بازدید 8176
۸

جوابيه روابط عمومي مجلس شوراي اسلامي + توضيحات تابناك

روابط عمومي مجلس: ...اتخاذ تدابير و سياستها و ضوابط بگونه اي بوده است كه همواره بتوان از تمامي ظرفيتهاي موجود و همچنين فرصتهاي جديد در جهت افزايش و ارتقاء زمينه هاي ارتباط بين مردم عزيزمان با امناي منتخب خود يعني نمايندگان مجلس شوراي اسلامي بهره مند شد/ تابناك ضرورت وجود مسايل امنيتي در پيرامون مجلس شوراي اسلامي را رد نكرده و نمي كند اما بايد حق داد كه نصب نرده هاي نسبتا بلند حول فضاي سبز جلوي مجلس به نحوي كه فضاي باز قبلي را به شدت محدود كرده است سبب برخي مشكلات براي مراجعين به خصوص مراجعات دسته جمعي شده است
کد خبر: ۱۳۸۹۰۴
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۳۸۹ - ۱۷:۰۳ 28 December 2010
سرويس مجلس «تابناک» ـ روابط عمومي مجلس شوراي اسلامي در پاسخ به خبر تابناك با عنوان «وقتي وساطت نماینده دو دقیقه هم ارزش ندارد!» توضيحاتي ارسال كرده است كه همراه با توضيحات تابناك به شرح زیر منتشر می شود.
 
«مجلس شوراي اسلامي بعنوان عصاره فضائل ملت همواره مورد توجه و عنايت آحاد جامعه در بيان نقطه نظرات و مشكلات آنان بوده است .

بر همين اساس اتخاذ تدابير و سياستها و ضوابط بگونه اي بوده است كه همواره بتوان از تمامي ظرفيتهاي موجود و همچنين فرصتهاي جديد در جهت افزايش و ارتقاء زمينه هاي ارتباط بين مردم عزيزمان با امناي منتخب خود يعني نمايندگان مجلس شوراي اسلامي بهره مند شد كثرت حضور و مراجعه مردم جهت ديدار با نمايندگان محترم چه به صورت شخصي و يا بصورت گروهي در طول هفته مؤيد اين امر مي باشد.

دست اندركاران امور در مجلس شوراي اسلامي خود را خادم مردم عزيز دانسته و همواره با ديده احترام و تكريم از حضور آنان استقبال كرده و تلاش دارند كه در حد امكان بتوانند رضايت خاطر آنان را در ديدار با نمايندگان محترم فراهم سازند.

در راستاي ساماندهي و تنظيم برنامه حضور مردم در مجلس شوراي اسلامي به جهت بهره مندي مطلوبتر از اين فرصت و بهبود روشهاي اجرائي آن نياز به اتخاذ ضوابط هستيم كه اين امر به هيچ وجه به معناي ايجاد محدوديت و يا خداي ناكرده ممانعت از حضور مردم عزيزمان نمي باشد.
همچنين نمايندگان محترم از هر فرصتي براي ملاقات با مردم و مراجعين خود استفاده كرده كه هر بيننده اي با دقت در مبادي ورودي دفتر ملاقات، كريدور ورودي پارلمان و حتي راهروهاي پارلمان مي تواند شاهد اين امر باشد.

مجلس شوراي اسلامي ضمن احترام به نظرات دوستان تاكيد مي كند استقرار نرده هاي مقابل درب شمال مجلس تنها به جهت ايجاد نظم و كنترل تردد و تسهيل در پاسخ به مراجعه كنندگان مي باشد و همواره خود را ملزم به رعايت شأن جايگاه مردم و عزيزمان بعنوان ميهمانان خانه ملت مي دانيم.

همچنين در زمينه خروج خبرنگاران از راهروهاي مجلس به اطلاع مي رساند براساس آئين نامه مصوب ضوابط نحوه حضور و فعاليت خبرنگاران رسانه ها در مجلس شوراي اسلامي كه هدف آن ايجاد تسهيل در امر اطلاع رساني خبرنگاران مي باشد اين عزيزان از ابتداي آغاز جلسه علني در مجلس حضور يافته و همچنين از ساعت 30/9 صبح تا 30/13 مجاز به تردد در راهروهاي كريدور پارلمان به منظور تهيه گزارش و انجام مصاحبه مي باشند و به جهت اينكه ساعت شروع بكار كميسيونهاي تخصصي در مجلس ساعت 14 مي باشد بگونه اي برنامه ريزي شده كه خبرنگاران بتوانند از حداكثر زمان حضور نمايندگان بهره ببرند و دعوت از  خبرنگاران براي خروج از پارلمان به آن دليل است كه نمايندگان مي بايستي خود را جهت حضور در جلسات كميسيون آماده كنند و خداي ناكرده هيچگاه نسبت به خبرنگاران محترم بعنوان چشمان بيدار افكار عمومي به ديده چشم مزاحم نگاه نمي شود و اين تلقي هيچ گاه وجود نداشته است.

توضيح اينكه اين به معناي اتمام كار خبرنگاران نبوده و اين عزيزان مي توانند در ساير بخشها شامل كريدور ورودي درب شمال، دفاتر نمايندگان و همچنين جايگاه خبرنگاران تا پايان روز به كار خود در مجلس شوراي اسلامي ادامه دهند.

مجلس شوراي اسلامي بعنوان يكي از مراكز اصلي حوزه هاي خبري در نزد رسانه هاي گروهي مي باشد كه كثرت حضور خبرنگاران گواهي بر اين امر است و تصديق مي فرمائيد به منظور ساماندهي در نحوه فعاليت خبرنگاران از يك سو و انجام وظيفه مهم نمايندگي از سوي ديگر مي بايست ضوابط و راهكارهايي تعيين كرد كه با اجراي آن بتوان شرايط مطلوب و مفيدي را براي امر اطلاع رساني در مجلس فراهم ساخت و خداي ناكرده باعث ايجاد اخلال در نظم نگرديد.»
 
توضيح تابناك:
 
تابناك در خبر ارسالي خود هيچگاه متعرض تلاش و كوشش نمايندگان مجلس و اركان مختلف مجلس شوراي اسلامي نشده است بلكه فقط برخي مسايل موجود و نقطه نظرات مردمي كه به صورت فردي يا جمعي به منظور ارتباط با نمايندگان و يا اركان مجلس و يا رساندن صداي اعتراض خود به گوش مسوولان در مقاطعي در جلوي مجلس حاضر شده اند را به صورت خلاصه درج كرده است و شايد اگر توضيح بيشتري را ارايه مي كرد اين مسله بهتر بيان مي‌شد اما همگان مي دانتد كه خلاصه نويسي در سايت يه رويه معمول ميباشد.

به هرحال تابناك ضرورت وجود مسايل امنيتي در پيرامون مجلس شوراي اسلامي را رد نكرده و نمي كند اما بايد حق داد كه نصب نرده هاي نسبتا بلند حول فضاي سبز جلوي مجلس به نحوي كه فضاي باز قبلي را به شدت محدود كرده است سبب برخي مشكلات براي مراجعين به خصوص مراجعات دسته جمعي شده است درحالي كه پيش تر اين چنين نبوده است. بنابراين انتظار است فضايي براي حضور مردم به خصوص حضور دسته جمعي مردم در مكاني مشخص تعيين شود تا ولي نعمتان مسولان كشور راحت‌تر بتوانند در جلوي مجلس حضور يابند.
 
در خصوص حضور خبرنگاران در كريدورهاي مجلس و گفت وگو با نمايندگان مجلس بايد گفت كه زمان حضور محدود است از سوي ديگر  هم نمي توان آن را افزايش داد و اين موضوع براي خبرنگاران مملوس است، اما وقت و زمان گفت‌وگو و مصاحبه قابل تنظيم نيست و بعضا به طول مي‌انجامد در اين شرايط خبرنگاران و حتي خود نمايندگان (مصاحبه شونده) توقع دارند پرسنل حفاظت مجلس شرايط را بيشتر درك كرده و چند دقيقه همكاري كرده تا گفت وگو  به اتمام برسد نه آنكه كلام منعقد نشده مجبور به پايان دادن به مصاحبه شوند و هم وقت نمايندگان تلف شود و  هم وقت خبرنگار. زيرا مصاحبه چند دقيقه‌اي شايد نيم ساعتي به دليل فقط دو يا سه دقيقه نيمه تمام مانده و قابل استفاده نمي‌باشد.

تازه ترین اخبار مجلس شورای اسلامی را در صفحه سرویس مجلس تابناک بخوانید.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار