بازدید 24743

بليت دو سفره مترو 1725 تومان !

براساس اين مصوبه نرخ بليت‌هاي تك سفره 975 تومان، 2 سفره 1725 تومان، بليت‌هاي اعتباري مدت‌دار 180 روزه 81 هزار تومان و يك ساله 123 هزار تومان تعيين شده است.
کد خبر: ۱۴۸۰۱۳
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۷:۳۱ 13 February 2011
در صورت عدم تخصيص اعتبار از سوي دولت، قميت تمام شده بليت‌هاي مترو از مسافران دريافت مي‌شود كه بر اين اساس نرخ بليت تك سفره 725 و 2 سفره يك هزار و 725 تومان خواهد بود.

به گزارش فارس در مهدي چمران سيصد و پنجاه و چهارمين جلسه شوراي اسلامي شهر تهران كه پس از غيبت 26 روزه به دليل بيماري قلبي امروز در جلسه شورا حضور پيدا كرده بود با اشاره به سقوط حكومت ديكتاتوري در مصر، اظهار داشت: امسال درست در روز 22 بهمن شاهد سقوط يك ديكتاتور در دنياي اسلام بوديم، كسي كه چون فراعنه در مصر حكومت مي‌كرد.

وي با ابزار اميدواري نسبت به اينكه اين سقوط بايد درس عبرتي براي ساير مستكبرين جهان باشد، گفت: حسني مبارك نيز به زباله دان تاريخ سپرده شد و به جايي رفت كه سلف او رفته است.

*‌ قيمت تمام شده بليت مترو براي سال 90، 544 تومان برآورد شد
---------------------------------------------------------------------------

بررسي لايحه " تعيين قيمت بليت خطوط مترو در سال 1390 " در جلسه امروز شوراي اسلامي شهر تهران بررسي به تصويب رسيد. براساس اين مصوبه قيمت تمام شده براي بليت مترو بدون لحاظ استهلاك براي سال 1390 ، 5 هزار و 544 ريال برآورد شده است.

درادامه اين مصوبه به اجراي قانون هدفمند سازي يارانه‌ها و لزوم پرداخت يارانه توسط دولت به شهرداري اشاره شد و آمده است: اعتبار مصوب بودجه شركت بهره‌برداري و راه آهن شهري تهران وحومه در سال 1390 به ميزان 2 هزار و 430 ميليارد ريال است كه سهم هر يك (دولت و شهرداري) معادل يك سوم از قيمت تمام شده بليت مترو به مبلغ 810 ميليارد ريال است.

در اين مصوبه به عدم افزايش قيمت بليت مترو در 3 ماهه چهارم سال 89 تأكيد و اعلام شده است كه قيمت بليت مترو از آغاز ارديبهشت ماه سال 1390 معادل قيمت تمام شده محاسبه خواهد شد.

براساس اين مصوبه نرخ بليت‌هاي تك سفره 975 تومان، 2 سفره 1725 تومان، بليت‌هاي اعتباري مدت‌دار 180 روزه 81 هزار تومان و يك ساله 123 هزار تومان تعيين شده است.

همچنين در سفرهايي كه از كارت اعتباري مبلغ دار به جاي بليت اعتباري استفاده شود براي سفرهاي با مسافت بين صفر تا 10 كيلومتر با 68 درصد تخفيف نسبت به بليت‌هاي تك سفره 333 تومان، بين 10 تا 20 كيلومتر با 67 درصد تخفيف 351 تومان بين 20 تا 30 درصد با 61 درصد تخفيف 408 تومان، بين 30 تا 40 كيلومتر با 58 درصد تخفيف 444 تومان، بين 40 تا 50 كيلومتر با 50 درصد تخفيف 525 تومان و براي مسافت هاي بيش از 50 كيلومتر با 44 درصد تخفيف 585 تومان محاسبه خواهد شد.

در ادامه اين مصوبه آمده است چنانچه سهم دولت و شهرداري هر كدام معادل يك سوم از قيمت تمام شده بليت مترو پرداخت شود شهرداري تهران شركت بهره‌برداري راه آهن شهري تهران و حومه موظف است در تمامي ماه‌هاي سال 1390 بليت مترو را به مبلغ يك سوم از نرخ هاي اعلام شده بفروشد. در صورت عدم تخصيص و پرداخت ماهيانه يارانه بليت مترو توسط دولت و شهرداري تهران اين شركت مي‌تواند نسبت به افزايش قيمت بليت براساس نرخ اعلام شده اقدام كند.

برهمين اساس به شركت بهره برداري راه آهن شهري تهران و حومه اجازه داده شده است براي مديريت تقاضاي سفر وبهره گيري مناسب از ظرفيت هاي زير ساختي و ناوگان مترو به مسافراني كه از بليت اعتباري مبلغ دار در روزهاي تعطيل استفاده مي‌كنند نسبت به نرخ‌هاي اعلام شده 10 درصد تخفيف را اعمال كنند.

* دريافت هزينه 585 تومان بليت مترو از افراد فراموشكار
------------------------------------------------------------------

در اين مصوبه آمده است در صورتي كه دارندگان بليت اعتباري مبلغ دار در هنگام خروج بليت خود را در دستگاه كنترل قرار دهند قيمت‌ها براساس مبالغ اعلام شده محاسبه شده و در غير اين صورت براي آنها بهاي طولاني ترين مسير معادل 585 تومان محاسبه خواهد شد. ضمن اينكه شركت بهره برداري راه آهن شهري تهران وحومه موظف است نسبت به اطلاع رساني اين موضوع به خريداران بليت و استفاده كنندگان از مترو به راههاي مقتضي و كافي اقدام كند.

در اين مصوبه آمده است در صورت دريافت نرخ اعلام شده از مسافران و خريداران بليت مترو به نرخ آزاد، 25 درصد تخفيف براي دانشجويان، دانش‌آموزان و افراد تحت حمايت كميته امداد و بهزيستي در نظر گرفته خواهد شد.

* تصويب درآمد هفت هزار و 474 ميليارد توماني شهرداري در سال آينده
---------------------------------------------------------------------------------

دراين جلسه كه شهردار تهران نيز حضور داشت لايحه بودجه سال 1390 شهرداري تهران مورد بررسي قرار گرفت و بخش منابع درآمدي شهرداري پس از بحث و بررسي به تصويب اعضاي شوراي شهر رسيد؛ براساس اين مصوبه مجموع درآمدهاي نقدي و غير نقدي شهرداري در سال 1390، هفت هزار و 474 ميليارد تومان به تصويب رسيد كه از اين رقم 3 هزار و 747 ميليارد تومان آن نقدي و 3 هزار و 637 ميليارد تومان آن به صورت غير نقدي خواهد بود.

رسول خادم رئيس كميسيون برنامه و بودجه شوراي اسلامي شهر تهران در خصوص اين موضوع، گفت: امسال چند موضوع را به عنوان اصول بررسي در آمد شهرداري در نظر گرفته‌ايم كه عملكرد قطعي در سال 88، مصوب سال 1389، عملكرد 10 ماهه شهرداري در سال 89 ، پيشنهاد شهرداري به عنوان لايحه و مصوب كميسيون برنامه وبودجه از جمله اين موارد است كه در قالب جدولي به جلسه شوراي شهر ارائه شد.

براساس جدول مصوب عمده‌ترين سرفصل‌هاي منابع درآمد بودجه شهرداري در سال 90 عبارتست از مجموع درآمدهاي ناشي از عوارض عمومي 4 هزار و 456 ميليارد تومان، درآمد ناشي از عوارض اختصاصي 76 ميليارد و 500 ميليون تومان و كمك‌هاي اعطايي دولت و سازمان‌هاي دولتي 500 ميليارد تومان است.

اعتراض فرمانداري تهران به متن مصوبه پيشنهاد به دولت و مجلس شوراي اسلامي جهت تامين بودجه مورد نياز شركت آب و فاضلاب تهران در سال 1390 ديگر مصوبه امروز شوراي اسلامي شهر تهران بود كه پاسخ آن پس از بررسي براي ارائه به تصويب رسيد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۲۸
وزير كار: افزايش حقوق كارگر نداريم. تورم زير صفر است و تقريباً يخيده!!!!
بابا این اعدادتون رو درست کنید !
1) پاراگراف اول خط دوم قیمت بلیط یک سفره رو 725 تومان زدین و در پاراگراف هشتم خط اول اون رو 975 تومان زدین !
2) پاراگراف چهارم قیمت بلیط رو 544 تومان زدین که در پاراگراف بعدی اون رو 5544 ریال که میشه 554 تومان نه 544 !
3) در پاراگراف 3 تا مانده به آخر : 7474=!3747+3637
بابا چه خبره.... بنده در مسکو که یکی از گرانترین شهرهای دنیاست سوار مترو شدم و تک سفره حدود 600 تومان خودمان دادم و اونم چه مترویی که اصلا قابل مقایسه با ما نیست.
مثل اینکه قراره رکورد گرانترین کشور دنیا رو هم فتح کنیم ان شا ا...
بنزین که گرون شد متروم که میخوان گرون کنن یهو بگن برین بمیرین.
خیلی جالبه! بنزین سهمیه بندی میشه قیمتش افزایش پیدا میکنه که مردم از حمل و نقل عمومی استفاده کنن اونوقت اینم از افزایش قیمت ها در حمل و نقل عمومی
چطور انتظار داریم مردم ماشین نیارن تو خیابان ها
آخ جان گرونی . خیلی وقته که تورم زیر صفر، دلمون واسه تورم تنگ شده بود!!!!!!!!!!!!ایول!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!اگه میتونید قیمتو بیشتر ببرید بالا یکم مردم شاد کنید !!!!!!!!!!!!!
پس افزایش قیمت نداریم چی شد؟
الان كه مي نويسم چشمام خيس شده. من بيكارم. هيچ در آمدي ندارم. هر روز از صب تا شب دنبال كار مي گردم. با مترو ميرم ميام. شلوغه و اينا بماند. نميدونم وقتي بليت گرون بشه چيكار كنم؟ من در امد ندارم. به خدا از خانواده ام خجالت ميكشم. خداييااااا من دردم رو به كي بگم ؟؟؟؟ نميدونم ... شايد خودم رو بندازم زير يكي از همين قطارا راحت شم. تابناك مديوني اگه منتشر نكني. فرداي قيامت شاكيت ميشم... اي خدددداااااااااااااااااااا !!!!!!!!!!!!!
بابا با این قیمت پوست مردم کنده است
اقا يارانه اش را ميدهند؟
اين كه از قيمت تاكسي هم بيشتر مي شود.
اگر نمي توانند خوب اداره كنند بدهند دست مردم ارزانتر از اين مي شود.
واقعا که............. خوب آدم با سواد مسافر دوتا تک سفره میخره 1450 تومان . عقل کل.
خدایا بازم شکرت
هیچی دیگه بگو پول پیادرو ها رو هم که یه موقعه بخوایم پیاده بیام رو ازمون کم کنید
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار