بازدید 7185

آغاز طرح «زوج و فرد» در تهران از فردا

با اشاره به اينكه طرح زوج و فرد و طرح ترافيك از فردا يكشنبه در تهران مجددا به مرحله اجرا گذاشته مي‌شود، افزود: بر اين اساس طرح زوج و فرد در محدوده اي كه حدود آن در يك ماه آخر سال 89 تعيين و تابلوهاي آن نصب شده است و محدوده طرح ترافيك نيز در همان محدوده قبلي به مرحله اجرا در مي‌آيد.
کد خبر: ۱۵۵۸۸۲
تاریخ انتشار: ۱۳ فروردين ۱۳۹۰ - ۱۲:۱۲ 02 April 2011
رييس پليس راهنمايي و رانندگي تهران بزرگ از كاهش 53 درصدي شمار تصادفات و تلفات در نوروز  امسال خبر داد و در عين حال گفت: ميزان  توقيف خودروهاي متخلف 132 درصد، ضبط گواهينامه 98 درصد و برخورد با تخلفات 39 درصد در نوروز امسال نسبت به سال گذشته افزايش داشته است.

سردار حسين رحيمي روز شنبه در گفت‌وگو با ايسنا، با اشاره به اينكه طرح زوج و فرد و طرح ترافيك از فردا يكشنبه در تهران مجددا به مرحله اجرا گذاشته مي‌شود، افزود: بر اين اساس طرح زوج و فرد در محدوده اي كه حدود آن در يك ماه آخر سال 89 تعيين و تابلوهاي آن نصب شده است و محدوده طرح ترافيك نيز در همان محدوده قبلي به مرحله اجرا در مي‌آيد.

وي با اشاره به تمديد اعتبار آرم‌هاي طرح ترافيك سال 89 تا پايان فروردين ماه ، گفت:  آرم‌هاي سال 90 نيز از روز يكشنبه معتبر بوده و دارندگان آن‌ها مي‌توانند در داخل محدوده طرح ترافيك و زوج و فرد تردد كنند.

رييس پليس راهور تهران مهمترين برنامه امسال را برخورد با تخلفات حادثه ساز عنوان كرد و گفت: بر اساس برنامه‌ريزي‌ صورت گرفته پليس راهنمايي و رانندگي تهران بزرگ با تخلفات حادثه ساز در سال جاري بدون اغماض برخورد مي‌كند .

راه‌اندازي دوربين‌هاي عبور از چراغ قرمز

وي از انجام تست دوربين‌هاي عبور از چراغ قرمز و تجاوز به گذرگاه عابر پياده در روزهاي پاياني سال 89 خبر داد و گفت: بر اين اساس اين دوربين‌ها از سال جاري مورد بهره‌برداري قرار مي‌گيرند كه به اين ترتيب رانندگاني كه حريم گذرگاه عابر پياده را رعايت نكرده و يا نسبت به عبور از چراغ قرمز اقدام كنند ، از طريق اين دوربين‌ها تخلفشان ثبت شده و اعمال قانون مي‌شوند .

رحيمي در ادامه به عملكرد پليس راهنمايي و رانندگي تهران بزرگ در طرح نوروزي اشاره كرد و گفت: از 26 اسفند ماه سال گذشته تاكنون تصادفات خسارتي 59 درصد ، جرحي 21 درصد و فوتي 27 درصد در تهران كاهش داشته است.

وي گفت: همچنين آمارها نشان مي‌دهد تعداد متوفيان تصادفات در نوروز امسال نسبت به سال گذشته 31 درصد و مجروحان نيز 20 درصد كاهش يافته است.

رييس پليس راهور تهران خاطر نشان كرد: بر اين اساس جمعا تصادفات و تلفات نوروزي در پايتخت نسبت به سال گذشته 53 درصد كاهش داشته است كه علت اصلي آن اجراي طرح‌هاي پيشگيرانه توسط پليس بوده است.

توقيف و ضبط  4400 خودروي متخلف و  6600 گواهينامه رانندگان متخلف در نوروز

وي مهمترين علل تصادفات نوروز را سرعت و سبقت غير مجاز و انجام حركات مخاطره آميز توسط رانندگان به دليل خلوتي پايتخت عنوان كرد و گفت: امسال برخورد با اين تخلفات به طور جد در دستور كار پليس قرار گرفته است، به شكلي كه توقيف خودروهاي متخلف با 132 درصد افزايش به حدود 4400 دستگاه رسيده است كه اكثر اين خودروها به دليل سرعت و سبقت غير مجاز ، انجام حركات مخاطره آميز ، لايي كشي و ... توقيف شده است.

رحيمي با اشاره به اينكه اقدام پليس براي توقيف خودروها؛ تلنگري به رانندگان آن‌ها بوده است، گفت: در عين حال ستادهاي ترخيص در پايتخت در تمامي روزها حتي روزهاي جمعه به جز روز 13 فروردين ماه باز بوده و خودروهايي كه تخلفات حادثه ساز نداشته اند ، با اخذ يك تعهد ترخيص شده‌اند .

وي از افزايش 98 درصدي ضبط گواهينامه رانندگان متخلف در نوروز امسال در پايتخت خبر داد و گفت: بر اين اساس گواهينامه بيش از شش هزار و 600 راننده متخلف در اين مدت ضبط شده است، همچنين برخورد با تخلفات رانندگي در پايتخت نسبت به نوروز سال گذشته نيز 39 درصد افزايش داشته است.

رييس پليس راهور تهران با اشاره به اين كه متاسفانه در نوروز امسال خودروهايي داشتيم كه با سرعت‌هاي حتي بعضا 180 كيلومتر بر ساعت در بزرگراه‌ها تاخت و تاز مي‌كردند ، به ايسنا گفت: خوشبختانه با كمك دوربين‌هاي سرعت سنج 9 بزرگراه پايتخت و به كارگيري 24 دستگاه دوربين سيار كنترل سرعت با اين دسته از متخلفان بدون اغماض در ايام نوروز برخورد شده است .

رييس پليس راهور تهران در پايان از رانندگان تهراني كه در نوروز امسال قوانين و مقررات رانندگي را رعايت كرده و با پليس همكاري داشته اند ، تقدير كرد و گفت: اميدواريم در سال جاري رانندگان پايتخت قوانين و مقررات رانندگي را بيشتر رعايت كنند تا با برخوردهاي پليس روبرو نشوند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان