بازدید 6554
۲

جزییات دادگاه سارقان منزل عادل فردوسی پور

جلسه محاکمه سارقان منزل «عادل فردوسی پور» که به سرقت از ۶۵ خانه دیگر هم متهم شده‌اند، روز شنبه با حضور متهمان و برخی از شاکیان برگزار شد.
کد خبر: ۱۴۲۵۱۴
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۸۹ - ۱۸:۰۰ 15 January 2011
در این جلسه که در شعبه‌ی ۱۱۴۴ دادگاه عمومی جزایی بعثت و به ریاست قاضی رحیمی برگزار شده بود ۱۶ نفر از شکات در جلسه حضور داشتند و به طرح دعوی پرداختند.

به گزارش ایسنا، «ن.م» یکی از از شکات پرونده در ابتدای جلسه اظهار کرد: در تاریخ ۲۶/۱۰/۸۷ حدود ۱۰ میلیون تومان کالا، ۲ میلیون تومان پول نقد و دو جفت گوشواره قدیمی که نمی‌توانم قیمتی را برای آن در نظر بگیرم از منزل من به سرقت رفت و از دادگاه تقاضای رد اموال و مجازات متهمان طبق قانون را دارم.

«ن.ش» از دیگر شکات پرونده گفت که مقداری طلا که قبلا وزن آن را به اداره‌ی آگاهی اعلام کرده از منزل وی به سرقت رفته است. «م.ط» نیز از دیگر شکات گفت: در تاریخ ۴/۸/۸۷ مقداری وجه نقد، طلا، یک دستگاه لپ‌تاپ، دو عدد ساعت مچی جمعا به ارزش ۱۴ میلیون تومان، ۸۰۰ دلار و ۲۰۰ هزار تومان وجه نقد از منزل من به سرقت رفته است.

وی افزود: لپ‌تاپ متعلق به یک دستگاه دولتی بود و من به خاطر اطلاعاتی که در آن بود مجبور به پاسخگویی به سازمان رسیدگی به تخلفات اداری شده‌ام و به همین منظور تقاضای مجازات متهمان را از دادگاه دارم.

«الف» از دیگر شکات پرونده گفت: در تاریخ ۴/۱۱/۸۷ منزلم مورد سرقت قرار گرفت که طی آن ۲ میلیون تومان وجه نقد، ۳۰ سکه تمام بهار و ۱۲ سرویس طلا از منزلم ربوده شد. هم‌چنین «س» شاکی دیگر پرونده گفت که یک عدد گردنبند، یک حلقه طلا و مقداری پول نقد از منزلش ربوده شده است.

«الف.الف» نیز یکی دیگر از شکات گفت که در اوایل ذیحجه سال ۸۷ یک گردنبند ایتالیایی، ۲ سرویس طلا، یک انگشتر و گوشواره و یک سری بدلیجات به ارزش ۷ میلیون تومان و هم‌چنین ۶ قطعه سکه نیم‌بهار از منزل وی به سرقت رفته است. «م.ی» نیز گفت که مقداری پول، طلا و مقداری نقره و ۴۰۰ هزار تومان پول نقد از منزلش به سرقت رفته است.

«س» از دیگر شکات پرونده گفت: در تاریخ ۲۴/۱۰/۸۷ یک دوربین عکاسی، لپ‌تاپ، چند سرویس طلا، چند عدد سکه بهارآزادی، ۲ حلقه طلا، ۸ عدد ساعت مچی، یک دوربین فیلمبرداری و مقداری عطر به ارزش ۲ میلیون تومان از منزلم به سرقت رفته است.

وی با تاکید بر ارزش معنوی اموال به سرقت رفته افزود: به دلیل این‌که در خانه‌ام احساس امنیت نمی‌کردم مجبور به فروش خانه‌ام شدم. «ب.خ» هم گفت: ۷۸ قطعه سکه نیم‌بهار، ۲ سکه تمام، ۷ عدد ربع سکه، یک سرویس طلای سفید، ۷ عدد انگشتر، یک دستبند، ۲ جفت گوشواره و مقداری طلای ریز هدیه به ارزش بالای ۲۵ میلیون تومان از منزلم به سرقت رفته است.

«غ» از دیگر شکات پرونده گفت: در تاریخ ۱۱/۸۷ ساعت ۶:۳۰ بعدازظهر ۴ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان پول نقد، مقداری طلا و ساعت به ارزش ۷ میلیون تومان، یک انگشتر و زنجیر طلا از منزلم دزدیده شده است. «م.ق» نیز گفت: در اول ماه صفر سال گذشته ساعت ۵:۳۰ بعدازظهر با وجود این‌که درب ضدسرقت هم داشته‌ایم، ۳ تخته فرش ابریشم و مقداری سکه، طلا و زعفران از منزلم ربوده شده است.

«ق» از دیگر شکات پرونده نیز گفت: در تاریخ ۵/۶/۸۷ چهارصد گرم طلا به ارزش ۸ میلیون تومان، یک عدد ساعت، ۲ حلقه طلا و مقداری بدلیجات از منزلم به سرقت رفت. وی افزود: در نتیجه‌ی این سرقت، همسرم از نظر روحی بیمار شده است.

«ت.ک» نیز گفت: ساعت ۸:۴۵ تاریخ ۲۳/۱۰/۸۷ از خانه بیرون رفتیم و ۱۰:۳۰ برگشتیم که در این مدت مقداری طلا، ۱۴ سکه طلا، ۲۰۲ دلار ارز و ۳۰۰ هزار تومان پول نقد که در مجموع ۲۳ میلیون ارزش داشتند از منزلم ربوده شد که «ب.ر» به سرقت از منزل من اعتراف کرده است. هم‌چنین تمام کیف‌هایی که در منزل بود با مدارک اعضای خانواده نظیر شناسنامه‌ها، کارت پایان خدمت، پاسپورت دزدیده شده است. «الف.الف» نیز گفت: زمستان پارسال منزلم مورد سرقت قرار گرفت که طی آن مقداری طلا، ۲ عدد ساعت مچی و ۶۰۰ هزار تومان پول نقد از منزلم به سرقت رفت.

«ح.م» گفت: سرقت از منزل من در تاریخ ۲/۹/۸۷ اتفاق افتاد که طی آن یک دستگاه لپ‌تاپ، دوربین فیلمبرداری و عکاسی، یک سرویس طلا، ۴ سکه بهارآزادی، ۲ عدد حلقه طلا که مجموعا به ارزش روز سرقت ۱۵ تا ۱۷ میلیون تومان از منزلم به سرقت رفت. وی افزود: دوربین و لپ‌تاپم فیلم‌هایی داشت که با هیچ قیمتی جبران خسارت نمی‌شود. هم‌چنین برای همسرم مشکل عصبی به وجود آمده است. اینها بجز ۲ هزار یورو پولی است که متعلق به شرکت بوده است.

«الف» از دیگر شکات پرونده گفت: ساعت ۱۲ ظهر تاریخ ۲۰/۹/۸۷ منزلم به سرقت رفت که طی آن ۲۶ سکه تمام‌بهار، ۱۵ نیم‌سکه، ۲۹ ربع سکه، ۷۰۰ دلار آمریکا، مروارید اصل، ۵ عدد نگین برلیان، ۷ عدد انگشتر و حدود ۷۰ میلیون تومان جنس از منزلم دزدیده شد و در نتیجه‌ی آن مادرم مریض شده و هنوز در حال مصرف داروست.

در ادامه‌ی این جلسه‌ی دادگاه، رحیمی قاضی شعبه بعد از قرائت کیفرخواست صادره از متهمان خواست تا دفاعیاتشان را ارایه دهند. «ب.ر» یکی متهمان پرونده که به سرقت از منزل عادل فردوسی‌پور نیز متهم است، گفت: اظهارات شکات درست است. ما اشتباه کردیم و قصد برگرداندن اموال مردم را داریم ولی بعضی از موارد که عنوان شد درست نیست. مثلا ما تا حالا فرش ابریشم به سرقت نبرده‌ایم و اصلا فرش نداشتیم.

قاضی از «ب.ر» پرسید که سرقت‌ها را با انتخاب چه کسی یا چه کسانی انجام می‌دادید؟ که وی در پاسخ گفت: اول من و «ع.ض» بودیم و بعد هم «م.د» به ما اضافه شد.

«ع.ض» از دیگر متهمان پرونده گفت: مطالبی که قبلا گفته‌ام را تایید می‌کنم ولی من در روز سرقتی نداشته‌ام. تاریخ و ساعت‌های سرقت دقیقا مشخص است. در ضمن «م.د» دخالتی در سرقت‌ها نداشته است و فقط تا جلوی در منازل با ما می‌آمد.

«م.د» نیز گفت: من در ۷ یا ۸ سرقت بیشتر حضور نداشتم و سهمی هم نبردم. حتی جاهایی را که می‌رفتیم نمی‌شناختم. من فقط جلوی در می‌ایستادم.

«م.م» متهم دیگر پرونده نیز گفت: من بی‌گناهم. این را در همه جا گفته‌ام منتهی کاری از دست من برنمی‌آمد. من هیچ‌کدام از این متهمین را نمی‌شناسم، فقط «ب.ر» که از برادرم مواد می‌خرید را می‌شناختم.

رحیمی، قاضی شعبه ۱۱۴۴ مجتکع قضایی بعثت، پس از شنیدن اظهارات شکات و متهمان گفت: ادامه‌ی رسیدگی به این پرونده در جلسه‌ی روز دوشنبه ۲۷ دی‌ماه برگزار خواهد شد.

با توجه به مطرح شدن نام «عادل فردوسی‌پور» به عنوان یکی از شکات پرونده و تفهیم اتهام متهمان به سرقت از منزل این گزارشگر سرشناس ورزشی، در جلسه‌ی روز دوشنبه هفته جاری دادگاه، چگونگی سرقت از منزل «فردوسی‌پور» و چند شاکی دیگر مورد رسیدگی قرار خواهد گرفت.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
20
20
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر