بازدید 6342
۳
تلاش مجلس ایران برای حل بحران لیبی، بحرین و یمن؛

مدعیان حقوق بشر پاسخگوی جهانیان باشند

پارلمان اسلامی ایران به عنوان تبلور آرا و نظرات ملت بزرگ ایران، ضمن محکوم کردن هرگونه دخالت نظامی خارجی برای سرکوب اعتراضات مسالمت آمیز مردم بحرین، اینگونه اعمال خودسرانه را بدعت بسیار خطرناکی دانسته و به جد هشدار می دهد که اگر هر چه زودتر جلوی این گونه اقدامات نظامی خودسرانه گرفته نشود، چشم انداز مبهمی در انتظار منطقه خواهد بود.
کد خبر: ۱۵۴۴۴۷
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۶:۰۰ 18 March 2011

علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در نامه هایی جداگانه به روسای اتحادیه مجالس کشورهای عضو سازمان کنفرانس اسلامی و رئیس مجمع پارلمانی آسیا، ضمن ابراز نگرانی نسبت به وقایع اخیر در لیبی، یمن و بحرین خواستار تشکیل کنفرانس فوق العاده اتحادیه مجالس کشورهای عضو سازمان کنفرانس اسلامی و برگزاری کنفرانس فوق العاده مجمع پارلمانی آسیا و یا نشست فوری تروئیکای مجمع پارلمانی آسیا شد.

به گزارش خبرنگار سرویس مجلس تابناک، متن نامه رئیس مجلس شورای اسلامی به رئیس اتحادیه مجالس کشورهای عضو سازمان کنفرانس اسلامی چنین است:

بسم الله الرحمن الرحیم

جناب آقای ادوارد سیکاندی کیوانوکا

رئیس محترم اتحادیه مجالس کشورهای عضو سازمان کنفرانس اسلامی

 عالی جناب

در روزهای اخیر درحالی که اذهان جهانیان با نگرانی به مظلومیت مردم مسلمان لیبی و مبارزات حق طلبانه آنان در برابر هیات حاکمه کشورشان و همچنین به حدوث فاجعه طبیعی در ژاپن و قربانی شدن بسیاری از مردم این کشور ، معطوف گردیده است، ناگهان با ناباوری هجوم نظامیان خارجی را به کشور بحرین برای سرکوب مردم معترض این کشور به نابرابری های حاکم ، نظاره کردند. چرا مردم مسلمان بحرین باید تنها به دلیل اعتراض کاملا مسالمت آمیز به بی عدالتی های دستگاه حاکمه و طلب مشارکت در تعیین سرنوشت خود مورد هجوم نیروهای بیگانه قرار گیرند؟ در حالیکه براساس بسیاری از معاهدات بین المللی حق تعیین سرنوشت از حقوق آمره، محسوب شده و هیچ قدرتی مجاز نیست مانع احقاق این حق مسلم ملت ها گردد و هرگونه تجاوز و دخالت خارجی برای سرکوب معترضان علاوه بر دخالت در امور داخلی ، نقض فاحش حقوق بشردوستانه و حقوق بشر بشمار می رود.

پارلمان اسلامی ایران به عنوان تبلور آرا و نظرات ملت بزرگ ایران، ضمن محکوم کردن هرگونه دخالت نظامی خارجی برای سرکوب اعتراضات مسالمت آمیز مردم بحرین، اینگونه اعمال خودسرانه را بدعت بسیار خطرناکی دانسته و به جد هشدار می دهد که اگر هر چه زودتر جلوی این گونه اقدامات نظامی خودسرانه گرفته نشود، چشم انداز مبهمی در انتظار منطقه خواهد بود.

ما تجاوز نظامی به بحرین را که پس از دیدار وزیر دفاع آمریکا و با چراغ سبز این کشور صورت گرفت، تهدیدی جدی برای صلح و امنیت منطقه و جهان دانسته وبه متجاوزین هشدار می دهیم که از سرانجام دخالت نظامی آمریکا در افغانستان و عراق عبرت گیرند و هر چه زودتر دست از این ماجراجویی خونین بردارند. امروز همچنین مدعیان حقوق بشر و دموکراسی نیز شرمنده و سرافکنده از استانداردهای دوگانه، باید پاسخگوی افکار عمومی مات و مبهوت جهانیان باشند.

پارلمان اسلامی ایران از نهادهای مسئول بین المللی، بویژه شورای امنیت سازمان ملل متحد و دیوان کیفری بین المللی می خواهد که بیش از این، دست روی دست نگذاشته و نسبت به جلوگیری سریع از مداخله نظامی بیشرمانه در امور داخلی مردم بحرین اقدام نمایند.

پارلمان اسلامی ایران به عنوان موسس اتحادیه مجالس کشورهای عضو سازمان کنفرانس اسلامی از جناب عالی می خواهد که با توجه به نقض اهداف و اصول مندرج در اساسنامه اتحادیه، مبنی بر رد هرگونه خشونت و تمسک به اصول دین حنیف اسلام برای حل مسائل مسلمانان از طرق مسالمت آمیز و مجادله نیکو، در قضایای کشورهای بحرین، لیبی و یمن، نسبت به تشکیل کنفرانس فوق العاده اتحادیه مجالس کشورهای عضو سازمان کنفرانس اسلامی در کوتاه ترین زمان ممکن اقدام لازم را معمول نمائید.

علی لاریجانی/ رئیس مجلس شورای اسلامی 27/12/89

 همچنین دکتر علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی، در نامه ای جداگانه به  دکتر محمد الابرش رئیس مجمع پارلمانی آسیا، ضمن محکوم کردن جنایات ضد بشری در لیبی، بحرین و یمن، خواستار برگزاری کنفرانس فوق العاده مجمع پارلمانی آسیا و در غیر این صورت، نشست فوری تروئیکای مجمع، برای بررسی کمک به مردم ژاپن و مقابله با فجایع بحرین، لیبی و یمن شد.

 در بخشی از نامه رئیس مجلس به دکتر محمد الابرش رئیس مجمع پارلمانی آسیا، آمده است:

« پارلمان اسلامی ایران به عنوان یکی از اعضای موسس مجمع پارلمانی آسیا از جناب عالی  به عنوان رئیس مجمع می خواهد ، دستور فرمائید با توجه به ضرورت بررسی اوضاع کشورهای بحرین ، لیبی و یمن و همچنین کمک به مردم ژاپن، نسبت به برگزاری کنفرانس فوق العاده مجمع و در غیر این صورت نشست فوری تروئیکای مجمع دستور لازم را صادر نمائید».

تازه ترین اخبار مجلس شورای اسلامی را در صفحه سرویس مجلس «تابناک» بخوانید.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار