بازدید 8811

احمدی نژاد:با چپ و راست ما را سر کار گذاشتند

احمدي نژاد با بيان اين‌كه بايد مواظب باشيم كه از مسير اصلي منحرف نشويم، گفت: يك دوره 24-25 ساله با موضوع جناح چپ و راست ما را سركار گذاشتند و من از همان ابتدا مي‌دانستم سر كاري است و در منطقه بحث شيعه و سني و عربي و ايراني را مطرح كردند و اين نيز يك موضوع انحرافي است.
کد خبر: ۱۵۸۵۱۱
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۳۹۰ - ۱۳:۳۹ 14 April 2011
دكتر محمود احمدي نژاد رئيس جمهور كشورمان صبح امروز در ادامه روز دوم دور سوم سفر استاني خود به استان سيستان و بلوچستان در جمع مديران اين استان حضور پيدا كرد و ضمن شنيدن گزارشي از وضعيت اين استان به ارايه سخنراني پرداخت.

به گزارش ايسنا، رئيس جمهور در ابتدا با تشكر از اقدامات انجام شده از سوي مسئولان استان گفت: درست است كارهاي زيادي انجام شده اما آيا اين كارها براي رسيدن به سطح سعادت مردم كفايت مي‌كند قطعا پاسخ منفي است. ما تازه در ابتداي راه هستيم. موتور حركت شما تازه گرم شده است.

احمدي نژاد با بيان اين‌كه استان سيستان و بلوچستان سرشار از استعدادهاي انساني و طبيعي است، گفت: بايد از اين استعداد‌ها به نحو احسن استفاده كنيم.

احمدي نژاد خطاب به مسئولان اين استان گفت: قدر فرصت خدمت گزاري به مردم را بدانيد. ما همه خادم مردم هستيم. و به ميزاني رئيس هستيم كه خادم مردم باشيم و در واقع بايد مردم را دوست داشته باشيم. احساس دين و بدهكاري به مردم بكنيم و به مردم خدمت كنيم.

وي با بيان اين‌كه فرصت به وجود آمده براي خدمت يك فرصت استثنايي است و بايد از اين فرصت به نحو احسن استفاده كنيم، گفت: هنر اين است كه از تمام اين فرصت‌ها به بهترين نحو استفاده شود و بهترين نحوه استفاده از اين فرصت خدمت به مردم است به خصوص اكنون كه ما در يك دوره تاريخي و مهم قرار داريم.

احمدي نژاد با اشاره به محروميت مردم سيستان و بلوچستان در دوره‌هاي مختلف گفت: خدمت به مردم محروم افصل است و اين فرصت خدمتگزاري ارزشمند است.

احمدي نژاد خطاب به مديران اين استان گفت: در كنار توجه به كارهاي كلان استان از جمله بحث عمران و اشتغال بايد به نيازهاي مردم نيز توجه كرد.

وي ادامه داد: تفكر غلطي از دنياي استكبار آمده است كه برخي تصور مي‌كنند چون ما كارهاي كلان مي‌كنيم اگر يك عده زير اين كارهاي كلان خرد و له شوند اشكالي ندارد اين تفكر اشتباه است. چرا كه ما هر كاري كه مي‌كنيم براي مردم است.

وي با اشاره به اهميت شاد كردن دل مردم با انجام كارهاي مناسب به اهميت صرفه جويي در هزينه‌هاي مصرفي اشاره كرد و گفت: در دولت دهم و نهم نسبت هزينه‌هاي مصرفي كاهش پيدا كرد و به نظر من هنوز جا براي اين صرفه جويي وجود دارد.

احمدي نژاد با تاكيد بر اين‌كه مديريت به دفتر و مسائل اينچنيني نيست به موضوع هدفمند كردن يارانه‌ها و تاثير آن در زندگي مردم اشاره كرد و گفت: همين يارانه‌اي كه به حساب مردم ريخته مي‌شود در زندگي بعضي از خانوار‌ها تاثير بسيار زيادي دارد.

احمدي نژاد با بيان اين‌كه امكانات و توان در كشور وجود دارد و بايد به نحو احسن استفاده كرد به اهميت ساختن استان سيستان و بلوچستان اشاره كرد و ادامه داد: در زمينه آموزش و پرورش كارهاي خوبي در اين استان انجام شده ولي بايد اين كارها ادامه پيدا كند. بايد كاري كنيم كه هيچ كس از تحصيل محروم نشود. اكنون نسبت باسوادان در اين استان 79 درصد است چرا نبايد اين رقم به 100 درصد افزايش پيدا كند. در استان نبايد بيسوادي وجود داشته باشد.

وي هم چنين به اهميت تحصيل براي زنان اشاره كرد و گفت: اين ضرورت براي خانم‌ها و زنان بيشتر است چرا كه مسئوليت آنها در اداره جامعه خيلي مهم‌تر از آقايان است چرا كه آنها تربيت نسل آينده كشور را بر عهده دارند.

احمدي نژاد بار ديگر با تاكيد بر اين‌كه هيچ كس نبايد از تحصيل محروم باشد، گفت: ‌بايد در جهت عمران و آباداني اين استان با كار كارشناسي پيش رفت. البته در طول 60 سال اخير بحث كارشناسي را عده‌اي به اين معنا تفسير كردند كه در واقع يك نوع واردات انديشه و تاكيد و الگو برداري از انديشه و روش ديگران به صورت محض.

احمدي نژاد گفت: در بحث عمران و آباداني و توليد بايد به استعداد‌ها و ظرفيت‌هاي بومي منطقه توجه كرد. هنر يك كارشناس اين است كه در همين زمينه و طبيعتي كه مثلا در استان سيستان و بلوچستان وجود دارد بيشترين بهره را بگيرد.

رئيس جمهور با بيان اين‌كه متاسفانه از فكر ايراني خودمان استفاده نكرده‌ايم و يك قالب به ما داده‌اند و از آن قالب استفاده كرده‌ايم، گفت: ما ايراني‌ها بعضا استعداد‌ها و توانمندي‌هاي خودمان را فراموش كرده‌ايم و اگر ما بر اساس الگوي ايراني و اسلامي حركت كنيم و به توانمندي‌ها و استعداد‌هاي خودمان توجه داشته باشيم در پيشرفت كشور انفجاري رخ مي‌دهد.

احمدي نژاد با بيان اين‌كه بايد مواظب باشيم كه از مسير اصلي منحرف نشويم، گفت: يك دوره 24-25 ساله با موضوع جناح چپ و راست ما را سركار گذاشتند و من از همان ابتدا مي‌دانستم سر كاري است و در منطقه بحث شيعه و سني و عربي و ايراني را مطرح كردند و اين نيز يك موضوع انحرافي است.

احمدي نژاد در بخش ديگر صحبت‌هاي خود گفت: امروز ايران يعني اسلام، عدالت و خداپرستي. پرستاري از مظلوم و مقابله با ظلم.

احمدي نژاد با بيان اين‌كه كار فرعون‌ها و شياطين همواره اين بوده كه مردم را شعبه شعبه كنند و تفرقه ايجاد كنند كه بتوانند حكومت كنند، گفت: مي‌بينيد كه بعضا چنان افراد را تحريك مي‌كنند يك برادر را به جان برادر خود مي‌اندازند به نحوي كه آن فرد نگاه نمي‌كند كه در هزاران كيلومتر آنطرف چه جنايت‌هايي عليه برادرانش صورت مي‌گيرد.

احمدي نژاد با اشاره به مصوبات دولت در راستاي حمايت از صنعت و كشاورزي اين استان گفت: بايد در موضوع پيشرفت به استعداد‌هاي بومي و توانمندي‌هاي بومي توجه كنيم و مقداري در روندي كه حركت مي‌كرديم تغيير ايجاد كنيم.

احمدي نژاد با بيان اين‌كه ما به استعداد‌ها و ظرفيت‌هاي شما باور داريم، گفت: استعداد‌ها و ظرفيت‌هاي استان شما خيلي بالاست و شما بهتر از اين مي‌توانيد كار كنيد.

پيش از صحبت‌هاي رئيس جمهور استاندار سيستان و بلوچستان و رئيس آموزش و پرورش استان به ارايه گزارشي از فعاليت‌هاي صورت گرفته در استان پرداختند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار