بازدید 10050

آموزه‌هاي یک فرقه در كمين دانش‌آموزان

به گفته برخي نجات‌يافتگان از گروه‌ عرفان حلقه، كلاس‌هاي عرفان حلقه به صورت مختلط برگزار مي‌شود و محتواي آنها به تمسخر گرفتن دين اسلام و غلط دانستن نماز و روزه و ساير كتاب‌‌هاي ديني است؛ آنها حتي زيارت عاشورا را به دليل تأكيد بر لعن و برائت باطل و خرافه مي‌دانند.
کد خبر: ۱۴۰۴۹۲
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۸۹ - ۰۸:۰۴ 05 January 2011
فعاليت‌هاي فرقه انحرافي موسوم به «عرفان حلقه» در مدارس تهران به ويژه مدارس راهنمايي دخترانه نفوذ كرده است.

به گزارش فارس، طي سال‌هاي اخير شاهد گسترش فرقه‌هاي انحرافي و خودساخته‌اي بوده‌ايم كه با توسل به معاني ماوراء طبيعت و فرامادي اقدام به جذب مخاطب و سپس فريب و سوء استفاده از آنها مي‌كنند؛ فرقه شيطاني «عرفان حلقه» يكي از اين فرقه‌هاست.

شنيده‌ها حاكي است فرقه منحرف و شيطاني «عرفان حلقه» كه چند سالي است در كشور ما فعاليت‌ مي‌كند، با نفوذ در ميان دانش‌آموزان و مدارس به دنبال آن است تا جوان و نوجوان جامعه را در معرض افكار و آموزه‌هاي انحرافي خود قرار دهد.

فعاليت‌هاي اين فرقه ضاله در مدارس راهنمايي يكي از مناطق تهران گسترش بيشتري داشته و گويا موفق شده برخي از دانش‌آموزان و حتي معلمان مدارس اين منطقه را به سوي آموزه‌هاي دورغين و شيطاني خود فريب دهد.

اين فرقه شيطاني به واسطه برخي جذابيت‌هاي خاص، دانش‌آموزان را به سوي خود جذب مي‌كند و متأسفانه در مدارس راهنمايي دخترانه نفوذ بيشتري داشته است.

‌به گزارش توانا، سركرده اين گروه كه از تحصيلات كلاسيك نيز برخودار نيست، شيطان را بنده خدا مي‌داند و معتقد است قرآن وحي الهي نيست بلكه زائيده فكر بشري است.

به گفته برخي نجات‌يافتگان از گروه‌ عرفان حلقه، كلاس‌هاي عرفان حلقه به صورت مختلط برگزار مي‌شود و محتواي آنها به تمسخر گرفتن دين اسلام و غلط دانستن نماز و روزه و ساير كتاب‌‌هاي ديني است؛ آنها حتي زيارت عاشورا را به دليل تأكيد بر لعن و برائت باطل و خرافه مي‌دانند.

بي‌شك اين خرافات و دروغ‌ها بهداشت معنوي را در جامعه تهديد مي‌كند؛ اينكه به نام عرفان و رحمانيت خداوند، بندگان خدا را به نيروهاي شيطاني بفروشند و اخلاق و انسانيت و ايمان را در آنها نابود كنند، تهديدي جدي براي سلامت معنوي جامعه است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۲
پس مسولین مدارس و آموزش و پرورش چی هستند؟
در اين مطلب چنان بر زيارت عاشورا تاكيد شده است كه گويي اين زيارت از نماز و روزه و قرآن و اصل وحي بالاتر است. همين برخوردها با اصول و مستحبات دين است كه ميدان را براي عرفانهاي دروغين و مكاتب منحرف اماده مي كند. وقتي كه بر مستحبات بر واجبات و اصول دين بيشتر تاكيد شود اغازي خواهد شد براي انحراف كنار گذاشتن اصل دين .
بايدآب از سرجوانان بگذرد بعد ما دست به اقدام بزنيم .بعددنبال محاكمه جوانان بي پناهمان باشيم .....پس مسئولين فرهنگي وحراستهاي آموزش وپرورش كارشان چيه؟
خسته نباشید! این که فرقه نیست. خیلی از این ایده ها،طرز تفکر میلیون ها ایرانی مثل من و امثال من است که کودک هم نیستم و با هیچ فرقه ای هم آشنا نشدم.
با سلام

به عنوان يك نفر بيطرف كه در چند جلسه اين گروه شركت كرده مي گويم كه مباحث انها با عرفان اسلامي و ديگر عرفان ها بسيار نزديك است .اين فرقه شيطاني نيست.
قران مي فرمايد بايد همه اقوال را شنيد و بهترين را انتخاب كرد.اما انگار باید مردم پنبه در گوش گذارند.
جاي تاسف است كه هر مطلب جديدي اگر با انديشه هاي ما سازگار نباشد را محكوم مي كنيم
كجايند شهيدمطهري ها تاباچنين خرافه ها وانحرافات مقابله كنند.
وقتی بعضی به ظاهر مداحان با نقل قولهایی نادرست از عاشورا و به کار بردن کلمات سخیف در باب محبان سالار شهیدان برای مردم شو اجرا میکنند و ائمه بزرگوار را ما را کالای دکان و موسیقی -مداحی میکنند، خب جوانان هم به سوئی میروند که ظاهر آن به عرفان و آرامش عرفانی شبیه است. همزمان با برخورد با آنها باید با اینها هم برخورد شود.
اجزه نخواهيم داد افکار نوجوانان عزيز کشورمان را منحرف کنند.هرچند که به خواست خدا مکر پليدانه آنها به خودشان باز خواهد گشت.نحن الغالبون
مهمترین مسئله برای رهایی از نفوذ این فرقه ها اصلاح خودمون می باشد.
به عنوان كسي كه تاحدودي كارفرهنگي مي داند و تا حدي از اصول خبرنويسي اآگاه است عرضه ميدارم:
1- درخبرنويسي هيچگاه از الفاظي كه دال بر جهت گيري مثبت يا منفي خبرنويس باشد استفاده نمي شود. مثلا " شيطاني" و... كه درخبرفوق چندين بار تكرارشده ياد آور يك نوع ادبيات يكسونگرانه نسبت به تفكرات ديگر.
2- چرا با دادن اطلاعات بيشتر درمورد اين فرقه موهوم و يا هر تفكر جدي ديگر مثل دين مسيحيت و.. به روشني اطلاع رساني و بحث وبررسي نمي فرماييد تا خود شنونده بتواند قضاوت وانتخاب نمايد.بدانيد قطعا شنونده وخواننده انديشمند توان تميز سره از ناسره را دارد...چنانچه فرمود"..مژده به آن بندگانم بده كه گفته ها را مي شنوند و بهترين را بر مي گزينند".
3- اينگونه ادبيات خبرنويسي و اطلاع رساني به شكل آزاردهنده اي تكراري است...آقا تحليل ارائه بدين...
4-من در خارج از كشور براي نشر معارف حقه اسلام فعاليتهاي بسياري كرده و ميكنم و از سوي دولت ميزبان هيچگونه مخالفتي چه آشكار وچه نهان مشاهده نكرده ام. شمارا به خدا... به چه دليل عقلي و ديني و... به خود اجازه مي دهيد
لا اكراه في الدين" كلام وحي است..وسيعلم الذين ظلموا اي منقلب ينقلبون
آیا این روش اطلاع رسانی درستی است؟ در حالی که تابناک می تواند ابتدا و مستقیماً مطالب و نظرات موسس فرادرمانی را با مراجعه به سایت او مشاهده و بررسی نماید و در اطلاع رسانی خود نیز در صورت تمایل به اصل منبع استناد کند، چرا تنها به گفته «جات یافتگان» و یا به گزارش «توانا» اکتفا نموده و وظیفه خود را در نجات سلامت معنوی جامعه تمام شده می داند؟ پس بفرمائید بقیه چطور نجات یابند؟ آیا فکر کرده اید که خود شما دارید چه رفتار و واقعیتی را انعکاس می دهید؟ بارها این جانبداری در سایت تابناک را دیده ام و جالب اینکه قسمت «نظرات شما» هم در اینگونه موارد خالی است. آیا درج مطالب ناقص و تکرار آن در فواصل زمانی مختلف آن هم بدون تحقیق، دلیل درستی آن مطالب است؟ آیا سابقه دارد نگرانی تان برای انحراف «بندگان خدا» را به «فارس» و «توانا» برای ارسال گزارشات جهت دار ابلاغ کرده و مسئولیت خود را با اعلام آن موارد در سایتتان به اطلاع جامعه هم برسانید تا «فارس» و «توانا» هم بدانند مثل بقیه مراقبت می شوند و از پیش تأئید شده نیستند؟ آیا مصداق کلکم راع و کلکم مسئول برای شما در اعلام اخبار منحصر به نشر خبر بدون تحقیق است؟
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل