، این شرکت متعهد است در قبال حوادث ناشی از گازطبیعی، برای فوت یا نقص عضو هر فرد تا سقف 181 میلیون ریال،‌ تأمین هزینه های پزشکی و درمانی تا سقف 350 میلیون ریال و خسارت های مالی از قبیل تخریب واحد مسکونی تا سقف 250 میلیون ریال به مشترکان پرداخت کند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۶
خوش به حال من که افزایش 6 درصدی حقوق دارم
اگه 15 روزه هم باشه باز قیمتش بالاست
قبض های کرج از قبل عید یکماهه شده
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل