بازدید 15067

كشف كلان‌شهر باستاني در آفريقا+تصاویر

اين كلان‌شهر در حقيقت قسمتي از يك جامعه بزرگتر با وسعت تقريبا 2900 كيلومتر مربع بوده و به نظر در حدود 160 هزار تا 200 هزار سال پيش از ميلاد مسيح ساخته شده ‌است.
کد خبر: ۱۳۹۰۳۷
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۸۹ - ۰۹:۲۷ 29 December 2010
بقاياي يك كلان‌شهر باستاني در جنوب آفريقا و غرب بندر «ماپوتو» كشف شد كه حدود 435 كيلومتر مربع وسعت داشته است.

به گزارش ايسنا، اين كلان‌شهر در حقيقت قسمتي از يك جامعه بزرگتر با وسعت تقريبا 2900 كيلومتر مربع بوده و به نظر در حدود 160 هزار تا 200 هزار سال پيش از ميلاد مسيح ساخته شده ‌است.



اين سرزمين‌ها كه تا پيش از اين نيز در منظر همگان قرار داشت، توجه چنداني را به خود جلب نكرده بود تا زماني كه يك محقق به نام مايكل تلينگر به همراه دوست خلبان خود كه اين ويرانه‌ها را سال‌ها از نظر گذرانده بود تصميم به بررسي اين آثار گرفتند.



تلينگر مي‌گويد: هزاران معدن طلا طي 500 سال اخير در اين منطقه يافت شده كه اشاره به تمدني محو شده دارد كه براي هزاران سال در اين منطقه زندگي كرده و زمين را براي جست‌وجوي طلا كنده بودند.

در اين صورت ما احتمالا با مهد انسانيت روبرو باشيم، پس بايد در مورد فعاليت‌هاي اين قديمي‌ترين تمدن روي زمين تحقيق كنيم.



خرابه‌ها بيشتر از دايره‌هاي سنگي تشكيل شده‌اند. بسياري از آنها در شن دفن شده و فقط از طريق ماهواره يا هواپيما قابل مشاهده هستند. برخي از آنها نيز در اثر باد و باران از حفاظ شني جدا شده و ديوارها و ساختمان‌ها را به نمايش مي‌گذارند.

محققان در ابتدا تصور مي‌كردند اين ويرانه‌ها متعلق به قبيله‌هاي كوچ‌نشين مانند مردم بانتو بوده كه در قرن 13 ميلادي در اين منطقه ساكن شده بودند.



هيچ‌گونه شواهد تاريخي ديگري در مورد تمدني قديمي‌تر كه توانايي ساخت چنين تمدن پر جمعيتي را داشته ‌باشند، وجود نداشت اما اكنون محققان بر اين باورند كه اين ويرانه‌ها در اصل باقي مانده معابد و رصدخانه‌هاي نجومي باستاني از تمدن‌هاي باستاني هزاران سال پيش هستند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۶
160 هزار تا 200 هزار سال؟ یا شمردن بلد نیستید یا از تاریخ و باستانشناسی سر در نمیارید! مرد مومن قدیمی ترین اثر تمدنی به 7000 سال نمی رسه! اون موقع که تو نوشتی انسان مدرن(هموساپینس) به تکامل و منصه ظهور نرسیده بود! انسانهای اون موقع که حتی قبل از نئاندرتالها میشن حتی توانایی تکلمشون محل سئواله چطور تمدن ساز بودن! باسواد
جالب بود
قدیمیترین شهر کشف شده حدود 12 هزار سال بوده.یعنی بعد از اخرین یخبندان.اگه این موضوع صحت داشته باشه.علم باستان شناسی کلا زیر و رو میشه.
۱۶۰ هزار تا ۲۰۰ هزار سال پيش از ميلاد مسيح !!!!!!!!!!!!!!
خیلی جالب بود.
سپاس
چه جالب ... تخت جمشید با ارزش تره یا این؟
احتمالا اشتباه ترجمه دارید.نه 435 کیلومتر مربع میتونه منطقی باشه نه200 هزار سال پیش از میلاد مسیح.آقا درست کنید یا حذف کنید که خیلی خالی بندیه
با توجه به شيوه معماري و ديوار سازي احتمالا اين شهر بدست انسان ساخته مشده است.
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی