بازدید 9060
۶

بهانه مدیران غیر ورزشی برای حذف ورزشی ها!

برخی رخدادها و جریانات، تنها در ورزش ما اتفاق می افتد و خیلی با منطق ورزش روز جهان همخوانی و ارتباطی ندارد. این رخدادها، معمولا در بخش هایی از فدراسیون های ورزشی رخ می دهد که رییس فدراسیون به دلیل خودمحوری و ترس از دست دادن جایگاهش، اجازه نمی دهد، هیچ فرد دیگری از خانواده آن فدراسیون، ارتباطات خوبی با نهادهای بین المللی برقرار کند.
کد خبر: ۱۶۱۰۹۳
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۱۲:۰۶ 26 April 2011
سرویس ورزشی «تابناک» ـ برخی رخدادها و بعضی جریانات، تنها در ورزش ما اتفاق می افتد و خیلی با منطق ورزش روز جهان همخوانی و ارتباطی ندارد. این رخدادها، معمولا در بخش هایی از فدراسیون های ورزشی رخ می دهد که رییس فدراسیون به دلیل خودمحوری و ترس از دست دادن جایگاهش، اجازه نمی دهد، هیچ فرد دیگری از خانواده آن فدراسیون، ارتباطات خوبی با نهادهای بین المللی برقرار کند.

در یکی دو سال اخیر، چند نمونه از این موارد رخ داده که بارزترین آنها در فدراسیون تیروکمان و فدراسیون پینگ پنگ بود.

بنا بر این گزارش، یکی از بازیکنان مطرح تیروکمان، به دلیل گفت وگو با رسانه ها ـ که همراه با نوعی انتقاد بود ـ مورد غضب رییس فدراسیون قرار گرفت و همین امر، موجب شد نام این ملی پوش را در لیست سیاه خود گذاشته، او را از تیم ملی کنار گذارد؛ آن هم به بهانه نظم و انضباط!

البته این رویداد برای یک داور بین المللی تنیس روی میز هم رخ داده و متأسفانه، با توجه به دیدگاه رییس فدراسیون پینگ پنگ، این داور بین المللی نیز با محرومیتی هجده ماهه روبه رو شده است.

بنا به گزارش «تابناک»، خانم سیمین رضایی که تنها داور دارای مدرک بین المللی ایران است، به این دلیل مورد غضب رییس فدراسیون واقع شده که گویا، وی توانسته یک کرسی بین المللی هم در فدراسیون جهانی بگیرد، ولی فدراسیون تمایل داشته، فرد دیگری را برای دوره جدید این پست معرفی کند؛ افزون بر اینکه گویا، وی مستقیم و در اینترنت، با نهادهای رسمی داوری آسیا ارتباط داشته و این ارتباطات، تنها در حاشیه دنیای حرفه ای ورزش بوده و لاغیر؛ اما جناب رییس همین را هم برنتابیده و خانم رضایی را با محرومیتی سنگین روبه رو ساخته است.

البته به نظر نمی رسد رفتار این داور غیر قانونی بوده باشد ولی  آقای رییس خوب می داند که یک فدراسیون و یک داور آن هم در رشته پینگ پنگ، چه مرارت ها و مشقاتی باید متحمل شوند تا به درجه رسمی بین المللی برسند و یک کرسی رسمی برای کشورمان بگیرند؛ آن هم یک خانم که به عنوان یک بانوی مسلمان، یقینا با مشکلاتی در عرصه مسابقات روبه رو بوده، ولی با وجود این، مایه افتخار و مباهات یک بانوی مسلمان ایرانی است.

ای کاش، رییس فدراسیون تنیس روی میز، به جای برخورد با مدیریت خوب خود، این موضوع را به گونه ای حل و فصل می کرد که اگر آن داور مرتکب اشتباهی هم شده، متنبه شود و هم این که این فرصت برای تنها بانوی مسلمانی که از ایران اسلامی مجوز داوری در مسابقات رسمی آسیایی را دارد، نمی سوخت و این گونه سرخورده نمی شد و این همه جار و جنجال پدید نمی آمد.

وی باید به یاد داشته باشد، شاید بر حسب ارتباطاتی، سر از مدیریت فدراسیون ها درمی آورند، ولی آمدنی و رفتنی اند، اما آنچه می ماند، ورزشکاران و داوران و مربیان و اهالی ورزش هستند؛ بنابراین، چه خوب است وی با پرونده ای خوب و درست، دوران حضورش در فدراسیون را پشت سر گذارد.

البته از این نمونه های مشابه بسیار است. همان گونه که گفتیم، رییس فدراسیون تیر وکمان هم نمونه ای از آن بود که او نیز پس از همان رخدادها، جایگاهش را در فدراسیون متزلزل کرد و هنوز هم مشخص نیست، آیا ماندنی است یا رفتنی!

اما چه خوب است، چنین مدیرانی با تعقل و تدبر بیشتری با این گونه رویدادها برخورد کنند تا این همه سروصدا پیرامون خود پدید نیاورند.

* گفتنی است، سید میلاد حسینی، مدیر روابط عمومی فدراسیون تنیس روی میز، در این باره به «تابناک» گفت: این داور، چند بار بدون مجوز شورای برون مرزی به خارج از کشور رفته است.

آخرین اخبار ورزشی ایران و جهان را در «تابناک» ورزشی بخوانید.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۶
این خبر را بخونید واقعا باید بریم خودمون را بکشیم که آقای یک میلیاردی که با پول بیت المال انقدر پول گیرش اومده بیاد همچین حرفایی بزنه...
در مورد ورزش سوارکاری هم همین مورد وجود دارد. معتبرترین چهره اجرایی ورزش سوارکاری آقای رخشان رادپور که تنها نماینده ایران و کل غرب آسیا در کمیته اجرایی فدراسیون جهانی است مورد بی مهری و غضب رییس .... این فدراسیون قرار گرفته و از کار در کشور خود کنار گذاشته شده است.
...
Rakshan Radpour , رخشان رادپور
ای آقا کجای کارید! مگر نه اینکه قدیمی ها گفته اند بازار قیصریه بسوزد تا ما صاحب یک دستمال شویم!؟ پس چگونه جلوی پیشرفت کشور را بگیریم!
بیشتر افرادی که در ورزش دارای اعتبار و عناوین پایین قرار دارند وقتی که به ریاست میرستد اقدام به حذف پیشکسوتان و مربیان سرشناس میپردازند تا افراد کم تجربه و مطیع خود را جایگزین آنها کنند که خود را نزد مسئولان بالاتر براحتی کارشناس و ....معرفی نمایند نمونه بارزش رئیس کنونی فدراسیون ورزشهای رزمی را معرفی مینمایم م.نوحی
شاهکار جدید فدراسیون پینگ پنگ را می توانید بر روی سایت این فدراسیون مشاهده کنید که نوشته کلیه سایت های اینترنتی در مورد پینگ پنگ باید از فدراسیون مجوز بگیرند وگرنه ......
تا انجایی که بنده اطلاع دارم نشریات از وزارت فرهنگ و ارشاد مجوز می گیرند و سایت های اینترنتی کافی است که فقط مراحل ثبت اینترتنی بر روی وبسایت معرفی شده توسط وزارت ارشاد را تکمیل کنند و از سوی دیگر قوانین مطبوعاتی کشور را رعایت کرده و بر خلاف قوانین جرایم رایانه ای اعدامی انجام ندهند.
به نظر بنده صدور این بخشنامه نشان دهنده میزان عدم انتقاد پذیری ایشان است و نه چیزی دیگر
یه سر به فدراسیون نابینایان هم بزنید خالی از لطف نیست. اگه یه بررسی عملکرد دوره های قبل رو داشته باشید به همه چیز میرسید.؟؟؟؟؟؟؟؟
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل