بازدید 6156

کاتوزیان: منشا آلودگی بنزین نیست

کاتوزیان ادامه داد: به نظر می رسد که حجم آلودگی هوای تهران ناشی از دلایلی که پیش از این اعلام شده بود نیست چرا که در گذشته اعلام شد به دلیل بنزین پتروشیمی آلودگی هوای تهران زیاد شده است این در حالیست که این نوع بنزین در تهران مصرف نمی شود و دلایل آلودگی هوا به خاطر عدم بارندگی و نبود وزش باد است.
کد خبر: ۱۴۳۲۰۸
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۸۹ - ۱۶:۵۵ 18 January 2011
رئیس کمیسیون انرژی مجلس گفت: با توجه به اینکه حدود یک ماه پیش دو نماینده تهران تقاضایی را برای پیگیری آلودگی هوای تهران از سوی مجلس داشته اند، هنوز هیئت رئیسه پاسخی به این تقاضا نداده است.

حمیدرضا کاتوزیان رئیس کمیسیون انرژی مجلس در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه نامه ای از سوی وی و علی مطهری چندی پیش تنظیم شده بود که بر اساس آن این نمایندگان تهران خواسته بودند تا کمیته ای تشکیل شود که وضعیت آلودگی هوای تهران، عوامل و مسببان را بررسی کند افزود: ما هنوز هیچ پاسخی از هیئت رئیسه درباره این نامه و تشکیل این کمیته و یا محول شدن این مسئولیت به کمیسیون های مربوطه دریافت نکرده ایم.

وی در پاسخ به این سئوال که آیا تا کنون پیگیری این موضوع را کرده اید، گفت: موضوع همچنان در جریان است و منتفی نشده است اما هیئت رئیسه هنوز پاسخی نداده است.

کاتوزیان ادامه داد: به نظر می رسد که حجم آلودگی هوای تهران ناشی از دلایلی که پیش از این اعلام شده بود نیست چرا که در گذشته اعلام شد به دلیل بنزین پتروشیمی آلودگی هوای تهران زیاد شده است این در حالیست که این نوع بنزین در تهران مصرف نمی شود و دلایل آلودگی هوا به خاطر عدم بارندگی و نبود وزش باد است.

نماینده تهران در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه آیا عوامل مدیریتی در آلودگی هوای تهران دخیل نیستند گفت: مشکل آلودگی هوای تهران پیوند ناگسستنی با ترافیک، وضعیت سوخت و مهاجرت افراد به تهران دارد و در این زمینه شهرداری، وزارت کشور و شرکت نفت نقش دارند و این به آن معناست که وضعیت مدیریت بسیار در آلودگی هوا تاثیرگذار است.

وی ادامه داد: تصمیمات مدیریتی باید به گونه ای اتخاذ شود که روند مهاجرت به صورت معکوس باشد و با افزایش مشوق ها و بالا بردن امکانات رفاهی در شهرهای کوچک می توان این روند معکوس مهاجرت را سرعت بخشید.

وی افزود: تا زمانی که تنها شهرهای بزرگ امکانات رفاهی مناسب دارند، همواره مردم برای زندگی بهتر به شهرهای بزرگ مهاجرت می کنند این در حالیست که در کشورهای توسعه یافته همه مناطق چه روستا و چه شهرهای کوچک و چه شهرهای بزرگ به صورت یکسان از امکانات رفاهی برخوردارند به همین دلیل موج مهاجرت به سمت شهرهای بزرگ وجود ندارد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴۴
آقای کاتوزیان جهت اطلاع فقط هوای تهران آلوده نبوده.
بعدش هم بله اصلا بنزین هوا رو آلوده نمیکنه که ماشین های ده 80 میلادی هم هوا رو آلوده نمی کنن. پس کیه؟ کییییییییییییییه ؟ کییییییییییه؟
پاسخ ها
ناشناس
| United States |
۱۹:۵۶ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۸
نه عزیز من، قبلا هم ماشینها نو تر بودند، هم بنزین وارداتی بود، ولی باز الودگی داشتیم.
عدالت = بنزین بی کیفیت برای شهرستانیها و بنزین با کیفیت برای تهران
پاسخ ها
ناشناس
| Switzerland |
۲۱:۳۶ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۸
نکنه توقع داری با این وضع اورژانسی هوای تهران بنزین های مورد دار را هم بیارن تهران؟
مردم سالاری یعنی همین. تهران با 10 میلیون جمعیت نباید به جاهای کم جمعیت تر ارجح باشه؟
یعنی مثلا چون تهران تو مجلس 30 تا نماینده داره و فلان جا یکی ظلم به فلان جاست؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۵۹ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۸
عدالت = هوای به شدت آلوده برای تهرانی ها و هوای پاک برای شهرستانی ها
100 % هست شک نکنید
اي بابا ! مگه اصلا هواي تهران آلوده است .
از مسوولين خواهشمنديم حتي فكر خود را مشغول اين سياه نمايي ها نكنند .
كسايي كه اين حرف ها را ميزنند كاملا مشخص است که ...
هوا به اين خوبي ... والا .
اگر بنزین نیست چیه؟ لابد استکبار جهانی و یا فتنه گران!!!!
تا کنون تمام طرحهای کاهش ترافیک در جهت محدود کردن تردد خودروی تهرانیها بوده. عملا کسی که در محدوده طرح ترافیک و یا زوج و فرد ساکن است حق ندارد خودروی شخصی خود را از منزل خارج کند. آقایان خوب می دانند که طرح ترافیک و امثال آن یک طرح است و مبنای قانونی و منطقی ندارد ...هان ای دل عبرت بین...
کاتوزیان: منشا آلودگی بنزین نیست!
مردم : منشا آلودگی بنزین است!
... و مردم بهترین قضاوت کنندگان هستند
جناب آقاي كاتوزيان : ما عده اي از كاركنان پتروشيمي كه با خانواده در تهران بوديم با اميد به وجود و دوام مشوقهايي ( تخفيف مالياتي 5 % مناطق محروم و دادن خانه سازماني ) به همراه خانواده از تهران به ماهشهر رفتيم . متعاقبا رئيس جمهور طي بخشنامه اي ماهشهر را شهر توسعه يافته اعلام و ماليات از 5 به 10 درصد افزايش يافته است.جهت اطلاع ماهشهر شهري است كه فاقد آب آشاميدني بهداشتي بوده و بيمارستان دولتي هم ندارد.
پس ایشان آلودگی بنزین های تولید پتروشیمی را رد نکرده اند. بیچاره شهرستانیها
مطمئن باشيد اگه بنزين درست توليد داخلي مي شد مردم نبايد بنزين 700 توماني را با اين كيفيت پايين با منت بخرن
حرف هم نتونن بزنن
آقايان حيا كنيد
آقاي محترم
من و خانواده ام چند ماهي است بي وقفه سرفه ميكنيم و هيچ پزشكي دردمان را دوا نكرده است . ميداني كه اگر جانبدارانه سخن بگويي ، روز قيامت بايد پاسخگو باشي ؟
قبل از اینکه حقایق رو از رسانه های بیگانه بشنویم بهتره خودتون صادقانه با مردم صحبت کنید
وا
الحق كه خوب گفتي!
عدالت = بنزین بی کیفیت برای شهرستانیها و بنزین با کیفیت برای تهران!!!!
اين هم مثل رتبه بندي دانشگاههاشون ميمونه!!
با وجود بارش و وزش باد در اصفهان متاسفانه آلودگي ها ادامه دارد كه منشا آن صد درصد بنزين هاي غير استاندارد ميباشد.سلامتي ملت ايران براي مسئولين هيچ اهميتي ندارد .
منشا الودگی مردم هستن مسولین قدیسن
پس مشخص شد علت آلودگي همان بنزين بوده و ضمنآ فعلا از آن بنزين به تهران نمي دهند كه اخيرآ هم هواي تهران بهتر شده
مردم هنوز نمیدانند که بنزین تولیدی ایران از صنایع پتروشیمی از ماده ای به نام بنزن و پیرولیز تولید میشود و این ماده مستقیما و بدون واسطه باعث سرطان خون و بقیه سرطانها میشود . چطوری تولید بنزین ما یکدفعه زیاد شد به خاطر همین.چون جلوی تولید موادپتروشیمی گرفته شد واز مواد آن برای تولید بنزین استفاده شد.برو تحقیق کن یه کم بابا.با این سیستم تولید بنزین در هیچ جای دنیا بنزین تولید نمیکنند فقط در ایران.
آقای کاتوزیان شما در برابر مردم مسئولید و در برابر خداوند یکتا باید جوابگو باشید بروید آمار سرطانهای ایران را در بیاورید. مثل سرماخوردگی زیاد شده وشما مسئولین باید جوابگو و پیگیر باشید . خدا خدا خدا ، همان خدایی که حضرت علی (ع) در موقع شهادت فرمود فراموش نکنید . فراموشی خدا تا کی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
خیالمان راحت شد. این بنزین‌های بی‌کیفیت فقط در شهرستان‌ها استفاده می‌شود. آقای کاتوزیان هم چون فقط نماینده تهران است، دیگر نگران این نوع بنزین نیست. شهرستانیها هم که بروند دنبال کارشان.
ما هم باور کردیم
بفرمایید بنزین تولید شده در پتروشیمی ها کجا مصرف میشه یا می گین صادر میشه !!!!!!!!! یا اگه نه در کره مریخ استفاده بهینه از آن میشه ؟؟ بابا تا کی به شعور مردم توهین میکنید؟؟؟
والله مسئولینی که در این رابطه کوتاهی میکنند باید روز قیامت جواب جانبازان شیمیایی و بیماران قلبی - تنفسی را بدهند چرا طرح زوج و فرد را لغو کردند و چرا جلوی تردد مینی بوسهای فیات و کامیونهایی که وحشتناک دودزا هستند را نمیگیرند این دو تا اقدام که کاری ندارد زحمتی ندارد چرا فقط حرف و شعار در کاره و عمل و اقدام خبری نیست از روز جزا بترسید . جانباز شیمیایی
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل