بازدید 3971

نصیحت احمدی نژاد برای آمریکا و متحدانش

رييس‌جمهور افزود: من به شما نصيحت مي‌كنم دست از دغل‌كاري برداريد. بدانيد دنيا بيدار شده است و موج عظيم بيداري در همه جهان اتفاق افتاده است.
کد خبر: ۱۵۱۴۰۹
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۵:۱۹ 02 March 2011
رييس جمهور تصريح كرد: نقشه‌هاي رهبران دنياي استكبار نقش بر آب شده است و ادعاي آن‌ها را كسي نمي‌پذيرد.

به گزارش ايسنا، دكتر محمود احمدي‌نژاد در جمع مردم خرم‌آباد با ستايش از مردم استان لرستان گفت: ايمان مردم اين ديار مثل چشمه‌ساران زلال و پاك و اراده آن‌ها مانند كوه‌ها استوار و خلل‌ناپذير است. لرستان ديار مهرباني و صلابت، پشتكار و غيرت است. نقش مردم لرستان در دفاع از مرزهاي استقلال و فرهنگ ايران عزيز در دفاع مقدس بي‌نظير است. اگر حضور به‌موقع و شجاعانه و هوشمندانه‌ مردم اين ديار نبود، معلوم نبود كه سرنوشت جنگ تحميلي به كجا مي‌رسيد.

رييس‌جمهور گفت: تاريخ گواه است كه مردم و جوانان غيور لرستان براي انجام ماموريت‌هاي الهي حتي يك لحظه به خود ترديد راه نداده‌اند. مردم اين ديار با اعتماد به نفس و قدرت، ماموريت‌هاي انقلابي را به انجام رسانده‌اند.

وي گفت: نجابت و سختكوشي مردم اين ديار مثال‌زدني است. نقش علماي بزرگ لرستان در ترويج معارف اهل بيت، تاريخي و ماندگار است. مردم اين ديار طرفدار حق و عدالت و پا به ركاب و حاضر در صحنه هستند و در طول تاريخ از لرستان جز خير و نيكي و خدمت، مردم ايران نديده‌اند.

احمدي‌نژاد در بخش ديگري از سخنان خود به مكتب پيامبر پرداخت و گفت: از وظايف حكومت اسلامي، گسترش توحيد و عدالت، دفاع از مظلوم، خدمتگزاري، پاكي، مردمي بودن، دفاع از منافع ملي، دفاع از شرف و عزت ملت، صيانت از حرمت و كرامت مردم و پاسداري از بيت‌المال و اقامه‌ نماز است و ما خدا را سپاسگزاريم كه ملت ايران و پيشاپيش آن مردم لرستان مظهر كار براي خدا و عشق و رحمت براي بشريت هستند و تحت لواي توحيد، قلب‌هايي آكنده از محبت و مهر براي جامعه‌ بشري دارند.

رييس‌جمهور در بخش ديگري از سخنان خود گفت: خيرخواهي و علاقه به ديگران و فداكاري در انديشه و فرهنگ مردم لرستان جاري است و به لطف خدا تا آخر جاري خواهد بود.

وي با اشاره به مشكلات بشريت در سطح جهان گفت: مشكلات جهان ناشي از رهبراني است كه در دنيا حاكم هستند و قلب‌ها و انديشه‌هايشان الهي نيست و وقتي دلي از رحمت خالي شد جاي آن را شقاوت، بددلي و زشت‌خويي مي‌گيرد. اينان از آن‌جا كه قلب رحماني ندارند همه‌ طراحي‌ها و سياست‌هايشان عليه بشريت و ملت‌هاست. براي حفظ منافع خود لشگر مي‌كشند و عراق و افغانستان را اشغال مي‌كنند و انسان‌هاي ديكتاتور را بر مردم حاكم مي‌كنند.

احمدي‌نژاد با اشاره به صدام حسين گفت: صدام عامل اين‌ها بود و مامور كساني بود كه امروز پرچم دفاع از ملت‌ها را بلند كرده‌اند. خودشان صدام را تجهيز و تشويق كردند كه به ساير ملت‌ها حمله كند. به ايران و كويت حمله كرد و منطقه را ناامن كرد. بعد هم به دست آن‌ها بهانه داد كه به منطقه بيايند و عراق و افغانستان را اشغال كنند و تاكنون يك ميليون كشته حاصل حضور اينان در منطقه است.

رييس‌جمهور خطاب به رهبران دنياي استكبار گفت: هرجا كه ديكتاتور و حاكم جبار و ضدمردمي است، مورد حمايت آمريكا و متحدين آن است و هرچه بيشتر ديكتاتور باشد بيشتر مورد حمايت است و در مقابل، هر دولتي كه مردمي باشد به هر نسبتي كه مردمي‌تر باشد بيشتر مورد بغض اين دولت‌هاست. امروز سردمداران آمريكا مدعي دفاع از حقوق ملت‌ها و مقابله با ديكتاتور شده‌اند. در حالي كه اساس ديكتاتوري مورد حمايت دولت آمريكاست. در تمام عالم و كشورهاي اسلامي و خاورميانه هرجا ديكتاتوري هست مورد حمايت آنهاست. حالا مي‌گويند از مردم مي‌خواهيم حمايت كنيد. اگر در جايي مردم را مي‌كشند بايد ديد چه كسي به قاتل سلاح داده است. پايگاه‌هاي نظامي آمريكا در مناطق اسلامي، شمال آفريقا و اروپا چه مي‌كند؟ و آيا براي دفاع از مردم است يا دفاع از ديكتاتورها؟

وي در ادامه گفت: از زبان مردم لرستان به شما مي‌گويم فريبكاري شما رنگ باخته است و نقشه‌هاي شما نقش بر آب شده است و ادعاي شما را كسي نمي‌پذيرد. مردم دنيا آمريكا و متحدانش را شريك در تمام جرم‌ها و جنايت‌ها و غارتگري‌هاي عالم مي‌شناسند. امروز اگر ملت‌هايي عليه ديكتاتوري‌ها و شرايط سختشان قيام مي‌كنند به معناي طرفداري از شما نيست.

رييس‌جمهور ادامه داد: از زبان ملت ايران و ملت‌هاي منطقه به شما مي‌گويم كه منفورترين دولت نزد ملت‌ها آمريكا و متحدانش است. امروز قيافه مدعي حقوق بشر به خود گرفته‌ايد اما اشتباه مي‌كنيد. شما نه تنها مدعي نيستيد بلكه متهم درجه اول در جنايت‌هاي جاري در عالم هستيد.

احمدي‌نژاد تصريح كرد: با برخي طراحي‌هاي تبليغاتي زمينه‌چيني مي‌كنند كه در برخي كشورها دخالت نظامي كنند اما بايد به آن‌ها گفت الان 10 سال پيش و زمان رييس‌جمهور سابق آمريكا نيست كه با يك دغل‌بازي به نام 11 سپتامبر شرايطي را فراهم كند كه به عراق و افغانستان حمله كند. اگر بار ديگر در يكي از كشورهاي شمال آفريقا و يا خاورميانه دخالت كنند ملت‌هاي منطقه به‌پا مي‌خيزند و گور سربازان آن‌ها را خواهند كند.

رييس‌جمهور در ادامه‌ سخنان خود در ميان مردم خرم‌آباد گفت: آن‌ها مي‌خواهند در منابع نفت و گاز شمال آفريقا و خاورميانه مسلط شوند. بازي هسته‌يي آن‌ها عليه ما نيز با همين هدف بود. براي جلوگيري از پيشرفت ملت ايران و ملت‌هاي منطقه و جلوگيري از استقلال‌خواهي و عزت‌طلبي ملت‌هاي منطقه بوده است و من به آن‌ها به نمايندگي از ملت ايران مي‌گويم كه شما براي نجات خود يك راه بيشتر نداريد و آن هم احترام به حقوق و شخصيت ملت‌ها و پذيرش استقلال آن‌ها و دست برداشتن از خوي تجاوزگري و ظلم است.

وي ادامه داد: اگر بخواهيد با فريبكاري جديد همان اهداف استعماري را دنبال كنيد ملت ما با مشت محكم بر دهان شما مي‌كوبد و همه‌ آرزوهاي استعماري شما را به گور مي‌فرستد. برخي سياستمداران و برخي دولت‌ها در چند سال گذشته نشان داده‌اند كه دولت آمريكا در شرايط سخت و در زماني كه به منافع خود نياز دارد دوستان خود را قرباني مي‌كند و هرجا لازم باشد ديكتاتورها و مستبدهاي وابسته به خود را كه براي حفظ منافع آمريكا در برابر ملت خود كوتاهي كرده بودند را قرباني مي‌كنند. كساني كه به اميد و اتكاي آمريكا سال‌ها عليه مردم خود فعاليت كرده‌اند، وقتي مردم عليه آن‌ها قيام كردند دولت آمريكا بدون هيچ ملاحظه‌اي آن‌ها را قرباني كرد.

احمدي‌نژاد گفت: آمريكا و متحدانش امروز مدعي حقوق بشر شده‌اند؛ در حالي كه هرجا هر اقدامي عليه حقوق بشر مي‌شود پاي آمريكا و رژيم صهيونيستي در كار است. اين‌ها بايد محاكمه شوند نه اين‌كه مدعي ملت‌هاي آزاده باشند. رژيم صهيونيستي خود بالاترين جرم عليه حقوق بشر و كرامت انساني است.

رييس‌جمهور افزود: من به شما نصيحت مي‌كنم دست از دغل‌كاري برداريد. بدانيد دنيا بيدار شده است و موج عظيم بيداري در همه جهان اتفاق افتاده است.

وي افزود: البته دولت آمريكا خفقان شديدي در كشور خود ايجاد كرده است. در برخي ايالت‌هاي اين كشور هر روز تظاهرات و تحصن و اعتراض عليه فساد و غارتگري و ظلم وجود دارد و بخش وسيعي از مردم آمريكا در فقر مطلق هستند. در نيويورك چند ميليون كارتن‌خواب وجود دارد و در سراسر آمريكا 4 الي 5 ميليون انسان هستند كه در شبانه‌روز حتي يك ريال براي زندگي ندارند و از طريق برخي موسسات خيريه زندگي مي‌كنند. در آن‌جا هم بيداري انساني حركت كرده و در آينده‌اي نزديك اين بيداري جهاني ريشه‌ ظلم و استكبار و خودخواهي و فساد را از جهان ريشه‌كن مي‌كند.

وي خاطرنشان كرد: آن‌ها خود سلاح هسته‌يي توليد مي‌كنند و پايگاه‌هاي مختلف دارند و در چهار كشور اروپايي پايگاه ساخته‌اند و بمب‌هاي اتمي را آن‌جا ذخيره كرده‌اند. امروز امنيت و سلامت مردم اروپا در خطر است و كساني كه بمب ساخته‌اند و از آن استفاده كرده‌اند و برخلاف قانون و رضايت ملت‌ها در برخي كشورها بمب ذخيره كرده‌اند حق ندارند عليه ملت ما و فناوري هسته‌يي ما موضع‌گيري كنند.

احمدي‌نژاد گفت: مردم ما زنده‌اند و ملت ايران به‌پا خاسته است و در برابر زياده‌خواهي‌هاي شما مي‌ايستد و مطمئن باشيد اين مردم آرزوي يك ميليمتر عقب‌نشيني را به دل شما مي‌گذارد.

رييس‌جمهور در ادامه با تاكيد بر ساختن ايران گفت: ما بايد ايران و به‌خصوص لرستان را بسازيم. تاكنون آن‌طور كه من دلم مي‌خواست در اين استان جهشي چشمگير نداشته‌ايم اما مصمم هستيم با كمك شما و در كنار شما و با برنامه‌ريزي دقيق و تلاش شبانه‌روزي، عقب‌ماندگي‌ها را به سرعت جبران كنيم. در سفر دوم بودجه‌ ارزي خوبي به اين استان اختصاص داديم اما متاسفانه از آن استفاده نشد و اميدوارم در اين جلسه دولت، موانع پيش رو را براي استفاده از اين بودجه برداريم تا بيكاري در اين استان ريشه‌كن شود.

احمدي‌نژاد، معاون اول خود را به عنوان معين دولت معرفي و اعلام كرد كه وي را به عنوان معين دولت در استان لرستان معرفي مي‌كنم تا از طريق او مستقيما گزارش فعاليت‌ها در اين استان را دريافت كنم.

وي در پايان سخنان خود بر پيشرفت استان در سايه توكل به خدا، كار و تلاش، وحدت و همدلي تاكيد كرد و از مردم به خاطر استقبال امروزشان از او و هم‌چنين رايي كه به رييس‌جمهور در آخرين انتخابات رياست جمهوري داده‌اند تشكر نمود.

طبق برنامه پيش‌بيني شده، امروز بعدازظهر كارگروه فرهنگي به رياست رييس‌جمهور تشكيل خواهد شد و احمدي‌نژاد امشب در جمع خانواده‌هاي شهدا و ايثارگران حاضر خواهد شد و به تعدادي از والدين شهيد، نشان ملي ايثار اهدا خواهد كرد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر