بازدید 10165
احمدی نژاد در پیام نوروزی وعده داد؛

تحقق دو و نيم ميليون شغل در سال 1390

رئيس‌جمهور با بيان اينكه فعاليت‌هاي عمراني در سال جاري دو برابر خواهد شد،گفت: در بخش توليد، ‌صنعت، كشاورزي، خدمات و سرمايه‌گذاري نيز ايجاد 2.5 ميليون شغل در دسترس ملت ايران قرار خواهد گرفت و ظرفيت‌هاي ملت ايران اين اميد را بوجود آورده كه مي‌توان در طول 3-2 سال مشكل بيكاري كشور را ريشه‌كن كرد/ وی با اشاره به اينكه سال 89 سالي سرشار از پيشرفت، عزت و كرامت براي ملت ايران بوده، گفت: ملت ايران به‌‌رغم طراحي هاي دشمنان قله‌هاي گوناگون را يكي پس از ديگري فتح كردند.
کد خبر: ۱۵۴۷۸۷
تاریخ انتشار: ۰۱ فروردين ۱۳۹۰ - ۰۳:۳۴ 21 March 2011
رئيس‌جمهور با بيان اينكه فعاليت‌هاي عمراني در سال جاري دو برابر خواهد شد، خاطر نشان كرد: در بخش توليد، ‌صنعت، كشاورزي، خدمات و سرمايه‌گذاري نيز ايجاد 2.5 ميليون شغل در دسترس ملت ايران قرار خواهد گرفت و ظرفيت‌هاي ملت ايران اين اميد را بوجود آورده كه مي‌توان در طول 3-2 سال مشكل بيكاري كشور را ريشه‌كن كرد.

به گزارش «تابناک» به نقل از پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري، محمود احمدي نژاد رئيس جمهور اسلامي ايران در پيام نوروزي خود به مناسبت حلول سال نو شمسي ،با تبريك فرا رسيدن عيد سعيد نوروز به ملت بزرگ ايران و همه بشريت، سال گذشته را سالي سرشار از پيشرفت، عزت و كرامت براي ملت ايران دانست و گفت: به فضل الهي امسال سال عزت و پيشرفت بيشتر و كرامت روزافزون براي ملت ايران و ملت‌هاي جهان خواهد شد.

محمود احمدي‌نژاد در پيام نوروزي به مناسب حلول سال 1390 هجري شمسي با تبريك و تهنيت آغاز سال نو به محضر امام عصر (عليه‌السلام)، همه ايرانيان، رهبري عزيز، خانواده معظم شهيدان، ايثارگران و آزادگان و به همه بشريت اظهار داشت: نوروز يك جشن جهاني است. ميراث فرهنگي و تاريخي هر ملت به منزله حافظه و ريشه و اركان هويت آن ملت است و همانطور كه اگر حافظه يك انسان از او گرفته شود، بي‌هويت و سرگردان مي‌شود، يك ملت هم همين‌طور است و در صورت از دست دادن حافظه تاريخي و ميراث فرهنگي خود به راحتي تسليم شده و توسط هر كسي قابل مديريت كردن است.

رييس‌جمهور با بيان اينكه ميراث فرهنگي و تاريخي ملت ايران سرشار از توحيد و عدالت، مهرورزي و پاكي و زيبايي است، خاطر نشان كرد: عيد نوروز يكي از برجسته‌ترين ميراث فرهنگي و تاريخي ملت ايران و از زيباترين جشن‌هاي انساني است. مهرباني و بالندگي، نو شدن و همراهي با طبيعت، احساس تولد دوباره، كنار گذاشتن كينه‌ورزي‌ها، كدورت‌ها و بداخلاقي‌ها از ويژگي‌هاي نوروز است.

احمدي‌نژاد با طرح سوالي درباره علت زيبايي نوروز خاطر نشان كرد: نوروز يك يادآوري، بشارت و نشانه‌اي از خرمي دوران‌ها و بهار حقيقي انسان‌ها بوده و اشاره‌اي به نوروز حقيقي بشريت يعني انسان كامل است كه به همين دليل زيباست.

رييس‌جمهور افزود: نوروز عيد مردم است و هر سال در اين روز همه مردم شادمان هستند و علت شادي اين است كه يك گام و يك سال به حقيقت بهار نزديك شده‌اند.

احمدي‌نژاد در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به اينكه سال 89 سالي سرشار از پيشرفت، عزت و كرامت براي ملت ايران بوده است، گفت: ملت ايران به‌‌رغم طراحي هاي دشمنان و به قول خودشان تحريم فلج‌كننده، توطئه‌‌ها و فشارهاي سنگين سياسي، قله‌هاي گوناگون در عرصه‌هاي مختلف را يكي پس از ديگري فتح كردند.

رييس‌جمهور با بيان اينكه در عرصه‌ علم و فناوري دستاوردهاي بزرگي نصيب ملت ايران شده است، خاطر نشان كرد: سال گذشته سرعت پيشرفت علمي ملت ايران چندين برابر متوسط سرعت پيشرفت علم در جهان شد. دستاوردهاي گوناگوني در زمينه‌هاي هوا و فضا، نانوتكنولوژي، بيوتكنولوژي، شيمي، فيزيك، هسته‌اي، بهداشت و درمان و علم و فناوري در اختيار ملت ايران قرار گرفته است و امروز جوشش و شكوفايي علمي در ايران در حال وقوع است.

احمدي‌نژاد افزود: در عرصه عمراني نيز در سال گذشته سرتاسر كشور به يك كارگاه بزرگ تبديل شد و راه‌ها، راه‌آهن‌ها، بزرگراه‌ها، ‌دانشگاه‌ها، بيمارستان‌ها، ‌فرودگاه‌ها، بندرها، كتابخانه‌ها و مراكز گوناگوني در دست ساخت قرار دارد.

رييس‌جمهور خاطر نشان كرد: در عرصه فرهنگي نيز اميد و خودباوري در ملت ايران به جوشش درآمده و جوانان، هنرمندان،‌ دانشمندان و ورزشكاران كشورمان در هر عرصه‌اي كه وارد شدند، درخشيدند.

احمدي‌نژاد در ادامه اقدامات انجام شده در بخش اقتصادي را در سال گذشته بزرگ و درخشان توصيف كرد و گفت: در اين سال طرح مسكن و سرمايه‌گذاري و توليد به سرعت ادامه پيدا كرد و بيش از يك ميليون و 600 هزار شغل به عنوان يك ركورد بي‌سابقه در ايران ثبت و ايجاد شد.

رييس‌جمهور با اشاره به آغاز طرح تحول اقتصادي در سال 89 گفت: هدفمند كردن يارانه‌ها به عنوان يك برنامه بسيار گسترده و تحول‌آفرين با همبستگي و همراهي و هوشمندي بي‌نظير ملت ايران به خوبي آغاز شد و در مسير اجرا قرار گرفت.

احمدي‌نژاد خاطر نشان كرد: اقدامات انجام شده و دستاوردهاي مهم كشورمان در سال 89 نشان داد كه ملت ايران ظرفيت كارهاي بزرگ را دارد و مي‌شود كارهاي بسيار بزرگ را به پشتوانه ملت انجام داد. ملت ايران نشان دادند كه ظرفيت و شايستگي نيل به قله‌هاي بلند پيشرفت و تعالي را به خوبي دارا هستند البته اين همبستگي و هوشمندي مرهون عنايت و هدايت و مديريت امام عصرعليه السلام است.

رييس‌جمهور در ادامه وقوع تحولات و اتفاقات بزرگ در عرصه جهاني را در سال 89 مورد اشاره قرار داد و گفت: موج عظيم بيداري انساني و حركت مردمي در جاي جاي عالم آغاز شده است. نوع نگاه، معيار ارزش‌ها و نوع رفتار انسان‌ها به ملت‌ها به سرعت در حال تغيير است. اتفاقاتي كه در منطقه ما در حال وقوع است بسيار مهم و بخشي از آن حركت اصيل و اصلي جهاني است كه گوشه‌هايي از آن هويدا شده است.

احمدي‌نژاد تصريح كرد: دشمنان بشريت و مستكبران با جمع‌آوري همه ياران و توان خودشان تلاش دارند كه خيزش و حركت مردمي را منحرف و به سمت منافع خودشان هدايت كنند اما نخواهند توانست.

رييس‌جمهور در ادامه با تأكيد بر اينكه در سال 1390 حركت ملت ايران با شتاب روزافزون و سرعت بيشتر در زمينه‌هاي گوناگون ادامه پيدا خواهد كرد، گفت: به فضل الهي امسال سال عزت و پيشرفت بيشتر و كرامت روزافزون براي ملت ايران و ملت‌هاي جهان خواهد بود.

وي خاطر نشان كرد: در بخش فرهنگ و هنر با همت هنرمندان و اهالي فرهنگ، فرهنگ زيبا و الهي اسلامي – ايراني تبيين، تدوين، منتشر و نهادينه خواهد شد و زيبايي‌هاي فرهنگي اين سرزمين به عنوان بهترين هديه تقديم بشريت شده و موج فرهنگي ايراني – اسلامي گسترش پيدا خواهد كرد.

احمدي‌نژاد خاطر نشان كرد: در عرصه علم و فناوري نيز قله‌هاي بزرگتر و جديدتر در راه و در دسترس دانشمندان و عالمان ايران زمين است كه به فضل الهي فتح خواهد شد.

رئيس‌جمهور با بيان اينكه فعاليت‌هاي عمراني در سال جاري دو برابر خواهد شد، خاطر نشان كرد: در بخش توليد، ‌صنعت، كشاورزي، خدمات و سرمايه‌گذاري نيز ايجاد 2.5 ميليون شغل در دسترس ملت ايران قرار خواهد گرفت و در اين راستا ظرفيت‌هاي ملت ايران و تجربيات سال‌هاي گذشته اين اميد را بوجود آورده كه مي‌توان در طول 3-2 سال مشكل بيكاري كشور را ريشه‌كن كرد.

احمدي نژاد گفت: در سال جاري طرح عمران روستاها و شهرها و طرح مسكن با گستردگي هر چه تمام‌تر در شهر و روستا ادامه پيدا خواهد كرد تا در آينده نزديك مشكلي به نام مسكن براي جوانان و ملت ايران وجود نداشته باشد.

رئيس‌جمهور خاطر نشان كرد: طرح‌هاي فراواني در زمينه‌هاي محروميت‌زدايي، رفع فقر و كاهش فاصله‌ها در دست برنامه‌ريزي است كه به لطف خدا اجراي آن در سال جاري آغاز خواهد شد.

وي با بيان اينكه در سال جاري طرح هدفمند كردن يارانه‌ها در بخش توليد و خدمات با گستردگي بيشتر ادامه پيدا خواهد كرد، اظهار داشت: صرفه‌جويي در مصرف انرژي و اصلاح‌ رفتار اقتصادي همچنان شعار امسال است.

احمدي‌نژاد تصريح كرد: بايد همه ظرفيت‌هاي كشورمان فعال شده و همه استعدادها شكوفا شود و براي تحقق اين اهداف بزرگ از همگان براي حضور، انديشيدن، برنامه‌ريزي و كار دعوت مي‌كنم.

رييس‌جمهور خاطر نشان كرد: در عرصه جهاني نيز تلاش براي اصلاح ساختارها و نظامات ظالمانه و ضدانساني ادامه پيدا خواهد كرد و با تدبير و برنامه‌ريزي و پافشاري بر حقوق ملت‌ها و بر عدالت در مقابل نظامات ناعادلانه و يكسويه امروز عالم خواهيم ايستاد.

دكتر احمدي‌نژاد با بيان اينكه جهان نيازمند نظام جديد و طراحي نويني است، اظهار داشت: انسان موجودي جهاني است و بايد جهاني بينديشد و جهاني زندگي كند. سعادت حقيقي انسان در نگاه جهاني اوست و امروز به فضل الهي مرزهاي موهوم در حال برچيده شدن بوده و مديريت مادي و بريده از آسمان به پايان آمده و احساس واحد جهاني در همه ملت‌ها در حال شكل‌گيري است.

رييس‌جمهور خواست حقيقي ملت‌ها را توحيد، عدالت، پاكي و صلح پايدار دانست و گفت: همه ملت‌ها به دنبال مهرباني و دوستي با يكديگر هستند و اين نويد رسيدن به موعود و وعده داده شده انبياء، حاكميت جهاني سرشار از زيبايي‌ها به رهبري انسان كامل است.

احمدي‌نژاد تصريح كرد: ملت ايران خواهان صلح، دوستي و رفاه براي همه ملت‌ها در سايه توحيد و عدالت و برادري است و اين در سايه حاكميت عدالت‌گستر حقيقي محقق خواهد شد.

رييس‌جمهور با بيان اينكه مستكبران و دشمنان بشريت با تجميع تمام توان و امكانات خود و با همه فريبكاري و توطئه‌گري خود در تلاشند تا افق نگاه و انديشه ملت‌‌ها را از حقيقت اصلي به سمت منافع مادي قدرت‌هاي سلطه‌گر منحرف كنند، گفت: مستكبران مي‌خواهند چشم، دل و انديشه ملت‌ها را از حقيقت انسان كامل و عدالت و توحيد و مهرورزي و زيبايي منحرف سازند، اما نخواهند توانست.

وي تصريح كرد: حركت رو به كمال، يك حركت قطعي و برگشت‌ناپذير است و مديريت جهان عاقبت متعلق به امام زمان(عج) است و البته دشمنان به خوبي از اين موضوع آگاهي دارند.

رييس جمهور در خاتمه پيام خويش اين اشعار را قرائت كرد: نسيم خوش بهار شوق پرواز پرستوها / رويش بنفشه‌ها، گل‌ها، بارش باران، لطف آسمان / تابش خورشيد، گرمي دل، روشني جان / فرصت دوباره زندگي از توست / شوق وصال و اشك زلال و نيكوترين حال / در هنگامه حلول نام تو بر زبان و ياد تو در صميم جان جاريست / سلام بر تو اي بهار مردمان، سلام بر تو اي خرمي دوران.
اي دلبر ماه‌روي طناز / برقع ز جمال خود برانداز / تا ديده ز پرتو جمالت / چون جام جهان نما كنم باز.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳۰
ای کاش یادی هم از مردم بحرین و لیبی و ... می کردی دکتر
اهداف اعلام شده برای اشتغال 5/2 میلیون نفر کاملا دست یافتنی است و ما با ارائه دو طرح در سال 1387 حضوری به رییس جمهور برای بازیافت زباله و بازچرخانی فاضلاب و دستور اکید ایشان مبنی بر طرح در شورای مسکن و هیات دولت از این طرح استقبال فرمودند ولی متاسفانه در بروکراسی اداری این دو طرح تقریبا فاتحه آنها خوانده شد البته بعد از یک سال بررسی و رسیدگی اعلام فرمودند که از لحاظ فنی و علمی و اجرایی مورد تایید است و بیا یک میلیارد تومان وام بگیر و اعلام شد اقایان محترم ما بدنبال وام نیستیم و هیچ چیز جز اجرای طرح و ایجاد اشتغال و حفظ محیط زیست انتظار دیگری نداریم حتی نه نشانی و نه مالکیتی و نه هیچی الا همان اجرای طرحها و استفاده آن توسط مردم با حمایت دولت و ترویج و اموزش توسط دولت و اجرای توسط مردم برای کسب اطلاعات بیشتر به وبگاه های زیر مراجعه شود کلیه مستندات و سوابق هم کتبی برای ارائه موجود است.
www.tafda.org
www.vermicompost.ir
ksaljoghi@yahoo.com
www.alef.ir
www.rialnews .ir
سنگ بزرگ!!!!!!
احمدی نژاد مردمی نژاد
من به عنوان کسی که از سال 1383 کاملا با کسب و کار سر کار داشتم و از سال 84 که به دانشگاه رفتم شاغل بودم و هم اکنون هم هستم با قاطعیت می گویم از سالی که آقای احمدی نژاد رئیس جمهور شدند هر سال وضعیت کسب و کار در ایران بدتر از سال گذشته شده و فرصت های شغلی جدید هم هر سال از سال قبل کمتر شده که این روند حتی در دستمزدها هم تاثیر گذاشته و باعث شده افرادی که در صنعت کارهای تخصصی انجام می دهند ( مثلا خود من مدل ساز و نقشه کش صنعتی و برنامه نویس و اپراتور ماشینهای فرز و تراش و cnc هستم)هیچ افزایشی در دستمزدهایشان نداشتند. شما می توانید سری به شهرک های صنعتی حومه تهران بزنید و با چشم خود این وضعیت را ببنید.
اي كاش اين يكي ديگه اجرا بشه...........
باب جان بجاي شعار دو تا از اين مشاغل جديد را نام ببريد تا ما هم بدانيم و بشناسيم آنها را !!!
من چرا به تابناک مراجعه می کنم ؟ چرا ؟ ترا به خدا یکی از من سئوال کنه !
سلام ضمن تبریک سال نو فکر کنم یکی از وظایف عمده شما وتهیه همین ستون انعکاس نظریات مردم می باشد حال چرا بعضی ها در سایت قرار نمی گیرید حتما با اهداف شما همخوانی ندارد باز هم می نویسم این ها که دم از ایجاد اشتغال می زنند اینهم امسال 2.5ملیون شغل بهتر است نگاهی به شهرک های صنعتی بیندازند وتعداد واحدهای تعطیل شده را بشمارند حمایت از واحدهای فعال ونیمه فعال وکمک به واحدهای تعطیل شده به علت بدهی به سیستم بانکی می تواند بهترین کمک به تحقق اهداف آقای رئیس جمهور کند به شرط اینکه ایشان بخواهند از دفتر کار خود خارج شده وبی واقعبت ها روبروشوند وبه آمار ارسالی دل خوش نکنند
آقای رئیس چمهور قبل از هر اقدامی گزارش اشتغال سال 1389 را بررسی نمایند زیرا آمار ارائه شده 1600000 شغل ایجاد شده با آمار واقعی بسیار اختلاف دارد متاسفانه برخی از مدیران زیر مجموعه دولت آمار صحیحی نمیدهند اگر با الگو وروند سال 1389 می خواهند اشتغال ایجاد کنند جز وعده های پوچ چیزی عاید مردم نمی شود.
دست مريزاد.دو شغله ها سه، سه شغله ها چهار و....
و بيكارها بيكار.
با سلام وعرض تبریک سال نو. باوجود تمام ارادتی وعلاقه ای که به اقای رئیس جمهور محترم دارم لازم است بگویم که تا زمانی که شما سیستم بانکها وبهرههای نجومی و بیمه تامین اجتمایی را اصلاح نکنید غیر ممکن است که بتوانید ایجاد اشتغال پایداری را داشته باشید بهدلیل اینکه بانکها کسانی راکه وام برای ایجاد اشتغال گرفته اند را دراین شرایط رکود اقتصادی به پرتگاه کشانده اند وسازمان بیمه تامین اجتماعی با حساب های غلط وبی پایه واساس ودریافت سود وبهره از کارگاههایی که توان پرداخت ندارند موجب تعطیلی انها وبیکاری مردم میشوند پس لازم است بعنوان یک سرمایه گذار که قصد تعطیلی کارم رادارم وحدود 40 خانواده را می خواهم بیکار کنم و مانند ..... به شغلهای کاذب روی بیاورم عرض میکنم که اول تکلیف این دو موضوع را روشن کنید و کارگاههی موجود را حفظ بفرمایید تا همین کارگاهای موجود به حیات خود ادامه دهند وبا افزایش تولید بتوانند ایجاد اشتغال نمایند وبا کاهش هزینه های بیمه وجرایم وسود بانکی کمتر وبدون بهره دیرکرد هزینه تولید کم شده وفروش کالا وخدمات با قیمتی کمتر عرضه گردد واین روند به دولت محترم قطعا کمک خواهد کرد وانشاالله.
تا کی وعده و وعید ؟
گیرم بر فرض محال چنین وعده ای محقق بشه یقین داشته باشین با این روند واردات و نابود کردن تولید کننده بیشتر از این تعداد بیکار میشن.
ايجاد 2/5ميليون شغل چگونه و از كجا ؟اگر دولت اين تعداد را با استخدام ايجاد ميكند به معني بزرگتر شدن دولت است كه قبلا باب ان بسته شده است اگر از طريق بخش خصوصي هست كه همين الان بخش خصوصي نيروهاي خودرا به زور نگهداشته است چون با واردات بي رويه كالا و به روز نبودن شيوه توليد و ركود اقتصادي كو آن بخش خصوصي پويا و سرزنده ؟!!!!
ما همگی به رئیس حمهور عزیزمان افتخار می کنیم
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل