بازدید 66206

انتقاد شدید متکی از ادعاهای رحیمی

منوچهر متكي اين نحوه برخورد ( بركناري وزير امور خارجه هنگام انجام ماموريت) را غير اسلامي، خارج از عرف سياسي و ديپلماتيك و توهين آميز خواند.
کد خبر: ۱۳۶۷۵۸
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۸۹ - ۰۹:۴۹ 19 December 2010
جام جم آنلاين: در حالي كه رحيمي روز گذشته در جلسه توديع و معارفه متکي و صالحي اخبار مبني بر بي اطلاعي متکي از برکناري‌اش را تكذيب كرد و گفت كه هيچ مسئولي به اين وضع از مسئوليت خداحافظي نمي‌کند! متكي در پاسخ به اين اظهارات بيان كرد؛ بركناري من توهين آميز بود.

منوچهر متكي وزيرامور خارجه سابق مطالب مطرح شده در مراسم توديع وزير امور خارجه مبني بر آگاهي قبلي خود از روز توديع و معارفه و تعيين سرپرست وزارت امور خارجه را تكذيب كرد.

به گزارش فارس، منوچهر متكي ضمن تكذيب مطالب مطرح شده در مراسم توديع وزير امور خارجه مبني بر آگاهي قبلي خود در تعيين سرپرست وزارت امور خارجه، بر ضرورت رعايت صداقت در گفتار به ويژه از سوي مسئولين تاكيد كرد.

وي با اشاره به ديدار خود با احمدي نژاد در شب سفر به چند كشور و تبادل نظر با وي درباره موضوع اين سفرها، اظهار داشت: هرگز در جريان تعيين فردي به فاصله 24 ساعت بعد از عزيمت به ماموريت و مضحك تر از آن تعيين روز توديع و معارفه قرار نگرفته است.

منوچهر متكي اين نحوه برخورد ( بركناري وزير امور خارجه هنگام انجام ماموريت) را غير اسلامي، خارج از عرف سياسي و ديپلماتيك و توهين آميز خواند.

به گزارش جام جم آنلاين،معاون اول رئيس جمهور روز گذشته در مراسم معارفه و توديع صالجي و متكي كه بدون حضور منوچهر متكي برگزار شد،همچنين گفت:رئيس جمهور قبل از سفر سنگال با منوچهر متکي در رابطه با پايان دوره خدمتي ايشان گفتگو کرده بود ولي آقاي متکي به دليل اينکه تا آخرين لحظه روحيه تلاش و خدمتگزاري را نزد خود حفظ کرده بود به اين ماموريت رفته و کار خود را تا لحظه آخر به نحو احسن به پايان رساند.

وي تصميم پايان دادن به ماموريت متکي را در جريان سفر به سنگال ندانست و گفت: پايان دادن به ماموريت شخصي در جريان يک سفر جنبه اخلاقي ندارد و در دولت نيز بناي ما بر چنين رويکردي نبوده و همه به دنبال مهر و محبت هستيم و جاي آقاي متکي نيز در دولت محفوظ است.

از زمان اعلام بركناري منوچهر متكي از سمت وزارت امور خارجه تاكنون نمايندگان مجلس،رسانه‌ها،كارشناسان سياسي نسبت به بركناري متكي انتقاد كرده‌اند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس