بازدید 10207

بوی تند گلاب چینی در بازار ایران

این در حالی که بسیاری درباره ورود خزنده چینی‌ها به بازار گلاب سخن می‌گویند برخی نیز از وضعیتی که در پیش است اظهار گلایه دارند و معتقدند آنچه در پیش است سبب خواهد شد ورورد چینی‌ها دیگر خزنده نباشد و تمام قد برای در دست گرفتن بازار ایران بایستند.
کد خبر: ۱۶۰۹۷۷
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۲۱:۰۳ 25 April 2011
نماینده مردم کاشان، آران و بیدگل با بیان این که گلاب‌های تقلبی در قیاس با گلاب واقعی، بوی بیشتر و قوی‌تری دارند، گفت: متأسفانه مدتی است که گلاب تقلبی به بازار ایران وارد شده که به شدت بیماری‌زا است.

به گزارش خانه ملت، "اصغر گرانمایه‌پور" گفت: محصول گلاب در کاشان سابقه دیرینه دارد و به دلیل همین سابقه یکی از قطب‌های تولید گلاب در ایران و در جهان است.
 
نماینده مردم کاشان، آران و بیدگل در مجلس شورای اسلامی، افزود: باغات گل محمدی در بخش کوهستانی کاشان، قمصر، نیاسر و ... قرار دارند.
 
وی در باره حجم تولید گل محمدی کاشان در سال گذشته تصریح کرد: در این مدت زمان در مجموع حدود 1210 هکتار سطح زیر کشت رفت که از این میزان سطح زیر کشت حدود 2400 تن گل‌محمدی به دست آمد که به‌علت سرمازدگی 35 درصد در قیاس با سال گذشته کاهش داشته است.
 
گرانمایه‌پور در باره فواید گلاب توضیح داد: از گلاب به عنوان داروی برخی بیماری‌ها، خوشبوکننده، طعم دهنده غذا‌ها و شربت‌ها استفاده می‌شود.
 
نماینده مردم کاشان در مجلس در باره آثار صنعت گلاب در حوزه انتخابیه خود، گفت: یکی از آثار صنعت گلاب در کاشان تولید شغل برای مردم به ویژه جوانان است؛ برای تولید گلاب به کاشت گل در زمین‌های کشاورزی نیاز است؛ همچنین برای حمل ونقل گل به کارگاه‌های گلاب‌گیری و تولید گلاب به کارگر نیاز دارد، از این رو این صنعت نقش بسزایی در اشتغال‌زایی برای مردم این منطقه ایفا می‌کند.
 
گرانمایه‌پور در باره صادرات گلاب کاشان، تصریح کرد: گلاب ناب ایرانی به تمام کشور‌های جهان به ویژه کشور‌های حاشیه خلیج فارس صادر می‌شود که این مایه افتخار کاشان و استان اصفهان است.
 
وی در باره ورود گلاب‌های تقلبی به بازار ایران هشدار داد و گفت: مدتی است که در بازار ایران گلاب‌های تقلبی یافت می‌شود که طرز ساخت این گلاب‌های تقلبی به این صورت است که اسانس گلاب از خارج وارد می‌شود و بعد از آن با آب مقطر ترکیب و به بازار وارد می‌شود.
 
وی ادامه داد: بر اساس آزمایش‌های انجام شده، مشخص شد گلاب‌ تقلبی بسیار بیماری‌زا است و مشتریان باید هوشیار باشند که از این گلاب‌ها استفاده نکنند.
 
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس یادآور شد: تنها راه شناخت گلاب تقلبی از طرف مشتریان، این است که گلاب‌های تقلبی در قیاس با گلاب واقعی، بوی بیشتر و قوی‌تری دارد.
 
این در حالی که بسیاری درباره ورود خزنده چینی‌ها به بازار گلاب سخن می‌گویند برخی نیز از وضعیتی که در پیش است اظهار گلایه دارند و معتقدند آنچه در پیش است سبب خواهد شد ورورد چینی‌ها دیگر خزنده نباشد و تمام قد برای در دست گرفتن بازار ایران بایستند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱۰
این یعنی ورشکستگی. تاسف باره
وقتي سنگ قبرمان از چين مي آيد خدا را خوش نمي آيد که گلاب مراسم کفن و دفنمان از کاشان باشد بايد چيني باشد
مگر ما کمبود گلاب داریم که ازچین وارد می کنند درضمن مگرجنسهای وارداتی از مایش نمی شود
احتمالاً بزودی شاهد خواهیم بود که تمام صاحبان کارگاه های گلاب گیری تبدیل به وارد کنندگان گلاب(ببخشید اسانس) چینی خواهند شد.اگر باور ندارید به سرنوشت بسیاری دیگر از تولیدات داخلی در مقابل واردات چینی توجه کنید. مدتها است که از ورود خزنده چینی ها به بازار ایران گذشته و اکنون بسیار آشکار و علنی وارد می شوند و خیالشان هم راحت است که هیچ مشکلی برایشان پیش نخواهد آمد.
این چین دیگه شورشو درآورده ، من نمی دونم تو جامعه بین المللی با این همه دبدبه و کبکبه کسی نیست جلو این تخلفات این کشور رو بگیره ؟! از همه اجناس از صوتی و تصویری گرفته تا مهر و تسبیح و جانماز داره تقلبی و بی کیفیت ترینش رو میسازه و عرضه می کنه . این مهر و تسبیحش خیلی جالبه کشوری که کمونیسته و اصلا اعتقادی به مبانی اعتقادی هیچ کشوری نداره برای ما مسلمانها داره مهر و تسبیح و جانماز می سازه خیلی خنده داره .
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی