بازدید 10528

جنجال وهابی ها بر سر رسمی شدن اسب سواری بانوان

پس از آن که ماه گذشته، یک زن تبعه عربستان به نام «دلما حسین»، موفق شد در رشته اسب سواری در مسابقات ورزشی زنان در سنگاپور، مدال برنز مسابقات را از آن خود کند، این موضوع، سبب شد که وزارت آموزش و پرورش عربستان، اسب سواری زنان و دختران در دبیرستان ها را مجاز اعلام کند.
کد خبر: ۱۴۰۹۷۱
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۸۹ - ۰۸:۴۱ 08 January 2011
در نخستین روز از سال نو میلادی، وزارت آموزش و پرورش عربستان سعودی، اجازه برگزاری مسابقات اسب سواری دختران و زنان را صادر کرد. این دستور، موجب شده است که علمای وهابی این کشور، جنجال جدیدی راه بیندازند.
 
به گزارش «تابناک»، صدور مجوز برگزاری این مسابقات، سبب شد تا دکتر «سعود بن عبداله الفنیسان»، رئیس سابق دانشکده علوم اسلامی «النبی محمد»، از پادشاه عربستان درخواست کند که شخصا به این موضوع رسیدگی کند تا موجبات هتک آبروی زنان و دختران مسلمان فراهم نشود.

«الفنیسان» که با شبکه خبری «الجزیره» گفت وگو می کرد، در ادامه افزود: نمادهای غربی لحظه به لحظه در حال نفوذ به کشورهای اسلامی است و عربستان بیش از هر کشور دیگر، آلوده فرهنگ غربی شده است، در حالی که کشور ما باید برای کشورهای اسلامی الگو باشد، نه اینکه کاری کنیم که کشورهای دیگر از ما و فرهنگ اجتماعی ما بیزاری بجویند.
 
اما در همین حال، خانم دکتر «کشغری»، که از او به عنوان فعال امور زنان یاد شده در تماس با «الجزیره» سخنان  «الفنیسان» را رد کرد و گفت : باید در هر شرایطی، زمینه حضور فعال زنان را در جامعه فراهم کنیم و شرایط حضور اسلامی زنان در صحنه های ورزشی، از جمله اسب سواری را برای زنان ضروری می دانیم.
 
گفته می شود، پس از آن که ماه گذشته، یک زن تبعه عربستان به نام «دلما حسین»، موفق شد، در رشته اسب سواری در مسابقات ورزشی زنان در سنگاپور، مدال برنز مسابقات را از آن خود کند، این موضوع سبب شد که وزارت آموزش و پرورش عربستان، اسب سواری زنان و دختران در دبیرستان ها را مجاز اعلام کند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲۲
عقب افتادگی کشورهای مسلمان نتیجه الگو برداری از این کشور وهابی مذهب است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۱۳ - ۱۳۸۹/۱۰/۱۸
این هانوفهمن این ها هیچ چیزی در طول زندگی شون نوفهمن وقتی هم که مردن میگن اینها نخواستن چیزی در زندگی شون بفهمن.
هر وقت فتواهای این اعراب و اعتراضاشون رو می بینم بی برو برگرد به یاد عبدالله ابن زبیر میفتم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۰۱ - ۱۳۸۹/۱۰/۱۸
من هم وقتي نظر شما رو ميبينم متاسف ميشم كه به اعتقادات طرف مقابل توهين ميكنين بعد هم دم از وحدت ميزنيد! جمعيت وهابي ها خيلي خيلي ناچيز است ولي امروزه با اسم وهابي به اهل سنت توهين ميشه
لطفا نظراتم رو بذارين مطمئنن با يه نظر شخصي سايت شما فيلتر نميشه!
واقعا تو کشور ما هوز مشکلات اینه؟
پاسخ ها
سهیل بشردوست
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۰۶ - ۱۳۸۹/۱۰/۱۸
داره می گه عربستان، بما چه ربطی داره؟!
يك گزارشي هم درباره بازگشت مهاجران افغان به كشورشان بدهيد مگر جنگ تمام نشده است چرا اينها به كشورشان برنمي گردند؟؟؟
اینا که از ما خیلی داغونترند !
وای وای واسلاما همین فرداس که زلزله بیاید در انجا
تصور کنید این احساسی رو که ما در مورد تندرو های وهابی داریم خیلیهانسبت به مخالفین "ورزشهای قهرمانی زنان در ایران" دارند.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر