بازدید 11505
«الشرق الاوسط» مدعی شد؛

تشدید اختلاف نظر در كاخ سفيد پيرامون رخدادهای سوريه

وي افزود: برخي مقامات كاخ سفيد، بر این باورند كه مشكل سوريه، با حذف «بشار اسد» حل و فصل خواهد شد؛ اما برخي ديگر بر این باورند كه مشكل اصلي، نيروهاي امنيتي «الحرس القديم» هستند كه «حافظ اسد» آنها را براي روزهاي تنش ساماندهي كرده بود. البته گروه سومي هم هستند كه می گویند در اوضاع كنوني، دخالت در امور سوريه، هيچ توجيه فني ندارد و بايد در انتظار زمان بود تا وضعيت سياسي بازيگران صحنه سوريه مشخص شود.
کد خبر: ۱۵۷۸۳۳
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۳۹۰ - ۱۹:۲۵ 11 April 2011
سرویس بین الملل ـ «الشرق الاوسط» مدعی شد، یک كارشناس امنيتي كاخ سفيد در گفت وگو با این روزنامه بیان داشته است که مقامات كاخ سفيد درباره همكاري با دولت سوريه و چگونگي واکنش و برخورد با رویدادهای این کشور، دچار اختلاف نظر شده اند.

به گزارش «تابناک»، این روزنامه عربی به نقل از شخصی به نام «مايكل سینگ» که گفته شده، کارشناس امنیتی کاخ سفید است، نوشت: هرچند كاخ سفيد اعتقاد به لزوم تغييرات سياسي در سوريه دارد، درباره شيوه اين تغييرات اختلاف نظرها بسیار است.

وي افزود: برخي مقامات كاخ سفيد بر این باورند كه مشكل سوريه با حذف «بشار اسد» حل و فصل خواهد شد؛ اما برخي ديگر می گویند، مشكل اصلي، نيروهاي امنيتي «الحرس القديم» هستند كه «حافظ اسد»، آنها را براي روزهاي تنش ساماندهي كرده بود؛ البته گروه سومي هم هستند كه معتقدند در اوضاع كنوني، دخالت در امور سوريه هيچ توجيه فني ندارد و بايد در انتظار زمان بود تا وضعيت سياسي بازيگران صحنه سوريه مشخص شود.

«سینگ» ادامه داد: كاخ سفيد هم اكنون در حال بررسي اعمال تحريم ها عليه دمشق يا اجراي پيشنهاد فرانسه و يا دخالت نظامي در سوريه است.

«الشرق الاوسط» مي افزايد: اوباما چند روز پيش، از همه طرف هاي درگير در سوريه خواسته بود تا از ايجاد فضاي خشونت در كشور جلوگيري كنند و از دولت سوريه نيز خواسته بود، اجراي قوانين و رویه های دمكراتیک را در اولويت نخست خود قرار دهد، ولی ظاهرا اين پيشنهادها مورد توجه طرف هاي درگير قرار نگرفته و خشونت ها، پنهان و آشكار در سوريه ادامه دارد.

در همین حال، «شيمون پرز»، رئيس جمهور رژيم صهيونيستي در موضع گیری مشکوک و جدیدی گفت: اسرائيل حاضر است از جولان عقب نشيني كند و در مقابل، سوريه به مذاكرات صلح بپيوندد، ولی اگر دمشق بخواهد همچنان در مثلث «سوريه»، «ايران»، «حزب الله» بماند، اوضاع جهان عرب از اين هم آشفته تر خواهد بود؛ بنابراين، سوريه براي رهايي از انزواي سياسي بايد دست از همكاري با ايران و لبنان بردارد.

این موضع گیری، در واقع، به خوبی نشان می دهد که یکی از دلایل اصلی ایجاد اعتراضات اخیر در سوریه، فارغ از خواست مردم این کشور، شکستن محور مقاومت در منطقه است. البته نباید از نظر دور داشت که این دو موضوع، یعنی خواست مردم سوریه و سوءاستفاده رژیم صهیونیستی، آمریکا و هم پیمانان عربش برای تضعیف روابط سوریه با ایران و حزب الله باید جدای از یکدیگر ارزیابی شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۶۱
«این موضع گیری، در واقع، به خوبی نشان می دهد که یکی از دلایل اصلی ایجاد اعتراضات اخیر در سوریه، فارغ از خواست مردم این کشور، شکستن محور مقاومت در منطقه است. البته نباید از نظر دور داشت که این دو موضوع، یعنی خواست مردم سوریه و سوءاستفاده رژیم صهیونیستی، آمریکا و هم پیمانان عربش برای تضعیف روابط سوریه با ایران و حزب الله باید جدای از یکدیگر ارزیابی شود.»

خودتون خندتون نمیگیره توی دو تا جمله پشت سرهم تحلیل خودتون رو نقض میکنین؟
پاسخ ها
ناشناس
| China |
۰۴:۳۳ - ۱۳۹۰/۰۱/۲۳
حالا اگه سوریه هم اشغال بشه شما راضی می شی؟ پس غربیهای خون آشام بذارن مردم تصمیم بگیرن اگه شما از درک عمیق تحلیلی بر خوردار هستید!!!!!!!!!!!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۳۰ - ۱۳۹۰/۰۱/۲۳
قطعا خواست مردم سوريه حضور مستحكمتر از وضعيت فعلي كشورشان در محور مقاومت خواهد بود.
شما هم با بایکوت خبرای سوریه لابد کمک می کنید بشار اسد بماند . شما فقط اعتماد مخاطبان را از دست مدهید و هیچ اثری بر تحولات سوریه ندارید و نخواهید داشت.
پاسخ ها
ایران
| Iran, Islamic Republic of |
۰۷:۵۵ - ۱۳۹۰/۰۱/۲۳
مشکل شما اینه که بینش سیاسی ندارید .
همه تجزیه وتحلیل ها باید براین مهم استوار باشد که بیداری اسلامی به سوریه هم رسیده است و مردم سوریه می خواهند حق انتخاب داشته باشند و دیکاتور بشار اسد بایداز صحنه سیاسی کشور سوریه حذف گردد که البته این مهم به نفع مردم ایران ولبنان وفلسطین خواهد بود
پاسخ ها
سوري مسلمان
| Iran, Islamic Republic of |
۰۲:۰۴ - ۱۳۹۰/۰۱/۲۳
اين چه انقلابي است كه از حمايت اسراييل و آمريكا برخوردار است؟؟؟ جك ميگي داداش؟ يا خودت را زدي به اون راه؟
hamid
| Iran, Islamic Republic of |
۰۲:۳۴ - ۱۳۹۰/۰۱/۲۳
اي واي ! برادر سوري! شما چقدر فارسي تون خوبه! مطمين هستيد كه شما شوري هستيد؟ چون ادبيات تون مانند برخي اعضا پايگاه اشرف در عراق....!
ایران
| Iran, Islamic Republic of |
۰۷:۵۳ - ۱۳۹۰/۰۱/۲۳
شهروند محترم:
آیا دیکتاتور خواندن شخصی که بعد از جمال عبدالناصر تنها رییس جمهور کشور های عربی مدافع فلسطین و عزت عربی شما در برابر صهیونستها است ، کمی زیاده روی نیست ؟
اعتراض و انتقاد سازنده ، صدها برابر از سکوت بهتر است ، ولی آیا با این کار به دشمنان قسم خورده جهان اسلام و کرامت جهان عرب بهانه دادن کار درستی است ؟
مطمئن باشید دشمنان شما "اسراییل، آمریکا،و بسیاری از کشورهای غربی و بعضا عربی" چشم طمع به اقتدار شما در مقابل صهیونیستها دارند و برای شما خوابهایی دیده اند .
رسانه هاي غربي دارند در ليبي و سوريه انقلاب ميكنند تا مردم ليبي و سوريه را مانند يك ميليون عراقي و 300 هزار افغاني كه در جنگ كشته شدند به دمكراسي واقعي برسانند!!!ا
نا ارامي هاي ليبي سناريوي امريكايي ها براي تسلط بر منطقه است اين چه انقلابي است كه تمام دولت هاي غربي از ان حمايت ميكنند!!!!
جريان نا آرامي هاي ليبي با ديگر كشورهاي عربي متفاوت است. در ليبي . سفير امريكا رهبري انقلابيون را بعهده دارد. بوي نفت . گاوچران هاي آمريكايي را مست ميكند.
در سوريه هم آمريكايي ها ميخواهند امنيت اسراييل را تضمين كنند.ا
پاسخ ها
بابك
| Iran, Islamic Republic of |
۰۲:۱۲ - ۱۳۹۰/۰۱/۲۳
به نظر من، اگر آمريكايي ها نتونند در سوريه انقلاب كنند. بايد بگويند اونجا سلاح كشتار جمعي هست. كي به كيه! يا مانند ليبي بهش حمله كنند... بگويند براي حفظ جان مردم! كي به كيه!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۱۳ - ۱۳۹۰/۰۱/۲۳
آقا اين آمار 1 ميليون عراقي و سيصد هزار افغاني را از كجا آوردي
خود عراقيها كل تلفاتشان كه بر اثر بمب گذاري القاعده هست را 60 هزار نفر ذكر كردند
چه عجب یک تحلیل درست از رسانه های داخلی درباره سوریه شنیدیم چون تا الان رسانه های داخلی که مخالفان سوریه را فقط عوامل خارجی می دانند !
پاسخ ها
حامد
| Iran, Islamic Republic of |
۰۲:۰۶ - ۱۳۹۰/۰۱/۲۳
نه بابا !!! مخالفين حكومت سوريه خارجي نيستند.! عده اي خيرخواه يهودي هستند كه به خاطر رضاي خدا ميخواهند به مردم سوريه دمكراسي بدهند.
akharin barg obama baraye entekhabe 4 sale badi dar ertebat ba irane eslamist ke ya bayad yek senariyoye moshabeh libi ra bazi konad va ya inkeh ba irane eslami rabeteh ra adi konad va dar irane eslami sefarat dashteh bashad . dar gheyre insorat emkane entekhabe mojadad nadarad . irane eslami ham bayad hoshyarane amal konad ta dar modate mahdod tasalote kamel be oboro morore teranzitiye hormoz ra amali konad ta tadole tavazone eghtedare jahani hefz shavad .
در مجموع ادعای شرق الوسط بدور از حقیقت نیست ولی یک مورد مهم که بدان اشاره نشده ؛ قدرت حزب بعث هست که پایه های آن از زمان حافظ اسد و با تئوریهای روسیه سابق بصورت اختاپوس قدرت در تمام دستگاههای حکومتی ریشه دوانده است .
بشار اسد هر چند بسیار اندک وعده های تحولات را هم بدهد ؛ این سران حزب بعث هستند که چوب لای چرخ وی میگذارند و هر نوع تحول در سیستم سیاسی سوریه را سم مهلک برای تمامیت حکومت می دانند .
از طرفی دستگاه اطلاعاتی هم در دست حزب بعث هست ؛ بدین معنی که اگر بخواهند بشار اسد را حذف کنند ؛ این قدرت را دارند و اکنون منتظر چرخش وقایع به سمت دلخواه مانده اند .بنابراین علاوه بر فاکتورهای یاد شده ؛ فاکتور حزب بعث را هم باید محاسبه کرد .
وا... ما که فکرش را نمیکردیم بشه به شهروندان یک کشور شناسنامه نداد و آنها را تا این حد از حقوق بسیار بدوی!!! خودشان محروم کرد!!!!
توجیهها همه یکی است. اگه دقت بشود توجیه نا آرامی در سوریه شبیه عربستان و بسیاری از جاهای دیگر!! است.
واقها عجبببببببببببببب
چی ؟ کجا؟ سوریه ؟ مگه اونجا هم خبریه؟ آقا شایعه سازی نکن
تابناک مگه در سوریه هم خبری شده است؟ پس خواهشا به صداو سیما هم اعلام کنید؟چون خبر ندارد؟!
nasiim جان اینها را از حفظ گفتی یا تقلب هم کردی .. کلک؟!
مردم سوریه حکومت موروثی و دایم العمر نمیخواهند این بدتر از حکومت سلطنتی است فقط اسم جمهوری را یدک میکشد.هرحکومتی که یکنفر در راس قدرت برای همیشه باشد وبه هیچکس پاسخگو نباشد جمهوری نیست.
چه عجب صداتون راجع به سوریه درآمد
متاسفانه اخبار شما كلا يكجانبه و بنفع سوريه است.درحاليكه تمام حملات خودرا متوجه بحرين و سعودى كرده ايد.و هم اكنون در تدارك بهم زدن روابط با كشورهاى خليج فارس منجمله امارات هستيد.لااقل دوستى براى خود باقى نهيد.
مگه سوریه هم خبریه!!! چرا صدا سیما چیزی نمی گه؟!!! آفرین به این اطلاع رسانی!!! حتما باید ماهواره داشته باشیم تا آگاه شیم نه؟
من نميدانم چرا عده اي فكر ميكنند جايگزيني يك حكومت اسلامگرا به جاي حكومت بعث و ضد دين بشار اسد به ضرر مقاوت اسلامي در منطقه است .شايد با ايدئولوژي نژاد پرستانه و اسلام ستيز بعث آشنائي ندارند.
چرا با اینکه از برخوردهای دو گانه دیگران ناراحتیم خودمان در مسایل پیرامونی خود برخورد دو گانه داریم
این شعار هر انسان آزاده در تمام جهان و سرتاسر تاریخ بوده هست و خواهد بود

مرگ بر دیکتاتور !!
نا آرامی های سوریه کوچکتر و محدودتر از آنی بوده که رسانه های جهان نشان دادند. مردم داخل سوریه چیز زیادی ندیدند. چه علیه دولت و چه در حمایت از دولت. نا آرامی سوریه بیشتر رسانه ای است تا عمومی.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل