بازدید 6973
محسن رضايي:

دولت تمام توجه خود را به توليد ملي، اشتغال و درآمد خانوار بگذارد

نخستین مانع رسیدن به اهداف جهاد اقتصادی، تفسیرهای نادرست از مفاهیم اسلامی در اقتصاد و جامعه است؛ مفاهیمی چون زهد، ثروت و عدالت باید باز تعریف شود، چرا که تاکنون برداشت هاي نادرستی از آنها در جامعه ترویج شده، به گونه اي كه تفسيرهاي استعماري و يا ماركسيستي از آنها در جامعه ما به وجود آمد و موجب گريز و فرار مردم از تلاش و توليد شد / این نامگذاری بر پایه عمل به تکلیف و کار کارشناسی بوده است.
کد خبر: ۱۵۸۳۳۹
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۳۹۰ - ۱۵:۴۲ 13 April 2011
دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام گفت: کشور در دوره های گوناگون، راهی را پشت سر گذاشته که علاوه بر به دست آوردن توفيقات، اشكالاتي را هم داشته است؛ از اين روی، مقام معظم رهبری، تحول فرهنگي ـ اقتصادی را در رأس حرکت کشور قرار داده اند.

به گزارش «تابناک»، دكتر محسن رضايي که در جمع دبيران كميسيون ها و معاونت هاي دبيرخانه مجمع تشخيص مصلحت نظام سخن می گفت، افزود: آینده ای روشن، با توسعه ای هویت محور، سرآهنگ چشم انداز قرار دارد.

رضايي با بيان اين كه در سال 90 بايد هم موانع را پشت سر بگذاریم و هم پیشرفت کنیم، افزود: براي رسيدن به اين هدف، باید به روش های تازه ای بیندیشیم که محور آنها، نگاه جهادی است، زيرا جهاد اقتصادی، از يك سو بايد ناظر بر اهداف و از سوی دیگر، برطرف كننده موانع باشد.

وي با بيان اينكه براي دستيابي به اهداف جهاد اقتصادي با موانعي روبه رو هستيم، افزود: نخستین مانع، تفسیرهای نادرست از مفاهیم اسلامی در اقتصاد و جامعه است؛ مفاهیمی چون زهد، ثروت و عدالت، باید باز تعریف شود، چرا که تاکنون برداشت هاي نادرستی از آنها در جامعه ترویج شده، به گونه ای كه تفسيرهاي استعماري و يا ماركسيستي از آنها در جامعه ما پدید آمد و موجب گريز و فرار مردم از تلاش و توليد شد.

محسن رضايي، با انتقاد از شيوه هاي كليشه اي بانك جهاني اظهار داشت: باید شیوه اقتصاد کشور را تغییر دهیم، چرا كه با روش ها و دستور العمل های بانک جهانی و الگوهاي غربي و صندوق بين المللي پول به جایی نرسيديم.

دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام، با بيان اينكه نامگذاري سال 1390 در چهارچوب الگوي اسلامي پيشرفت مطرح شده است، افزود: مقام معظم رهبري، بر پایه عمل به تکلیف و کار کارشناسی، سال 90 را سال جهاد اقتصادي نامگذاري كردند. اين ادبيات با پيشرفت در ايران سازگار است.

وي افزود: رهبر انقلاب اسلامي در حال معماری آینده ایران است؛ بنابراين، نامگذاري امسال فراتر از خنثی کردن تهدیدهاست.

رضايي ادامه داد: كساني كه گمان مي كنند، اين شعار براي رياضت كشي مطرح شده، اشتباه مي كنند؛ اين شعار براي جهش اقتصادي است و به همين دليل، دولت باید امسال تمام توجه خود را روی توليد ملي و اشتغال و بالا بردن درآمد خانوارها بگذارد.

دكتر محسن رضايي در پايان افزود: دبیرخانه مجمع تشخيص مصلحت در ابعاد گوناگون، از مخاطبين «جهاد اقتصادي» به شمار می رود؛ بنابراین، باید با همه وجود، به این حرکت جهادي کمک کنیم.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲۵
توسعه عدالت به معنای برابر کردن ثروت های مردم نیست بلکه به معنای برابری در استفاده از امکانات است. اینها سعی می کنند تا به جای تامین کار و رفاه برای قشر ضعیف برعکس به قشر ثروتمند که عده زیادی از آنها در رده تولید و کار آفرینی هستند ضربه بزنند. دولت اگه راست می گه جلوی رانت خواری رو بگیره و مجلس و قوه قضاییه کمک کنند تا قوانین سخت گیرانه ای در مورد ربا و رشوه و رانت خواری تصویب و اجرا کنند.
لطفا پیش از ایجاد مشاغل جدید به فکر شاغلین مولد قبلی باشید. شرکت های زیرمجموعه وزارت نیرو و نفت را دریابید. کارخانجات را دریابید.
فعلا که جهاد اقتصادی شده خالی کردن ته جیب مردم در جیب های گشاد دولت و حساب پس ندادن دولت! بسیار جالب هست که مشخص نیست میایاردها دلار پول نفت به صندوق ارزی بر نگشته و دولت برای درآمد خود با بالا بردن ارزها و طلا و خدمات و گرفتن آن از مردم برای دادن یارانه به خود مردم اقدام می کند و با نشان دادن تورم کمتر صورت مسئله را می خواهد پاک کند مردم هر روز زیر فشار بیشتر اقتصادی هستند و هر روز از اخبار پولدار شدن نجومی رانتخواران جدید وابسته به دولت خبردار می شوند
کو گوش شنوا برادر محسن,شما میگین تولید ملی.همین الانش قیمت مواد خام آنچنان دچار نوسان شده و افزایش پیدا کرده(( که البته بخشی از موضوع به دلیل دلالی و صادرات بیش از اندازه هست)) که کسی فعلا مواد اولیه نمیفروشه و کار تولید قرار هست برخلاف هر سال از اردیبهشت شروع بشه!!.مالیات بر ارزش افزوده سده 4 درصد و دولت محترم هم دستور دادن قیمت ها افزایش پیدا نکنه. از واردات بی رویه ی محصولات بی کیفیت چینی که بگذریم,معلوم نیست گناه تولید کننده ای که مجبور هست ملزومات تولید رو گرونتر از پارسال بخره این وسط چی هست.
يكي از پيشنهادها براي ايجاد اشتغال وتامين مسكن وامنيت در ايران به مسئولين مملكت فرستادن بيش از سه ميليون مهاجر افغاني به افغانستان است .همانطور كه مي دانيد با گذشت بيش از يك ده از اتمام جنگ در افغانستان هنوز ماشاهد بيش از سه ميليون مهاجر افغاني در ايران هستيم كه با توجه به اتمام جنگ و براي ودرجهت كمك ايران به آباد سازي افغانستان مي توان كمك شياني شود كه هردوطرف بهره مي برند از طرفي به آباد سازي كشوروهمچنين به اشتغال تعدادزيادي از جوان وهمچنين تامين مسكنوهمچنين امنيت و كاهش هزينه كشور ،در جهت جهاد اقتصادي گام بلندي است واميد وارم كه مسئولين فكري در اين خصوص بكنند.
دکتر جان، سردار جان
بهش می گم
چـــــــــــــــــــــــــــــــشـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــم
محسن جان شما خودشو ناراحت نکن دولت ما وقت اینجور کارها رو نداره شما انشاالله دولت تشکیل دادی این موارد را پیاده سازی کن.
راستی خیلی حیف شد که شما رای نیاوردید چون منطقی ترین کاندید بودید.
به عنوان يك استاد دانشگاه از طرح كه ايشان در دوران انتخابات، در دادن حقوق ماهانه به خانمهاي خانه دار ، به شدت استقبال نموده و در كلاسهاي خود از توجه به اين قشر بسيار ارزشمند، و اهتمام به خانه داري در كنار كار بيرون قدر داني نموده ام
بسم الله الرحمن الرحیم
طی این سه سال چندین بار از طریق تلفن پیغامگیر ریاست جمهوری پیشنهاد اجرایی بسیار خوبی را مطرح کرده ام ولی ظاهرا کسی حتی گوش هم نکرده چه رسد به عمل گفتم برای جلوگیری از افزایش اجاره بها و قیمت مسکن حق کمیسیون بنگاههای معاملات ملکی را متراژی و منطقه ای کنند که در آنصورت بنگاه داران در افزایش قیمت ذینفع نباشند و به گرانی دامن نزنند یا اینکه روزنامه همشهری را تعطیل کنند
مثلا منطقه 6 هرمتر مربع 20000 ریال که اجاره یک واحد 100 متر مربعی میشود 2000000 ریال حق بنگاه نه اینکه براساس قیمت ملک یا مبلغ اجاره که بنگاه ذینفع باشد ولی از آنجا که تصمیم گیرندگان هیچیک مستاجر نیستند و اغلب از ملاکین هم هستند هرگز چنین پیشنهادی در کشور ما اجرایی نخواهد شد جهاد اقتصادی هم درحد شعار باقی خواهد ماند
باسلام، ضمن تشکر از شما خواهشمند است .تعیین بفرمایید:
1-نرخ رشد اقتصادی8%در سال 1390 هدف است.
2- در سال 1389 از اظهارات اقایان دکتر محمدحسین فرهنکی و دکتر محمد خوش چهره در برنامه جهش 24/1/1390 سیمای 4 نرخ رشد اقتصادی نیم در صد شنیدم.
3- برای رسیدن به 8% برنامه عملیاتی در بخش های اقتصادی(دولتی،تعاونی،خصوصی) چگونه است.یعنی سهم هر کدام در اقتصاد کشور چقدر است؟
4-هرکدام برای رسیدن به آن سهم برنامه های اجرایی زمانبندی شده و تخصیص منابع داده شده تدوین و تصویب شده دارند؟ارایه بدهند.
5-طبق برنامه درصد محقق شده نسبت به پیش بینی در 25/1/1389 تاخیر دارند؟چرا؟راهکار جبران خسارت تاخیر چیست؟
وقت سیما و سایت ها و نشریات را با افرادی که مسول این امور نیستند برای چه پر میکنند.چرا که به فرض حرف های صحیح و منطقی بزنند.در عمل خوش بینانه ترین حالت آنچه که به مسولان اجرایی(دولتی،تعاونی و خصوصی) ابلاغ
شده است .بایستی اجرا شود.حتی اصلاحات ابلاغ شده پیاده می شود.
با تشکر-اباذر میرزائی-25/1/1390
برادر گیر نَده دولت وقت نداره مدیریت جهان لنگ مونده تو دنبال اشتغال و مسایل جزئی دیگه این چیزها هستی
لطفا يك مقدار هم جهت زير ساختهاي تفكيك كنتور گاز و آب مردم بپردازد يا به غير كارشناسي بودن ارزش افزوده بپردازد تا حذف 3 تا 6 صفر پولي و كم ارزش شدن دلار آمريكا و ساير ارزها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی