بازدید 3162

ادامه اعتراض‌ افغان‌ها به سوزاندن قرآن

روز جمعه هفت تن از كاركنان سازمان ملل در مزارشريف در تظاهرات عليه سوزاندن قرآن كشته شدند و 10 تن ديگر روز شنبه در تظاهرات شهر قندهار جان خود را از دست دادند.
کد خبر: ۱۵۶۰۸۲
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردين ۱۳۹۰ - ۱۴:۴۵ 03 April 2011
صدها تن از مردم افغانستان امروز (يكشنبه) براي سومين روز متوالي عليه سوزاندن قرآن در فلوريدا، تظاهرات كردند.

به گزارش ايسنا، به نقل از خبرگزاري فرانسه‌، اين در حالي است كه طالبان ضمن متهم كردن دولت افغانستان به استفاده از خشونت، از مردم خواسته است به پاخيزند.

در تظاهرات امروز يك تن كشته و 16 تن ديگر زخمي شدند.

به گفته مقامات تظاهرات در شهر قندهار در جنوب افغانستان و نيز جلال آباد در شرق اين كشور و در اعتراض به سوزاندن قرآن برگزار شد.

روز جمعه هفت تن از كاركنان سازمان ملل در مزارشريف در تظاهرات عليه سوزاندن قرآن كشته شدند و 10 تن ديگر روز شنبه در تظاهرات شهر قندهار جان خود را از دست دادند.

حمله به نيروهاي سازمان ملل از اول ماه ژوئيه سال گذشته نگراني تازه‌اي براي حامد كرزاي، رئيس جمهور افغانستان و نيروي ائتلافي بين المللي در خصوص كنترل امنيت مزارشريف و شش منطقه ديگر ايجاد كرده است.

باراك اوباما، رئيس جمهور آمريكا اين حمله را محكوم كرد. حمله‌ي روز جمعه به نيروهاي سازمان ملل فجيع‌ترين مورد از زمان سرنگوني طالبان در سال 2001 بود، اما استفان دي ميستورا،‌ فرستاده‌ي ويژه اين سازمان متعهد شد كه عملكرد سازمان تحت تاثير قرار نخواهد گرفت.

وي تصريح كرد: اين موضوع نبايد فعاليت‌ها و حضور سازمان ملل را در اين كشور و در اين مقطع زماني حائز اهميت تحت تاثير قرار دهد.

در تظاهراتي كه پس از نماز جمعه برگزار شد، بين دو تا 3000 تن شركت داشتند.

شبه نظاميان پيش از حمله به مقر سازمان ملل سنگ پرتاب كردند و طي درگيري چهار تن از كاركنان اين سازمان كشته شدند.

تظاهركنندگان با بستن راه اصلي منتهي به شرق افغانستان، به سمت مقر سازمان ملل در شهر قندهار حركت كردند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی