بازدید 19054
۴
داروهایی که اسب را هم از پای درمی آورد

مصرف مواد مخدر و شیشه برخی ورزشکاران!

حکایت کمیته پزشکی فدراسیون فوتبال و بحث کنترل دوپینگ این فدراسیون هم از جمله حکایت های جالب در فوتبال ماست که دانستن آن هم جالب است و هم تأسفبار؛ حکایت از این قرار است که دو سال پیش و زمانی که اختلاف بالا گرفت، بین فدراسیون فوتبال و ستاد مبارزه با دوپینگ یا نادو، سازمان تربیت بدنی در نامه ای، وظیفه کنترل دوپینگ فوتبال را برای دو سال به کمیته پزشکی فدراسیون فوتبال واگذار کرد...
کد خبر: ۱۵۷۸۸۲
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۰ - ۰۱:۰۳ 15 April 2011
سرویس «ورزشی تابناک» ـ در آن هنگام، فدراسیون پزشکی، قدرت و کارآیی لازم برای این مهم را نداشت، تا این که مهلت قانونی این نامه به پایان رسید و از سویی، فدراسیون پزشکی هم از یک سال پیش با حضور یک پزشک واقعی و کاربلد، کار و دوره جدیدی از فعالیت های خود را آغاز کرد.

در همان روزهای اولیه سال 89 بود که دکتر پورکاظمی، رییس فدراسیون پزشکی در نامه به حمید سجادی، معاون سازمان و دبیر نادو، از وی خواست که بنا بر قانون، بار دیگر کار کنترل دوپینگ فوتبالی ها را به فدراسیون پزشکی واگذار کنند، ولی هر بار کمیته پزشکی فدراسیون فوتبال، از زیر بار نامه شانه خالی کرد و بعد هم در برخی رسانه ها، جار و جنجال راه انداختند که اگر در کار فوتبال دخالت شود، دوباره فیفا حساس می شود و از این ترفندها برای ترساندن فدراسیون پزشکی به کار بستند.

اما با استعلامی که از فیفا شد، او این اختیار را به نماینده نادو هر کشور داده که هم خود مستقیم کار کنترل دوپینگ فوتبالیست ها را بر عهده بگیرد و هم بتواند تفویض اختیار کند.

با وجود این، هنوز هم کمیته پزشکی فدراسیون فوتبال، ترجیح می دهد که خود مستقیم کار کنترل دوپینگ فوتبالی ها را بر عهده گیرد؛ چه این که در این سال ها، با همه اهالی فوتبال آشنا شده و به یقین، ارتباطات خوب و مثبتی برای کنترل دوپینگ ـ به زعم خود ـ در فوتبال به دست آورده است.

اما همان گونه که ما یک بار دیگر در گزارشی، پرده از راز مخدوش شدن یازده نمونه فوتبالیست ها در آزمایشگاه کلن آلمان برداشتیم و گفتیم که در هر یازده نمونه مخدوش، ناخن داخل نمونه ها بوده تا مشخص شود که این عمل ابهاماتی را به همراه داشت، ولی...

از سوی دیگر، پافشاری کمیته پزشکی فدراسیون فوتبال بر کنترل مستقیم فوتبالی ها ـ در حالی که در این دو سه ساله، حتی یک فوتبالیست مطرح و نامدار از تیم های مطرح کشور، نه دعوت به نمونه گیری شده و نه نمونه ای مثبت از آنها عیان شده است ـ یک مقدار شک
و شبهات فدراسیون پزشکی را افزایش داده و آنها را برای در اختیار قرار دادن دوپینگ فوتبالی ها مصمم کرده است.

یکی از کارشناسان و اهالی فن در یک حساب سرانگشتی، موضوعی را مطرح کرد که اگر نزدیک به واقعیت باشد، باید فاتحه آن ورزش و آن فوتبال را از ریشه خواند.

این کارشناس به نقل از یکی از فوتبالیست های بازنشسته تعریف می کرد: مثلا برخی فوتبالیست هایی که می خواهند از هر راهی در عرصه بمانند و آمادگی خود را از راه های گوناگون (!) حفظ کنند، با یک حساب سرانگشتی، اگر سالانه 5 تا 10 درصد قرارداد خود را خرج راه های پیشگیری از به دام افتادن مأموران ستاد مبارزه با دوپینگ کنند، حساب کنید چه رقمی به دست می آید و چه رخدادهای وحشتناکی که روی خواهد داد!

وی به همان یازده نمونه مخدوش اشاره کرد که همه آن یازده نفر، از فوتبالیست های مطرح بودند که با هماهنگی از ناحیه افرادی آگاه، گوشه ای از ناخن خود را درون شیشه آزمایش گذاشته بودند و هر کدام بالای ده میلیون تومان هزینه کرده بودند تا همچنان با ضرب و زور آمپول و دارو و ... درون زمین فوتبال جولان بدهند!

اما هم اکنون و از آنجا که این مسائل، اثبات شدنی نیست، با قرار دادن چند پازل در کنار هم، می توان به آدرس های دقیقی دست یافت.

هم اکنون هشدار می دهیم که فوتبال، منشأ آلودگی های اینچنینی فراوانی شده و برخی فوتبالیست ها با انواع مواد مخدر، شیشه، آمپول و قرص و ... با صورت های برافروخته، درون زمین فوتبال جولان می دهند و تخته گاز پیش می روند و به قولی، چون همه چی آرومه! و کسی هم که کاری به کارشان ندارد!

و این در حالی است که ما دلیل پافشاری کمیته پزشکی فدراسیون فوتبال بر حفظ این وظیفه را ما که نمی دانیم؛ شاید...!
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴
20
20
20
20
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار