بازدید 50591
وزیر بازرگانی دولت اصلاحات خبر داد:

رای موسوی به احمدی نژاد در انتخابات 84

وزير بازرگاني دولت اصلاحات خاطرنشان كرد: به‌طور طبيعي در انتخابات رياست جمهوري عده‌اي از مردم احساس كردند كه فلان فرد برايشان بهتر است، لذا به وي رأي دادند، بنده رأي به موسوي را به هيچ وجه رأي در مقابل نظام نداسته و نمي‌دانم؛ موسوي و اطرافيانش در انتخابات دولت نهم به محمود احمدي‌نژاد رأي داده بودند لذا وي حتي در شرايط شروع انتخابات دوره دهم نيز با ساير كانديداهاي احتمالي جناح اصلاح طلب تفاوت جدي داشت.
کد خبر: ۱۵۴۰۲۱
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۸۹ - ۰۹:۲۰ 16 March 2011
وزير دولت اصلاحات با بيان اينكه كساني كه تخلف كرده و مردم را به تجمع و راهپيمايي غير قانوني دعوت كرده‌اند، بايد پاسخگوي اقدامات خود باشند، تأكيد كرد: دعوت مردم به تظاهرات غيرقانوني خيانت به همه آرمان‌ها بود.

محمد شريعتمداري وزير دولت اصلاحات در گفت‌وگو با خبرگزاري فارس، با اشاره به دور دهم انتخابات رياست جمهوري و حوادث پس از آن، گفت: در يك دوره‌اي، اقدامات سياسي مربوط به انتخابات در نظام جمهوري اسلامي به وسيله همه عناصري كه در آن فعاليت مي‌كردند، عبادت تلقي مي‌شد چرا كه همه براي حضور حداكثري مردم در انتخابات فعاليت كرده و به مردم اميد مي‌دادند.

وي افزود: متأسفانه از يك دوره خاص به بعد، ما دچار شرايط نامطلوبي شديم و براساس آن شرايط به نظر مي‌رسد كه دو انتظار متضاد مقابل يكديگر قرار گرفت؛ عده‌اي فكر مي‌كردند كه چون حكومت، حاكم بوده و مقتدر است پس حكومت بايد در قبال كساني كه بنابر هر دليلي معترض هستند، كوتاه بيايد؛ در مقابل اين عده، حكومت و نظام هم معتقد بود، كساني كه مدعي هستند كه همچنان براي استمرار انقلاب اسلامي و نظام جمهوري اسلامي فعاليت مي‌كنند، نبايد به دروغي بزرگ عليه نظام متوسل شده و با دروغ و نشان دادن برخي شواهد كه در هر انتخاباتي احتمال وقوع آن هست، عده‌اي را فريب بدهند.

* امروز توده‌هاي مردم با نظام هستند

وزير دولت خاتمي خاطرنشان كرد: نظام جمهوري اسلامي، نظامي بسيار مستحكم است و براي اداره آن احتياجي نيست كه مسئولان به برخي لوازم تشبث كنند؛ نظام قوي‌تر از اين حرف‌ها است كه براي تصميم گيري‌ها نيازمند به تأييد ديگران باشد.

شريعتمداري با تاكيد بر اين نكته كه بنده به هيچ وجه اعتقاد ندارم كه هم اكنون در كشور يك بحران عميق وجود دارد، اظهار داشت: در ماه‌هاي اخير حوادثي در تهران و برخي شهرهاي ديگر در مقياس اندك اتفاق افتاد كه البته موجب تأسف و تأثر عميق هم شد اما امروز كشور در شرايطي قرار ندارد كه حكومت رأي حداقلي داشته و مخالفان داراي رأي حداكثري باشند.

"شرايط امروز كشور در مقايسه با حوادث سه دهه گذشته به هيچ وجه اين‌گونه نيست كه نگران آن باشيم، هر چند كه از هيچ تلاشي براي ايجاد از وحدت ملي نبايد دريغ كرد. "

وي ادامه داد: امروز، توده‌هاي مردم با نظام هستند، توده‌هايي كه نه فقط شامل اقشار بسيار متدين و مذهبي جامعه، بلكه واقعاً اكثريت عامه مردم اعم از مسلمان و غير مسلمان با نظام اسلامي همراه و همگام حركت مي‌كنند.

* موسوي و اطرافيانش در انتخابات دولت نهم به محمود احمدي‌نژاد رأي داده بودند

وزير بازرگاني دولت اصلاحات خاطرنشان كرد: به‌طور طبيعي در انتخابات رياست جمهوري عده‌اي از مردم احساس كردند كه فلان فرد برايشان بهتر است، لذا به وي رأي دادند، بنده رأي به موسوي را به هيچ وجه رأي در مقابل نظام نداسته و نمي‌دانم؛ موسوي و اطرافيانش در انتخابات دولت نهم به محمود احمدي‌نژاد رأي داده بودند لذا وي حتي در شرايط شروع انتخابات دوره دهم نيز با ساير كانديداهاي احتمالي جناح اصلاح طلب تفاوت جدي داشت.

شريعتمداري افزود: نامزدهاي انتخاباتي با قبول قوانين جمهوري اسلامي از جمله نظارت استصوابي شوراي نگهبان، وارد صحنه انتخابات شده و در انتخابات رياست جمهوري شركت كردند؛ آنها از چند و چون برگزاري انتخابات، نحوه نظارت و رسيدگي به اعتراضات بيش از همه آگاهي داشتند از اين رو سخنان برخي پس از انتخابات دوره دهم رياست جمهوري بي‌معناست.

وي در ادامه تاكيد كرد: تا روز بيان خطبه‌هاي رهبر معظم انقلاب در نماز جمعه سال گذشته، كه ايشان در رابطه با انتخابات رياست جمهوري صريحاً اظهارنظر فرمودند، تخلفاتي از سوي برخي كانديداهاي انتخاباتي از هر طرف صورت گرفته بود، اما از آن روز به بعد همه اقدامات غيرقانوني انجام شده از سوي افراد خلاف قطعي موازين قانون بود و چون به احتمال عقلي به درگيري و هدر رفت خون مؤمنين نيز منجر شد، شايد خلاف شرع و عقل هم بود.

وزير بازرگاني دولت اصلاحات تصريح كرد: برخي در جريان اغتشاشات اخير مي‌گفتند كه چرا اين همه نيروهاي انتظامي در سطح شهر حضور داشته و چرا نظام چنين كاري را انجام مي‌دهد؟ پاسخ سؤال مذكور اين است كه اگر اين نيروها در سطح شهر نباشند، با دعوتي كه به‌طور غير قانوني و متأسفانه بدون هرگونه دلسوزي براي برخي مردم كوچه و بازار از سوي نامزدهاي انتخابات سال گذشته صورت مي‌گرفت، قطعي بود كه با هدايت تبليغاتي و عملياتي بيگانگان، عده‌اي ضد انقلاب هم از موضوع سوء استفاده كرده و به اموال عمومي آسيب خواهند زد.

شريعتمداري با اشاره به حوادث 25 بهمن نيز تأكيد كرد: روز 25 بهمن يعني 3 روز پس از راهپيمايي عظيم 22 بهمن، دعوت مردم به تظاهرات غيرقانوني، شكل بارزي از خيانت به همه آرمان‌هاي ملت ايران بود چرا كه مراسم 22 بهمن امسال همچون سال‌هاي گذشته به خوبي برگزار شده و هر كسي كه قصد حمايت از مردم مصر را داشت، مي‌توانست در آن شركت كند.

* موسوي و كروبي چرا قاطعانه مواضع ضد فلسطيني را محكوم نكردند

وي در ادامه خاطر نشان كرد: دعوت به راهپيمايي 25 بهمن در شرايطي صورت گرفت كه همگان مي‌دانستند كه موضع لبيك‌گويان به اين دعوت در قبال فلسطين چه بوده است؛ البته بنده نمي‌گويم كه آن مواضع، قطعاً مواضع موسوي و يا كروبي بوده است، اما چرا آنها در آن زمان قاطعانه اين مواضع را محكوم نكردند؟

"چطور آن زمان كه شعار "نه غزه، نه لبنان " توسط عده‌اي سر داده شد، افراد آنرا محكوم نكردند؟ اما امروز براي همان عده، قيام ملت مصر اينگونه مهم شده است؟ "

* دعوت كنندگان به تجمعات غيرقانوني بايد پاسخگوي اقدامات خود باشند

وزير دولت خاتمي همچنين گفت: اگر به محض آغاز اولين اعتراضات، در يك حركت گسترده و روشنگرانه به تبيين منصفانه موضوع براي مردم تهران كه اكثريت آنها به موسوي رأي داده بودند، پرداخته و همزمان در مقابل هر اقدام خارج از چارچوب قانون از جمله دعوت به تجمع و راهپيمايي غير قانوني مي‌ايستاديم، اين هزينه‌ها ايجاد نمي‌شد؛ دروغ بزرگ تحت عنوان تقلب بزرگ و برخي تخلفات انتخاباتي بايد به‌درستي در همان آغاز براي مردم، به‌خصوص در تهران تشريح مي‌شد.

شريعتمداري در پايان، نظام جمهوري اسلامي را نظامي مقتدر خواند و اظهار داشت: امروز هم نبايد گره‌‌اي را كه با دست مي‌توان باز كرد، با دندان باز كنيم؛ هر چند كساني كه تخلف كرده و مردم را دعوت به تجمع و يا راهپيمايي غير قانوني كرده‌اند، بايد پاسخگوي اقدامات خود باشند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها