بازدید 50609
این خبر تکمیل می شود...

آغاز جنگ هوایی کشورهای غربی علیه لیبی + تصاویر

کشورهای غربی با محوریت آمریکا، فرانسه، انگلیس، آلمان و ایتالیا از چند روز گذشته با ایجاد فضای رسانه ای با محوریت حمله هوایی به لیبی سعی کردند تا در حد توان افکار عمومی را از جنایات آل خلیفه و وهابیون علیه شیعیان بحرین منحرف کنند، به ویژه آنکه به این نتیجه رسیده اند که مهره سوخته ای همچون قذافی دیگر توانایی حفظ منافع آنها را در شمال آفریقا ندارد.
کد خبر: ۱۵۴۶۲۶
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۸:۵۰ 19 March 2011
سرویس بین الملل ـ لحظاتی پیش شبکه خبری الجزیره، به نقل از نیکولا سارکوزی از آغاز عملیات نظامی علیه لیبی خبر داد.

به گزارش «تابناک»، سارکوزی با اعلام این مطلب از آغاز عملیات هوایی جنگنده های این کشور علیه لیبی خبر داده است.



گفتنی است کشورهای غربی با محوریت آمریکا، فرانسه، انگلیس، آلمان و ایتالیا از چند روز گذشته با ایجاد فضای رسانه ای با محوریت حمله هوایی به لیبی سعی کردند تا در حد توان افکار عمومی را از جنایات آل خلیفه و وهابیون علیه شیعیان بحرین منحرف کنند، به ویژه آنکه به این نتیجه رسیده اند که مهره سوخته ای همچون قذافی دیگر توانایی حفظ منافع آنها را در شمال آفریقا ندارد.



*************************
ـــ مقامات وزارت دفاع فرانسه از شلیک اولین موشک توسط هواپیماهای این کشور به سوی مواضع نیروهای معمر قذافی در لیبی خبر دادند.

ـــ وزارت دفاع فرانسه اعلام کرد، در اولین هجوم هواپیماهای ارتش فرانسه به لیبی محل استقرار تانک‌های نیروی زمینی این کشور مورد هجوم قرار گرفته است.



ـــ دولت دانمارک با ارسال 6 فروند هواپيماي جنگي به سمت پايگاه‌هاي نظامي ايتاليا، آمادگي خود را براي اجراي طرح منطقه'پرواز ممنوع' در آسمان ليبي اعلام کرد.

ـــ شبكه خبري الجزيره در خبري فوري اعلام كرد در حمله هواپيماهاي فرانسوي چهار تانك نيروهاي قذافي منهدم شدند.

ـــ شبکه تلویزیونی فرانس بیست و چهار به نقل از منابع وزارت دفاع فرانسه گزارش داد: عملیات نظامی علیه لیبی بر اطراف بنغازی متمرکز است.



ـــ «ويليام گورتني» یكي از فرماندهان ارشد ستاد مشترك ارتش آمريكا در كنفرانس مطبوعاتي خبر داد: حدود 112 موشك كروز به سوي ليبي شليك شده است.

ـــ تلويزيون دولتي ليبي نيز از صداهاي انفجارهاي شديدي در شرق طرابلس پايتخت اين كشور خبر داد و به گفته شاهدان عيني شعله‌هاي آتش در اين منطقه زبانه مي‌كشد.

ـــ «حمد بن جاسم آل ثانی» وزیر امور خارجه قطر در مصاحبه با شبکه خبری الجزیره از آمادگی کشورش برای شرکت در حمله نظامی به لیبی خبر داد و هدف از مشارکت در حمله نظامی به لیبی را جلوگیری از قتل عام بیشتر مردم دانست.



ـــ هماهنگی عملیات نظامی ائتلاف بین المللی علیه قذافی در پایگاه نظامی آمریکا در آلمان صورت می گیرد و  این عملیات نظامی «سحر اودیسه» نامگذاری شده است.

ـــ تلویزیون دولتی لیبی امروز یکشنبه اعلام کرد: در حملات هوایی مختلف نیروهای ائتلاف بین المللی علیه مواضع قذافی 48 نفر کشته و 150 نفر دیگر زخمی شدند.

ـــ حملات هوایی به لیبی که از شب گذشته با ورود جنگنده های فرانسوی به آسمان لیبی آغاز شده با پیوستن جنگنده های آمریکا، انگلیس، کانادا و ایتالیا همچنان ادامه دارد و علاوه بر آن ناوهای آمریکایی نزدیک ساحل لیبی نیز با استفاده از موشک اهدافی را در این کشور مورد هدف قرار دادند.



ـــ آسوشیتدپرس از شهر بنغازی گزارش داد: فرماندهی نیروهای مسلح لیبی از زخمی شدن دستکم 150 نفر در حملات نیروهای ائتلاف غربی خبر داد و با اعلام اینکه اکثر تلفات حملات انجام شده کودک بودند، در عین حال از ذکر جزئیات بیشتر خودداری کرد.

ـــ در همین حال، کمیته بین المللی صلیب سرخ نگرانی شدید خود را در مورد ایمنی غیر نظامیان اعلام کرد و از تمام طرفها خواست نسبت به مقررات و اصول قوانین بشردوستانه بین المللی پایبندی نشان دهند.

ـــ در این حملات که طیف وسیعی از جنگنده‌ها و کشتی‌های موشک‌انداز حضور دارند، علاوه بر سیستم‌های ضد هوایی و پایگاه‌های شکاری وابسته به قذافی، نیروهای زرهی و پشتیبانی قذافی در تمام شهرهای لیبی شامل بنغازی، مصراته، طرابلس، اجدابیا، سرت، زاویه و زواره هدف قرار گرفته‌اند.



ـــ منابع محلی در طرابلس و مصراته به خبرگزاری‌های خارجی گفته‌اند که در این حملات فرودگاه‌ها مهترین هدف بوده‌اند و بر خلاف ادعای قذافی و تلویزیون وابسته به وی، مناطق مسکونی به هیچ عنوان هدف حمله قرار نگرفته است. به گفته این منابع حکومت سرهنگ قذافی برای حفظ مراکز مهم نظامی اقدام به ایجاد سپر انسانی اقدام کرده و بیشتر این سپر انسانی در باب العزیزیه که محل اقامت قذافی است شکل گرفته است.

ـــ به گفته شاهدان عینی پس از بمباران فرودگاه مصراته، نیروهای موجود در این فرودگاه و دانشکده افسری آن به سرعت از آنجا فرار کرده‌اند.

ـــ معمر قذافی به نیروهای ارتش دستور داد با گشودن درب انبارهای اسلحه، مردم این کشور را برای حفاظت از خاک لیبی مسلح کنند!

ـــ شبکه سی بی اس آمریکا از بمباران فرودگاه اصلی لیبی توسط جنگنده های آمریکایی خبر داد.

ـــ لحظاتی پیش، معمر قذافی در مصاحبه تلفنی با تلویزیون رسمی لیبی اعلام کرد: کشورهای غربی مطمئن باشند در صورت ورود به خاک این کشور، لیبی را به مقبره آن‌ها تبدیل خواهیم کرد و اجازه نمی‌دهیم کشورهای غربی از نفت لیبی سوء استفاده کنند!

ـــ «محمد فائز جبرئیل» یکی از مخالفان رژیم معمر قذافی در گفتگو با شبکه خبری العالم ابراز امیدواری کرد که دخالت نظامی فرانسه، آمریکا و انگلیس علیه این رژیم کفه ترازو را به نفع انقلابیون تغییر دهد.

ـــ شبکه الجزیره لحظاتی پیش در خبری فوری گزارش داد: نیروهای قذافی با هجوم به یک کشتی جنگی ایتالیایی در نزدیکی سواحل لیبی آن را به تصرف خود درآوردند.

ـــ يکي از مقامات دولت ليبي اعلام کرد: تلفات حمله هوايي نيروهاي آمريکا و فرانسه به خاک اين کشور به 68 نفر افزايش يافت.
 
این خبر تکمیل می شود...
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۰۵
به امیدی روزی که خبر شروع عملیات ارتش متحد اسلام بر ضد خودشان را بشنویم.
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۳:۱۲ - ۱۳۸۹/۱۲/۲۹
لیبی عراقی دیگر!

با این تفاوت که مردم لیبی اجازه ورود امریکا رو به خاکشون نمیدن به صورت زمینی.الگوی اینها عمر مختار هست.انشالله با دست مردم لیبی همین امریکایی ها رو به گور میفرستند.دیشب تصاویری میدیدم که حتی تو لیبی زنها هم مسلح هستند .

امریکا اشتباه کرد به لیبی حمله کرد.حالا بشینید ببینید
نفت نفت نفت

اینقدر بخورید تا بترکی سارکوزی
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۵:۰۲ - ۱۳۸۹/۱۲/۲۹
افرادی که منفی دادند احتمالا اصلا نمیدونند سیاست یعنی چی؟؟؟؟ تمام نفت. ربطی به دیکتاتوری و قذافی و آزادی نداره. عراق رو دادند به آمریکا و انگلیس. صدا اروپا در اومد که ما چی، حالام میگن لیبی رو بدیم به فرانسه آلمان و ایتالیا تا خفه شن.
حاضرم تو ایران هر بلایی سرم بیاد , اما نوکری اجنبی رو نکنم.
وجدان بیدار
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۲ - ۱۳۸۹/۱۲/۲۹
آمریکا و غربی ها، همه طرفدار دمکراسی نفتی هستند.
هر کشوری که به آنها نفت و پایگاه نظامی دهد، کشوری مردم سالار است و در صورتی که کشوری این منابع را فراهم نکند، کشوری دیکتاتوری است
هر دولتی که با مردم خود به این شکل رفتار کند. عاقبتش همین است...................
پاسخ ها
ناشناس
| France |
۱۵:۲۵ - ۱۳۸۹/۱۲/۲۹
مثل اینکه شما آمریکا رو با خدا عوضی گرفتی
محمدباقر
| United States of America |
۱۶:۴۰ - ۱۳۸۹/۱۲/۲۹
یمن هم همین اتفاقات رو داره اما چرا کسی اونجا رو نجات نمیده؟!
اول اینکه نفت نداره. دوم حیاط خلوتشون نیست
سوم عبدالله صالح از خوده خوده شونه
براب کشورهاب اسلامی و عربی واقعا متاسفم. سگ قذافی از آل سعود به مراتب با شرف تر است.
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۳:۵۰ - ۱۳۸۹/۱۲/۲۹
به نظرم شما یا قذافی و نمی شناسی یا آل سعود رو والا چنین حرفی و نمی زدم دوست من
شبکه صهیونیستی العربیه که وابسته به خاندان آل سعود است نیز به همه خبرها می پردازد به جز خبر قیام مسلمانان بحرین ....!!!!
خدا کنم این ماجرای لیبی یه سرپوش برای سانسور خبری و گم کردن اخبار بحرین و یمن نشه ...
فراموش نکنیم مردم لیبی مسلح هستند ...
اما مردم یمن و بحرین دست خالی و در حال نسل کشی هستند
پاسخ ها
امین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۹ - ۱۳۸۹/۱۲/۲۹
کلا هیچ فرقی نمیکنه در هر طرف مردم بی گناه کشته میشن
گر قرار شود که مست گیرند در شهر هر آنچه هست گیرند.
باز هم منافع خود را در خطر دیدند و ... اشغال!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۵ - ۱۳۸۹/۱۲/۲۹
چرا یه عده ای منفی دادن؟ مگه خود خانوم کلینتون نگفته بود که اقدامات آمریکا فقط متناسب با تامین منافع آمریکاست؟
من حدس می زنم که این قذافی دیوانه هم پیمان اتحادیه اروپا علیه امریکا بوده و برای فاش نشدن اخبار مخفی حالا تصمیم گرفته اند تا او را خفه کنند. از سیاستهای فرانسه نباید غاقل شد.
این سنت تغییر ناپذیر خداوند است که در انتظار همه دیکتیتورهاست.
هر کس به ظالم در مقابل مظلوم کمک کند،بوسیله همان ظالم نابود خواهد شد.
حملات باید در جهت ایجاد موازنه قوا صورت گیرد. بقیه کارها باید به دست مردم صورت پذیرد. ولی همه اینها خبر خوبی است چون این قذافی واقعا خطر مهلکی برای کل جهان بود. خداکنه به اطلاعات محرمانه این کشور دسترسی پیدا شود.
امیدواریم یک روزی برسه که حاکمان و دیکتاتورها رو بشه بدون تلفات غیرنظامی و مردم عادی اما با عملیاتهای نظامی ساقط کرد.
اینها همه از سیاست پدر سوخته گی غربیهاست که به بهانه کمک به مردم غیر نظامی ،حمله نظامی به لیبی را آغاز کنند که هم بتوانند رهبران اصلی و مردمی این انقلاب را از بین ببرند و رهبران جایگزین خودشان را در این میان به عنوان حامیان مردم جا بزنند و همینکه با این حملات تمام تاسیسات و تمام مراکز مهم را کلآ تخریب کنند که بعدا تمام شرکتهای ساخت و ساز اروپای و آمریکای مثل کفتار به انجا سرازیر باشند تا به بهانه باز سازی و کمک به مردم لیبی، جیبهای خودشان را از غارت منابع نفتی لیبی پر کنند و هم اینکه برای افراد بیکار در اروپا و امریکا کار درست کنند که آمار بیکاریشون پایین بیاد .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۱ - ۱۳۸۹/۱۲/۲۹
با شما کاملآ موافق هستم.مثلآ در حال حاضر مردم بی گناه بحرین به دست مزدوران ال خلیفه و ال سعود در حال قتل عام هستند اما می بینیم که امریکا و متحدانش هیچ واکنش مثبتی نشون نمیدن.سیاست غربی ها کاملآ منفعت طلبانس.راستی به اون کسانی که منفی می دهند باید بگم ما که می دونیم کی هستید.اونقدر ها هم زرنگ نیستید!!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۵ - ۱۳۸۹/۱۲/۲۹
عزيزم دچار توهم توطئه شدي اساسي! طوري كه ديگه اصل كار كه برداشتن قذافي است را نمي بيني. بقيه چيزا حواشي كار است كه اهميت كمتري دارد.
بیچاره مردم لیبی بعد از این جریانات مثل عراق باید دوباره از صفر شروع کنند
برای نفت چه هزینه هایی که نمی کنند
مردم طرابلس به خاطر اینکه دو دستگی پیدا کردند دچار این مصیبت شدند. قذافی عین صدام خواهد مرد.
شورای امنیت به جز تاختن و قطعنامه صادر کردن علییه کشورهای اسلامی هیچ کار دیگری در این 30 سال اخیر انجام نداده..
به نظر من سناریوی لیبی دقیقا مثل عراق خواهد شد! نفت...
ظالم توسط خود ظالم از بین می رود مثل صدام و ...
این مشیت الهی است
من در حیرتم از برخی ها که هنوز نمی خوان قبول کنند ،تا کشور ها از سلطه غربیها بیرون نیایند نمی تونند اعلام استقلال کنند. نمی توانند پیشرفت کنند.نمی توانند اعلام وجود کنند.

منظورم با اونایی است که می خوان منفی بدن!
این وضعیت نشان میدهد که دولتهای ضد امپریالیستی و ضد آمریکائی و ضد صهیونیستی !!!!!!! که دهه ها زرت و پرت الکی میکردند مهره خود قدرتهای بزرگ هستند و با یک باد معده قدرتهای بزرگ محو میشوند .نمونه اش صدام و ...جالب اینجاست است که همه شون هم یهودی زاده هستند !!!!!!
اگر جائی مثل کره شمالی یا ایران خودمان هنوز سرپا هستند . دلیلش این است که از شعارهای ما و کره شمالی دارند بنفع منافعشان استفاده میکنند . در منطقه ما . با لولو سرخرمن ایران دارند عربها را میدوشند .. در خاور دور هم به بهانه کره شمالی در کره و ژاپن و کشورهای ثروتمند آنجا حضور دارند .
ان شائ الله كه حاكمين زور گو منطقه با منطق رفتار مي كردن تا اجماع جهاني با هاشون مقابله نكنه
بیچاره ملتهای مسلمان که باید تاوان خریت امرای خود را بدهند
بلخره این سلاحاشون باید تست بشه یا نه ؟؟ کجا بهتر از این کشورا کی به کیه !! بخدا یه مشت دزد حوس ران شدن آقای دنیا البته بلانسبت
شما راه دیگه ای در برابر این مردک سراغ دارید بگید
داره تو روز روشن مردمش رو میکشه
من کار فرانسه رو تایید نمیکنم، ولی شما راه حال بدین ، بلاخره یکی باید جلو اینو بگیره یا نه ؟
پاسخ ها
ناشناس
| France |
۱۵:۲۹ - ۱۳۸۹/۱۲/۲۹
اِ آدم های لیبی آدم تر از مردم بی دفاع بحرینه؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۷ - ۱۳۸۹/۱۲/۲۹
اگه از همون روز اول منطقه پرواز ممنوع اعلام میکردن خود انقلابیون دیکتاتور رو سرنگون میکردن، ولی غربی ها همچین کاری نکردن صبر مردن تا غذافی به کمک هواپیماهاش به کل لیبی مسلط بشه تا اونوقت بهانه ای داشته باشن تا به کشور لیبی حمله کنن
دولت قطر اعلام کرده بخاطر جلوگیری از آدم کشی حاضر شده است در جنگ علیه قذافی شرکت کند اما همین کشور نیروهای خود را در قالب سپر جزیره وتحت فرمان وهابیها برای آدم کشی به بحرین می فرستد
الان من چيکار بايد بکنم. از حمله به قذافي خوشحال باشم. از اينکه ديگه قذافي مردم ليبي را نمي کشه ناراحت باشم. از اينکه غربيها مردم ليبي را مي کشند برقصم. از اينکه غرب سکوت خودش را شکسته خوشحال باشم از اينکه غرب به يک کشور مسلمان حمله کرده ناراحت باشم. از اينکه اين همه کشور اسلامي نشستند تماشا کردند تا مسيحيهاي غربي بيايند به ليبي خوشحال باشم. چي کار کنم. غرب چي کار کنه بياد منافع ما مسلمانها را حفظ کنه. نفت ليبي را ليوان ليوان بياره سر سفره ما؟
بابا اگه دين نداريد لااقل آزاده باشيد. آنقدر نشستيد تا غرب دست به کار شد. خوب معلومه که غرب ئنبال منافع خودشه. کجا است آن حديث که مي گفت اگر صداي کمک مسلماني را شنيدي و به کمکش نرفتي مسلمان نيستي. الان ما مسلمان نيستيم ديگه. تعارف که نداره. بيخودي گناه عقب موندگي و بي عرضگي خودمون و نامسلموني خودمون را گردن غرب مي اندازيم.
این اوضاع آغاز جنگ جهانی سوم است.آنچه که مسلم است کشورهای اسلامی در گیر یک تحول درونی است واین امر منافی منافع بلوک غرب است.لذا به بهانه دفاع از مردم دنبال حفظ منافع خود بصورت مستقیم هستند.متعاقبا دیگر کشورهای اسلامی پایشان به جنگی نابرابر کشیده خواهد شد. دیری نخواهد پائید که پای چین به جنگ باز خواهدشد.واکثر کشورهای دنیا درگیر خواهند شد . صلاح ایران این است با تدبیر عمل کند بطوریکه بدون دخالت مستقیم در جنگ روند کار را دنبال کند واز موقعیتها بهره در اتحاد و یکپارچگی جهان اسلام ببرد.دنیا به دنبال یک پارچگی است.جنگ یعنی من تورو میخوام اگر چه تو موافق نباشی!
ظلم غربی ها روزی کمانه خواهد کرد!
اگر قذافی دیکتاتور هست، که هست، غربی ها عمری حامی دیکتاتور ها بوده اند. ضمنا آیا مردم در بحرین کشته نمی شوند. راستی در رای دادن به این پیام فقط خدا را در نظر بگیرید زیرا ما نمی توانیم به هیچ نوع در برابر ظالمین موافق همراه و یا موافق باشیم.
بهای این 112 موشک کروز غارت نفت لیبی تا ابد خواهد شد
قذافی که دست پرورده امریکابود این همه جنایت افرید،وای به حالاکه خودشون دارن میان .چی بشه ؟ خداکنه امام زمان (عج)زودبیادپدراین امریکایی هارادر بیاریم
اللهم اشغل الظالمین بالظالمین واجعلنا من بینهم سالمین
عجیبه واقعا عجیبه . چطور مردم بحرین مهم نیستن فقط غرب باید از مردم لیبی دفاع کنه؟
آمریکا و غربی ها، همه طرفدار دمکراسی نفتی هستند.
هر کشوری که به آنها نفت و پایگاه نظامی دهد، کشوری مردم سالار است و در صورتی که کشوری این منابع را فراهم نکند، کشوری دیکتاتوری است.
آمریکا، اسرائیل، فرانسه و غربی هایی که چندین سال از مبارک، بن علی ، قذافی حمایت می کردند،حالا چرا دیگر حمایت نمی کنند. مگر نه این 3 نفر تا مدتی قبل طرفدار دموکراسی بودند، ولی حالا که سقوط می کنند، همه ی غربی ها علیه آنها شدند. این وقایع نشان می دهند که مبارک، بن علی، قذافی هر سه عروسک خیمه شب بازی غربی ها بودند و حالا عمر این عروسک ها تمام شده و دنبال عروسک های دیگر هستند.
ایران نباید بین 2 دیکتاتور ( غربی ها و قذافی ) طرف هیچکدام را بگیرد. و در صورت طرفداری شکست خورده و در صورت طرفداری نکردن، پیروز شده است
گربه محض رضای خدا موش نمیگره.
یک سوال؟

چرا آمریکا و غربی ها، فرمول ساخت یک هواپیما را به ایران نمی دهند، فرمول ساخت یک دارو را به ایران نمی دهند، فرمول ساخت یک نوشابه (پپسی) را به ایران نمی دهند، ولی فرمول آزادی و دموکراسی را به زور می خواهند به ایرانی ها بدهند.

یعنی کسی هست که این را نفهمد؟


جاودانه باد ایران و نابود باد دشمنان ایران
تمام ماجرای که در لیبی در حال رخ دادن هست برای گذاشتن سرپوش روی جنایات در تونس و بحرین و امثال این کشور ها هست ... چون شیعه ها رو باید از سر راه بردارند تا بتونند روی ماها مسلط بشند
داستان فقط داستان نفت است. لیبی بزگترین منبع نفت تمام آفریقا است. به اروپا نزدیک است و می توان حتی با لوله نفت را به خاک فرانسه رساند. حقوق بشر و دموکراسی هم حیله جدید امپراطوری است. در قرن نوزدهم به اسم «تمدن» و متمدن کردن آفریقایی ها آمدند و حالا به اسم دموکراسی و حقوق بشر. تمدن هم برای آن دوره اسم زیبایی بود و لابد کسانی هم بودند که حتی خیلی هم خوشحال می شدند که مستعمره شوند. و البته استعمار هم حرف بدی نبود. یعنی آباد کردن.
حقوق بشر هم اسم خوبی است. اما باید دید وقتی امپراطوری همه دنیا را گرفت آیا باز هم حقوق مساوی برای ما با خودشان فائل خواهد شد یا نه.
مردم ساده دل ایران لابد فکر می کنند امپراطوری برایشان آزادی خواهد آورد!
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس