فروش خود را افزایش دهید سخنرانی ایمان پاکزادیان مقدم در کنفرانس بزرگ بازاریابی      وسایل پرمصرف را عصر و غروب بکار نگیریم            فقط در مواقع تماشا تلویزیون را روشن کنیم       
به‌روز شده در: ۰۸ آبان ۱۳۹۳ - ۱۷:۵۵
تعداد بازدید: ۶۱۱۳
تعداد نظرات:
۱ نظر
اضافه کردن مقداری پودر شیر یا پودر شیر خشک به انواع سوپ و سس‌ها نیز یک راه مؤثر دیگری برای جذب پروتئین و کالری بیشتر است. روغن زیتون یک انتخاب سالم برای افزایش کالری در رژیم غذایی محسوب می‌شود زیرا یک چربی اشباع نشده است و به سیستم عروقی بدن آسیب وارد نمی‌کند.
کد خبر: ۱۵۲۰۴۳
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۱:۱۹ - 06 March 2011
تناسب اندام و داشتن وزنی متعادل علاوه بر زیبایی، سلامت عمومی بدن را نیز به همراه دارد، کمبود وزن نیز مانند اضافه وزن و چاقی برای سلامتی مضر است.

به گزارش شبکه ایران، کاهش وزن ممکن است در اثر سوءتغذیه، بی‌نظمی در تغذیه مانند بی‌اشتهایی‌های عصبی، وجود بیماری‌های مختلف مانند دیابت، افسردگی، اسهال، سندرم روده بزرگ، داروها، پرکاری غده تیروئید، عفونت‌ها و سیگار کشیدن باشد. رسیدن به یک وزن متعادل با مراجعه به پزشک متخصص و درمان هر کدام از این عوامل و پیروی از یک رژیم غذایی سالم به سهولت امکان‌پذیر خواهد بود.

برای افزایش وزن باید مقدار کالری دریافتی از موادغذایی بیشتر شود اما این بدان معنی نیست که غذاهای چرب، فست‌فودها و موادغذایی مضر و ناسالم به رژیم غذایی افزوده شود. ماهی، آجیل‌ها و حتی دانه‌های خوراکی چربی و کالری سالم و مورد نیاز بدن را تأمین می‌کند. مصرف انواع لوبیا و لوبیای سویا به عنوان منبع سرشار از پروتئین و کالری توصیه می‌شود. تهیه یک ساندویچ از هر نوع لوبیا و مقداری پنیر تورتیلا به جای ساندویچ‌های معمول نیز یک میان‌وعده خوش‌طعم و مناسب است.

اضافه کردن مقداری پودر شیر یا پودر شیر خشک به انواع سوپ و سس‌ها نیز یک راه مؤثر دیگری برای جذب پروتئین و کالری بیشتر است. روغن زیتون یک انتخاب سالم برای افزایش کالری در رژیم غذایی محسوب می‌شود زیرا یک چربی اشباع نشده است و به سیستم عروقی بدن آسیب وارد نمی‌کند.

انواع سس برای سالاد نیز بهتر است با روغن زیتون و کانولا تهیه شود.

کربوهیدرات‌های موجود در غلات کامل، میوه و سبزیجات، مواد مغذی و ویتامین‌ها انرژی مورد نیاز روزانه را به افراد می‌دهد.

پزشکان توصیه می‌کنند حداقل سه وعده در روز نان غلات کامل، حبوبات و ماکارونی و پاستا برای داشتن کالری‌های سالم، فیبر، مواد مغذی و برخی پروتئین‌ها، مصرف شود.

سبزیجات نشاسته‌ای مانند سیب‌زمینی و ذرت، سبزیجات برگ تیره مانند کاهو همراه با کمی روغن زیتون، خلال بادام و پنیر کم‌چربی رنده شده یک میان وعده بسیار لذیذ و غنی از ویتامین و کالری سالم را تشکیل می‌دهد. میوه آووکادو سرشار از کالری، چربی‌های اشباع نشده، ویتامین B و فیبر است.

اضافه کردن تکه‌های موز به غلات کامل برای وعده صبحانه، یا ترکیب آن با کره بادام‌زمینی و نان گندم کامل، یک ساندویچ مغذی برای ناهار است. علاوه بر این اضافه‌کردن کمی میوه خشک به این ترکیب برای افزایش سطح کالری مؤثر است. جایگزین کردن آب میوه‌های طبیعی به جای نوشابه‌های حاوی سودا برای دریافت کالری، مواد مغذی و آب مورد نیاز بدن گزینه بسیار مناسبی است.

دسرهای سالم، کمی شکلات و شکلات تلخ نیز علاوه بر اینکه حاوی آنتی‌اکسیدان هستند مقداری از کالری مورد نیاز بدن را تأمین می‌کند.

محققان توصیه می‌کنند برای افزایش اشتها و افزایش جذب مواد مغذی، ویتامین‌های ضروری و کربوهیدرات‌های لازم روزانه به مدت یک‌ساعت تمرینات منظم ورزشی انجام پذیرد. در یک تحقیق دانشمندان دریافتند غذا خوردن همراه اعضای خانواده، دوستان مورد علاقه و افرادی که با اشتها غذا می‌خورند به علت افزایش نشاط سبب جذب بیشتر مواد غذایی مصرف شده می‌شود.
بازگشت به ابتدای صفحه
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: 0
در انتظار بررسی: 2
انتشار یافته: 1
شهره
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
20:21 - 1391/11/21
0
5
سلام.من دختری 27ساله هستم168قدمه و 45وزن ام خیلی ضعیفم با اینکه دوست دارم چاق بشم ولی نمیشه خسته شدن دایم مریضم ولی مشکلی ندارم.کارمم سخته در واقع با یک کمخوابی مریض میشم.راه های زیادی رو امتحان کردم ولی یکم وزنم زیاد میشه ولی به50که میرسم دچار بی اشتهایی شدید میشم.نمیدونم.کمکم کنید
نام:
ایمیل:
* نظر: