بازدید 12997

جزئیات نحوه افزایش قیمت آب

در مورد آب الگو این است که اصلاح قیمت آب به گونه ای باشد که افرادی که مصرف آنها در الگوی تعیین شده قرار می گیرد و ماهانه کمتر از 20 متر مکعب مصرف دارند، بیش از 4 تا 5 هزار تومان افزایش قیمت نداشته باشند.
کد خبر: ۱۳۵۴۰۲
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۸۹ - ۱۴:۴۲ 10 December 2010
معاون وزیر نیرو با اعلام جزئیات نحوه افزایش قیمت آب در فاز نخست اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها، تاکید کرد: قبوض آب مشترکانی که در حد الگو مصرف دارند، بیش از 4 تا 5 هزار تومان افزایش نخواهد یافت.

داوود منظور در گفتگو با مهر با تاکید بر اینکه قبوض آب مشترکانی که در حد الگو مصرف دارند بیش از 4 تا 5 هزار تومان افزایش نخواهد یافت، گفت: در مورد آب الگو این است که اصلاح قیمت آب به گونه ای باشد که افرادی که مصرف آنها در الگوی تعیین شده قرار می گیرد و ماهانه کمتر از 20 متر مکعب مصرف دارند، بیش از 4 تا 5 هزار تومان افزایش قیمت نداشته باشند.

معاون وزیر نیرو افزود: همانند گذشته آن دسته از مشترکانی که کمتر از 7 متر مکعب مصرف دارند آبهای رایگان خواهند داشت.

وی با بیان اینکه آب نیز در گام اول اجرای قانون هدفمند کردن یارانه ها افزایش خواهد یافت، تصریح کرد: قیمت آب برای مشترکان آب شهری و روستایی و قیمت خدمات دفع فاضلاب برای تمامی مشترکان افزایش خواهد یافت، البته آب کشاورزی در مرحله اول مشمول تعدیل قیمت نخواهد بود و تنها آب تصفیه شده افزایش قیمت خواهد داشت.

به گفته منظور، قانون هدفمند کردن یارانه ها وزارت نیرو را مکلف کرده است تا قیمت برق، آب و فاضلاب را بر اساس قیمت تمام شده لحاظ کند. اجزای این قیمت تمام شده نیز مشخص است به نحوی که در تعیین قیمت آب بهای مصرفی هر مشترک هزینه های تامین مربوط به سد سازی، هزینه های انتقال آب در شبکه ها و نیز هزینه تصفیه و پمپاژ آب لحاظ شده و بر این اساس قیمت های تمام شده استخراج شده است.

وی ادامه داد: در مرحله اول اجرای قانون هدفمند کردن یارانه ها هدف دولت این نیست که آب را به قیمت تمام شده در اختیار مردم قرار دهد به نحوی که درصدی از این قیمت تمام شده را دریافت خواهد کرد و اصلاح قیمتها در یک بازه زمانی که در قانون مشخص شده است، صورت خواهد گرفت.

معاون وزیر نیرو گفت: هدف این وزارتخانه اصلاح تدریجی قیمتها است و مردم نباید در این مورد نگران باشند؛ چرا که تدابیر به گونه ای اندیشیده شده که آب بها افزایش چندانی برای مشترکانی که الگو را رعایت می کنند نداشته باشد.

به گفته منظور، آنچه که در حال حاضر مشترکان به عنوان آب بها پرداخت می کنند شامل چند جزء است که در قبوض ملاحظه می شود. بر این اساس، یک جزء مربوط به آب بها، جزء دیگر مربوط به جریمه مشترکانی که مازاد الگو مصرف می کنند، جزء سوم تبصره 3 به معنای مشارکت مردم در توسعه طرح های فاضلاب و جزء چهارم تبصره 2 بر اساس قانون مصوب سال 77 است که مبلغی از مصرف کننده برای توسعه طرح های آب دریافت می شود.

وی اظهار داشت: در الگوی جدید اصلاح قیمت ها بنای وزارت نیرو این است که تنها یک عدد را در قبوض منعکس کرده و تمامی اجزای موجود را تجمیع کند. لذا مصرف کنندگان تنها یک متوسط قیمت آب را به ازای هر لیتر مکعب در قبوض خود خواهند دید.

منظور ادامه داد: البته در قالبهای مختلف مصرف متوسط قیمت به صورت تصاعدی بالا می رود و هر چقدر مصرف کننده از پلکانهای بالاتری قرار گیرد و مصارف بیشتری داشته باشد قیمت های بالاتری نیز پرداخت خواهد کرد. وی اظهارداشت: تمامی هزینه های آب در یک رقم تجمیع شده که می تواند برای مشترکان شفافیت ایجاد کند تا یک مشترک بتواند مصرف خود را مدیریت کند.

معاون وزیر نیرو گفت: با شفاف شدن قبوض هر مشترک می تواند به راحتی محاسبه کند که اگر یک متر مکعب مصرف آب مورد نیاز خود را بهینه و صرفه جویی کند چه میزان کاهش رقم پرداختی قبوض را خواهد داشت.

وی ابراز امیدواری کرد: با شفافیتی که وزارت نیرو در تعرفه های آب و درج قیمتها در قبوض آب بها خواهد داشت مردم بتوانند به خوبی مصارف خود را مدیریت کنند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۲۶
لطفا ابتدا کنتورهای مجزا برای(گاز-آب) آپارتمانها تعبیه شود بعد به فکر اجرا و افزایش قیمتها بیافتیم تا از همین ابتدا خانواده هابا هم به اختلاف افتادند
والا در فيش آب بها آپارتمان ما يك سوم مبلغ مربوط به ابها است و مابقي آبونمان فلان و بهمان و تبصره چند و چون است ... خدا به داد برسه بعدن چه شود
بنده در یک خانواده سه نفری و در یک ساختمان 10 واحدی زندگی می کنم ، صبح از ساعت 7 الی 19 من و همسرم و فرزندم در خانه نیستیم ، 6 ساعت را هم برای خواب شب در نظر میگیریم ، میشود 6 ساعت بیداری در خانه ! با توجه به مصرف حد اکثری 7 متر مکعب در ماه ، اشاره شده در بالا که میشود به عبارتی حدود 233 لیتر در روز ، یعنی اگر هرکدام از ما در روز بدون وقفه ساعتی 9/12 لیتر آب مصرف کنیم تازه به سقف الگوی مصرف هم نرسیدیم !!
و باید آب مجانی باشد !!
در صورتی که . . . خودتان بقیه اش را حدث بزنید .
این لیتر مکعب واحداندازه گیری جدیدیه یا قبلا هم بوده؟
...در مرحله اول اجرای قانون هدفمند کردن یارانه ها هدف دولت این نیست که آب را به قیمت تمام شده در اختیار مردم قرار دهد به نحوی که درصدی از این قیمت تمام شده را دریافت خواهد کرد و اصلاح قیمتها در یک بازه زمانی که در قانون مشخص شده است، صورت خواهد گرفت...

پس این افزایش قیمت سوای افزایش آب بها به خاطر قانون هست؟
ایشان درباره کیفیت آب چیزی نگفته اند؟
واقعا که با اینوع اطلاع رسانی ناقص و هر از چندی یک مصاحبه و اعلان اینکه مثلا به چه صورتی مردم باید حساب بکنند وووو... این آقایان اعصاب مردم را به بازی ندانم کاریهای خود گرفته اند ! خوب چرا یکمرتبه و شفاف نمیگویند مثلا چند درصد به مصرف فعلی مردم میخواهند اضافه کنند و اینهمه صغرا و کبرا خواندن نمیخواهد ! من فکر میکنم خودشان هم هنوز نتوانسته اند تصمیم درستی و قطعی اتخاذ کنند و با این نوع مصاحبه ها فقط تنش اضافه قیمت در تمام زمینه ها بوجود میاورند و نگرانی عمومی و بلا تکلیفی برای کل کشور .
مگه آب هم انرزی دارد یا حامل انرژی است؟ آب به بهداشت مردم وابسته است.
آب مخصوص آب پاشی مضر و پر هزینه بر تهران هم مشمول این افزایشها خواهد بود؟؟!!
خودش مي‌شه سالى شصت‌هزار تومان! يعني يارانه‌ى يک نفر و نصفى در ماه.
قبض آب اومده كه آب بها هست 7300 تومان ولي 23000 تومان بايد پرداخت كرد كه 13000 تومان اون تبصره 3 هست. اگه محبت كنن تبصره ها رو حذف و قيمت اب رو 5000 تومان گرون كنن ممنون ميشيم
آیا تعداد افراد خانواده ملاک نمی باشد . کسی که بچه ای ندارد با کسی که دارد الگوی مصرفشان همان 20 متر مکعب در ماه است ؟
لازمست پس از هدفمندي و دريافت هزينه انرژي به قيمت تمام شده(كه چند برابر هزينه متعارف مشابه است و بدليل عدم بهره وري ايرانيان مجبور به پرداخت هزينه مازاد خواهند بود) ساير هزينه هاي مندرج در قبض ها نيز حذف گردند .
معنی شفافیت را فهمیدیم
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها