بازدید 6872

سربازان سپاه حین خدمت می توانند دانشجو شوند

کد خبر: ۱۴۸۲۸۵
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۹:۴۵ 14 February 2011

سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی گفت: بر اساس توافق نامه بین این دانشگاه و سپاه پاسداران، از این پس سربازان سپاه پاسداران می توانند ضمن خدمت سربازی به عنوان دانشجو در دوره های پودمانی این دانشگاه مشغول به تحصیل شوند.

به گزارش خبرنگار واحد مرکزی خبر؛ عبدالرسول پورعباس در نشست خبری در این باره افزود: این دوره ها در مرحله اول در مقطع کاردانی است و در مراحل بعدی در مقاطع کارشناسی نیز دانشجو جذب خواهد شد.

وی تصریح کرد: داوطلبان سرباز از10اسفند به مدت شش روز فرصت دارند با مراجعه به پایگاه سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org به صورت اینترنتی ثبت نام کنند.

سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی گفت: با همکاری سپاه پاسداران انقلاب اسلامی دوره‌های پودمانی دانشگاه‌ جامع در25 استان و در13رشته برگزار می‌شود و اسامی پذیرفته شدگان تا پایان امسال اعلام می شود و از اول مهر سال آینده نیز مشغول به تحصیل خواهند شد.

پورعباس درباره ظرفیت پذیرش دانشجو در این دوره‌ها گفت:6هزار ظرفیت برای این دوره‌ها در نظر گرفته شده است که در سال های آینده افزایش خواهد داشت.

وی درباره نحوه پذیرش دانشجویان گفت: پذیرش داوطلبان بدون آزمون و فقط بر اساس اولویت سوابق تحصیلی و معدل است.

پورعباس گفت: رشته های پذیرش مقطع پودمانی کاردانی در گروه های ریاضی، فنی وحرفه ای و کار و دانش خواهد بود.

معاون تربیت و آموزش نیروی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی هم در این نشست خبری گفت: قسمتی از شهریه را سپاه پاسداران پرداخت می کند، قسمتی از آن را دانشگاه تخفیف داده است و بقیه شهریه را سرباز دانشجو پرداخت می‌کند.

وی درباره نحوه برگزاری کلاس های این دوره ها تصریح کرد: محل کلاس ها در مراکز آموزش عالی امام حسین(ع) و زمان برگزاری کلاس ها بیشتر عصر است.

سردار احمد نوریان افزود: سر فصل‌های دروس تهیه شده است و استادان هم باید گزینش دانشگاه جامع علمی کاربردی را طی کنند.

وی با اشاره به این که هر استان مرکز آموزش عالی امام حسین (ع) دارد، افزود: سربازان و حتی بخشی از بسیجیان فعال می‌توانند در این دوره پودمانی دانشگاه جامع علمی کاربردی شرکت و پس از آن مدرک کاردانی این دانشگاه را دریافت کنند.

معاون تربیت و آموزش سپاه پاسداران اعلام کرد: فارغ التحصیلان این دوره‌ها تسهیلات ویژه‌ای را برای ورود به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی دارند.

وی گفت: اگر سربازی پس از دریافت پایان خدمت موفق به دریافت مدرک تحصیلی نشده باشد یعنی طول دوره وی به پایان نرسیده باشد در صورت لزوم به محل زندگی خود منتقل می‌شود.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر