بازدید 30617
با استفاده از ابزار و امکانات نظام؛

تلاش مشکوک برای بحران سازی و هزینه از رهبری

نکته جالبتر اینکه جوانفکر، رییس ایرنا ـ که عملا این خبرگزاری را در حد یک ارگان حزبی و جریانی تنزل داده ـ در وبلاگ خود با تأکید بر غیرمستند بودن نظر رهبری، عمل به آن از سوی دیگر رسانه ها را توطئه و سناریویی برای تخریب دولت بیان کرده و سرانجام نیز در ایرنا، با استناد به اینکه هیچ دستور مکتوبی از دفتر رهبری ابلاغ نشده، این نظر را بی اعتبار دانسته است.
کد خبر: ۱۵۹۳۰۱
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۰ - ۱۰:۱۴ 18 April 2011
شب گذشته، پس از اینکه خبر استعفای وزیر اطلاعات و پذیرش آن از سوی رییس جمهور، نزدیک ساعت 20 روی خروجی پایگاه اطلاع رسانی دولت قرار گرفت، دیگر خبرگزاری ها و رسانه های فضای مجازی، از جمله «تابناک»، اقدام به پوشش آن کردند.

به گزارش «تابناک»، شب گذشته، این رویداد در حالی صورت پذیرفت که در مدت کمتر از نیم ساعت، منابع مرتبط و موثق از مخالفت رهبر انقلاب با فرآیند استعفای وزیر اطلاعات و پذیرش آن از سوی رییس جمهور اطلاع داده و سایت ها و خبرگزاری های کشور نیز با استناد به نظر مخالف رهبر انقلاب، خبر را از خروجی خبر خود حذف و خبر جدید، مبنی بر ماندن مصلحی در وزارت را منتشر کردند.

با وجود این، خبرگزاری و سایت دولت به جای تمکین به نظر رهبر انقلاب، نه تنها خبر را از خروجی های خود حذف نکرده، بلکه با گستاخی، رسانه هایی که نظر رهبری را منتشر کرده اند، مورد هجمه قرار داده و آنان را مانند همیشه به مخالفت با دولت متهم کرده اند.

نکته جالبتر این که جوانفکر، رییس خبرگزاری جمهوری اسلامی ـ ایرنا ـ که عملا این خبرگزاری را در حد یک ارگان حزبی و جریانی تنزل داده، در وبلاگ خود، با تأکید بر غیر مستند بودن نظر رهبری، عمل به آن از سوی دیگر رسانه ها را توطئه و سناریویی برای تخریب دولت بیان کرده و سرانجام نیز در ایرنا، با استناد به اینکه هیچ دستور مکتوبی از دفتر رهبری، مبنی بر مخالفت ایشان با این مسأله ابلاغ نشده، این نظر را بی اعتبار دانسته است.

این در حالی است که از یک سو، همه کسانی که در حوزه رسانه در ایران فعالیت می کنند، معنی نظر رهبری بر پایه یک منبع موثق را می فهمند و از سوی دیگر، با توجه به سرعت بالای نفوذ خبر در عرصه اینترنت، متوجه هستند که منتظر دستور کتبی بودن آن هم در آن موقع از شب، عملا بهانه ای واهی است و اگر رسانه ای یا یک جریان فکری خود را ملتزم به پیروی از منویات رهبری می داند، قاعدتا باید به نظر همان منبع موثق شناخته شده بسنده کند.

بنا بر این گزارش، هرچند تاکنون بنا بر روالی که دولت دهم در پیش گرفته، چنین اقداماتی بی سابقه نیست، به ویژه آنکه برخی اخبار پشت پرده درباره دلیل این رفتار دولت هم به گوش می رسد، با وجود این، در اوضاع کنونی منطقه، همه عقلا بر این باورند که جابجایی در رأس مهمترین دستگاه اطلاعاتی کشور به صلاح کشور نیست؛ آن هم با توجه اینکه آقای احمدی نژاد، معمولا ماه ها یک وزارتخانه را بدون وزیر رها می کند و عموما زور مجلس هم نمی رسد که...!

با وجود این، مشاوران و رسانه های دولتی و همچنین طرفداران دولت، گویا نه متوجه شرایط بین المللی و منطقه ای هستند و نه به این فکر که اوضاع کشور رو به آرامش رود و همواره درصددند، به نوعی تنش در کشور پدید آورند، به ویژه که شیطنت پایگاه اطلاع رسانی دولت و ایرنا ـ که قاعدتا از دفتر رییس جمهور تغذیه می شوند ـ در انتشار چنین خبری که فرآیند آن عرفا با نظر رهبری بوده و پس از آن، ابرام بر عدم حذف آن از روی خروجی، به روشنی هویداست.

بنابراین، چنین روالی که هم اکنون توسط برخی از رسانه های حامی دولت در پیش گرفته شده، این شایبه را در اذهان پدید آورده است که گویا، این افراد و نهادها، تعمدا می خواهند هر روز در کشور بحرانی ایجاد کنند و حتی حیات و ممات خود را در بحران سازی می دانند، چرا که در همین نوروز نیز همین مشاور رئیس جمهور، بار دیگر بحث حکم رهبری درباره کنار گذاشتن مشایی از معاونت اولی را احیا کرد و استنباط هایی را از حکم رهبری از ظن خود استخراج کرد که سرتاپا نادرست و برای ایجاد شبهه در اذهان مردم مسلمان و انقلابی ایران بود.

این جریان، گویی فراموش کرده اند که چگونه مردم و کلیت نظام در سال های اخیر، برای پیشبرد کارهای دولت، چشم های خود را بر برخی از خبط و خطاهای دولت و دولتیان بسته اند، ولی دولتیان، گویی عادت کرده اند وفاداری مردم متدین و انقلابی را به حساب خود بنویسند.

امروز روزی است که باید به این برخی جریانات موجود در دولت به صراحت هشدار داد که از این توهم بیرون آیند که خود برای خود دارای هویتی مستقل هستند، بلکه مقبولیت آنان تنها از جهت شعارهای انقلابی و تأییدات علما از این شعارها بود؛ شعارهایی که در عرصه عمل تحقق نیافت و برخوردی با علما شد که برخی از خود علما، اکنون در زمره بزرگترین منتقدان دولت درآمده اند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴۴
تابناک یه خدا این دولت با این کارهاش دهان ما را بسته است . هر روز که از خواب بلند میشیم باید منتظر بحرانی باشیم که برخی دولتیا درست کردند . اینم از آخریش.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۴ - ۱۳۹۰/۰۱/۲۹
درسته که در این شرایط تصمیم دولت برای برکناری وزیر اطلاعات، واقعا تصمیمی احمقانه است. اما شما هم بیخودی شلوغش نکن. رهبری به موقع دخالت کرد و قضیه را کنترل کرد. فعلا هم همه جا امن و امانه و هیچ خبری از بحران نیست.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۱ - ۱۳۹۰/۰۱/۲۹
از کوزه همان برون تراود که در اوست
خدا کند این دو سال به خیر بگذرد و گرنه باید فاتحه همه چیز را خواند
جریان به راه افتاده کاملا قابل تحلیل میباشد،سردمداران این جریان متوجه باشند که مردم از عقل و فهم کافی برخوردارند و بی شک رهبری معظم را تنها نگذاشته و جانشان را تقدیم اشان میکنند.
همانگونه كه آقاي مصباح هم كه همه منتظر عكس العمل وي بودن اظهار داشت جريان و يا فتنه اي بدتر از فتنه 88 در كار است.
کدام جوانفکر کدام مشایی اقایان همه کاره دولت احمدی نژاد است چرا ترس و واهمه داری
شما چه انتظاريي از كسي كه حرف وعملش يكي نيست داريد؟ مگه معاون اولي مشائي را فراموش كرده ايد؟ من نميدانم مجلس كجاي اموراست؟!!!!!!
آقای جوان فکر و حضرت اسفندیار خان خیلی دوست دارم از نزدیک ببینمتون تا حسابی از خجالتتون در بیام ولی افسوس که دستم بهتون نمیرسه .
با سلام، این حرکتها و اتفاقات در دولت چیزی نیست جز یک مسئله و آن اینکه دولت محترم با این دست کارها و خبر سازیها می خواهد مقدار از حواشیها و اتفاقات دورو بر دو یار همیشگی خود یعنی بقایی و مشایی بکاهد شک نکنید اتفاقاتی و حواشی جدیدی از طرف این دو عزیز در راه است که بایستی اتفاقاتی دیگر آنها را تحت پوشش خود قرار دهد. به هر حال خدا کند همه این عزل و نصبها و اتفاقات در راس دولت به نفع کشور باشد. هر چی باشد مطمئنا بدون مشورت با رهبر معظم انقلاب است
الهي بشكند دست مغيره!!!
این جریان گویی فراموش کرده اند که چگونه مردم و کلیت نظام در سال های اخیر برای پیشبرد کارهای دولت چشم های خود را بر برخی از خبط و خطاهای دولت و دولتیان بسته اند، اما دولتیان گویی عادت کرده اند وفاداری مردم متدین و انقلابی را به حساب خود بنویسند.
اي تابناك: اي پسر شجاع اي پدرپسرشجاع اين خبط و خطاها چه بوده است ........
مطرب مهتاب رو آن چه شنيدي بگو آنچه بديدي بگو ما همگي محرميم محرميم محرميم
این کارها فقط باعث میشود که در دور بعد ریاست جمهوری احمدی نژاد که هیچ ، بابای احمدی نژاد هم رای نیاورد !
دار و دسته احمدی نژاد هنوز نفهمیده اند که اگر ما مردم به او این رئیس جمهور رای دادیم و این همه خون دل خوردیم ، به این دلیل بود که او را مطیع رهبری میدانستیم !
از نظر من احمدی نژاد و کل دار و دسته اش در مقابل رهبر ایران هیچند !!!
اساسا این مقایسه از بیخ اشتباه است !
داستان مگس است و سیمرغ !
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۲ - ۱۳۹۰/۰۱/۲۹
برادر جان اگر مگس بودن جرات اینکار نمی کردن. مسئله فراتر از این حرفهاست. خیلی جاها ابزار این کاراشونو قبلا" مهیا کردن
بی کفیتی مدیران باعث می شود به هیاهو روی بیاورند. عملکرد جوانفکر در ایرنا خود گواه قد و مرتبه این شخص است. همان باند مشکوک که تابناک گفت مدتهاست که در ایرنا لانه کرده است.
اگر ما امروز آرام نشسته ایم علتش این است که می دانیم مقام رهبری اوضاع را در کنترل دارند. برای این دولت متاسفم که اینگونه عمل می کند!!
معلوم شد در این 2 سال اخیر چه کسانی با بصیرت و چه کسانی بی بصیرت بوده اند..
آقایان مشایی وجوانفکر به خدا خون شهدا دامن شمار خواهد گرفت لطفا هردو شما خفه شید چو ن شما ارزش اینکه برای مردم کار کنید را ندارید
هوالمحبوب
آقای جوانفکر از همان روزی که در سیما در انتخابات نهم در میزگرد انتخاباتی با نماینده های دیگر کاندیداها از طرف رئیس جمهور شرکت کرد نشان داد وصله ناجور تیم همراه کننده دکتر احمدی نژاد است در طول این سالها تنها با حمایتهای مشایی و مطالب سخیفی که هر چند وقت مطرح می کند در بازی قدرت باقی مانده واگرنه به هیچ وجه در حد و اندازه خبرگزاری جمهوری اسلامی نیست و بهتر این است که هرچه سریعتر از خبرگزاری اخراج گردد.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر