بازدید 2494

همه‌ وعده‌هاي پوچ برابر هوادار خانه نشين

روند درمان «علي عابديني» در روزمرگي مسئولان گم شده است
کد خبر: ۱۵۲۳۷۲
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۵:۰۵ 07 March 2011
«ياشاسين تراکتور»... اين جمله را علي عابديني، بريده بريده ادا مي کند. به سختي دستهايش را بلند مي کند تا مشت هاي گره خورده ي خود را بالا ببرد و به نشان حمايت از تراکتور چند بار اين جمله را تکرار کند. به سختي مي توان تشخيص داد که زير لب چه چيزهايي را ادا مي کند.

به گزارش ايسنا منطقه آذربايجان شرقي، هوادار پرهيجان تراکتورسازي تبريز در سيزدهم آذر ماه سال جاري در دقيقه ي 20 بازي دو تيم تراکتورسازي و صنعت نفت آبادان در ورزشگاه يادگار امام(ره) دچار عارضه قلبي شد. سه ماه پيش با انتشار اين خبر، همه با خانواده ي «علي عابديني بيرق» 23 ساله ابراز همدردي کردند. برخي به سرعت نسبت به پرداخت هزينه هاي درمان اين هوادار ابراز تمايل کردند و اينچنين بود که خانواده‌ي علي با سيل عظيم پيشنهادات کمک روبرو شد. پيشنهاداتي با اين مضمون که اصلا نگران هزينه هاي درمان علي نباشيد.

مهمترين اين وعده ها، قول مساعد باشگاه تراکتورسازي به خانواده‌ اين جوان 23 ساله تبريزي بود. مديرعامل باشگاه تراکتورسازي که در همان ساعات اوليه به اتفاق فراز کمالوند سرمربي تيم فوتبال اين باشگاه به عيادت «علي» رفته بود از لحاظ تامين هزينه هاي درماني او به خانواده اش اطمينان خاطر داد. اطميناني که تا به امروز از سوي هيچ نهادي به نتيجه نرسيده است.

حال با گذشت سه ماه از اين جريان، شايد به جرات بتوان گفت که ديگر يادي از اين هوادار پرهيجان تراکتورسازي -که هنور هم با توجه به وضعيت جسماني که دارد، تکه کلامش ياشاسين تراکتور است- نمي شود.

به هر کس که به عيادتش مي رود، با کمترين سخن از تراکتورسازي، عکس روي ديوار اتاقش را نشان مي دهد، دوست داشت بايستد و اسامي يک يک بازيکنان را بگويد، ولي ياراي ايستادن را نداشت.

وقتي از کمالوند برايش سخن مي گويي، عکسي که با کمالوند انداخته است را نشان مي دهد و با احساس شادي وصف ناپذير مي گويد: «مربي قابلي ست، من واقعا او را دوست دارم.»

آرزو دارد جاي کرار جاسم بازي کند. با همان صداي بريده مي گويد: «بازي کرار جاسم فوق العاده است.»

پدر علي در گفتگويي که با ايسنا داشت با توضيح مفصل ماوقع مي گويد: پس از اين اتفاق، وقتي سردار جعفري از ماجرا باخبر شد، دستور داد تا با آمبولانس باشگاه، علي را به بيمارستان امام رضا منتقل کنند. پس از رسيدن به بيمارستان، تلاش يک ساعته پزشکان براي احياي او نتيجه داد ولي به دليل کمبود جا در بيمارستان رضا، علي به بيمارستان شمس منتقل شد.

علي در بيمارستان شمس در حالت کما قرار گرفت تا اينکه برادر سردار جعفري (رييس کانون هواداران تراکتورسازي تبريز) در بيمارستان حاضر شده و به خانواده اين جوان اعلام کرد که باشگاه حاضر به هر گونه همکاري با خانواده اين هوادار بوده و تمامي هزينه هاي بيمارستان را متقبل خواهد شد.

ساعت ده شب سردار جعفري به همراه فراز کمالوند در بيمارستان حاضر شدند تا جوياي حال اين هوادار تراکتورسازي باشند. مسئولان باشگاه، در بيمارستان با ديدن علي بسيار ناراحت شده و اعلام کردند، هيچ کمکي را از علي، دريغ نخواهند کرد.

او ادامه مي دهد: وقتي از سوي باشگاه تراکتور سازي، پرداخت هزينه هاي بيمارستان تعهد شد، ما ديگر از بابت پرداخت هزينه ها، خيالمان راحت شد و بيمارستان هم وقتي ديد طرف حسابش دولت و باشگاه تراکتور سازي است، هزينه هاي بيمارستاني را در برخي موارد دو برابر حساب کرد. علي در بيمارستان شمس، تحت عمل جراحي قرار گرفت تا با ايجاد شکافي از ناحيه گلو، به جاي دستگاه تنفس مصنوعي کمکي به تنفس عادي او شده باشد و براي اين امر 500 هزار تومان خواستند.

پدر علي عابديني در ادامه گفت: بعد از 36 روز از بستري شدن علي در بيمارستان، دکتر حسينيان پزشک معالج او اعلام کرد که مي توانيم علي را از بيمارستان مرخص کنيم ولي با توجه به تعهدي که باشگاه داده بود علي سه روز نيز بيشتر از زمان تشخيص داده شده در بيمارستان ماند تا تراکتورسازي هزينه هاي بيمارستان را پرداخت کند ولي چون پرستاران به بهانه ي اينکه علي مرخص است مراقبت هاي لازم را از او را انجام نمي دادند، مجبور شديم هزينه هاي بيمارستان را خودمان تقبل کنيم تا علي از بيمارستان ترخيص شود.

او يادآور شد: روزي که علي را از بيمارستان ترخيص کرديم نامه اي از تراکتورسازي به بيمارستان با اين مضمون که مسئولان بيمارستان مريض را ترخيص کنيد، نوشته شده بود. هزينه ي درمان علي در 39 روز بستري خود در بيمارستان شمس تبريزي، 21 ميليون و پانصد هزار تومان بود که با يک ميليون تومان تخفيف، با پرداخت 20 ميليون 250 هزار تومان علي را از بيمارستان ترخيص کرديم.

پدر علي در حالي که نگاهش به نگاه علي گره خورده بود به خبرنگار ايسنا گفت: اينکه تراکتور سازي نخواهد به تعهداتش جامه ي عمل بپوشاند اطلاعي ندارم، منتها الان حدود چهل روز است که از اين تيم، جوابي مبني بر پرداخت هزينه ي بيمارستان علي دريافت نکرده ايم.

او از نامه ي خود به استانداري سخن گفت و اينکه در پاسخ، استاندار، باشگاه تراکتور سازي را ملزم ساخت تا براساس تعهدات خود اقدام کند، ولي اينکه باشگاه کي تعهدات خود را عملي خواهد کرد الله و اعلم.

او ادامه داد: هر وقت از سوي باشگاه جواب نامه را پيگيري مي کنم، پاسخ آنها اين است که هنوز هيات فوتبال تصميم نهايي را اتخاذ نکرده است و موضوع روال اداري را طي مي کند.

فارغ از اين همه کش و قوس ها مبني بر پرداخت يا عدم پرداخت هزينه هاي درمان علي عابديني بين مسئولين ذيربط، شايد يادآوري اين امر خالي از لطف نباشد که طبق تفاهمنامه ي منعقد شده بين بيمه ايران و سازمان ليگ حرفه‌اي فوتبال، مسووليت فدراسيون فوتبال در قبال برگزاري مسابقات و کليه خسارات جاني مربوط به تماشاچيان شامل فوت و نقص عضو تحت پوشش بيمه ايران قرار گرفته است.

پدر علي نيز به بيمه بودن تماشاگران فوتبال اشاره کرد و گفت: کوتاهي در دريافت اين هزينه ها شايد به دليل نداشتن همت مسئولان ذيربط است.

او افزود: با وجود تعهد بيمه نسبت به پرداخت غرامت، باشگاه هيچ عکش العملي در اين خصوص انجام نداده است.

عابديني ادامه داد: باشگاه بايد اقدام به معرفي حادثه ديده به بيمه کند که هنوز اين معرفي راه به جايي نبرده است.

در جريان بستري بودن علي در بيمارستان، بعد از پيگيري اين موضوع نزد سازمان ليگ مشخص شد تمامي تماشاگران نزد بيمه ايران بيمه هستند که هيئت فوتبال استان از اين موضوع کاملا بي خبر بوده است.

باشگاه تراکتورسازي طي نامه اي به هيئت فوتبال استان خواستار پيگيري سريع دريافت هزينه 120 ميليون ريالي از بيمه ايران شده، همچنين در اين نامه آمده بود که تا دريافت هزينه از بيمه ايران، هيئت فوتبال از محل در آمد بليت استاديوم در بازيهاي تراکتورسازي هزينه علي عابديني را پرداخت كند تا در مداواي اين هوادار خللي وارد نشود ولي هنوز بعد از گذشت 3 ماه هنوز اين امر محقق نشده است.

عابديني خاطر نشان کرد: باشگاه نسبت به پرداخت هزينه ها «نه» نمي گويد منتها با بيان اينکه اين موضوع در دست بررسي است به تاخير مي اندازد.

او گفت: شايد ترخيص علي از بيمارستان بهانه اي بود براي باشگاه که ديگر به تعهد خود عمل نکند البته بيمارستان به باشگاه نامه نوشت که مبلغي که قرار بود از سوي باشگاه به حساب بيمارستان پرداخت شود به خانواده ي علي بازگشت داده شود ولي تاکنون به اين امر هم ترتيب اثر داده نشده است.

وقتي در خصوص برخي شايعات مبني بر پرداخت هزينه هاي بيمارستاني علي توسط باشگاه تراکتورسازي سوال شد، او گفت: مسئول كميته پزشكي هيات فوتبال «يحيي تالاري» هزينه ي يک بار نسخه را پرداخت کرده است که در مجموع 1 ميليون 160 هزار تومان مي شد.

بايد يادآور شد که مسوول كميته پزشكي هيات فوتبال در مصاحبه هاي خود با تاکيد بر پيگيري وضعيت درماني هوادار تراكتورسازي تبريز توسط هيئت فوتبال استان، تصريح کرده بود که هيات فوتبال تاكنون مبلغ تمامي فاكتورهايي كه از سوي اين خانواده هزينه شده را از محل فروش بليت پرداخت کرده و آمادگي دارد تا زمان پرداخت اين هزينه ها از سوي بيمه، تمامي هزينه هاي بيمارستاني را نيز پرداخت كند.

اما تا به اين لحظه نه باشگاه تراکتور، نه هيئت فوتبال و نه اداره کل تربيت بدني در خصوص تامين هزينه هاي درماني «علي» اقدامي نکرده اند.

براي علي که از گذشته‌ي خود تنها عشق به تراکتور را به ياد مي آورد، شايد توجهي در خور شان و جايگاه تراکتو سازي از سوي مسئولان لازم است.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار