بازدید 2919

مدعيان انرژي درماني تحت تعقيب پليس

درمان مادرم 3 ماه طول كشيد، ولي او بهبود نيافت و هر روز حالش بدتر مي‌شد تا اين كه به زوج مدعي انرژي‌درماني اعتراض كردم، اما آنها گفتند وضعيت مادرم بهبود مي‌يابد و سردردها و خواب‌هاي آشفته‌اش بخشي از مراحل درمان است و نبايد در كار آنها دخالت كنيم.
کد خبر: ۱۴۷۳۴۵
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۸۹ - ۰۹:۴۷ 10 February 2011
جام جام: زن و شوهري كه به بهانه انرژي‌درماني از مردم كلاهبرداري مي‌كردند، تحت تعقيب پليس پايتخت قرار گرفتند.

روز گذشته مردي با حضور در شعبه 6 بازپرسي دادسراي عمومي و انقلاب ناحيه 5 تهران از زن و شوهري به اتهام كلاهبرداري شكايت كرد.

شاكي به بازپرس يونسي گفت: مادرم از چندي پيش دچار افسردگي شده و با وجود مراجعه به چند پزشك، بهبود نيافته است تا اين كه 3 ماه پيش در خانه يكي از اقوام با زن و شوهري آشنا شديم كه مدعي بودند با انرژي خاصي كه در وجودشان هست، بيماران را شفا مي‌دهند.

مادر بيمار در دام زوج شياد

شاكي افزود: ما هم چند روز بعد به خانه زوج مدعي انرژي‌درماني رفتيم و آنها درمان مادرم را شروع كردند. آنها با خواندن ورد و حركت دستانشان به سمت بالا و پايين، انرژي‌درماني مي‌كردند و از مادرم خواستند ديگر قرص‌هايش را مصرف نكند. شاكي تصريح كرد: در اولين جلسه درمان، آنها 2 ميليون تومان از ما گرفتند، در جلسه‌هاي بعدي نيز به زوج شياد مبالغي پول پرداخت مي‌كرديم.

وي افزود: درمان مادرم 3 ماه طول كشيد، ولي او بهبود نيافت و هر روز حالش بدتر مي‌شد تا اين كه به زوج مدعي انرژي‌درماني اعتراض كردم، اما آنها گفتند وضعيت مادرم بهبود مي‌يابد و سردردها و خواب‌هاي آشفته‌اش بخشي از مراحل درمان است و نبايد در كار آنها دخالت كنيم. شاكي ادامه داد: اما نه‌تنها وضعيت جسمي و روحي مادرم بهتر نشد، بلكه روز به روز وخيم‌تر شد. وي اضافه كرد: زوج مدعي انرژي‌درماني مي‌گفتند حال مادرم بزودي خوب مي‌شود، در غير اين صورت 21 ميليون توماني را كه تاكنون از ما گرفته‌اند، پس مي‌دهند.

متهمان، ده‌ها نفر را فريب دادند

شاكي گفت: 2 روز بعد، وقتي مادرم را دوباره براي درمان به خانه آنها بردم، خبري از آن زوج نبود و ده‌ها زن و مرد مقابل خانه زوج مدعي انرژي‌درماني تجمع كرده بودند كه از اين افراد شنيدم زوج شياد آنها را نيز به بهانه انرژي‌‌درماني فريب داده و مبالغي كلان كلاهبرداري كرده‌اند.

بنا بر اين گزارش، پرونده‌اي در اين باره تشكيل شد و تحقيقات پليسي براي دستگيري مدعيان انرژي‌‌درماني به‌اتهام كلاهبرداري آغاز شد.

احكامي كه اعلام نمي‌شود

اين زوج شياد در حالي تحت تعقيب پليس قرار گرفته‌اند كه چندين مالباخته در انتظار دستگيري آنها و احقاق حقوق از‌دست رفته خود هستند. گزارش‌ها حاكي است، هر ماه تعدادي از افراد شياد و مدعي انرژي‌‌درماني در مناطق مختلف كشور دستگير مي‌شوند و با اعتراف به كلاهبرداري‌هاي گسترده و كلان از مردم كه فريب تبليغات آنها را خورده‌اند، به پرونده اتهامي آنها رسيدگي مي‌‌شود.

اين شيوه كلاهبرداري در كشور زماني باب شد كه فردي كه خود را دكتر نيز معرفي مي‌كرد، با تبليغات دروغين، بسياري از مردم را سركيسه كرد و با القاي داشتن انرژي خاص، حتي برخي مسوولان كشور را نيز فريب داد. او با نشان دادن تصاويري از به اصطلاح انرژي دادن به مسوولان، از اعتماد مردم و حتي مرعوب كردن آنها سوءاستفاده كرد. پس از شكايت‌هاي فراوان از اين دكتر قلابي كه مدت‌ها نيز در شبكه‌هاي ماهواره‌اي تبليغ انرژي‌درماني مي‌كرد، وي 21 بار دستگير شد، اما هر‌بار و پس از مدت كوتاهي آزاد شده و عليه كساني كه سعي در روشنگري مردم داشتند، شكايت كرد. به‌گونه‌اي كه پرونده برخي از مطبوعات در اين زمينه هنوز با شكايت اين فرد در دادسراي كاركنان دولت مفتوح است.

هنوز مشخص نيست از سوي مسوولان قضايي چه احكامي در ارتباط با اين متهم و ديگر شياداني كه با گشودن دكان انرژي‌درماني، سنگ‌درماني،‌ شيشه‌درماني، هوادرماني و... مردم را سركيسه مي‌كنند، صادر شده يا خواهد شد؟

بدون ترديد اگر اين احكام اعلام نشود و روشنگري و اطلاع‌رساني لازم صورت نگيرد، بايد هر روز شاهد افزايش كلاهبرداري و رونق بازار مكاره اين شيادان باشيم.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار