بازدید 45500

قاتل میدان کاج قصاص شد

بعد از گذشت 69 روز از زمان وقوع قتل و تشكيل پرونده موسوم به «سعادت‌آباد»، صبح امروز چهارشنبه 15 دي‌ماه 1389 با حضور مسئولان مربوطه،‌ يعقوب،‌ متهم پرونده سعادت‌آباد به محل حادثه آورده و در ملاءعام به دار مجازات آويخته شد.
کد خبر: ۱۴۰۴۸۹
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۸۹ - ۰۷:۳۱ 05 January 2011
پرونده قاتل سعادت‌آباد صبح امروز با اجراي حكم قصاص يعقوب مختومه شد.

به گزارش  فارس، صبح روز 6 آبان امسال، اهالي خيابان‌هاي منتهي به ميدان كاج واقع در منطقه سعادت‌آباد، در حالي با فريادهاي كمك‌خواهي مردي جوان به خيابان آمدند كه تصور نمي‌كردند در روزهاي آينده اين واقعه نه‌تنها در تهران بلكه در سراسر ايران به نام حادثه «سعادت‌آباد» معروف شود.

مردم در خيابان، جواني را مشاهده كردند كه توسط شخص ديگري به شدت مجروح شده و فرد ضارب به هيچ‌كس اجازه دخالت براي نجات جوان مصدوم را نمي‌دهد و حتي با گذاشتن چاقو بر سينه‌اش تهديد به خودكشي مي‌كرد.

بعد از گذشت دقايق طولاني از اين حادثه، نه مردم و نه مأموران پليس حاضر در صحنه به خود اجازه برخورد با عامل اين جنايت را ندادند تا اينكه جوان مجروح مقابل چشمان مردم و مأموران پليس جان داد.

حدود يك هفته از وقوع اين حادثه گذشته بود كه كم‌كم برخي از مردم فيلم‌هايي را كه از نحوه قتل تهيه كرده بودند، روي سايت‌ها قرار دادند تا واكنش مسئولان انتظامي و قضايي به آن آغاز شود.

چند روز از انتشار فيلم در اينترنت مي گذشت كه يكي از مسئولان نيروي انتظامي مدعي شد 2 مأمور خاطي در حادثه سعادت‌آباد به دليل سهل‌انگاري توسط مرجع قضايي دستگير شده‌اند.

البته نيروي انتظامي در تاريخ اول آذرماه با انتشار گزارشي درباره حادثه مدعي شد اين دو مأمور در اين قضيه قصوري نداشته و صحنه را هم مديريت كرده‌اند و رسانه‌هاي گروهي به ناحق عملكرد ناجا را مورد هجمه قرار داده‌اند.

* بررسي موضوع در كميسيون امنيت ملي مجلس

كاظم جلالي، سخنگوي كميسيون امنيت ملي مجلس در تاريخ 18 آبان به خبرنگاران گفت: موضوع درگيري دو جوان در ميدان كاج سعادت‌آباد تهران كه منجر به مرگ فجيع يكي از آنها در برابر ديدگان مردم شد، در نشست مشترك اعضاي كميسيون امنيت ملي مجلس با مسئولان وزارت كشور و نيروي انتظامي بررسي مي‌شود.

يك روز بعد از اين اظهارات، جلالي دوباره در جمع خبرنگاران حاضر شد و به ارائه گزارش جلسه كميسيون امنيت ملي با سردار ساجدي‌نيا، جعفري دولت‌آبادي دادستان تهران و عبدالهي معاون امنيتي وزير كشور پرداخت و گفت: ساجدي‌نيا فرمانده نيروي انتظامي تهران بزرگ در تشريح حادثه سعادت‌آباد گفت كه در اين حادثه ساعت 9:56 صبح اولين تماس با پليس 110 گرفته شد و بعد از آن نيز 19 تماس پياپي با مركز پليس گرفته شده بود.

وي افزود: رئيس پليس تهران گفت كه 4 دقيقه بعداز اولين تماس، پليس در محل حادثه حاضر شده و فرد مضروب را به بيمارستان شهيد مدرس انتقال داده است به طوري كه يكي از ماموران پليس با تهيه برانكارد فرد مضروب را به بيمارستان منتقل كرده است.

جلالي افزود: بر اساس گفته‌ فرمانده نيروي انتظامي فرد مضروب در ساعت 5 عصر فوت مي‌كند در حالي كه فرد مهاجم تا ساعت 10:20 در محل حادثه حضور داشته و با سلاح سرد اقدام به عربده‌كشي مي‌كرده است و بعد از ساعت 10:20 فرد مهاجم را به يك مغازه هدايت و دستگير مي‌شود.

جلالي تاكيد كرد: اين سوال كه چرا از ساعت 10 تا 10:20 فرد مهاجم در محل حادثه اقدام به رعب و وحشت كرده بود، وجود دارد و نمايندگان مجلس از فرمانده نيروي انتظامي سوال كردند كه چرا مامورين نيروي انتظامي به فرد مهاجم شليك نكرده و يا با اسپري او را مورد هدف قرار نداده است.

وي با بيان اينكه سردار ساجدي‌نيا قائل است از ساعت 9:56 تا 10:20 پليس موفق به دستگيري فرد مهاجم و انتقال فرد مضروب به بيمارستان شده است، گفت: برخي از حاضرين در محل حادثه چنين اعتقادي ندارند و مي‌گويند كه پليس براي حضور در محل حادثه و دستگيري فرد متجاوز تعلل زيادي داشته است.

وي افزود: كميسيون امنيت ملي مجلس كميته داخلي را مامور كرده است كه گزارش ميداني از محل حادثه سعادت‌آباد را تهيه كند كه مسئول اين گزارش آقاي سروري است.

سخنگوي كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس گفت: فرمانده نيروي انتظامي تهران در پاسخ به سؤالات نمايندگان مبني بر اينكه چرا افسر پليس به فرد مهاجم شليك نكرده است، گفته است كه در يكي از حادثه‌ها افسر پليس به فرد مهاجم شليك كرده بود كه مامور ما به پرداخت 9ميليون ديه محكوم شد.

* اختلاف نظر ساجدي‌نيا و معاون امنيتي وزير كشور درباره نحوه برخورد با مهاجمان مسلح

جلالي افزود: فرمانده نيروي انتظامي تهران بر خلاف معاون امنيتي وزير كشور معتقد است كه براي برخورد با مهاجماني كه مسلح به سلاح سرد و گرم هستند، خلاء قانوني وجود دارد اما آقاي عبدالهي معتقد است كه خلاء قانوني وجود ندارد و مشكل تفسير قضات از قانون است.

* فيلم سعادت‌آباد 300 بار در رسانه‌هاي جهان پخش شد

بيژن نوباوه نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي در هشتمين همايش بسيج و رسانه كه در مشهد مقدس برگزار شد، اهداف جنگ سايبري دشمن را ايجاد نگرش منفي مردم نسبت به نظام، القاي نااميدي، تهييج افكار عليه نظام، ايجاد شكاف بين جامعه و حاكميت، تقويت روحيه اپوزيسيون و برجسته‌سازي برخي نقاط و مسائل در كشور دانست و گفت: براي مثال فيلم قتلي كه اخيراً‌ در سعادت‌آباد تهران رخ داد تاكنون 300 بار از رسانه‌هاي جهان پخش شده است.

* آغاز محاكمه قاتل 24 روز بعد از قتل

با توجه به حساسيت فوق‌العاده‌اي كه بعد از اين قتل در سطح جامعه ايجاد شد، رئيس قوه‌قضاييه دستور داد تا پرونده به صورت فوق‌العاده و خارج از نوبت رسيدگي شود.

پرونده بعد از طي مراحل تحقيقاتي در دادسراي جنايي تهران، به دادگاه كيفري استان تهران ارجاع داده شد كه در تاريخ 30 آبان ماه به رياست قاضي نورالله عزيزمحمدي، رئيس شعبه 71 دادگاه كيفري، محاكمه متهم به صورت علني و با حضور اهالي رسانه در مجتمع امام خميني آغاز شد.

* پخش فيلم حادثه در دادگاه مادر مقتول را مجبور به خروج از دادگاه كرد

در ادامه جلسه‌ رسيدگي فيلم منتشرشده از اين جنايت در دادگاه پخش شد كه در هنگام پخش فيلم مادر مقتول به شدت تحت تاثير قرار گرفت و به همين دليل به بيرون از دادگاه راهنمايي شد. وي حين خروج از صحن دادگاه در حالي كه به شدت گريه مي‌كرد، مدعي بود كه پليس در اين صحنه تنها ايستاده و مرگ فرزند او را تماشا كرده است. متهم نيز حين پخش فيلم تحت تاثير قرار گرفت و شروع به گريه كرد.

در صحنه‌هاي مختلف فيلم مشهود بود كه متهم بر ‎خلاف اظهاراتش در دادگاه مبني بر اينكه در صحنه حادثه فقط مقتول را مي‌ديده است به وضوح با مردم حرف مي‌زند و به آنها پرخاشگري مي‌كند. او همچنين خطاب به مجروح گفت: به تو گفته بودم كه تو را خواهم كشت.

در اين فيلم، صحنه‌هاي از حضور مأموران پليس و مردم و تهديد به خودزني متهم مشاهده شد.

* يعقوب: حماقت كردم به حرف كيميا گوش دادم

يعقوب در مورد نقش كيميا در اين حادثه گفت: من ابتدا به خاطر علاقه‌اي كه به كيميا داشتم حرفي از او به ميان نياوردم و در مرحله‌ بازپرسي نيز چيزي نگفتم اما حالا مي‌بينم چرا دو جوان نابود شوند اما اين زن به دنبال زندگي خود برود؛ بنابراين بايد واقعيت را بگويم.

وي ادامه داد: او به من گفت كه يزدان صبح به دفتر مي‌رود وگرنه من هيچ اطلاعي از رفتن او نداشتم. اگر او اين مطلب را نمي‌گفت اصلا به صحنه‌ حادثه نمي‌رفتم.

اين متهم اضافه كرد: نمي‌دانم سعيده دنبال چه‎چيزي بود. البته من هم احمق بودم چراكه او همه را جادو مي‌كرد. اي كاش به جاي كشتن يزدان كيميا را كشته بودم.

* كيميا: قرار بود يعقوب با دريافت 100 ميليون كنار بكشد

كيميا در جلسه محاكمه درباره نحوه آشنايي يعقوب و يزدان گفت: بعد از اينكه فهميدم يعقوب از زندان آزاد شده است، قصد داشتم به هر نحوي از او دوري كنم حتي با خواهرم به شمال رفتم. اما يعقوب با من تماس گرفت و گفت از كارهايش پشيمان شده و ديگر قصد آزار و اذيت مرا ندارد.

كيميا گفت: بعد از اينكه به تهران آمدم، يعقوب از من خواست با او به فرحزاد بروم اما من به خاطر ترسي كه از او داشتم از اين كار امتناع كردم؛ او سراغ همكاران من رفت و از آنها پرسيد آيا كيميا با مرد ديگري ارتباط دارد كه گويا يكي از همكارانم گفته بود من با يزدان ارتباط دارم.

وي افزود: از آن روز به بعد از دفترم فرار كردم و يعقوب هم شماره يزدان را پيدا كرد. من از او شكايت كردم و قرار بود شنبه بعد از حادثه شاهدانم را به دادگاه ببرم. يعقوب با يزدان صحبت كرده بود و قرار بود 100 ميليون تومان پرداخت كند تا يعقوب ديگر سراغ من نيايد؛ يعقوب ابتدا اين پيشنهاد را قبول كرد اما در ادامه منصرف شد.

كيميا افزود: يزدان به من زنگ زد و مدعي شد كه براي اينكه يعقوب مرا رها كند، به دروغ به او گفته كه با من ارتباط دارد؛ همين حرف او باعث شد كه يعقوب به شدت عصباني شده دست به اين كار بزند.

* حكم دادگاه: قصاص يعقوب؛ تبرئه كيميا

يك روز بعد از برگزاري جلسه دادگاه، حكم دادگاه درباره متهمان اين پرونده صادر شد. يعقوب، متهم رديف اول اين پرونده به خاطر ارتكاب قتل، قدرت‌نمايي با چاقو و رابطه نامشروع با كيميا به قصاص، 2 سال حبس و 174 ضربه شلاق محكوم شد.

كيميا نيز ضمن تبرئه از اتهام معاونت در قتل عمدي، به علت ارتباط نامشروع با يعقوب به تحمل 100 ضربه شلاق محكوم شد.

* ارسال پرونده به ديوان عالي كشور

عزيزمحمدي قاضي اين پرونده درتاريخ 27 آبان در گفت‌وگو با خبرنگار قضايي فارس، گفت: پرونده "يعقوب " قاتل حادثه سعادت‌آباد، امروز براي رسيدگي و اعلام نظر درباره حكم صادره به ديوانعالي كشور ارسال شد.

* ديوان عالي كشور: تأييد قصاص؛ نقض رابطه نامشروع

عباس جعفري دولت‌آبادي دادستان تهران در تاريخ 5 دي‌ماه در نشست خبري با خبرنگاران با اشاره به اين مطلب كه حكم متهم پرونده قتل در ميدان كاج سعادت‌آباد به همان كيفيتي كه در حكم دادگاه بدوي به آن اشاره شده بود از سوي ديوان عالي كشور تاييد شده گفت: البته درباره متهم رديف دوم اين پرونده كه اولياء دم نسبت به مجازات وي اعتراض داشتند از سوي ديوان پذيرفته نشده است.

وي خاطرنشان كرد: قرارمان اين است كه در صورت اينكه اولياء دم تقاضاي اجراي حكم قصاص داشته باشند اين حكم هفته آينده به همان كيفيتي كه در حكم دادگاه بدوي به آن اشاره شده اجرا شود.

وي در پاسخ به سؤال خبرنگاري مبني بر زمان و نحوه اجراي حكم گفت: اين حكم قرار است در ملأعام انجام شود اما از آنجا كه اجراي آن نيازمند مقدماتي است اجازه دهيد در زمان مقرر موضوع به اطلاع خبرنگاران رسانه‌ها برسد.

اين در حالي بود كه بر اساس رأي صادره در ديوان عالي كشور، حكم دادگاه درباره محكوميت متهمان پرونده به اتهام رابطه نامشروع و تحمل 100 ضربه شلاق نقض شده بود.

* ارسال پرونده به دادسراي جنايي

بعداز برگشت پرونده از ديوان عالي كشور به دادگاه كيفري استان تهران، قاضي عزيزمحمدي بعد از بررسي رأي ديوان عالي كشور، در تاريخ 7 دي‌ماه پرونده را به واحد اجراي احكام دادسراي جنايي تهران فرستاد.

شايعاتي درباره زمان اجراي حكم در بين رسانه‌ها منتشر شده بود كه برخي مدعي بودند اين حكم روز سه شنبه اجرا خواهد شد اما جابري قاضي واحد اجراي احكام اين شايعات را نادرست خواند و ساعاتي بعد در گفت‌وگو باخبرنگار حوادث فارس،‌ زمان اجراي حكم را صبح چهارشنبه اعلام كرد.

* اجراي حكم شلاق

باتوجه به اينكه در حكم صادره از سوي دادگاه، متهم محكوم به تحمل 74 ضربه شلاق درباره قدرت‌نمايي با چاقو شده بود، روز دوشنبه حكم شلاق اين متهم اجرا شد.

*سعادت‌آباد؛‌ ايستگاه اول و آخر يك دوئل عشقي

بعد از گذشت 69 روز از زمان وقوع قتل و تشكيل پرونده موسوم به «سعادت‌آباد»، صبح امروز چهارشنبه 15 دي‌ماه 1389 با حضور مسئولان مربوطه،‌ يعقوب،‌ متهم پرونده سعادت‌آباد به محل حادثه آورده و در ملاءعام به دار مجازات آويخته شد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۷۶
ببخشید چه ساعتی اعدامش کردند که ما ندیدیم ؟!
لااقل اطلاع رساني ميشد مي رفتيم واسه تماشا...
دلم لك زده واسه ديدن يه اعدام بعد سالها
پاسخ ها
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۹ - ۱۳۸۹/۱۰/۱۵
واقعا که ...
به به اول صبح يه اعدام.صلوات
خدا بیامرزش
بالاخره با اعدام شدنش باری از روی دوشش (عذاب وجدان) برداشته شد این حکم ان شاالله درس خوبی برای همه معرکه گیران خواهد بود
تو اخبار قيافشو نشون داد اون وقت شما عكسشو تار نشون مي ديد!!!!؟؟؟؟
تادرس عبرتي باشد براي كساني كه فقط باشهوتشان وروحيات حيواني كذر عمر ميكنند.
حقش بود احسنت به دستگاه قضا
هر دو مرد و همچنین مردم و پلیس و اون زن خطاکارند هیچ شکی نیست
عاقبت رابطه نامشروع همینه
اون دنیا و دادگاه اون دنیا رو باید دید
تمامی کسانی که کوچکترین ارتباطی با این قضیه داشتن اون دنیا باید جواب پس بدن دیگه مثل این دنیا نیست که کسی بتونه از مجازات فرار کنه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۳ - ۱۳۸۹/۱۰/۱۵
وقتی پلیس هست و وظیفش حمایت از جان ردمه تو حاضری جونتو به خطر بندازی بعید میدونم!!!!
امروز صبح دو فرزندان من و حتما صدها دانش آموز دیگر برای امتحان از میدان کاج عبور کردند. خدا کنه که آثاری از این قصاص و اعدام در ملا عام را ندیده باشند. چون من مطمئن هستم هم امتحان خود را خراب خواهند کرد. و هم تأثیر منفی بر آنها خواهد گذاشت. منتظرم تا برگردند تا ببینم بار دیگر این جامعه برایشان چه سوغاتی به ارمغان آورده است؟! یک مادر
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۸ - ۱۳۸۹/۱۰/۱۵
خواهرم من هم نگرانم. اميدوارم روزي همه به شعور شما برسند و بفهمند براي مرگ هيچكس نبايد كف زد، به خدا قسم اعدام در ملا عام از اصل جنايت شنيع تر است.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۹ - ۱۳۸۹/۱۰/۱۵
6صبح بوده بچه شما اونموقه رفته کله پاجه بخره!!!
کیمیا دوباره سرچندجوان دیگررابالای دارمی بردایکاش اوهم اعدام می شد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۱ - ۱۳۸۹/۱۰/۱۵
یعنی با اعدام کیمیا رابطه های نامشروع نابود میشود .
عزیز من انسان باید عاقل باشد و به خاطر یک لحظه هوای نفسانی دچار وسوسه قتل کسی دیگر نشود
قاتل اعدام شد ولی صورت مساله همچنان بدون پاسخ مانده است. آیا با اعدام جلوی این وحشیگری ها گرفته میشود. دنبال یافتن راه حلی برای چرایی موضوع باشیم. صرفا اعدام دردی رو دوا نمیکنه.
اگر نیروی انتظامی بموقع عمل کرده بود الان دونفر آدم شانس زنده بودن داشتند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۲ - ۱۳۸۹/۱۰/۱۵
میشه فهمید قاتل اصلی کی بود
همه جا پاي يك زن در ميان است
همه خسته نباشند و قاتلین آینده هم متنبه شدن جمعاً
به همان نحوقصاص شود
از مکافات عمل غافل مشو
گندم از گندم بروید جو ز جو
چقدر بدبخت باشه مردي كه به خاطر يك زن يك مرد رو بكشه و خودشم بميره.
من نمي فهمم كه اين چه شيوه ارائه يك گزارش به اين مهمي است؟
راسني كيميا كي بود، يزدان كي بود و يا سعيده كي بود؟
بلاخره مسئولين از اين فاجعه چه درسي گرفتند؟لطفا" بيائيد حتي يكبار هم كه شده اين جور جنايات را جدي پيگيري و ريشه يابي و نتيجه را هم رسما" به امت انقلابي اعلام كنيم. مرسي
با كار فجيعي كه اين فرد در ملا عام انجام داد ، بايد قصاص مي شد، ولي فرزندان و نونهالان ما چه گناهي كرده اند كه سر راه مدرسه، بايد شاهد مجرم آويزان از دار باشند، اين صحنه تا آخر عمر در ذهن بچه ها مي ماند و اثر تربيتي منفي دارد. خيابان كه جاي دار زدن مجرم هم نيست. پدر و مادر ها چطور به بچه مهد كودكي يا مدرسه اي توضيح دهند كه چرا اول صبح اين همه آدم جمع شده اند و يك نفر از جرثقيل آويزان شده را تماشا مي كنند؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۳ - ۱۳۸۹/۱۰/۱۵
بچه ها بيش تر از شما قدرت درک درست مطلب دارند.ديگران را با خودت قياس نکن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۱ - ۱۳۸۹/۱۰/۱۵
معنی درک بچه ها هم فهمیدیم!!
حالا اینکه این آقا قاتل بوده درست و اینکه کیمیا و سعیده و یزدان و یعقوب در حق هم چه کردند بمونه جوابش در محضر عدل الهی ولی
هیچ دقت کردین که چه دنیای بدی داریم خیلی بد خیلی بد و هیچ دقت کردین که تازگیها چقدر از بیست و سی و اخبار و سایتها خبر اعدام میشنویم
يعقوب جاي خود ولي مقصر اصلي اون زن هوس بازي است كه باعث نابودي دو جوان شد و متأسفانه چشم عدالت اونو نديد 
خداماروبه خودمون وانگذاره
دم نیروی انتظامی و قوه قضاییه گرم . خدا اجرتان دهد. البته باید زودتر اعدام میشد. حداکثر یک هفته..
به نظر من اون خانم هم بي تقصير نبوده است و بايد او هم مورد بازخواست قرار گيرد تا بقيه دختران هم بدانند روابط نامشروع عواقبي هم دارد
هان ای دل عبرت بین
این قاتل بدبخت وآن زن نابکارچه کارهای زشتی انجام داده اندکه کارشان به اینجا ختم شد .
اگر وضع اجتماعی و اقتصادی روبراه بود و همه بطور طبیعی ازدواج میکردند اینهمه جنایت رخ نمیداد.
روز قیامت از مسئولین در باره این همه کم کاری و اهمال و بی لیاقتی سوال خواهد شد و بر سیاهه اعمالشان افزوده خواهد شد.
خداوند انشاءالله عاقبت همه مارا بخیر فرماید
راحت شد
اون زن در صورت تقصیر ، در همین دنیا و با دست غیب قادر جبار مجازات خواهد شد. دنیا دار مکافاته فقط اندکی صبر .
و مکرو مکرالله والله خیرالحافظین.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی