بازدید 2033

مسمومیت 2 درصد زنان در خانه تکانی

مواد شوینده به انواع مختلفی تقسیم می‌شوند؛ تعدادی از شوینده‌ها در شرایط عادی مشکل خاصی ندارند و اگر مقداری از آنها وارد دستگاه گوارش شوند یا با چشم برخورد کنند، مشکل خاصی پیش نخواهد آمد.
کد خبر: ۱۵۳۶۱۴
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۰:۴۸ 14 March 2011
فارس نوشت: رئیس بخش مسمومان بیمارستان لقمان حکیم گفت: در روزهای پایانی سال 2 درصد از زنان به دلیل نظافت منزل با مواد شوینده دچار مسمومیت می‌شوند و این مسئله بیشتر به علت مخلوط کردن چند مواد شوینده با هم است.

به گفته عبدالکریم پژومند مواد شوینده به انواع مختلفی تقسیم می‌شوند؛ تعدادی از شوینده‌ها در شرایط عادی مشکل خاصی ندارند و اگر مقداری از آنها وارد دستگاه گوارش شوند یا با چشم برخورد کنند، مشکل خاصی پیش نخواهد آمد.

وی با بیان اینکه در روزهای پایانی سال 2 درصد از زنان به دلیل نظافت منزل دچار مسمومیت با مواد شوینده می‌شوند، گفت: بعضی از مواد شوینده نظیر سفید‌کننده‌ها، ترکیباتی همچون ترید سدیم و پُرکلرید با غلظت خانگی 6 درصد دارند بر همین اساس اگر میزان زیادی از این مواد با بدن تماس پیدا کند، منجر به التهاب و سوختگی خواهد شد.

رئیس بخش مسمومان بیمارستان لقمان حکیم افزود: دیده می‌شود افراد جوهر‌نمک را با وایتکس مخلوط کرده و داخل وان یا سرویس‌های بهداشتی می‌ریزند، زمانی که این دو مواد با یکدیگر مخلوط شود گاز کلرامین که بسیار خطرناک است به وجود می‌آید که استنشاق آن موجب حباب‌های تنفسی فوقانی، حلق و سوزش چشم می‌شود.

پژومند اضافه کرد: اگر مدت زمان تماس با گاز کلرامین طولانی شود، حمله آسم و تنگی نفس را تشدید خواهد کرد؛ افراد خصوصاً زنان خانه‌دار باید به این نکته توجه داشته باشند که مواد شوینده را نباید در محیط‌‌های بسته با هم مخلوط کنند.

این متخصص سم‌شناس بالینی در خصوص نحوه استفاده از براق‌کننده‌ها بیان کرد: براق‌کننده‌هایی که برای چوب و چرم استفاده می‌شود، دارای مواد نفتی هستند از این رو اگر این مواد استنشاق شوند یا براثر بی احتیاطی در نگهداری از آن کودکی آن را ببلعد اختلالات تنفسی خطرناک به وجود خواهد آمد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان