بازدید 34302

فركانس جديد شبكه‌هاي راديويي ايران

مراسم تغيير فركانس شبكه‌هاي راديويي كشور ديروز با حضور علي‌عسكري معاون توسعه و فناوري سازمان صدا و سيما، محمدحسين صوفي معاون صدا، رضا رضايي مدير روابط عمومي معاونت صدا و جمعي از مديران و كاركنان راديو برگزار شد.
کد خبر: ۱۵۰۸۹۳
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۸۹ - ۰۸:۰۰ 28 February 2011
پس از سه سال تلاش معاونت توسعه و فن‌آوري سازمان صداوسيما فركانس شبكه‌هاي راديويي باند اف‌ام رُند شدند.

به گزارش فارس مراسم تغيير فركانس شبكه‌هاي راديويي كشور ديروز با حضور علي‌عسكري معاون توسعه و فناوري سازمان صدا و سيما، محمدحسين صوفي معاون صدا، رضا رضايي مدير روابط عمومي معاونت صدا و جمعي از مديران و كاركنان راديو برگزار شد.

بنابراين گزارش، در اين مراسم عسكري طي سخناني گفت:تغيير فركانس‌ شبكه‌هاي راديويي نقطه عطفي در راديو جمهوري اسلامي ايران است و در تاريخ ماندگار مي‌شود، ضمن اينكه معاونت صدا پيشرفته‌ترين راديوهاي كره زمين را دارد و ساختماني با اين عظمت و فناوري پيشرفته در دنيا كمتر ديده مي‌شود.

وي ادامه داد: 29 استوديو ديجيتال با قابليت پخش اتوماسيون از جمله ويژگي‌هاي اين بخش است و برخي محدوديت‌ها نيز به ويژه در راديو معارف مرتفع شد.

معاون توسعه و فناوري سازمان صداوسيما در ادامه اظهارداشت: به زودي در تمام ايران براي مثال راديو قرآن را بين رديف 100 تا 101 دريافت مي‌كنند كه اين امر دشوار با مطالعه وتحقيق و بازمهندسي سه ساله انجام پذيرفت. پس از آن هم وارد فاز اجرايي شديم كه از تهران آغاز شد و پس از سرمايه‌گذاري سنگيني كه انجام داديم، در حال حاضر 5 هزار فرستنده اف‌ام داريم و از اين به بعد تحول جدي در فضاي راديويي كشور اتفاق مي‌افتد.

در ادامه اين مراسم صوفي در سخناني گفت: در فرايند توليد و ارسال پيام حوزه فني از جايگاه بسيار بالايي برخوردار است به گونه‌اي كه در خيلي از موارد ممكن است حوزه محتوا را تحت تاثير قرار دهد. حوزه فني در دو بخش توليد پيام و انتشار امواج ماموريت دارد و در سال‌هاي اخير در صف توليد اقدامات خوبي انجام شده است.

وي ادامه داد: رسانه راديو در جمهوري اسلامي ايران و در بين رسانه‌هاي جهان از سرآمدي و تشخص بسياري برخوردار است و تعداد شبكه‌هاي راديو از افتخارات ما محسوب مي‌شود و الان ما بيش از 110 شبكه راديويي و تلويزيوني داريم كه فعال هستند. در حوزه فني هم توسعه خوبي داشته‌ايم و در ساختمان شهدا صداوسيما 29 استوديو ديجيتال داريم كه بهترين كيفيت را دارند ضمن اينكه ما به سمت اتوماسيون حركت مي‌كنيم.

صوفي اظهارداشت: در مجموع تغيير فركانس شبكه‌هاي راديويي حاصل سه سال زحمت همكاران ماست و در اين باره تلاش و سرمايه‌گذاري مناسبي انجام شده است. اين تغيير فركانس در ابتدا در تهران و بعد در شهرهاي ديگر اجرا مي‌شود ضمن اينكه همكاران ما در حوزه معاونت توسعه و فناوري، پشتيباني، اطلاعات و برنامه‌ريزي و... زحمات زيادي كشيدند.

در راستاي افزايش كيفيت و دسترسي آسان به شبكه‌هاي مختلف راديو در سراسر كشور فركانس‌هاي باند اف‌ام راديو سراسر كشور در چند مرحله تغيير مي‌كند كه اين تغيير فركانس در شهر تهران از ساعت 10 صبح روز يكشنبه هشتم اسفندماه آغاز ‌شد.

**رديف نام شبكه‌هاي راديويي فركانس جديد تهران (مگاهرتز) به شرح زير است:

1 جوان 88

2 ايران 90

3 ورزش 92

4 تهران 94

5 معارف 96

6 قرآن 100

7 سلامت/گفتگو 102
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۱
انتشار یافته: ۱۸
من از دیروز صدای را دیو پیام را با خش زیاد و کیفقیت بسیار پایین در یافت میکنم در اکثر خیابانهای تهران
لطفا مسئولین محترم یک بررسی بفرمایند
لطفا نحوه تنظیم رو هم بپرسید چو ما رادیو پیام و رو فرکانس جدید نمیتونیم بگیریم .
كار با شعار حل نمي شود.
راديو امروزه ديگر فقط يك بلندگو نيست. در جهان دهها سرويس خدماتي از طريق همين راديو ارائه مي شود كه يكيش پيام رساني متني است. همچنين ارائه هشدارهاي مختلف سواي اينكه به كدام شبكه گوش مي كنيد يا حتي راديوي شما خاموش است يا روشن.
همچنين ارائه سرويسهاي سويچ اتوماتيك به قويترين موج همان ايستگاه. چون در هر صورت در نقاط نزديك به هم نمي توان برنامه را روي يك موج تنظيم كرد.
سلام
با تشكر فراوان از اعلام فركانسهاي جديد ،‌و بهتر شدن كيفيت گيرندگي اين امواج ،‌چون بنده شنونده دائمي راديو قرآن مي باشم انشاا... بهتر شده باشد . خداوند خير دنيا و آخرت عنايت فرمايد
اقدام مثبت.
پس رادیو پیام چه شد|؟
اگر اشتباه نکنم رادیو فرهنگ هم داشتیم .
این اقدام با دلیل سطحی ای که مطرح شده ناسازگار است. مگر شماره موبایل است و مسابقه حفظ کردن آن بین ملت برگزار می شودکه بگویند برای رند شدن آن این تغییر صورت گرفته است؟؟
چه کار بزرگ و مهمی! .مردحسابی امروزدنیارادیودیجیتال دارد.بعدشماتغییرفرکانس راتوی بوق کرده اید.وقتی رادیو Tuner scanerوحافظه برای کانالها دارد رندبودن فرکانس چه خاصیتی دارد .چه بسا بدلایل فنی و محیطی یکفرکانس رند مناسب نباشدوکمی بالاتریاپایینتر بهترباشد .بالاخره خرج کردن بودجه یک توجیهی میخواهد .
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل