بازدید 66571

تغییر چهره قبوض جریمه رانندگی + عکس

دستگاه‌های صدور قبض جریمه که PBA نام دارد شبیه دستگاه‌های «POS» کارتخوان بانک‌هاست و به گفته سردار رحیمی هم‌اکنون بیش از 550 مأمور راهور تهران به این دستگاه مجهز هستند و به صورت الکترونیکی رانندگان متخلف را جریمه می‌کنند.
کد خبر: ۱۳۸۸۵۹
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۳۸۹ - ۱۳:۱۹ 28 December 2010
همان‌گونه که پیشتر سردار رحیمی، رئیس راهور تهران بزرگ، از الکترونیکی شدن قبوض جریمه تخلفات تا پایان سال خبر داده بود، عملا به‌کارگیری و صدور قبوض جریمه تخلفات راهور اجرایی شد.

به گزارش خبرنگار «تابناک اجتماعی»، با الکترونیکی شدن قبوض، هم درصد خطاهای مأموران کاهش پیدا کرده و سرعت صدور قبوض جریمه افزایش پیدا می‌کند در نتیجه در پرداخت خلافی خودروها نیز شهروندان با مشکلی روبه‌رو نمی‌شوند و می‌توانند قبوض خود را تقربیا به صورت به روز پرداخت کنند.

دستگاه‌های صدور قبض جریمه که PBA نام دارد شبیه دستگاه‌های «POS» کارتخوان بانک‌هاست و به گفته سردار رحیمی هم‌اکنون بیش از 550 مأمور راهور تهران به این دستگاه مجهز هستند و به صورت الکترونیکی رانندگان متخلف را جریمه می‌کنند.

استفاده از سیستم الکترونیکی علاوه بر کاهش درصد خطای مأموران راهور صدور قبوض جریمه می‌تواند در کاهش ترافیک مؤثر بوده و سهولت پرداخت قبوض جریمه را در پی داشته باشد.


گفتنی است، تمام مأموران راهور تا دو ماه آینده به این دستگاه‌ها که به صوت آفلاین عمل می کنند، مجهز شده و از آن پس دیگر قبوض جریمه برگه‌ای صادر نخواهد شد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۴
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۸۶
برادر عزیز شما که همه چیز رو از این ور کپی میکنی خیلی خوبه و تبریک میگم. فقط یادت باشه که قبض جریمه کاغذش به این بی حالی نیست و محکم باید باشه که باد وبارون از بین نبردش. ضمنا حتما در داخل یک پاکت نامه به اندازه خودش قرار میگیره و اون وقت میذارن زیر تیغه برف پاک کن.
این نوع کاغذ توی عکس مخصوص خرید از فروشگاه است ونه سندی که بایستی سالها نگهداری و یا احیانا تو دادگاه دست به دست بشه !!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۹ - ۱۳۸۹/۱۰/۰۷
برادری که اونور هستی (به برکت VPN!) من اکنون در ایران هستم و قبلا ساکن اسپانیا بودم تا 6 ماه پیش در شهر مادرید برگه های جریمه دقیقا مثل همین برگه هاست.
ناشناس
| United States of America |
۱۴:۴۵ - ۱۳۸۹/۱۰/۰۷
جنس کاغذ پاکتش را هم تعيين کنيد لطفاً!
هموطنان گرامي آنچنان سريع جرايمشان را پرداخت ميکنند که حتي ميشود رقم جريمه را با ماژيک روي شيشه اتوموبيل نوشت
اینک ه رنگش در نور آفتاب و به مرور زمان از بین می ره
پاسخ ها
رضا ق
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۰ - ۱۳۸۹/۱۰/۰۷
به سلامتی مگه قرار چند روز زیر برف پاکن شما بمونه؟
من 3 هفته پیش افتخار دریافت یکی از همین ها رو تو تجریش داشتم.

اول فکر کردم فاکتور پیتراست!!
پاسخ ها
ناشناس
| Kazakhstan |
۱۶:۵۰ - ۱۳۸۹/۱۰/۰۷
این دوستانی که امتیاز + دادن یعنی جریمه شدن؟ پس تابناک، خبرت قدیمییه!
مبارکتون باشه
خیلی جالب بودیه خوشمان آمدیه
من هم به وسیله یکی از اینها جریمه شدم. شناسه پرداخت و شناسه قبض داشت. خیلی خوشحال شدم که میتونم اینترنتی پرداختش کنم. ولی نه سایت بانک سامان و نه سایت بانک ملی هیچکدام این شناسه ها را نمی شناختند. یک هفته بعد هم امتحان کردم، شاید ثبت شده باشه، ولی متاسفانه شناسه‌ها قابل قبول نیستند.
نوشته‌ها‌ی قبض جریمه با این سیستم چاپ بود، به مرور زمان بی رنگ و محو می شوند. بهتر است که از سیستم چاپ جوهردار استفاده شود.
میگم اگه مامور اشتباه کنه و در ضمن بخوایم چونه بزنیم انوقت باید چیکار کنیم
مشخص نشده که خواندن پلاک اتومبیل متخلف بوسیله دستگاه PBA است یا توسط مامورین و بصورت دستی وارد دستگاه میشود؟ اگر دستی وارد میشود امکان خطای سهوی و یا عمدی وجود دارد.
در این که از تکنولوژی روز استفاده بشه حرفی نیست ولی نوع پرینتی که روی این کاغذ ها انجام میشه مثل فکس فوری، بعد از 2-3 ماه پاک میشه، بهتره در این مورد فکری بشه.
مسولان هيج ميدونند كه در دنيا از كي اين طرحها اجرا ميشه.
در مصرف کاغذ هم صرفه جویی کنید
بیخود نیست میگن دولت الکترونیک . با الکترونیک داغت میکنه .
آفرین خیلی خوبه پیشرفت تو کشور دیده میشه اما بهتره همه چی تو کشور با هم پیشرفت کنه نه اینکه فقط برای پول گرفتن بهترین تجیزات و امکانات رو فراهم کنیم.اصلا نمی خوام بگم این کار اشتباه هستش ولی وقتی به مسایل دیگه شهرتفاوتی میشه......یه کوچولو فکر بد می آید تو ذهن.
در جاهای دیگه دنیا که قبض جریمه به این صورت صادر ميشه، اون رو داخل يک پاکت يا پلاستيک کوچک قرار مي دهند و سپس زير برف پاک کن مي گذران که برف و باد خرابش نکنه.
این کاغذها که به کاغذ حرارتی معروفن پس از مدتی ، حتی در صورت عدم مجاورت با نور پاک میشن
ئ مهمترین معضل اونها اینه که نور خورشید اگه شدید باشه کاملا سیاهشون میکنه
بهتره یک کاری که قراره انجام بشه اول کارشناسی بشه،بعد دستور خرید تجهیزات صادر بشه
از آفلاين بودن شما خيلي متشكريم
زحمت کشیدن دوستان فناوری اطلاعات ولی آخه بزرگواران این کاغذ وقتی نور مستقیم آفتاب بهش بخور در مدت 5 ساعت کاملا" سفید می شه.
کاش یه کاری میکردن که بشه اینترنتی پرداختش کرد
هفته پیش تو بزرگراه فتح جریمه شدم و یکی از اینا تقدیمم شد. باورتون نمیشه هیچ کارمند بانکی نمیدونست این چیه و بعد کلی دوندگی رییس شعبه یک بانک گفت که زیرش یه شماره حساب داده.باید برگ پرداخت نقدی بگیرم تا بتونم پرداخت کنم.ضمنا در هیچ ای تی امی هم شماره شناسه قبض ها پذیرفته نمیشود
اون وقت این قبض را چطور باید پرداخت کرد . بانک روش پرینت میکنه یا ..... شناسه پرداخت الکترونیک که نداره ( تو عکس که ایجوریه - نوشته حساب سیبا ی فلان )
من یکیشو گرفتم دیروز!
بنده از بس که شهروند خوبی هستم توفیق قبلی ها رو نداشتم این که تازه اومده
ان بخشاییی که مربوط به مردم هروز داره بروز میشه و ولی ان قسمت که مربوط به خودروسازاست زورشونم نمی رسه با تکنولوژی 25 سال پیش داره به بدترین شکل ممکن مونتاژ میشود
علت اصلی این کار و تغییر چهره ، افزودن شماره شناسه و شماره پرداخت می‎باشد که بتوان به راحتی از طریق اینترنت پرداخت کرد.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی