بازدید 23760
عبدالحسین روح الامینی:

آرامش آقا در صبح 9 دی آرامش بخش و مثال زدنی بود

مجلس، قوه قضائیه و دولت باید دست در دست هم دهند و به این ملت صادقانه خدمت کنند/ سیره امام و رهبری سیره صداقت است؛ سیره عدل و انصاف تواضع و خدمت بدون منت است/ در جریان انتخابات بی اخلاقی های بسیاری شد و ما از این مسأله خیلی ضربه خوردیم و هم اکنون نیز برخی تلاش می کنند تا جریان نهم دی ماه را به سود خود مصادره کنند.
کد خبر: ۱۳۹۲۴۹
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۸۹ - ۱۷:۵۴ 29 December 2010
دکتر عبدالحسین روح الامینی، از جمله شخصیت های علمی و سیاسی مطرح سال گذشته و البته حال به شمار می رود، ولی این مسأله بیشتر به شهادت فرزند وی محسن در جریان فتنه سال گذشته و رفتار نمونه وی درباره این مسأله مرتبط می شد.

به گزارش «تابناک»، به بهانه سالگرد حماسه نهم دی ماه خبرنگار مهر، پای صحبت های پدری نشست که با وجود ضایعه کشته شدن فرزندش، همچنان مردانه و مکتبی در پای آرمان های نظام اسلامی ایستاده است.

بنا بر این گزارش، وی در این گفت وگو با یادآوری خاطره ای از دیدار خود با رهبر انقلاب در صبح روز نهم دی ماه گفت: با وجود شدت و عمق حوادث و التهابات کشور در آن روزها و به ویژه پس از وقایع عاشورا، طمأنینه و آرامشی که در چهره رهبری در صبح روز نهم دی ماه دیدم، آرامش بخش و مثال زدنی بود.

روح الامینی ادامه داد: ایشان در آن نشست بر ضرورت خودسازی معنوی تأکید کردند. زمانی که جلسه پایان یافت و ما از خدمت مقام معظم رهبری مرخص شدیم، من برای جلسه پیشرفت PhD یکی از دانشجویان راهی دانشگاه تهران شدم. پس از جلسه  زمانی که من وارد خیابان 16 آذر شدم، به اندازه ای جمعیت زیاد بود که تردد به سختی صورت می گرفت. البته من به شدت از برخوردهای محبت آمیز مردم که با دیدن من ابراز می کردند، متأثر بودم.

اهم نکات طرح شده در این گفت وگو به شرح زیر است:

ـــ راهپیمایی نهم دی ماه، در حقیقت دفاع جانانه مردم از اصل ولایت فقیه بود ما در زیارت عاشورا بارها این متن را می خوانیم که جان ما فدای اباعبدالله و ای کاش ما در آنجا بودیم و از حریم ولایت دفاع می کردیم و حضور مردم در راهپیمایی نهم دی معنایی جز این ندارد.

ـــ نهم دی ماه زمانی است که مردم ایران با حضور در صحنه فتنه را ختم کردند و نه تنها این کار صورت گرفت بلکه تا سالها انقلاب را  بیمه کرد، گرچه بدون شک انقلاب و حیات طیبه آن در آینده مورد تعرض قرار خواهد گرفت.

ـــ عبرت های نهم دی ماه این است که ما قدر این ملت را بدانیم و آنهایی که فرصت خدمت گذاری را دارند از آن کمال استفاده را بکنند. در هر صورت، عمر مدیریت های کنونی در نهایت چند سال است و این در صورتی است که به برکناری و موت طبیعی و یا عوض شدن گردش روزگار دچار نشوند. دوستانی که در مجلس، قوه قضائیه و دولت در حال فعالیت هستند، باید دست در دست هم دهند و به این ملت صادقانه خدمت کرده و مشکلات این ملت را برطرف کنند.
سیره امام و رهبری سیره صداقت است سیره عدل و انصاف تواضع و خدمت بدون منت است و باید خدمتگزاران مردم نیز چنین راهی را دنبال کنند؛ البته در جریان انتخابات نیز بی اخلاقی های زیادی صورت گرفت و ما از این مسأله بسیار ضربه خوردیم و هم اکنون نیز برخی تلاش می کنند تا جریان نهم دی ماه را به نفع خود مصادره کنند.

ـــ در نهم دی ماه همه آمده بودند هرچند در گوشه و کنار ممکن بود که برخی از شعارها بر علیه برخی از افراد داده شود اما این صدا صدای غالب ملت نبود بلکه صدای اکثریت حاضران در این راهپیمایی دفاع از کشور، نظام جمهوری اسلامی  ولایت فقیه بود.. در حقیقت نهم دی ماه پیروزی اصل و حاشیه بود و متاسفانه برخی ها می خواهند در شرایط کنونی دوباره حاشیه را به اصل تبدیل کنند. نهم دی ماه مربوط به تمام ملت بودو همه برای دفاع از ولایت فقیه آمده بودند.

ـــ اوج یکپارچگی مردم در میدان انقلاب بود که در آن مراسم جانبازان عزیز انقلاب روی ویلچرها نشسته بودند و در مراسم حضور پیدا کرده بودند و نگاه آن عزیزان که با نگاه ما گره می خورد. حرف اصلی حمایت از انقلاب بود.

ـــ در آن زمان، من چند پیرمرد هفتاد، هشتاد ساله کفن پوش را دیدم که در آن شرایط و در آنجا حضور پیدا کرده بودند و زمانی که از آنها پرسیدم که آیا تمام این راه را پیاده آمدید آنها به این سئوال من پاسخ مثبت دادند. حالا ممکن است سخنران در آن مراسم جان کلام و مطلب را به جا نیاورده باشند، یا برخی شعارهایی دیگر داده باشند اما این شعار اصلی جمعیت نبود. شعار اصلی جمعیت در دفاع از انقلاب، نظام، و ولی فقیه بود و بقیه آن حواشی بود.

ـــ متأسفانه در اوضاع کنونی، برخی به دنبال حاکم کردن حاشیه در کشور هستند و درشرایطی که کشور در شرایط حساس طرح بزرگ و ملی هدفمند کردن یارانه ها قرار دارد و از خارج نیز شرایط قطعنامه برما وارد می شود باید همه ما در راستای ایجاد همبستگی و وحدت حرکت کنیم.

ـــ  من عمل قاتلان فرزند خود را مربوط به نظام نمی دانم. این در حقیقت سوء مدیریت عده ای بود که در زمان مناسب به وظایف خود عمل نکردند. البته پرونده مباشران در دادگاه نظامی مورد بررسی قرار گرفته است و آنها محکوم به اعدام شدند. پرونده مسئولان قضایی این جنایت نیز در دادگاه کارکنان دولت در حال بررسی است و ما از آن ها نگذشته و نمی گذریم و پیگیر حقوقی قانونی خود را دنبال خواهیم کرد.

بالاخره این نیز از ابتلائات الهی بود و از خدا می خواهیم که که ازاین امتحان الهی سربلند بیرون بیاییم.

متن کامل این گفت وگو را اینجا بخوانید.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴۴
آقای روح الامینی دروغ نگو مهندس گفته مردم در 9 دی چیز گرفته یودن ساندیس ! که بیان راه پیمایی .
خودش از پسرش مظلومتر است. خدا به او و امسال او صبر عنایت فرماید.
بالاخره شعارهای حاشیه هم مربوط به اصل راهپیمایی می شود و شعار علیه عامل اصلی فتنه عاشورا بود البته تابناکی ها جرات درج این نوع مطالب را ندارند
امثال آقا فتنه جانی های تا دندان مسلح منافق و ... رو به زمین زدن. دلقک بازیه چهار تا بچه سوسول بزدل که برای اینا چیزی به حساب نمیاد.
با سلام نظام رئوف اسلامیمان یکسال هست که علی رغم روشن شدن سران فتنه خصوصا موسوی و کروبی باز هم مدارا می کنند و اینان هم راحت نشته اند و بیانه هایشان را صادر می کنند ولی بدانند که وارثان اصلی این نظام مردم می باشند که بیدارند
وقتی امثال دکتر روح المینی را میبینم، یاد آن فرمایش امام متقیان امیرالمومنین میافتم که می فرماید: شیعیان ما اگر با شمشیر بر بینی هایشان نیز بکوبم، لحظه ای از ما رویبرگردان نخواهند شد.
خدا توفیقات ایشان را بیشتر فرماید و همه مان را عاقبت به خیر نماید.
بنده شخصا از متانت آقای روح الامینی و اینکه ایشان حتی در شرایط سختی مثل از دست دادن فرزند جوانشان، سعی کردند که به جز "حق" نگویند و از سر حب و بغض حرفی نزنند که غیر حق و خلاف واقع باشد، خیلی درس گرفتم. ایشان تمام دغدغه شان نظام و اسلام بود.
واقعا که دمشون گرم.
خدا امواتت را بیامرزه روح الامین.درود و سلام خدا بر تو مرد بزرگوار.
خدا به داد دلت برسه كه هيج كس از دلت خبر نداره.
سالگرد حماسه 9 دی را تبریک عرض می کنم.
خود شما از عوامل فتنه بوديد و دل آقا را به رنج آورديد
خاک بر سرت تابناک بدبخت، احمق جیره خور رفیقتونو کشتن بازهم اینطوری دستمال دستتون گرفتید بی غیرتا! کثافتای رذل برید گم شید همون ساندیستونو بخورید اینقدرم از این روح الامینی مطلب نزنید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۳ - ۱۳۸۹/۱۰/۰۹
لعنت خدا بر آن منافقی که شما بی ادبان دم از او میزنید و روزی همه جارا پرکرده بودید از"ادب مرد به ز دولت اوست!"
شعار اصلي و فرعي نداشت.لپ كلام درد از بي بصيرتي خواص بود.كه اين فتنه اغاز شد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۳ - ۱۳۸۹/۱۰/۰۹
در اینکه خواص بی بصیرت هستند با شما موافقم مگرنه وضع مملکت این نبود
آقایان تابناک ! بخش نظرات شما اشکال اساسی دارد و آن اینکه با خاموش و روشن کردن کامپیوتر می توان مجددا رای مثبت و یا منفی داد و همین باعث می شود که عده ای به کامنت ها چندین بار رای منفی بدهند. حال یا شما خبر دارید و چنین شیطنتی کرده اید و یا خبر ندارید که باید اصلاح کنید
عزیز آرامش تو هم برای از دست دادن فرزندت مثال زدنی هست و تمامی مسلمانا ن و مردم دنیا باید درس بگیرند
سلام ضمن عرض خسته نباشید
کاش با همه بازیگوشی که دارید تابناک عزیز بتوانید حساب ولایت و اقا رو از این دولت و از اون مجمع مصلحت و از خیلی حواشی که به قول شما در پی خودنمایی هستند جدا کنید...
آقا نه بلکه حضرت آقا دوم اینکه ایشان از همان ساعات اولیه آرامش داشتندو سند آن هم آیاتی از قرآن که در اولین سخنرانی بعد انتخابات اشاره می کردند سوم اینکه تو برو بچه ها تو جمع کن که فتنه گر نباشند .
آرامش آقا همه رو آروم کرد ، این فتنه گران باید بدونن که رهبر انقلاب مثل یک پدر این مردم رو حمایت میکنن
شهادت فرزند شما يك امتحان الهي بود .شما سربلند بيرون آمديد /
بايد دست اين سرباز بابصيرت نظام وولايت را بوسيد كه با مصيبت كمر شكن از دست دادن جوانش همچنان در خط امام وانقلاب ورهبري مردانه ايستاده است 0
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر