بازدید 4842

توليد شيشه طلقي ضد گلوله در ساوه

کد خبر: ۱۵۴۱۷۲
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۶:۰۹ 16 March 2011
شیشه طلقی ضد گلوله در شهر صنعتی کاوه ساوه تولید شد. با قرار دادن لایه ای از پلیمر به صورت یک در میان در بین شیشه معمولی با تـولید شیـشه با ضخامت 25 میلیمتر به بالاتر شیشه ضد گلوله لمینیت تولید می شود.

مدیر پخش شیشه گروه صنعتی کاوه ساوه گفت : این شیشه در فاصله 9 متری در مقابل شلیک گلوله از اسلحه کلاشینکف و کلت مقاومت دارد و گلوله از شیشه عبور نمی کند.

رحیمی با اشاره به اینکه ایمنی امنیت از ویژگیهای این شیشه است گفت : با توجه به وجود لایه طلقی بـین دو شیـشه در صورت شکسته شدن، ذرات شیشه پخش نشده ولایه میانی آن پاره نمی شود که در این صورت خطرات ناشی از شکسته شدن شیشه را هم کاهش می دهد.

مدیرپخش شیشه گروه صنعتی کاوه ساوه سرمایه گذاری خط تولید شیشه لمنیت را یک میلیون دلار بیان کرد و افزود: در این کارخانه شیشه از ضخامت 8 تا 60 میلیمتر تولید می شود.

 رحیمی همچنین تولید شیشه های رنگی با استفاده از لایه پلیمری رنگی و قرار دادن عکس و طرحهای مختلف بین شیشه را از مزیت های شیشه های لمنیت بیان کرد.

او گفت : ظرفیت تولید این نوع شیشه سالانه یک میلیون و 200 هزار متر مربع است و سالانه حدود 400 هزار متر مربع آن به ارزش یک میلیون دلار به کشورهای آلمان ، تاجیکستان ، ازبکستان و عراق صادر می شود.

سرهنگ احمدی رئیس پلیس آگاهی استان مرکزی هم گفت : با بررسی ها انجام شده حدود 12 درصد سرقت ها از منازل ، مغازه ها و اماکن عمومی با شکستن شیشه ها انجام شده که نصب شیشه های طلقی لمینیت نقش مهمی در پیشگیری و کاهش سرقت ها دارد.

فضلی معاون عملیات سازمان آتش نشانی اراک هم با اشاره به اینکه کاربرد شیشه های معمولی در ساختمانها در صورت بروز حوادث و انفجارها موجب صدمات زیادی می شود گفت: در برخی حوادث پرتاب شیشه شکسته شده موجب نابینایی و قطع عضو افراد آسیب دیده شده که با استفاده از لمینیت از بروز این نوع حوادث جلوگیری خواهد شد.

شیشه لمنیت در گروه شیشه های ایمنی است که در ساخت آکواریم ها پله های شیشه ای نمای ساختمانها و کارخانجات و سقف های شیشه ای کاربرد دارد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی