بازدید 9597
فدراسيون هاي ورزشي جمع و جور می شوند

برخی فدراسيون هاي ورزشی منحل می شوند

ريزش و به اصطلاح جراحي فدراسيون هاي ورزشي كماكان در دستور كار سازمان تربيت بدني قرار دارد و در حالي كه برخي از فدراسيون ها انتخابات خود را برگزار كرده و تا حدودي خاطري آسوده دارند اما سونامي انحلال فدراسيون هاي فاقد كارايي و تبديل آنها به انجمن هاي ورزشی همچنان ادامه دارد .
کد خبر: ۱۵۶۹۹۵
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۰ - ۱۹:۳۳ 07 April 2011
در حالي كه سازمان تربيت بدني سياست هاي خود را بر توسعه و گسترش رشته هاي ورزشي قرار داده اما با ايجاد فدراسيوني به نام انجمن هاي ورزشي خيال خود را از بابت حاشيه هاي احتمالي راحت كرده و رشته هاي جديد را به زير مجموعه اين فدراسيون اضافه مي كند.

به گزارش سرویس ورزشی تابناک ، در ابتكاري جالب و در روزهاي پاياني سال گذشته فدراسيون راگبي و كريكت كه به نظر مي رسيد رييس اين فدراسيون پايگاه محكمي در نزد اهالي سازمان دارد منحل شد و رشته هاي آن به فدراسيون انجمن ها نقل مكان كرد.

 ممكن است فدراسیون شنا دچار جراحي شود و رشته هاي آن در قالب انجمن به سرنوشت فدراسيون قبلي دچار شود.

در استدلالي كه تعدادي از كارشناسان شنا ، شيرجه و واتر پلو براي اين منظور ارائه كرده اند آمده است كه اين رشته هاي ورزشي در سال هاي اخير با افت مواجه شده ضمن اينكه رييس جوان اين فدراسيون نيز با دور كردن برخي اهالي فن و پيشكسوتان از اطراف فدراسيون زمينه تاريكي را براي چنين رشته هاي ورزشي فراهم كرده است.

با اينكار يعني انتقال سه رشته مفرح و زيباي آبي كه هر كدام داراي تشكيلاتي جداگانه خواهند بود به انجمن هاي ورزشي پيشكسوتان و اهالي كاردان هر رشته و انجمن دوباره گرد اين رشته ها جمع خواهند شد و در همين حال هر رشته با استقلال عمل بيشتري در مسير آينده حركت خواهد كرد.

در حال حاضر رشته شيرجه تقريبا کم کار است ضمن اينكه اوضاع و احوال واترپلو هم كه كم كم در آسيا به جمع 4 تيم و 3 تيم برتر راه مي يافت اكنون تعریفی ندارد كه كميته ملي المپيك و سازمان تربيت بدني از اعزام آن به گوانگژو خودداري كردند..

در همين حال گفته مي شود با بسياري از سفرهاي برون مرزي شنا شيرجه و واترپلو در سالجاري مخالفت شده  و در همين حال احتمال دارد استخر بزرگ و مجهزي كه به زودي تحت مديريت جداگانه ايي قرار خواهد گرفت تا با نظارت مدير ورزشگاه شهيد شيرودي اين استخر اداره شود.

تعدادي از پيشكسوتان شنا گزارشي را به سازمان تربيت بدني ارائه كرده اند و در آن به هيچ و پوچ بودن مدارس و پايگاه هاي شنا اشاره كرده اند كه رييس فدراسيون شنا در زمان سرپرستي خود مانور تبليغاتي زيادي روي تاسيس اين مدارس مي داد و بعد از انتخابات عملا همه آن مدارس و پايگاه ها تعطيل و به فراموشي سپرده شده است.

با همه اين موارد منتقدان و مخالفان رييس فدراسيون شنا با استدلال هاي خود براي علي سعيدلو كارنامه رييس جوان فدراسيون شنا را به خوبي تشريح كرده اند و به وي رسانده اند كه او همواره از شخصيت و نام دكتر سعيدلو استفاده مي كند و خود را دوست و رفيق صميمي رييس سازمان تربيت بدني معرفي مي كند تا بر كم كاري هايش سرپوش بگذارد اما پیشکسوتان ورزش شنا با روشنگری و ارسال ادله های مستند به ریاست سازمان تمامی نقاط تاریک ورزش شنا و شیرجه و واترپلو را روشن کرده اند.

از طرفی در کنار رشته فوق که مشکلات عدیده ایی را در این یکسال و اندی به وجود آورده و موجبات پسرفت کمی و کیفی شنا را در همه زمینه ها فراهم کرده و نیروهای کاردان و کاربلد را از این مجموعه جدا کرده است هستند فدراسیون های دیگری که دستگاه ورزش را به این مهم رسانده  که آنها نیز قابلیت شان در حد و اندازه انجمن می باشد و باید زیر مجموعه فدراسیون انجمن های ورزشی قرار گیرند.

اسکیت، بیماری های خاص،گلف، بولینگ و بیلیارد-آمادگی جسمانی  در کنار شنا- شیرجه و واترپلو در سونامی دوم دستگاه ورزش تبدیل به انجمن خواهند شد و این سونامی در هر حالتی که وزارت ورزش یا سازمان تربیت بدنی باشد انجام خواهد گرفت...
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۴
بهتر پیشرفت می کنیم!!!!!!!!!
لطفا فدارسیون اسکیت را در اولویت منحل کنید تا مشکلات آن هر چه سریعتر مرتفع شود
آخه وقتی ... / وقتی با این هزینه های سرسام آور هیچ مقامی در مسابقات مختلف آسایی و جهانی کسب نکنیم بهتره که حذف شوند من موافق این کار سازمان تربیت بدنی هستم
شما که خودتون چند وقت پیش با رئیس فدراسیون شنا مصاحبه کردید و یک مظلوم به تمام معنا ازش خلق کردین که آی رفتند دم مدرسه بچّش و اقدام به زدن خودش کردند و... چی شد؟ نرسید حق و حساب؟
هر دم از این باغ بری می رسد
جایگاه ورزشکاران سبکهای آزاد کاراته رشته بسیار پرطرفدار و مدال آور و افتخار آفرین است کجاست؟
اینهمه ورزشکار که با عشق و علاقه بسیار و تمرینات سنگین و طاقت فرسا عناوین بسیار زیاد با هزینه شخصی کسب می کنند در کدام انجمن و فدراسیون به حق و حقوق و شان خود خواهند رسید
فدراسيونها منحل مي شوند. تا هزينه مربي چند ميليون دلاري فوتبال تامين شود.
پيشنهاد مي كنم تمام فدراسيونها را منحل كنيد.تا خيال همه راحت شود.
اسم آن سازمان تربيت بدني را هم بگذاريد وزارت فوتبال
ای بابا تا دیروز از نظر پیشکسوتان استفاده نمی کردید و می گفتید که رئیس فدراسیون شنا را کتک زدند و به خانوادش بی احترامی کردند. حالا چی شده که کاسه داغ تر از آش شدین. ..
واقعا کار درستی است مثلا فدراسیون گلف ! تا حالا به جز خرج کردن پول اون هم ب مقدار زیاد ولی بدون بازده چه فایده ای داره !!! فقط بدهی و خرج های بیهوده برای خودشان
فقط خرج پول بیت المال برای سفرهای آنچنانی به مسابقات و آخر شدن تیم !!!!
از سایت وزین تابناک بعیده ..... چرا که منحل کردن فدراسیونی مثل شنا با سابقه 70 ساله شدنی نیست مضافا به این که فدراسیون شنای جهان واسیا فقط فدراسیون را به رسمیت می شناسد و در صورت انجمن شدن این رشته ها در تمامی مزایاو شرکت در رقابتهادچار مشکل جدی خواهند شد لطفا اخباررا با تحقیق بیشتر منتشر کنید
مدیر پایگاه دوست عزیز ما فقط اطلاع رسانی کردیم ، تصمیم با سازمان تربیت بدنی ست
گلف كه يكسال است اقاي سعيدلو تعطيلش كرده و در عوض بودجه چند برابري داده براي دادن به خبرنگاران!
دمتون دم بالاخره از پیشکسوتان حمایت کردید
20
20
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر