بازدید 17322

گلایه شهرام ناظری از صدا و سیما

شهرام ناظری در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینكه صدا و سیما 33 سال است، آثار وی را بدون اجازه او پخش می‌كند و به نوعی حقوق او را ضایع می‌كند،خاطرنشان كرد: در این 33 سال از هیچ‌گونه حمایت و امكانات بهره نگرفتیم و درعوض برای انجام هر كاری با مشكلات فراوان روبرو بودیم.
کد خبر: ۱۵۱۹۷۷
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۸۹ - ۰۷:۳۸ 06 March 2011
مراسم نكوداشت فرامرز پایور ـ هنرمند عرصه‌ی موسیقی روزگذشته ـ 13 اسفند ماه ـ به همت حوزه هنری اصفهان با حضور هنرمندان موسیقی برگزار شد.

به گزارش ایسنا، در این مراسم شهرام ناظری در سخنانی گفت:استادپایور در دو زمینه موسیقی و اخلاق استاد و سرمشق بودند.

وی با اشاره به این كه پایور مكتب بزرگی در سنتور ایجاد كرده است واین مكتب پس از وی باعث تحول در سنتورنوازی شد،اظهار داشت: هر یكی از شاگردان پایور به شیوه خود از مكتب وی بهره بردند.

شهرام‌ناظری در بخش دیگری از سخنانش با بیان این كه در زمان حیات پایورگروه موسیقی اساتید با حضور جلیل شهناز، اصغربهاری،محمد موسوی،محمد اسماعیلی و شهرام ناظری تشكیل شد،افزود: این گروه در تهران،پاریس،لندن و نیویورك اجرا داشت.

وی با اشاره به این كه همراهی با پایور به وی آموخته است كه برای رسیدن به درجه استادی باید دایره المعارف بزرگ هنری بود،بیان داشت: در كشور ما به دلیل مخالفت‌های مذهبی به موسیقی كمتر از همه هنرها پرداخته شده است و هنوز كوچكترین مسائل موسیقی حل نشده است.

شوالیه آواز ایران پس از اظهار امیدواری نسبت به این كه روزی مثل همه دنیا در این كشور هم به فرهنگ اهمیت داده شود، اضافه كرد: برای برگزاری كنسرت با مشكلات زیادی چون سالن كوچك و غیراستاندارد، دوندگی‌های بسیار و قیمت های بالای اجاره سالن‌ها روبرو می‌شوم.

شهرام ناظری در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینكه صدا و سیما 33 سال است، آثار وی را بدون اجازه او پخش می‌كند و به نوعی حقوق او را ضایع می‌كند،خاطرنشان كرد: در این 33 سال از هیچ‌گونه حمایت و امكانات بهره نگرفتیم و درعوض برای انجام هر كاری با مشكلات فراوان روبرو بودیم.

وی ادامه داد: باید با وجود همه سختی‌ها كار كنیم و چراغ كوچك فرهنگ و هنر را روشن نگه داریم.

حسام‌لدین سراج هم در بخش دیگری از بزرگداشت فرامرز پایور در سخنانی گفت:استاد پایور به صورت مستقیم و غیرمستقیم استاد بسیاری از موسیقی‌دان‌های كشور بود.

این هنرمند موسیقی سنتی با اشاره به این كه پرویز مشكاتیان و پشنگ كامكار شاگردان پایور بودند، اما هر كدام شیوه خاص خود را داشتند،اظهار داشت:استاد پایور با وجود تفاوت شیوه این دو شاگرد با شیوه خود ،كار آن ها را می پسندید.

وی با بیان این كه پایور استاد نظم بوده است،افزود: اگر جنبه هنری زندگی هنرمند زیاد شود،از زندگی‌اش باز می‌ماند و هنرش را هم نمی‌تواند به جایی برساند.

سراج با اشاره به این كه جنبه عقلی به جنبه هنری كمك می‌كند،بیان داشت: استاد پایور هیچ كاری را به آینده موكول نمی‌كرد و به تداوم اعتقاد داشت.

هم چنین شاهزیدی استاد موسیقی گفت:برای این كه به جای اساتید از دست رفته جایگزین داشته باشیم،باید برنامه‌ریزی كنیم.

وی با اشاره به این كه باید پایورهای دیگری تربیت كرد،ادامه داد:باید برای پا به عرصه گذاشتن هر هنرمند شاخص از 100 سال قبل برنامه‌ریزی كرد.

شاهزیدی با بیان این كه حسن كسایی به عنوان ستاره تابناك هنر كشور در اصفهان حضور دارد،اما بسیاری از او بی‌خبرند و به سراغش نمی روند،افزود: هنرمند واقعی باید به حال معنوی برسد،زلال و صاف شود و مردم را دوست داشته باشد تا هنر او در كنار صفات اخلاقی اش رشد كند.

برنامه‌ی بزرگداشت فرامرز پایور با تك‌نوازی سه تار كیوان ساكت،اجرای گروه موسیقی حسام‌الدین سراج،اجرای گروه مهرداد بابك‌پور و اجرای گروه بهمن بابایی همراه بود.

در این برنامه از كیوان ساكت،شهرام ناظری،حسام الدین سراج و میرجلالی تقدیر شد.

همچنین مدیر خانه موسیقی حوزه هنری اصفهان در سخنانی گفت: استاد پایور هرگز زحمتی به گردن كسی‌ نمی‌انداخت.

امید قبادی روزگذشته درمراسم نكوداشت استاد فرامرز پایور"رهگذر"كه به همت خانه موسیقی حوزه هنری اصفهان برگزار شد،با اشاره به این كه در این برنامه هر كدام از شاگردان استاد قسمتی از مراسم را به عهده می‌گیرند،اظهار داشت:تعداد زیادی از شاگردان استاد در این جلسه حضور دارند.

وی با بیان این كه شاگردان پایور همیشه خاطرات او را در كلاس‌های خود بیان می كنند،افزود:در این جلسه همه با دل و جان آمده‌اند.

محمدرضا رهبری معاون فرهنگی حوزه هنری اصفهان با بیان اینكه، برگزاری چنین نكوداشتی دلایل عمده‌ای داشت،تصریح كرد:آموزش هنر درمقاطع مختلف در مدارس اصولی نبوده است و این باعث شده است،فارغ التحصیلان از هنر كشور خود آگاهی نداشته باشند بنابراین گفتگو و شنیدن نام های اساتید ما را با پیشینه خود آشنا می كند.

وی با بیان اینكه استاد پایور یك معیار و الگوی هنری است،افزود: در مواردی كه نهاد مناسب یك فعالیت هنری در نظر گرفته نشده باشد یا نهاد مربوط وظیفه خود را انجام ندهد،فرد كار نهاد را می‌كند و استاد پایور یكی از افرادی بود كه به رونق هنر، اصولی و علمی شدن آموزش هنر، تربیت شاگردان و ارائه اثر می‌پرداخت.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۲۱
شجریان و ناظری بوسیله صدا و سیما خواننده شدند حالا بخاطر پخش قسمتی از صدای ایشان که قبلا هم بصورت سی دی توسط خو آنها فروخته شده گله دارن آقایان؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۵۰ - ۱۳۸۹/۱۲/۱۵
اگه این ملاکه همه باید خواننده می شدن
هرملتی با فرهنگ ، هنر ، اذبیات وتاریخش زنده است!
شهرام ناظری عزیز دوستت داریم
واقعاً صدا و سیا حقوق معنوی را رعایت نمی کند؟
آيا بايد رفتاري تهاجمي داشت تا افراد به حقوقشان برسند؟ بارها از صداي استاد ناظري به ويژه اثر شهيد وي گريسته ام. چرا حقوق ايشان و اساتيد ديگر ضايع مي گردد و رسانه اي كه مبلغ درستكاري و حق گرايي است خود مجرم است؟
واقعا بايد افسوس خورد كه در كشوري كه ادعاي فرهنگ مي كند اين چنين موسيقي اصيل و سنتي ايراني بايد گوشه گير شود.
درود بر استاد ناظری
این دفعه نوبت استاد ناظریانه که با ساسی مانکن مقایسه بشه
درود بر ناظري
به نام خدا
درود بر بزرگان موسقی سنتی مان. سراج، ناظری و شجریان
فردا رسانه دولتی موضع میگیره و میگه : مال خودمه میتونم. اگر هم نمیخای یکی دیگه رو به جات بگم از روی آوازات بخونه و تازه نشان ملی هنری هم بهش میدیم...
در ضمن کلی هم پول خرج دم و دستگاه پخش آهنگهات کردم ازت پولشو نمیگیرم خیلیه...
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار