بازدید 28259

عزاداری به سبک اسلام آمریکایی ممنوع!

عزاداری‌ها دو نوع است، یک نوع عزاداری بی خاصیت و صرفاً اشک و داد و شیون است، این دسته عزاداری‌ها، عزاداری به سبک اسلام آمریکایی است و استکبار و صهیونیسم هرگز از آن وحشت ندارند؛ چون خالی از شعور و بصیرت حسینی است.
کد خبر: ۱۳۶۲۱۰
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۸۹ - ۰۹:۱۴ 15 December 2010
  امروز دشمنان، اشک شور و شیون را در میان نسل جوان تشویق و ترغیب می کنند تا از شعور و بصیرت حسینی در عزاداری‌ها دور بمانند؛ بنابراین وظیفه خطیر مبلغان و مداحان در این عرصه حفظ اهداف و آرمان‌های حسینی و ترویج عزاداری همراه با شعور و بصیرت حسینی است.

آنچه در پی می آید، برش‌هایی از گفت وگوی مرکز خبر حوزه با حجت‌الاسلام سید جلال رضوی مهر از اساتید حوزه و مدیر کل اعزام مبلغ و امور دینی سازمان اوقاف است که در آن به ضرورت توجه به اهداف و آرمان‌های اباعبدالله الحسین‌(ع) در عزاداری‌ها و ترویج شعور و بصیرت حسینی در میان نسل جوان پرداخته شده است.

* شیعیان اجازه ندهند آرمان حسینی شهید شود

گرچه اباعبدالله الحسین به ظاهر شهید شد و جسمش مورد ضربات شمشیر و پیکان تیر دشمن قرار گرفت و پیروان ابی سفیان و بنی امیه، حضرت و یاران پاکش را به شهادت رساندند، ولی شیعیان تا امروز اجازه ندادند هدف و آرمان حسینی شهید شود و دستخوش تحریف لفظی و محتوایی قرار گیرد.

* در عزاداری‌ها به بی راهه نرویم!

حقیقتاً وظیفه آحاد جامعه اسلامی به ویژه مبلغان، عالمان دین و مرزبانان عقیدتی، استمرار اهداف قیام حسینی و مکتب عاشورا است، چون مسلماً هدف دشمنان، تحریف عاشورا و به تبع آن تحریف اهداف و آرمان‌های حسینی است و اگر نتوانیم عزاداری‌ها و سوگواری نسل جوان را با اهداف امام حسین‌(ع) منطبق کنیم، قطعاً؛ بی‌راهه رفته ایم.

* کدام عزاداری خوشایند آمریکاست؟!

عزاداری‌ها دو نوع است، یک نوع عزاداری بی خاصیت و صرفاً اشک و داد و شیون است، این دسته عزاداری‌ها، عزاداری به سبک اسلام آمریکایی است و استکبار و صهیونیسم هرگز از آن وحشت ندارند؛ چون خالی از شعور و بصیرت حسینی است.

برخی عزاداری‌ها، با خاصیت است یعنی شور را در کنار شعور دارد، کشته شدن امام حسین‌(ع) را همراه با آرمان حسینی به ترسیم می کشد، این نوع عزاداری‌ها که به برکت انقلاب اسلامی بیشتر مورد توجه ملل مختلف قرار گرفته است می تواند بسیار تاثیرگذار باشد، در عزاداری حقیقی، سیمای امام حسین‌(ع) به مردم شناسانده می شود و به تبع آن مردم به پشتیانی و حمایت از حسین زمان بپا می خیزند و از یزید و یزیدیان دوری می گزینند.

*ویژگی‌های عزاداری با شور و شعور

همین عزاداری با شور و شعور است، که «لبیک یا حسین» آن یعنی مبارزه با فساد و تبعیض و نیز از برکت آن جبهه مقاومت حزب الله لبنان ایجاد می‌گردد، حسین فهمیده‌ها تربیت می‌شود و بصیرت میان خواص و عوام افزایش می‌یابد و امر به معروف و نهی از منکر را در جامعه معنا دار می کند و هدف امام حسین‌(ع) را از بدو حرکت مشخص می کند.

اگر کربلا، «حسینی الحدوث» بود، باید بپذیریم که «زینبی البقا» است، پس باید به پیروی از کاروان اسرای کربلا در هر کوی و برزن با توجه به مقتضیات زمان و مکان به تبیین اهداف عالی عاشورا بپردازیم و سیره اهل بیت‌(ع) را بشناسیم.

* شهادت طلبی جوانان خواب را از چشم یزیدیان ربوده است

اگر شهادت طلبی‌های نسل امروز، خواب را از یزیدیان زمان ربوده، اگر رشادت‌ها و مبارزه‌ها و 8 سال جنگ تحمیلی در جبهه‌ها چنان دشمن را ناتوان کرد که تا ابد در تاریخ ماندگار شده ، به خاطر همین عزاداری‌های با شور و شعور است.

*مبلغان و مداحان اجازه ندهند عاشورا تحریف شود

مبلغان، خطبا، وعاظ، علما و مداحان و همه کسانی که قلم به دست گرفته اند، باید هدف امام حسین‌(ع) را ترسیم کنند و اجازه ندهند دشمنان هدف عاشورا را تحریف کنند و از مسیر اصلی منحرف نمایند.

برخی مداحان به جای این که عجز و ناتوانی را بر اهل بیت‌(ع) تحمیل کنند! از شجاعت و هدفمندی قیام امام بگویند، قیام حسینی، قیامی فرهنگی است و هرگز برای کشورگشایی و دعوای شخصی نبوده و اساساً عاشورا، جنگ همه اسلام در برابر کفر و الحاد و نفاق بوده است.

* با حسین زمان بیعت کنیم

امروز وظیفه داریم، برای این که محتوای تبلیغی را ارتقاء دهیم، از کتب معتبر در منابر استفاده کنیم، قبل از اشک گرفتن، اذهان را جلوتر از اشک‌ها در مسیر اهل بیت‌(ع) قرار دهیم و برای مردم تبیین کنیم؛ زیرا که عزاداری زمانی موثر است که بتوانیم با حسین زمان بیعت و از یزید زمان دل بکنیم و منطق، گفته و نوشته ما قرآن محور باشد و کلمات معصومین‌(ع) را همچون مشعلی ره گشا در مسیر زندگی و آزادگی بدانیم.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان