بازدید 39582
به نقل از مسئولین صدا و سیما عنوان شد؛

پرفسور حسابی «فراماسونر» است !

پاکدل، نویسنده و کارگردان تئا‌تر در گفت‌وگویی درباره سرنوشت سریال «پرفسور حسابی» گفت: قرار نیست این سریال را بسازم، فیلمنامه را نوشته‌ام اما در تلویزیون گفته‌اند که دکتر حسابی فراماسونر است و ساخت سریالی درباره ایشان در اولویت کار ما نیست.
کد خبر: ۱۵۵۴۹۴
تاریخ انتشار: ۰۸ فروردين ۱۳۹۰ - ۱۳:۵۱ 28 March 2011
حسین پاکدل گفت: تلویزیون گفته که دکتر حسابی فراماسونر است و ساخت سریالی درباره ایشان در اولویت کار ما نیست.

به گزارش «فردا»، حسین پاکدل، نویسنده و کارگردان تئا‌تر در گفت‌وگویی درباره سرنوشت سریال «پرفسور حسابی» گفت: قرار نیست این سریال را بسازم، فیلمنامه را نوشته‌ام اما در تلویزیون گفته‌اند که دکتر حسابی فراماسونر است و ساخت سریالی درباره ایشان در اولویت کار ما نیست.

وی در پاسخ به تاکید خبرنگار نشریه «نافه» که پرسیده بود ایرادی ندارد این جمله را از قول شما بنویسم گفت: ایرادی ندارد، این چیزی است که به ما گفته‌اند.

حسین پاکدل در این گفتگوی بلند همچنین درباره پرداختن به تاریخ معاصر در نمایش‌های اخیرش گفت: هم دغدغه تئا‌تر دارم و هم تاریخ؛ اما وقتی ما دغدغه یک کار تاثیرگذار پرمعنا را داشته باشیم، چه بهتر است که به مسائلی که دردهای جامعه‌مان تلقی می‌شوند بپردازیم تا شناخت بهتر آن درد‌ها و نقاط ضعف و قوت، باعث عبرت ما شود.

وی در عین حال این نکته را هم اضافه کرد که به عنوان یک نمایشنامه‌نویس به تاریخ نگاه می‌کنم نه یک مورخ. هنرمند قرار نیست که وقایع نگاری تاریخی انجام دهد و فکر نکنم هنرمندی باشد که ادعای تاریخ‌نگاری داشته باشد.

او توضیح داده است: تاریخ یک بهانه است تا هنرمند حرف خودش را بزند که‌‌ همان نقد است؛ نقد بخردانه اتفاقات. اتفاقاتی که می‌تواند اجتماعی باشد، یک عادت بد یا یک ناهنجاری باشد و... یکی از این اتفاقات هم نقد تاریخ معاصر است که ما به ازای زیادی دارد و مدام هم تکرار می‌شود.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر