بازدید 28289

ساعت کار ادارات، مدارس و بانکها در رمضان

کد خبر: ۱۵۸۱۶
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۸۷ - ۱۲:۵۸ 18 August 2008
هیئت وزیران به منظور ایجاد زمینه لازم برای استفاده مطلوب کارکنان دولت از فضایل و معنویت‌های ماه مبارک رمضان، ساعت کار ادارات، مدارس و بانکها را در این ماه نورانی و پربرکت اعلام کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت، بر اساس تصمیم هیئت وزیران و برای به وجود آمدن فرصت مناسب برای خودسازی و بهره‌مندی از برکات بی‌ شمار ماه شریف و نورانی رمضان، مقرر شد تا در همه استانها به استثنای تهران ، فعالیت اداری ، صبحها با یک ساعت تاخیر آغاز و در بعد از ظهر نیز یک ساعت و نیم زودتر پایان یابد.

بر اساس بند دیگری از تصویب ‌نامه هیئت وزیران ، ساعت آغاز کار اداری در تهران نه صبح و ساعت پایان کار 14 تعیین ‌‌شد.

هیئت وزیران همچنین بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران را موظف کرد تا ساعت فعالیت بانکها را به گونه‌ای تنظیم کند که آغاز آن حداقل 30 دقیقه پیش از آغاز به کار ادارات و سازمانها باشد.

وزارت آموزش و پرورش نیز از جانب هیئت وزیران مکلف شد تا ساعت فعالیت مدارس را به گونه‌ای تنظیم کند که آغاز کار مدارس حداقل 30 دقیقه پیش از آغاز بکار ادارات و سازمانها باشد.

همچنین با تصمیم هیئت وزیران هرگونه فعالیت فوق برنامه در ماه مبارک رمضان باید پیش یا پس از پایان ساعت کار انجام شود.

بر این اساس ‌ایاب و ذهاب کارکنان باید طوری برنامه ‌ریزی و تنظیم شود که راس ساعت مقرر در محل کار حضور داشته و در پایان راس ساعت معین محل کار خود را ترک کنند.

قانون اساسی به لحاظ تنظیم ساعات کار تکلیفی برای دولت تعیین کرده است که براساس آن ساعت کار باید به گونه ای باشد که هرفرد علاوه بر تلاش شغلی فرصت خودسازی معنوی هم داشته باشد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۰
مگر خود سازی با سعی وتلاش بیشتر برای ساخت مملکت امکان پذیر نیستکه باید همه چیز تعطیل شود
و اگر خودسازی در خواب و استراحت بیشتر عملی بفرمائید
واقعا كه نماز و روزه چه ربطي به كاهش ساعات كار دارد اين كه بدتر است يعني روزه گرفتن برابر با تنبلي و كار نكردن
"در پایان راس ساعت معین محل کار خود را ترک کنند" يعني اضافه كاري ممنوعه؟؟؟
یک ماه فقط روزی 5 ساعت کار !؟ رسالت ماه رمضان این است ؟
در جمله آخر خيلي نكات نهفته است. آيا انصافا با تغيير ساعات كار ، مردم به خود سازي بيشتري خواهند پرداخت؟ اين سوالي است كه بايد پس از اجراي اين تصويب نامه به آن پاسخ داد . هرچند براي خود من جواب آن روشن است ، خيلي از افرادي كه نه مي دانند روزه چيست و ماه رمضان كدام است از فرصت بوجود آمده كمال سواستفاده را مي نمايند
چه فيض روحاني ميبرن اين كارمندان بد نگذره؟ روزه ميگيرن كه ياد سختيها بيفتند ..
نه برادر محترم راندمان كاري را مي شود با اين نوع تصميمات بالا برد - 5 ساعت كار بهتر از 5 ساعت كار بعلاوه 3 ساعت خواب است
آیا کار شناسی شده است که بچه های جبهه چرا درین ماه نورانی شادابتر بودند وامروز که این کارهای بی سابقه را به اسم شعایر انجام می دهیم تاثیر چندانی ندارد که هیچ خدای ناکرده به نقض غرض برسیم
کجای اسلام گفته که به خاطر انجام واجبات می شود حق الناس را خود ؟
تو این مدت تکلیف کسانی که با ادارات دولتی سرو کار دارند چه می شه ؟ ضرر و زیان آن را کی می پردازه ؟
با توجه به فصل گرما ، بسیار خوب و مناسب است . با تشکر
از تصمیم هیأت دولت واقعاً متشکریم. ما خانمها برای فراهم نمودن افطار به وقت کافی نیاز داریم. همچنین باید گفت که اگر انسان واقعاً اهل کار و خدمت به مردم باشد در طی همان 5 ساعت کار اداری وظیفه خود را به نحو احسن انجام می دهد. واقعاً فرصت خوبی برای کنار گذاشتن روزمرگی و انجام امور معنوی می باشد. انجام امور معنوی و راز و نیاز با خدا هم به وقت و هم یک جای خلوت نیاز دارد.
ای بابا بیش از 1400 سال از مبعث میگذررد. تو این 1400 سال مردم هم روزه میگرفتن هم به کار و زندگی میرسیدن. ای آقا این بدعتها چیه؟ کجا توصیه شده که شما برای روزه گرفتن کار خود را تعطیل کنید. مگه مردم حرفی زدن یا شکایتی داشتن . اونوقت میگن از برنامه عقب هستیم. میگن چرا رشد نمی کنیم؟ من نمیدونم هیئت وزیران بر چه مبنایی این تصمیمات رو میگیره؟
مگر ساعت كار مفيد در ادارجات 45 دقيقه نيست؟ چه فرقي ميكنه 5 ساعت سر كا باشيم يا 8 ساعات .!! اينطوري به سود مملكت است ، چون صرفه جوئي بيشتر مشه و ....
يعنی روزی 4ساعت کار چون ساعت 1بعدازظهر نماز شروع می شود خوب است ساعات کار اين ايام درساير کشورهای اسلامی نيز اعلام شود .
چرا بعضي از عزيزان با اجراي هر طرحي، به خطر افتادن اسلام را مطرح مي کنند؟!!! کاهش ساعت اداري چه ربطي به حق الناس دارد؟!!!برادر من مگر از ساعت 9 تا 14 نمي توانيد به ادارات دولتي مراجعه کنيد؟!!!شايد هم خواب بعد از سحري نمي گذارد قبل از ساعت 14 به ادارات دولتي برويد!!!
مگر سرویس ایاب و ذهاب ادارات حذف نشده است
بندگان خدا مشاغل آزاد و سخت نظیر نانوایی ها پس چه کار می کنند
اگر روزه هست برای همه است و اگر هوا گرمه برای همه گرمه.
چطور می شود که کارگرانی که در شرایط سخت و در محیطهای آلوده کار می کنند مشمول چنین تخفیفهایی نمی شوند ولی کارمندانی که در محیط های تمیز و زیر کولر کار میکنند باید از چنین مزایایی برخوردار باشند. حتی در ماه مبارک رمضان نیز دست از تبعیض بر نمیدارید.
مگه زمان پیامبر که مردم توی مزرعه کارهای سخت انجام می دادند روزه نبودند؟ بابا بگذارید کشور پیشرفت کنه .مگر کار عبادت نیست؟ چرا به بهانه روزه می خواهیم یک عبادتی دیگر را تعطیل کنیم؟
همانطور كه ميدونيد توي ايران روزي 8 ساعت بايستي كار كرد. حدود يكسال پيش 4 نفر تكنسين خارجي از اروپا براي اسمبل يك خط توليد به ايران اومدند و ما ميزبان آنها بوديم. اولين كاري كه كردند پرسيدند ساعت كار از چند تا چنده؟ ما هم گفتيم از 8 صبح تا 5 بعدازظهر و يكساعت هم ناهار و نماز. اونها گفتند اينطور نميشه و خودشان ساعات كار را به ده ساعت افزايش دادند يعني از 8 تا 7 بعدازظهر و عين 10 ساعتم كار ميكردند. گذشت تا ما رفتيم اروپا براي آموزش خيلي جالب بود كه اونجا هم اگه فكر كنيد سرشون را از توي كارشون بالا بيارند و ما را نگاه كنند نكردند. همونجا بود كه گفتم هيچ چيزي بي دليل نميشه اگه پيشرفتي هست بخاطر تلاش اونهاست.
حالا اينجا بايستي رفت توي ادارات دولتي و نگاه كرد. از 7.5 مياند سر كار. تا كار رو شروع كنند ميشه 8. 9 صبحونه ميخورند ميشه 10. تا دوباره گرم شوند ميشه 10.5 و به همين منوال. البته منكر آدمهاي سختكوش نميشم اما بواقع در هر اداره دولتي به اندازه انگشتان يكدست هم نيستند.
باميد روزي كه ما همه چيز را با هم قاطي نكنيم و بجاي آسايش مردم اذيتشون كنيم.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل