بازدید 11817

ایران تا کی گاز دارد ؟

جواد اوجی افزود:با توجه به ذخایر گاز و نتایج تحقیقات کارشناسان علم مخازن ؛ ایران تا 80 سال دیگر هم گاز خواهد داشت.
کد خبر: ۱۴۶۷۲۸
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۴:۰۳ 07 February 2011
مدیر عامل شرکت ملی گاز ایران گفت : ایران با 33 تریلیون متر مکعب دومین ذخایر گازی دنیا را دارد و چهارمین تولید کننده گاز است.

به گزارش واحد مرکزی خبر ،جواد اوجی افزود:با توجه به ذخایر گاز و نتایج تحقیقات کارشناسان علم مخازن ؛ ایران تا 80 سال دیگر هم گاز خواهد داشت.

معاون وزیر نفت در امور گاز ادامه داد: کشورها می دانند که ایران می تواند یکی از تامین کنندگان بحث انرژی به خصوص برای کشورهای همسایه باشد و در همین زمینه هم قرار دادهایی در خصوص صادرات گاز بسته شده است.

وی گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از 7 میلیارد متر مکعب گاز به ترکیه صادر شده که نسبت به سال گذشته 33 درصد رشد داشته است ، در حالی که واردات گاز از کشورهای همسایه 6.3 میلیارد متر مکعب و تزار تجارت گاز مثبت بوده است.

اوجی گفت: قرار داد نهایی صادرات گاز به پاکستان امضاء و قرار شد از سال 2014 روزانه 23 میلیون متر مکعب گاز به این کشور تحویل داده شود.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۶
بدبخت مردم - خوشبخت دولت و ...
وقتی که پارس جنوبی را به امان خدا ول کرده اید و توسعه نمی دهید؛ و این اجازه را به کشور همسایه می دهید تا به راحتی تمام مخزن را خالی کند که بزرگترین مخزن گازی کشور است. وقتی که میزان هنگفتی از گاز را در میادین نفتی می سوزانید و استفاده نمی کنید و از مردم انتظار صرفه جوئی دارید چگونه تا 100 سال اینده گاز خواهیم داشت!؟!؟!؟
کشور قطر در سال 1999 یکصدمین چاه تزریق اب را در پارس جنوبی حفاری می کرد ولی از 28 فازی که ما برای میدان تعریف کرده ایم فقط از 8 فاز میتونیم تولید کنیم و این یک فاجعه است.
راستس از چاههای گازی میدان سلمان چه خبر؟؟؟ امارات تمام گاز مخزن را تمام کرده است ولی ما هنوز شروع بخ تولید نکردخ ایم. مخزن 1000PSI افت فشار دارد.
از من بپرس. ایران تا 200 سال دیگه گاز داره
خب پس این گدا بازی ها دیگر چیست . تا 80 سال دیگر ممکن است صد سوخت جدید اختراغ شو د . نباید گاز را این اندازه برای خودرو ها گران می کردند
خوب تمام منابع انرژی را به دیگران بفروشید مبادا فکر کنید که این سرمایه ملی است و آیندگان هم سهم دارند بفروشید آخه ما اقتصاد دیگری بجز نفت و گاز نداریم که منبع درآمد ایران باشد اما آن پیشرفتی که از آن دم میزنید و خودکفایی در کجا قرار گرفته که فقط و فقط تکیه بر این منابع میکنیم و این سرمایه ملی را چوب حراج میزنیم؟؟
البته این 80 سال در صورتیه که ایران 75 میلیون بمونه و مصرف گاز ثابت بمونه! تا سال 1400 نزدیک به 120 میلیون جمعیت داریم و چند برابر صنایع نسبت به الآن، که فکر نکنم تا 50 سال آینده گاز برامون جا بزاره!
وقت گل نی.
وای 80 سال دیگه :-(
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل