بازدید 11940
هفته سی و دوم رقابت هاي ليگ برتر: (تکمیلی)

کیمیاگران، جام را برای سپاهان آماده کردند

هفته سی و دوم رقابت هاي ليگ برتر فوتبال کشور در دو روز گذشته، با برگزاري هشت ديدار برگزار شد که در مهمترين بازی ها، تيم فوتبال سپاهان با پيروزي يك بر صفر مقابل تيم نفت آبادان به برتری رسید تا در فاصله دو هفته مانده به پايان ليگ برتر، تنها با يك امتياز قهرماني اين تیم رقم بخورد. در دیگر ديدارها، تیم های استقلال، ذوب آهن و پرسپوليس تهران مقابل حریفان به زمین سفت رسیدند و به تساوی رضایت دادند...در آخرين ديدار هفته تيم فوتبال تراكتورسازي تبريز برابر صباي قم دو بر يك شكست خورد .
کد خبر: ۱۶۱۷۰۰
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۰۲:۰۴ 30 April 2011
سرویس ورزشی «تابناک» ـ به این ترتیب، قلعه نوعی، سرمربی سپاهان به احتمال زیاد برای سومین بار پیاپی، قهرمان لیگ برتر خواهد شد و از این حیث رکورددار می شود


دقيقه ۲۱ بازی تیم های صنعت نفت آبادان و سپاهان اصفهان، سانتر كوتاه خسرو حيدرى از راست با ضربه سر مهدى كريميان همراه شد كه توپ در زاويه مخالف و دور از دستان حسن هورى، درون دروازه ميزبان جاى گرفت و همین گل تا اندازه بسیاری تکلیف تیم قهرمان این فصل را روشن کرده است.


تیم صنعت نفت آبادان، در حالى كه از سوی هواداران خود به شدت حمايت مى شد، بازى ضعيفى را به نمايش گذاشت و سپاهان از ضعف حريف بهره برد و در دقيقه ۲۱ به گل رسيد.

شاگردان غلام پيروانى در ادامه تلاش كردند، بازى را به تساوى بكشانند، ولی فرصت هاى ميهمان، بسیار خطرناكتر بود و سرانجام، نيمه نخست با همان يك گل به پایان رسيد. سپاهان نيمه دوم را بهتر آغاز كرد و موقعيت هاى خوبى داشت. صنعت نفت، زور گل زدن نداشت و در اين نيمه هم كارى از پيش نبرد و البته خوش شانس كه گل هاى بعدى را دريافت نكرد و با نتيجه اى آبرومندانه باخت.

سپاهان اكنون قهرمان اعلام نشده ليگ برتر است. روى كاغذ اگر استقلال در دو بازى پیاپی باقي مانده با گلهاى زياد پيروز شود و سپاهان در دو بازى پى در پى با گلهاى زياد ببازد، شايد سپاهان قهرمان نشود. به همين دلیل، سپاهانى ها سجده شكر بجا آوردند.

توقف استقلال و ذوب آهن؛ مدعيان در خدمت سپاهان!

پنجشنبه گذشته، هفته سي و دوم رقابت هاي فوتبال ليگ برتر، با برگزاري سه ديدار آغاز شد و تيم هاي فوتبال استقلال، ذوب آهن و پرسپوليس برابر شاهين بوشهر، فولاد خوزستان و مس کرمان به تساوي رضايت دادند تا سپاهان اين فرصت را داشته باشد، يک گام ديگر به قهرماني نزديک شود.

در بوشهر، تيم فوتبال استقلال ـ که در رده دوم جدول است ـ مي توانست با پيروزي برابر شاهين به صدر جدول نزديکتر شود و همچنان از شانس قهرماني برخوردار باشد، ولی جدال شاگردان پرويز مظلومي و اکبرميثاقيان در پايان با تساوي بدون گل به پايان رسيد.

در ورزشگاه فولادشهر نيز ذوب آهن، ميزبان فولاد خوزستان بود و در پايان دو تيم به تساوي يک بر يک دست پيدا کردند تا شاگردان منصور ابراهيم زاده نيز به سود همتاي اصفهاني خود کار کنند و عملا يک گام ديگر از قهرماني دور شوند.

در اين ديدار، آندره رينالدو (41) براي فولاد خوزستان گل زد و در نيمه دوم مهدي رجب زاده (64 ) کار را به تساوي کشاند.

تيم فوتبال پرسپوليس هم با توقف برابر مس، شانس خود را براي به دست آوردن سهميه ليگ قهرمانان آسيا کاهش داد. شاگردان صمد مرفاوي در اين ديدار با وجود اين که در ورزشگاه آزادي بازي مي کردند، بهتر از پرسپوليس بازي کردند و موقعيت هاي بسیاری براي گلزني داشتند که مهمترين آن، ضربه ايستگاهي ادينيو بود که در دقايق پاياني به تير افقي دروازه سرخپوشان خورد تا اين مسابقه نيز بدون گل پایان يابد.

سايپا بازي جوانمردانه را رعايت نكرد!

گل سایپا در بازی با پیکان و پیش چشمان کارلوس کروش، سرمربی تیم ملی، در حالی به ثمر رسیده که یار پیکان روی زمین افتاده بود و گل تیم حاجی مایلی کهن، گلی بود شبیه به گل آرفی به اسیتل آذین.

حاجی مایلی پس از گل گفته است: «قرار نیست هر توپی را به حریف بدهیم و اینکه بازیکن حریف پس از اینکه به زمین می‌خورد، بلافاصله بلند می‌شود و به داخل میدان می‌رود. بازیکن پیکان پس از آنکه از جای خود بلند شد، حتی به سمت من آمد و حرفی زد و رفت؛ این اسمش بازی جوانمردانه نیست. بازی جوانمردانه آن چیزی نیست که در کشور ما اجرا می‌شود، ولی ما در بدترین شرایط هم بازی جوانمردانه را رعایت کرده ایم»؛ این گفته ها به سخنان علی دایی در برنامه 90 درباره توجیه کارش برای گلی که به استیل آذین زدند، بسیار شباهت دارد.

نکته جالب این که حاجی مایلی، هفته پیش گفته بود خوشحال است برای گل زدن و امتیاز گرفتن، بازی جوانمردانه را زیر پا نمی گذارد... .

سپاهاني‌ها با اين برد 65 امتيازي شدند؛ آنها با به دست آوردن يك امتياز از دو بازي باقي مانده برابر تيم‌هاي پرسپوليس و سايپا، قهرمان دهمين دوره ليگ برتر خواهند شد. البته به دست نیاوردن اين يك امتياز و حتي پيروزي تيم‌ 59 امتيازي استقلال در دو ديدار باقي مانده، هر دو تيم را هم‌امتياز كرده و در آن صورت، تفاضل گل قهرمان ليگ را مشخص مي‌كند. اکنون تفاضل گل سپاهان مثبت 28 و استقلال مثبت 17 است؛ بنابراين، اكنون هم مي‌توان سپاهان را قهرمان ليگ برتر دانست، هرچند اين عنوان هنوز روي كاغذ قطعي نيست.

اين تيم در صورت يك امتياز از بازي با پرسپوليس حتی با پيروز شدن استقلال در هفته سي‌وسوم، جشن قهرماني‌اش را در ورزشگاه آزادي خواهد گرفت.


ـ نتایج کامل دیدارهای روز دوم از هفته سی و دوم رقابت‌های فوتبال لیگ برتر باشگاه‌های کشور به شرح زیر است:

* ملوان بندر انزلی صفر ـ استیل آذین یک
گل: مهدی مهدوی‌کیا (75)

* صنعت نفت آبادان صفر ـ سپاهان اصفهان یک
گل: مهدی کریمیان (21)

* سایپای البرز یک ـ پیکان قزوین یک
گل‌ها: کریم انصاری‌‎فرد (67) برای سایپا ـ الونگ الونگ (4+90) برای پیکان
اخراج: مجید خدابنده‌لو (54 ـ پیکان قزوین)

* راه‌آهن شهرری یک ـ نفت تهران صفر
گل: ایمان رزاقی‌راد (6)

* پاس همدان یک ـ شهرداری تبریز یک
 گل‌ها: فرهاد خیرخواه (49 ـ پنالتی) برای پاس ـ میثم بائو(70) برای شهردای تبریز

شكست تراكتورسازي مقابل صباي قم

تيم فوتبال تراكتورسازي تبريز عصرامروز(يكشنبه) در يك بازي پرحادثه و جنجالي با قبول شكست مقابل تيم صباي قم بخت خود را براي كسب سهميه ليگ قهرمانان آسيا كم رنگ كرد.
دراين ديدار كه با نتيجه 2 بر 1 به سود تيم صبا به پايان رسيد براي اين تيم مرتضي اسدي مدافع تيم تراكتورسازي (گل به خودي) دردقيقه 21 و محسن بيات در دقيقه 65 گلزني كردند. 
براي تيم تراكتورسازي نيز كرارجاسم محمد دردقيقه 12 از روي نقطه پنالتي گلزني كرد. 

دو تيم نيمه نخست را با احتياط آغاز كرده و دقايق ابتدايي به ارزيابي يكديگر پرداختند. 
در ادامه شاگردان فراز كمالوند بازي را دردست گرفته و در پي حملات مكرر خود دردقيقه 12 درمحوطه جريمه تيم صباي قم صاحب ضربه پنالتي شدند كه توسط كرار جاسم محمد به گل رسيدند. 

درادامه ضد حملات تيم صبا بالاخره دردقيقه 21 نتيجه داد و بازيكنان اين تيم با پرس به موقع دفاع تيم تراكتورسازي مرتضي اسدي را وادار به اشتباه كرده و اين بازيكن دروازه خودي را گشود تا بازي به تساوي كشيده شود. 

بازيكنان صبا به دنبال خلق اين خطرها در دقيقه 40 صاحب ضربه پنالتي شدند كه داوود حقي نتوانست اين توپ را براي اين تيم به گل تبديل كند تا 2 تيم با همان نتيجه تساوي به رختكن بروند. 
شروع نيمه دوم با برتري بازيكنان تيم تراكتورسازي همراه بود اما مهاجمان اين تيم نتوانستند از موقعيت هاي خود درست استفاده كرده و نتيجه را تغيير دهند. 

درادامه جهانبازي داور مسابقه به دليل خطاي مسلم ابوالفضل حاجي زاده بازيكن تيم صباي قم كارت زرد دوم را به اين بازيكن نشان داد اما اين بازيكن را از زمين بازي اخراج نكرد كه با تذكر داور چهارم روبه رو شد. 
به دنبال اخراج حاجي زاده نيمكت نشينان صباي قم اعتراض كرده و بازي به مدت 5 دقيقه متوقف شد. 
با شروع مجدد بازي محسن بيات درموقعيت تك به تك با دروازه بان تيم تراكتورسازي قرار گرفت و براي تيمش دردقيقه 65 گلزني كرد. 

بازي درادامه با حملات تراكتورسازان ادامه يافت اما آنها نتوانستند نتيجه بازي را تغيير دهند اما اين پايان كار نبود چرا كه در وقت هاي اضافه اين بازي داور به سود تيم تراكتورسازي اعلام ضربه پنالتي كرد كه با مخالفت شديد بازيكنان تيم صبا مواجه وبازي بارديگر به جنجال كشيده شد. 
به دنبال توقف بازي تماشاگران با شكستن صندلي هاي ورزشگاه نسبت به اين موضوع اعتراض كردند . درادامه داور كه از نظر خود بازگشته بود سوت پايان بازي را به سرعت بعد از دستور ادامه بازي به صدا درآورد تا اين بازي با همان نتيجه 2 بر1 به پايان برسد. 

يداله جهانبازي قضاوت اين ديدار را برعهده داشت. 
سعيد خاني واحمد تقوي، از تيم صبا و لئوناردو پيمنتا و مرتضي اسدي از تراكتورسازي با كارت زرد داور جريمه شدند. 
ابوالفضل حاجي زاده بازيكن صباي قم و كرارجاسم بازيكن تيم تراكتورسازي نيز با دريافت كارت زرد دوم از زمين بازي اخراج شدند. 
جهانبازي همچنين علي باقري مربي دروازه بان هاي تيم تراكتورسازي را به دليل اعتراض به نحوه قضاوت داور از زمين اخراج كرد. نزديك به 30 هزار تماشاگر براي تماشاي اين ديدار به ورزشگاه يادگارامام(ره) تبريز آمده بودند. 
آخرین اخبار ورزشی ایران و جهان را در «تابناک» ورزشی بخوانید.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۴
تراکتور بعد از پرسپولیس بازی می کند .چرا؟تبعیض تا کی ....
سپاهان بعد از ذوب اهن و استقلال و پرسپولیس بازی کرد .چرا؟حمایت فدراسیون از این تیم برای قهرمانی از ابتدای فصل به اشکال مختلف مشهود بوده و تا کنون ادامه یافته .این قهرمانی نیست این .... برداری است ... باد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۲۱ - ۱۳۹۰/۰۲/۱۰
.. پرسپولیس که .... و شانسی برای قهرمانی نداشت .
جواد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۱۹ - ۱۳۹۰/۰۲/۱۰
حواست را جمع کن و ببین تو آسیا کی بازی داشتن و بازی قبلی لیگشون کی بود بعد حرف بزن اقا تیزه
یک اصفهانی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۴۷ - ۱۳۹۰/۰۲/۱۱
تازه اسمش را گذاشته تیزبین ، ولی از هدیه ای که به ما دادی شادمان کردی و هر اصفهانی عبارت " حمایت فدراسیون از سپاهان " را دید ؛ از خنده ریسه رفت . فکرش را بکن دشمن قسم خورده سپاهان در تصورات شما ناگهان حامی بزرگ شود !!!!
...صنعت نفت که آبروی فوتبال خوزستان را برده است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۵۷ - ۱۳۹۰/۰۲/۱۰
برو عمو. تیم وسط جدوله
شما خودتو نگران نکن .کیمیا گران مثل پارسال جام حذفی رو هم برای پرسپولیس ...آماده کردن.
.. حرف درستی نیست زیرا استقلال حتی اگر ببرد باز هم سپاهان قهرمان است. پس شرط نبردن استقلال در هفته ی آینده باید حذف بشه.
هرچی میخواهید بگید زورتون به سپاهان نمیرسه الکی تهمت بزنید هروقت تونستید مثل سپاهان بازی کنید و در آسیا هم حضور فعال و موفقی داشته باشید اونوقت بیاید برای سپاهان ... بیاید
سپاهان سرور کل ایران
سومین قهرمانی سپاهان مبارک
20
20
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی