بازدید 16580

تاکید هاشمي بر پرهيز از تنش واختلافات

وي در پاسخ به سؤال ديگري، با اشاره به شرايط فعلي كشور، پرهيز از تنش واختلافات را چاره‌ساز عنوان كرد و گفت: به همين دليل بايد براي حفظ مصالح و منافع نظام، وحدت و انسجام كشور را تقويت و از منافع شخصي خود صرف‌نظر كنيم.
کد خبر: ۱۵۲۱۵۳
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۷:۲۳ 06 March 2011
رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام صبح يكشنبه در ديدار اعضاي شوراي مركزي خانه كشاورز، اجراي سياست‌هاي كلان، حركت در مسير برنامه‌ها و پرهيز از تصميمات بدون كارشناسي را از مهمترين عوامل در حل مسائل و مشكلات بخش كشاورزي كشور عنوان كرد.

به گزارش ايسنا آيت‌الله هاشمي رفسنجاني با اشاره به طرح هدفمندي يارانه‌ها، حمايت وسيع از بخش كشاورزي را اجتناب‌ناپذير عنوان كرد و افزود: عدم سرمايه‌گذاري مناسب در اين بخش مي‌تواند به آن صدمه بزند.

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام با اشاره به افزايش قيمت نفت و همچنين عطش بازار جهاني براي خريد انرژي، تأكيد كرد: در اين شرايط فرصت مناسبي است كه با آينده‌نگري كه توصيه‌اي ديني است با سرمايه‌گذاري در بخش‌هاي مولد، مشكلات را كاهش و زمينه را براي افزايش توليد فراهم كنيم.

وي با اشاره به ضرورت اجراي طرح هدفمندي يارانه‌ها براي اقتصاد كشور تأكيد كرد: اگر در مرحله اجرا براي برخي بخش‌ها كه نقش اصلي و مولد در اقتصاد كشور دارند، فكر اساسي نشود هدف اصلي ان كه شكوفايي اقتصاد است محقق نخواهد شد.

هاشمي رفسنجاني در پاسخ به پرسش حاضران در مورد حوادث منطقه، گفت: سراسر جهان اسلام و جهان سوم در معرض تندبادهاي جدي است و مردم نشان دادند سبك‌هاي حكومتي كه در اين مناطق رايج است ديگر جواب نمي‌دهد.

وي افزود: در جهان امروز ديگر امكان‌پذير نيست كه با ارعاب و تهديد حكومت كرد و اين حركت‌ها كه امروز مشاهده مي‌كنيم، معلول هوشياري و بيداري مردم است و اين نيز خود معلول انفجار اطلاعات و گسترش ابزارهاي اطلاع‌رساني است.

وي در پاسخ به سؤال ديگري، با اشاره به شرايط فعلي كشور، پرهيز از تنش واختلافات را چاره‌ساز عنوان كرد و گفت: به همين دليل بايد براي حفظ مصالح و منافع نظام، وحدت و انسجام كشور را تقويت و از منافع شخصي خود صرف‌نظر كنيم.

در ابتداي اين ديدار عيسي كلانتري دبيركل خانه كشاورز و همچنين تعدادي از اعضاي شوراي مركزي هر كدام به اختصار مطالبي را در خصوص وضعيت اين بخش بيان كردند.

افزايش هزينه‌هاي توليد در بخش كشاورزي با توجه به اجراي طرح هدفمندي يارانه‌ها، عدم حمايت لازم از بخش كشاورزي، كاهش قدرت خريد مردم و همچنين خروج نخبگان از اين بخش از مهمترين عوامل تهديدكننده حوزه كشاورزي بود كه حاضران بر آن تأكيد كردند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل