بازدید 8159

چه بر سر خودروهاي توقيفي مي آيد؟

انتقال خودروهاي توقيفي از سوي پليس به پاركينگ مسئله‌اي است كه زمان هاي گذشته تا به امروز شهروندان نسبت به ان شاكي هستند چرا كه از ابتداي توقيف خودرو تا مراحل انتقال به پاركينگ و ترخيص آن هر اتفاقي كه براي خودرو پيش بيايد مسئوليت آن با بخش خصوصي و پليس است.
کد خبر: ۱۴۰۶۵۰
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۸۹ - ۱۴:۵۲ 05 January 2011
شايد براي شما هم پيش آمده باشد که خودرويتان به دليل توقف غيرمجاز در يک خيابان يا سد معبر توسط ماموران راهنمايي و رانندگي به پارکينگ منتقل شود، اما وقتي 48 ساعت بعد براي ترخيص آن به پارکينگ مراجعه مي کنيد، هنگام تحويل متوجه خط هايي روي بدنه خودرو مي شويد، يکي از آينه هاي بغل هم شکسته و احتمالا موتور خودرو هم آسيب ديده است.مهمتر اينکه هيچ کس مسئوليت اتفاق پيش آمده را نمي پذيرد و مسئولان پارکينگ و راهنمايي و رانندگي هريک تقصير را به گردن ديگري مي اندازند، در نهايت اين شما هستيد که بايد علاوه بر پرداخت جريمه توقف ممنوع، هزينه انتقال به پارکينگ، نگهداري چند روزه خودرو و همچنين ترخيص آن از پارکينگ، مبلغ زيادي را هم بابت تعمير آينه شکسته و مشکلات فني که حين انتقال نادرست به پارکينگ به خودرويتان وارد شده، بپردازيد.
                   
به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ رئيس پليس راهنمايي و رانندگي تهران بزرگ هم در نخستين مصاحبه مطبوعاتي خودش، قول داده بود که بزودي جرثقيل هاي جديد و بي ضرر وارد چرخه حمل و نقل پليس مي شود، اما بعد از گذشت اين مدت، هنوز اتفاقي نيفتاده است.

حمل خودرو به شيوه نادرست

در حالي که براي جلوگيري از آسيب ديدگي بدنه و همچنين از لحاظ فني هنگام انتقال خودروهاي متخلف به پارکينگ بايد از خودروهاي ويژه داراي تجهيزات کافي استفاده شود، اما مشاهدات شهروندان و به خصوص رانندگان که نظاره گر انتقال خودرويشان توسط پليس به پارکينگ هستند، بيانگر اين است که هم اکنون اين خودروهاي زبان بسته تنها با جرثقيل و وانت حمل به پارکينگ منتقل مي شوند.

این گزارش حاکي از آن است که شهروندي با اعتراض از ماشين هاي غير استاندارد حمل خودرو، ادامه مي دهد؛ به علت حمل غير استاندارد خودروي وي توسط جرثقيل هاي غير استاندارد پليس، سيني زير خودرو و سپر آن کنده شده است.

ديگر شهروندي بيان داشت: ماشين را به پارکبان امانت دادم و زمان برگشتن متوجه شدم خودرو ام نيست. به پارکبان گفتم خودروي من کجاست و در جواب گفت: در منطقه ممنوع پارک کرده بودي و پليس آن را با خود برد، از وي جويا شدم که چگونه ماشين را انتقال دادند. در جواب گفت: ماشين روي دنده بود و ترمز دستي را کشيدم و ماشين را توسط جرثقيل حمل کردند و اين در صورتي است که ديسک، لاستيک و دنده ماشين ضرر مي بيند و خراب مي شود هيچ كس گردن نمي‌گيرد.

يكي ديگر از موارد نارضايتي شهروندان كه خودرويشان هنگام انتقال و يا درمدت توقف در پاركينگ آسيب ديده، اين است كه پس از مشاهده موارد آسيب ديدگي خودرو چون نمي‌توانند اين اتفاق را ثابت كنند چاره‌اي ندارند جز اين كه بدون دريافت هيچ گونه خسارتي از حق قانوني خود بگذرند، درحالي كه دريافت خسارت حق قانوني مالك خودرو و جبران آن وظيفه دستگاه هاي مسئول است.

جرثقيل استاندارد بزودي وارد چرخه حمل ونقل پليس مي‌شود

همچنين براساس اين گزارش، سردار رحيمي رئيس پليس راهنمايي ورانندگي تهران بزرگ به خبرنگار ما گفت: بيش از 80 درصد از جرثقيل‌هاي جديد خريداري شده و زمانيكه لازم باشد به چرخه حمل ونقل پليس انتقال مي‌يابد.

رحيمي ادامه داد: فاز اول اجراي طرح آماده است و مشكل مراحل اداري اين طرح تاهفته آينده برطرف و جرثقيل وارد مي‌شوند.

وي خاطر نشان كرد: اين جرثقيل‌ها با تجهيزات مدرني خريداري شده و در زمان لازم مورد استفاده قرار مي‌گيرد.

انتقال خودروهاي توقيفي از سوي پليس به پاركينگ مسئله‌اي است كه زمان هاي گذشته تا به امروز شهروندان نسبت به ان شاكي هستند چرا كه از ابتداي توقيف خودرو تا مراحل انتقال به پاركينگ و ترخيص آن هر اتفاقي كه براي خودرو پيش بيايد مسئوليت آن با بخش خصوصي و پليس است.

اما جالب اينكه هيچ كدام از اين بخش‌ها پاسخگوي حل مشكل وخسارت شهروندان نيستند.
اما سردار رحيمي شما كه گفتيد تا هفته آينده جرثقيل‌ها وارد پايتخت مي‌شوند، دو هفته شد وهيچ خبري از ورود جرثقيل‌هاي جديد در پايتخت نيست، سردار به نظر شما چه كسي مسئول خسارت مالكان خودروها است؟
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی