بازدید 13947
۲

دامپزشك، زن نازا را معالجه نكرد!

مرد ميانسال كه خود را پزشك و از نخستين متخصصين طب سوزني كشور معرفي مي‌كرد بدون بررسي اسناد و مدارك پزشكي‌ و وضعيت جسمي‌ام ادعا كرد با چندين جلسه طب سوزني باردار خواهم شد.
کد خبر: ۱۳۶۵۴۸
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۸۹ - ۰۹:۴۰ 18 December 2010
ایران: گروه حوادث زن جوان نازا كه به اميد بچه‌دار شدن به سراغ طب سوزني رفته بود وقتي پي برد پزشك معالجش يك دامپزشك است از او شكايت كرد.

چندي قبل زن جواني با چهره‌اي برافروخته ضمن تسليم شكايتش گفت: «من و شوهرم حدود 10 سال قبل ازدواج كرديم اما در اين سال‌ها وقتي متوجه مشكلات نازايي شدم به پزشكان متخصص مراجعه كردم اما فايده‌ا‌ي نداشت. تا اين‌كه وقتي از دوستان و آشنايانم مطالبي درباره مزاياي طب سوزني شنيدم تصميم گرفتم اين روش را نيز امتحان كنم. بنابراين با وقت قبلي به مطبي در يكي از محله‌هاي شمال شهر مراجعه كردم.

مرد ميانسال كه خود را پزشك و از نخستين متخصصين طب سوزني كشور معرفي مي‌كرد بدون بررسي اسناد و مدارك پزشكي‌ و وضعيت جسمي‌ام ادعا كرد با چندين جلسه طب سوزني باردار خواهم شد.

هر جلسه 12 دقيقه‌اي هم 28 هزار تومان هزينه داشت. در حالي كه تازه درمان را شروع كرده بودم برخلاف انتظارم، پزشك معالج در جلسه سوم مدعي شد كار درمانم را به پايان رسانده و به همين خاطر چند برابر هزينه توافق شده از من پول خواست كه به ناچار پرداختم. اما در حالي كه به هيچ نتيجه‌اي نرسيده بودم به تخصص او مشكوك شده و بلافاصله به جست‌وجو در سايت اينترنتي سازمان نظام پزشكي پرداختم، اما به نتيجه نرسيدم. تا اينكه تلفني پس از بررسي‌ و تماس با مسئولان نظام پزشكي دريافتم اين مرد دامپزشك است كه در زمينه طب سوزني فعاليت دارد. با اطلاع از اين موضوع در حالي كه باورم نمي‌شد من و مردم زيادي اين چنين فريب خورده باشيم اين بار با وزارت بهداشت و درمان تماس گرفتم كه كارشناسان مربوطه گفته‌هاي مسئولان نظام پزشكي را تأييد كردند. حالا هم از دامپزشك متخلف شكايت داشته و درخواست رسيدگي فوري به موضوع را دارم.»

با اعلام شكايت يكي ديگر از بيماران تحقيقات در اين‌باره آغاز و سرانجام مشخص شد كه دامپزشك در سال 1359 از دانشگاه تهران در رشته دامپزشكي فارغ‌التحصيل شده و مدتي در يكي از دانشگاه‌هاي كانادا در رشته طب سوزني به ادامه تحصيل پرداخته است.

سرانجام سال 1382 با مراجعه به كشور بدون دريافت پروانه تأسيس مطب از سازمان نظام پزشكي به فعاليت پرداخته و روزانه چندين ميليون تومان به جيب مي‌زند. اين در حالي است كه از سال 86 مسئولان معاونت سلامت وزارت بهداشت با اطلاع از فعاليت‌هاي غيرقانوني دامپزشك متخلف اعلام كردند كه طب سوزني بايد از سوي پزشكان باليني انجام شود و اين طب نيز تنها در حيطه اختيارات پزشكان است. بنابراين مطب وي براي مدتي پلمب شد و همه مجوزهايي كه در اين خصوص براي وي صادر شده بود لغو گرديد. اما متهم با طرح شكايتي عليه مسئولان وزارت بهداشت و با استناد به اين قانون كه وزارت بهداشت و درمان تنها وظيفه صدور مجوز براي پزشكان را دارد و به هيچ عنوان نمي‌تواند مجوزي را لغو كند حكم تبرئه گرفت.

در حال حاضر رسيدگي به پرونده دامپزشك متخلف همچنان ادامه دارد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۲
بدون شک لازم است که تخلف بررسی شود اما جهت اطلاع دبیران تابناک و خوانندگان به عرض می رساند که طب سوزنی جزو رشته هایی است که ادامه تحصیل کلاسیک در آنها - در همه دنیا - منحصر به پزشکان نیست و بسیاری از افرادی که دارای مدارک لیسانس و بالاتر در یکی از رشته های بیولوژیک باشند می توانند در آن ادامه تحصیل دهند. اصولا برای ادامه تحصیل در بسیاری از رشته های تخصصی علوم پایه، بهداشت، طبهای جایگزین در ایران و حتی برخی رشته های تخصصی انسانی در دیگر کشورها اصولا نیازی به دکترای پزشکی نیست و دکترای عمومی یکی از رشته های مدیکال کافی است.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها