بازدید 11537
القدس العربي؛

شعله هاي آتش در «مثلث عشق» آمریکا

به هر روی، در مثلثی که می توان آن را مثلث سیاسی آمریکا هم ناميد، آتش افتاده و دود آن، راهی را به مبارک نشان می دهد که سال ها پیش، «ملک فاروق» پادشاه مصر، آن راه را پیمود. «علی عبداله صالح» هم تنها می تواند به عربستان پناه آورد، زیرا او از نظر کشورهای غربی منفورتر از «بن علی» است و جایی در فرانسه یا آفریقا ندارد.
کد خبر: ۱۴۴۷۹۶
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۴:۳۷ 28 January 2011
روزنامه «القدس العربی» در تحلیل ناآرامی های جهان عرب نوشت: آمریکا و اسرائیل، دو کشوری هستند که با نفوذ در کشورهای عربی، پایگاه هایی برای خود تعریف کرده اند که رخدادهای اخیر، موجب تزلزل این پایگاه ها شده است.

به گزارش «تابناك»، «عبدالباری العطوان»، سردبیر این روزنامه لندنی ادامه می دهد: در میان کشورهای عربی، سه کشور مصر ، لبنان و یمن «مثلث عشق» آمریکا بودند که این روزها آتش در این مثلث زبانه می کشد؛ آتشی که از تونس آغاز شد و معلوم نیست کدام کشور عربی ديگر را زودتر بسوزاند!

ولی در این میان، رژيم اسرائیل نتوانسته به عنوان بیننده در میدان بماند، زیرا همه این تحولات به هر گونه، به ضرر اسرائیل و سیاست های آمریکا در منطقه خواهد بود.

وي مي افزايد: مصر حیات خلوت اسرائیل است و فریادهای «مبارک برو» یعنی «اسرائیل؛ امنیت را به فراموشی بسپار!» و به زبان دیگر، یعنی «اسرائیل دست مبارک را بگیر و از مصر بیرون شو».

سردبير «القدس العربی» در ادامه مي نويسد: اما لبنان که میدان حضور متناقض ایران و اسرائیل است نیز آتشی سوزنده را به جان آمریکا و هم پیمانان او انداخته است.

اکنون لبنان در مجرای آرام سیاسی نیست و «حزب الله» به عنوان دولت در سایه این کشور می بیند که نخست وزیر جدید لبنان ـ که با اسرائیل و آمریکا میانه خوبی ندارد ـ کابینه تشکیل داده تا سهم «حزب الله» را بدهد؛ این موضوع، هر چه باشد به ضرر اسرائیل و آمریکا خواهد بود.

یمن نیز که ضلع سوم مثلث رخدادهاست. در این کشور، آمریکایی ها تلاش می کنند با همدستی رئیس جمهور ـ که منفور مردم است ـ به مبارزه با القاعده بپردازند، ولی رئیس جمهور این کشور، در حال بررسی کشوری است که بتواند در آن موقت یا برای همیشه پناهده شود!

به هر حال، در مثلثی که می توان آن را مثلث سیاسی آمریکا هم ناميد، آتش افتاده و دود این آتش، راهی را به مبارک نشان می دهد که سال ها پیش، «ملک فاروق»، پادشاه مصر، آن راه را پیمود. «علی عبداله صالح» هم تنها می تواند به عربستان پناه آورد، زیرا او از نظر کشورهای غربی منفورتر از «بن علی» است و جایی در فرانسه یا آفریقا ندارد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۲
این کشورها دست شما نخواهند افتاد. البرادعی مصر رو تحویل شما نمیده بیخود جلز و ولز نکنید. آخرشم آمریکا همه کاره مصر تونس میشه. بشین ببین.
عشق آمریکا بیشتر از 3 ضلع داره
در واقع 8 ضلعیه
به امید اینکه دست آمریکا از هر 8 تا ضلعش کوتاه بشه
چه تحلیل آبکی مزخرفی
زياد عجله نكنيد...شايد اينها برنامه هاي از پيش تعيين شده همين كشورها باشه
ملل كشورهاي مستعرب هم نشان دادند كه لياقت دارند زير بار ستم و حكومت هاي دست نشانده زندگي نكنند ولي كشورهاي عرب مثل حجاز و شيوخ خليج فارس مدتي طول خواهد كشيد تا از خواب غفلت بپرند. خدا كند كه تا آن موقع دير نباشد.
چه عجب کشورهای عرب بیدار شدند؟؟؟!!!!!
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار