بازدید 55647
رئیس پلیس امنیت اخلاقی ناجا:

این زنان تن فروش، مجرم هستند، دست آن تن فروش ها را باید گرفت

او درباره نگاه پليس به اين افراد گفت: پليس به‌عنوان مجري قانون بررسي مي‌كند كه آيااين زن‌ها محتاج نان شب هستند يا خير در واقع بعضي از اين افراد احتياجي به خود فروشي ندارند و در بهترين جاي تهران بهترين ماشين را دارند و در واقع مجرم هستند اما برخي از آنها ...
کد خبر: ۱۴۰۲۰۹
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۸۹ - ۱۵:۵۱ 03 January 2011
سردار روزبهانی امروز در میان خبرنگاران به مسائل مربوط به حوزه اختیارات خود توضیح داد.

به گزارش خبرنگار «تابناک» اجتماعی،رئيس پليس امنيت اخلاقي ناجا در پاسخ به سوال خبرنگاران درباره ون‌هاي سفيدي كه تحت عنوان پليس امنيت اخلاقي در سطح شهر هستند، گفت: اين ون‌ها در واقع همان گشت‌هاي ارشاد هستند كه نام آنها تغيير يافته است كه در سراسر كشور مانند قبل اما با نام جديد كار خود را ادامه مي‌دهند.

افزايش 30درصدي باندهاي فساد در دو سال اخير
او با اشاره به اينكه در سال‌هاي 88 و 89 آمار كشف باندهاي فساد 30 الي 35 درصد افزايش داشته است گفت: منظور از باندهاي فساد عده‌اي هستند كه خانه‌هاي فساد را تشكيل مي‌دهند و يا افرادي كه پارتي‌هاي دوره‌اي برگزار مي‌كنند كه حتي در مواردي از آنها براي آن پارتي‌ها به صورت اينترنتي تا سقف 30 هزار تومان بليط مي‌فروختند كه با كار اطلاعاتي محل آنها شناسايي شد و آنها دستگير شدند.
او در رابطه با بحث اراذل و اوباش گفت: عملكرد پليس در اين‌باره بسيار مقتدرانه بوده است به طوري كه در حال حاضر كسي جرات قمه‌كشي يا چاقو‌كشي در خيابان‌ها را ندارد.

این زنان تن فروش مجرم هستند، دست آن تن فروش ها را باید گرفت
به گزارش ایلنا، او با اشاره به ماموريت گشت امنيت اخلاقي دربرخورد با زنان آسيب ديده گفت: اين زن‌ها تحويل مقامات قضايي مي‌شوند اما در جلساتي كه با متوليان آنها يعني وزارت كشور، بهزيستي، ستاد مبارزه مواد مخدر و پليس برگزار شد، مصوب شد كه مكان‌هايي براي اين افراد پيش‌بيني شود كه در آن به اينها كمك شود.

او افزود: در اين مراكز زنان بايد بتوانند روز و شب را بگذرانند و با مشاوره‌هاي مرتب به زندگي عادي برگردند، براي آنها كار پيش‌بيني شود و به آغوش خانواده باز گردند كه قرار است اين مراكز تا چند ماه آينده افتتاح شود.

او درباره نگاه پليس به اين افراد گفت: پليس به‌عنوان مجري قانون بررسي مي‌كند كه آيااين زن‌ها محتاج نان شب هستند يا خير در واقع بعضي از اين افراد احتياجي به خود فروشي ندارند و در بهترين جاي تهران بهترين ماشين را دارند و در واقع مجرم هستند اما برخي از آنها واقعا نيازمندند وبراي گذران زندگي خودفروشي مي‌كنند كه بايد دست آنها را گرفت.

"پليس امنيت اخلاقي" همان "گشت ارشاد" است
سردار احمد روزبهاني، با اشاره به اينكه نام اين گشت‌ها در سال 86 به اين دليل كه آغاز به كار آنها بوده است و در كلمه ارشاد ماموريت آنهامشخص بود گشت ارشاد گذاشته اما اكنون همه مردم قانون را مي‌دانند و به همين دليل نام آن تغيير يافت و گروه‌هاي ديگري بودند مي‌خواستند در اين رابطه فرهنگسازي كنند و مردم را ارشاد كنند كه به اين دليل نام آن تغيير كرد.
او با تاكيد بر اينكه هيچ برخوردي توهين‌آميز نخواهد بود گفت: هدف اين نيست و تنها در صورت لزوم افراد را به مقرها ارجاع داده و در موارد بسيار اندك از آنها عكس مي‌گيريم، دربرخورد با متخلفين هم حقوق شهروندي را رعايت مي‌كنيم.
روزبهاني درباره ماموريت گشت امنيت اخلاقي گفت: برخورد با اراذل و اوباش، برخورد با مزاحمت‌هاي خياباني، آلودگي صوتي و موارد اخلاقي كه در سطح خيابان ديده شود از ماموريت‌هاي اين گشت است.

برخورد با پوشش بد از ماموريت‌ها پليس امنيت اخلاقي است
اوبا اشاره به اينكه بحث بد پوششي افراد نيز ازجمله ماموريت‌هايي است كه گشت امنيت اخلاقي با آن برخورد مي‌كند گفت: افرادي كه به صورت مانكن‌گونه وبا نوع پوشش و نوع آرايش براي مقاصد خاص در سطح خيابان ظاهر مي‌شوند به مقر هدايت مي‌شوند و با مشاورين ما صحبت مي‌كنند و با خانواده آنها تماس حاصل مي‌شود كه اغلب خانواده‌ها از وضعيت پوشش فرزندان خود در خارج از خانه خبر ندارند زيرا اين افراد پس از اينكه از خانه خارج مي‌شوند نوع پوشش و نوع آرايش خود را دراولين فرصت تغيير مي‌دهند.
او در پاسخ به سوال خبرنگاران درباره مصاديق بد پوششي گفت: ما جزييات اين طرح را به ماموران ابلاغ كرده‌ايم و حتي عكس‌هايي در اختيار افراد قرار داده است كه نمونه بدحجابي است نه اينكه هر كسي را يك ذره از مويش پيدا باشد به‌عنوان بدحجاب بگيريم.
او با تاكيد بر اينكه نمي‌توان گفت، هركه بي‌حجاب است بي‌عفت هم است گفت: درراستاي اين گشت با زنان خياباني نيز برخورد مي‌شود.

حقوق شهروندي به معناي قانون‌شكني نيست
او در پاسخ به سوال خبرنگار ايلنا، درباره اينكه تعيين پوشش افراد مي‌تواند نقص حقوق شهروندي باشد گفت: حقوق شهروندي هيچ وقت به معني قانون‌شكني نيست و اتفاقا يعني اجراي صحيح قانون و اگر قانون درست اجرا شود هرگز حقوق شهروندي پايمال نمي‌شود.

او تاكيدكرد: آيا كسي با آرايش مبتذل و يك شال نازك، مانتوي چسبان كوتاه و شلوار استرج و بوت در خيابان حاضر مي‌شود به حقوق شهروندي توهين نكرده است.

او در ادامه درباره تفاوت‌هاي بين گشت ارشاد و پليس امنيت اخلاقي گفت: پس از تغيير نام اين گشت تلاش شده است تا نواقص گذشته برطرف شود.

روساي پليس امنيت اخلاقي، براي اجراي دستورالعمل آموزش مي‌بينند
او با اشاره به اينكه شايد پليس در تمام عمليات موفق نبوده است گفت: گشت‌ها وقتي به مقر باز مي‌گردنداز فعاليت خود گزارش مي‌دهند و بهترين راهي مي‌توان نواقص را برطرف كرد آموزش، ‌گزينش بهتر و انتخاب افراد با مسووليت‌تر است.

او درباره آموزش ماموراني كه در پليس امنيت اخلاقي فعاليت مي‌كنند گفت: كشور به چند منطقه تبديل شده است و در پنج استان با حضور سرگروه‌هاي تيم‌هاي پليس امنيت اخلاقي آن استان و استان‌هاي همجوار كلاسهايي تشكيل مي‌شود كه به جز آموزش‌هاي كلي جزء‌ترين آموزش‌ها نيز به آنها داده مي‌شود از ارائه عكس‌هاي مصادق بد پوششي گرفته تا آموزش چگونگي نوشتن گزارش وآموزش چگونگي برخورد با مجرمين.

او افزود: به جز آموزش‌هاي منطقي آموزش‌هاي متمركز با حضور روساي پليس امنيت اخلاقي كشور در تهران برگزار مي‌شود كه آخرين جلسه آن يك دي ماه امسال بوده است كه در آن دستورالعمل به روساي پليس امنيت اخلاقي داده مي‌شود و براي چگونگي اجراي آن آموزش‌هاي لازم ارائه مي‌شود.

در بهار و تابستان 70هزار نيرو به پليس امنيت اخلاقي افزوده مي‌شود
او با اشاره به اينكه در سطح كشور ده‌ها هزار نيرو در پليس امنيت اخلاقي مشغول هستند، گفت: در فصل بهار و تابستان پيش از 70 هزار نيرو به اين پليس اضافه مي‌شود كه به اين افراد آموزش‌هاي لازم داده شده و روي آنها نظارت و كنترل وجود دارد كه اگر نظارت‌هاي ستادي وجود نداشت بايد روزانه شاهد هزاران درگيري بوديم و به خاطر همين آموزش‌هاست كه برخوردهايي مانند سال‌هاي پيش تكرار نمي‌شود.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۵۳
بزار یه دستی هم ما بزنیم
دوباره شروع شد...
يعني چي؟
جرم جرم است. پليس از كجا ميفهمد كه يكي نيازمند و يكي بي نياز است!
يعني پليس كار قاضي را انجام ميدهد! عجيب ترين حرفي بود كه شنيده ايم!
پاسخ ها
ناشناس
| United States |
۲۳:۵۶ - ۱۳۸۹/۱۰/۱۳
اقاجان، همه اینها را دادگاهی میکنند.
اگر خانمی با لباس تنگ بیرون بیاید به حقوق شهروندی کسی توهین نکرده ولی اگر کسی به یک زن که در خیابان راه میرود متلک بگوید به او توهین کرده
پاسخ ها
ایران
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۲۵ - ۱۳۸۹/۱۰/۱۳
محیط بیرون و اجتماع متعلق به عموم شهروندان می باشد و هر عملی خلاف عرف اجتماعی باشد موجب ضایع شدن حق دیگران و توهین به حق شهروندی است .
یعنی محتاج نان بودن هر عملی رو توجیه می کنه ؟ حتی در سین-سیتی (لاس وگاس) تن فروشی در مکانهای عمومی مثل بار ها خلاف قانونه و مامور مخفی برای اینکار دارند . چطور در ام القری اسلام با مردان ارازل و اوباش بشدت برخورد می شه اما با افراد فاسد کننده اجتماع که نوعا ارازل امنیت اخلاقی هستند مدارا می شه !؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۵۰ - ۱۳۸۹/۱۰/۱۳
تا شرایط اون ها رو نداشته باشیم حق اظهار نظر نداریم شما اگر برای این افراد فکر بهتری دارید بیان کنید؟ راه دیگری دارند؟
بهتر است به جای اراذل ( نه ارازل ) خواندن این افراد از دردشان بشنوید
omid
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۱۱ - ۱۳۸۹/۱۰/۱۳
سین-سیتی رو خوب اومدی.....
تامين نياز غريزه جنسي هرچند بطور موقت جرم نبست.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۳۶ - ۱۳۸۹/۱۰/۱۳
تامین از راه درستش نه از هر راهی
متاسفانه بعضي ار ماموريني كه بعنوان ضابط بكار برده مي شوند خود محتاج با ارشاد هستند.
فكر كنم "مجرم نيستند" درست است!
باید خون گریست
در سال 88 و89 35% افزايش فساد داشته ايم.

علت ؟ نامعلوم.
جالبه !
مگر ميشود بدون طرح علت به مقابله با معلول رفت.
اي دريغ !
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۲۴ - ۱۳۸۹/۱۰/۱۳
شاید چون پیش رفت اقتصادی یک درصدی داشتیم!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۵۱ - ۱۳۸۹/۱۰/۱۳
احسنت
دوباره شروع شد
این کفن من کجاست ؟
هیچ چیزی بی علت نیست: تن فروشی یا به خاطر فقر مالی است یا به خاطر فقر عاطفی. مگر چند درصد مردم شهوت رانند؟ اصلا کسی حاضر هست که کرامت خودش را خدشه دار کند؟ در حالت عادی نه ولی وقتی فشار باشد به بدتر از این هم تن در می دهد
در آور است زیر پوست شهر
سال 86 گشت ارشاد
سال 89 پلیس امنیت اخلاقی
سال 92 گشت ضربت
سال 95 ...
باید برای جلوگیری از این خانه های فساد حکومت بپذیرد وخانه های عفاف با رعایت مسائل بهداشتی وشرعی در کلیه شهرها ایجاد کند تا جلو این بی بند وباری ها گرفته شودوگرنه باید انتظار بالاتر از این ارقام بود
باید دست فرماندهان و پرسنل ناجا را که در راه مبارزه با ناهنجاریهای اخلاقی مخصوصا بدحجابی فعالیت میکنند بوسید
این شلوار بوت چیه
واقعا عجیبه
پلیس از کی مرجع شده ؟؟؟؟
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها