بازدید 12380

نظرات متفاوت مخاطبان «تابناک» درباره آزمون دوره دکتری

بیشتر کاربران محترم با اقدام وزارت علوم در برگزاري آزمون سراسري دوره دكتري موافق هستند. هر چند اساتيد محترمي كه درباره اين خبر اظهار نظر كرده اند همانند عباسعلي نورا موافق تداوم شيوه كنوني برگزاري امتحان دكتري هستند/ نورا پالايش دانشجويان را در مراحل تحصيلي همچون امتحان جامع و يا آزمون هاي پايان ترم بهترين راه حل براي افزايش كيفيت علمي دانش آموختگان تحصيلات عاليه بر شمرده است كه كمتر از سوي کاربران مورد التفات واقع شده است.
کد خبر: ۱۳۵۱۵۹
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۸۹ - ۱۶:۴۹ 09 December 2010
گفت و گوی عباسعلي نورا با سرويس مجلس «تابناك» كه یکی از مطالب پر بحث بود با چالش هایي در بين کاربران محترم روبرو بود.

به لحاظ آماري درصد بيشتري از بازديدكنندگان با نقطه نظر اين نماينده محترم مجلس مخالف بوده و معتقدند كه در اكثر آزمون هايي كه توسط دانشگاه ها برگزار مي شود، عدالت از سوي اساتيد رعايت نشده است.

« هزاران درود بر اين نماينده كه روي مجلس را سفيد كرد» (حسين طباطبايي) از جمله مطالبي بود كه از سوي مخاطبان در حمايت از ديدگاه هاي اين عضو كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس شوراي اسلامي ابراز شده است.

اما بازديدكننده محترم ديگري به نام ايرج رييسي در جواب وي مي نويسد: گزينش دانشجو براي دكترا ميبايست با معيار علمي صورت بگيرد نه معيارهاي شخصي اساتيد.در كشورهاي پيشرفته به دليل فرهنگ درست اميال شخصي دخيل نيست اما در ايران براي اين كار هنوز زود است نوراي عزيز!!چون همين طورش هم در كنكور كه كتبي و تحت كنترل هست تقلب ميشه نمونه آن آزمون هرسال دستياري!!!

بازديدكننده محترم ديگري نيز با مواضع آقاي نورا موافق است و مي نويسد: عالی بود. وقتی ما به اساتید معتبر خودمان اجازه انتخاب و گزینش نمی دهیم و به کنکور رو می آوریم که اساسا اشتباه است و این نوع پذیرش منسوخ شده است سطح علمی دانشگاه و مملکت پایین می آید. كه اين نقطه نظر دوست عزيز با 84 راي مثبت و 109 راي منفي از سوي ساير بازديدكنندگان روبرو شده است.

بازديدكننده محترم ديگري مي نويسد: من پارسال در آزمون دکترای ریاضی دانشگاه فردوسی مشهد شرکت کردم که دعوت به مصاحبه شدم ولی 3 نفر پذیرفته شدند هر سه از فردوسی.دقیقا این اتفاق در مدرس برای بنده پیش آمد با اظهار تاسف باید بگویم تجربه نشان داد اساتید ما از عهده این کار برنمی ایند. آقای وزیر واقعا ازتون ممنونم. البته من بالاخره امسال قبول شدم. كه با 70 نظر موافق و 64 نظر مخالف مواجه شده است.

حميد بازديدكننده ديگري است كه همان روز اول نظر خود را براي تابناك ارسال نموده است.

اين بازديد كننده محترم می گوید: من دانشجوی سال آخر دکتری هستم و باید عرض کنم بسیاری از جوانان لایق و با سواد به دلیل پارتی بازی و اعمال نظرات شخصی اساتید نتوانستند وارد مقطع دکتری شوند و یکی از شجاعانه ترین تصمیمات وزیر علوم متمرکز کردن پذیرش دانشجوی دکتری و همچنین جذب هیات علمی دانشگاهها بود. من بسیار متاسفم که عرض کنم اساتید ما در اکثر مواقع در جذب دانشجوی دکتری و عضو هیات علمی وجدان خود زیر پا گذاشته و فقط و فقط به روابط و سفارشات توجه میکنند و درود خدا بر وزیر شجاع. اين نظر با 75 نظر موافق و 5 نظر مخالف از سوي ساير دوستان روبرو بوده است.

بازديدكننده ديگري نيز از كانادا سعي كرده است اين موضوع را از ديد ديگري بنگرد و مسايل اقتصادي را مسبب بي هدف شدن دوره هاي تحصيلات تكميلي در كشور ما دانسته است.

بازديدكننده محترم ديگري كه خود را معرفي ننموده است با تشكر از دكتر عباسعلي نورا مي‌نويسد: درود بر دکتر نورا که حرف دل انبوه اساتید را بسیار زیبا بیان کردند. دانشگاه را نمی‌شود سیاسی اداره کرد. اگر خوب بود دانشگاه های هاروارد و آکسفورد و ... زودتر این کار را کرده بودند. استقلال دانشگاه شعار نیست آقای دانشجو.

بازديدكننده محترم ديگري منتقد نقطه نظرات اين استاد دانشگاه است و مي نويسد: من خودم دانشجوی دکتری دانشگاه اصفهان هستم و به نظر بنده این تصمیم یکی از منطقی ترین و هوشمندانه ترین تصمیمات وزارت علوم بوده است. این تصمیم می تواند جلوی بسیاری از اجحافات در حق دانشجویان شایسته را بگیرد. در حال حاضر بسیار سلیقه ای عمل می شود و با توجه به اینکه بسیاری از اساتید حتی قبل از برگزاری جلسه مصاحبه دانشجوی مورد نظر را خود را انتخاب نموده اند پس این طرح جدید حداقل می تواند جلوی برخی از این تبعیضها را بگیرد

بازديدكننده محترم ديگري كه گويا برخي نظراتش قبلا منتشر نشده است، در انتقاد از اين استاد دانشگاه مي نويسد: من به عینه دارم در دانشگاه می بینم که اساتیدی که دارای مدرک دکترا و یا دانشجوی دکترا هستند به مراتب از مدرسینی که مدرک ارشد دارند از سطح علمی پایین تری برخوردارند دلیل:

1- شیوه گزینش غلط
2- سهمیه بندی ها
3- فقدان تخصص کاربردی

در آزمون های هر دانشگاه که می خواهی شرکت کنی متاسفانه نباید بدنبال مطالب روز و تخصصی باشی بلکه باید ببینی که استاد آن درس در دانشگاه مورد نظر کیست و جزوه او را بگردی پیدا کنی. آخه کجای این ارزشیابی علمی است؟

من مخلص همه خانواده های جانبازان ، ایثارگر، شهدا و اسرا هستم و معتقدم به آنها بهترین تسهیلات رفاهی باید اختصاص یابد حتی برایشان کلاس های تقویتی و جبرانی و کنکور برگزار گردد اما درآزمون ها همه بایک نگاه شرکت کنند تا افراد توانمند از گردونه دور نمانند.

هرروزه شاهد عزیمت خیل زیادی از جوانان کشور به اقصی نقاط دنیا هستیم عزیمت هرکدام چه مشکلات و مسائلی برای خانواده ها دارد چه سرمایه هایی که بواسطه این موضوع از کشور خارج می شود و چه بسا دیگر برنگردند. آیا اگر همین امکانات در کشور بود این کار انجام می شود یعنی ما اینقدر از تاجیکستان وارمنستان و بلاروس و... از نظر علمی عقب تریم. چه خوب بود اگر در کشور ما محور همه کارها تخصص بود و آن موقع فقط افراد علاقمند و مستعد تمایل به ادامه تحصیل داشتند و دیگرانی که از توانایی بهره ای نبرده بودندعلیرغم در جیب داشتن مدرک بکارشان نمی آمد.

من می دونم که نظرم را چاپ نمی کنی و از نظرات بالا نیمی از آنها مال خودتان است اما اینها را برای دلخوشی خودم می نویسم و دوباره می نویسم بلکه دلتان به رحم بیاید

در جمع بندي نهايي مي توان اعلام كرد كه اكثر بازديدكنندگان با اقدام وزارت علوم در برگزاري آزمون سراسري دوره دكتري موافق هستند. هر چند اساتيد محترمي كه درباره اين خبر اظهار نظر كرده اند همانند دكتر عباسعلي نورا با موافق تداوم شيوه كنوني برگزاري امتحان دكتري هستند.

لازم به ذكر است دكتر نورا در اظهارات خود پالايش دانشجويان را در مراحل تحصيلي همچون امتحان جامع و يا آزمون هاي پايان ترم بهترين راه حل براي افزايش كيفيت علمي دانش آموختگان تحصيلات عاليه بر شمرده اند كه كمتر از سوي بازديدكنندگان محترم مورد التفات واقع شده است.

اما در پايان ضمن تشكر و سپاس فراوان از شما همراهان گرامي بايد گفت كه، هر چند انتشار تمام نظراتي كه از سوي بزرگواران و شما عزيزان به دست ما مي رسد، وظيفه اي بر گردن ماست، اما لازم به ذكر است حجم بالاي نظرات شما بازديدكنندگان باعث شده تا بعضا در انعكاس هر آنچه براي ما ارسال مي كنيد، دچار مشكل مي شويم.

همچنين لازم به ذكر است به دليل مسايل حقوقي و صد البته اخلاقي از انتشار برخي نظرات كه اتهاماتي را به افراد حقوقي يا حقيقي وارد مي كند، معذوريم و در صورتي اين سرويس مي تواند مطالب شما عزيزان را منتشر كند كه شواهد و مدارك محكمه پسند در دست خبرنگاران محترم باشد.

براي مشاهده كليه نظرات كاربران گرامي درباره ازمون دکتری به صفحه سرویس مجلس تابناک مراجعه شود.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۷۵
اصل و اساس اینه که ما کلا داریم سر ورود به دانشگاه دعوا میکنیم... در صورتی که در هیچ دانشگاه معتبری انقدر برای ورود سخت گیری نمیشه. فقط کافیه دانشجو یه حداقل نیازمندیهای ورود به دوره دکترا رو داشته باشه. اما بعد از ورود با توجه به فرصت سه ماهه ای که بهش داده میشه، اگر تونست طرح تحقیقاتی خودش رو با موفقیت ارائه کنه و نظر گروهی از اساتید رو جلب کنه تازه کاندیدای دوره ی دکترا میشه. یعنی اساسا ورود خیلی سخت نیست بلکه اتمام تحصیل و تحقیقات هستش که سخته و بسیار با کیفیت هم انجام میشه. کاش میتونستیم این مسئله رو درک کنیم
اگه دانشجوی دکترای امروز بی سواد باشد، مشکل در مرحله قبل است که توانسته از سد ارشد رد شود. مگرنه دانشجویان دوره تحصیلات تکمیلی تقریبا در یک سطح هستند. و این که بخواهی 4-5 سال با یک نفر کار علمی کنی شوخی نیس. باید با روحیات هم آشنا باشند تا بتوانند با هم کار کنن. برای همین استاد ترجیه میده دانشجویی را بگیره که رویش شناخت داره و این اصلا چیز بدی نیست.
مشکل الان اینجاس که جو دکترا همه را گرفته.
به جای تغییر روند گزینش بیایید بگوئید این همه دانشجوی دکترا و متقاضی دکترا را می خواهید چکار کنین. چه بازار کاری برای کسی که 11 سال درس خونده دارین که دارین این همه دکترا می گیرید.
چون اونایی که دارن دکترا میخونند اکثرا نا امیدند.
بنده با معدل 18 سال 78 کارشناسی ارشد گرفتم.در 5 دانشگاه بزرگ کشور امتحان دکترا دادم. دانشگاه شیراز ، صنعتی اصفهان ، تهران ، شهید بهشتی در دو دانشگاه اول برای مصاحبه دعوت شدم در تبریز نفر 8 شدم .دانشگاه تهران و شهید بهشتی حتی نتیجه آزمون کتبی را اعلام نکردند. اما جالب است بدانید بدون استثنا قبل از آزمون دانشجویان منتخب دوره دکترا مشخص شده بودند. من تا وقتی خودم این موارد را از نزدیک ندیده بودم باور نمی کردم. از اون موقع دیگه امتحان ندادم چون امتحان دکترا واقعا فورمالیتست و اگر در آزمون کتبی هم قبول بشی تو مصاحبه ردت می کنن. متاسفانه اساتید بزرگوار ما هنوز به آن درجه از تذکیه نفس نرسیدند که بتوان انتخاب دانشجو را به عهده آنان گذاشت. بنظر من امتحان متمرکز بهترین راه است و حتی انجام مصاحبه نیز باید لغو شود یا باید به نوعی متمر کز شود.
اصل مطلب اینه که بابا برای چی سر و دست می شکنید؟ گیرم دکترا قبول شدید! با تبعیض ساختاری برای استخدام چه می کنید. آقای وزیر برای اینهم فکری کرده اند؟
تابناک وجداناً منتشر بنما!
از تابناک واقعا ممنونم که روی این نظرات تاکید کرد. من خودم توی یکی از خبرهای مربوط به دکتری کامنت گذاشتم که چاپ نشد ولی دوباره می نویسم.
من خودم دانشجوی ارشد یکی از دانشگاه های سراسری تهران، رشته مهندسی برق بودم. 2 سال پیش استاد راهنمام با اینکه خودم قصد داشتم سال بعدش امتحان بدم به من پیشنهاد داد که آزمون دکتری رو شرکت کنم و بهم اطمینان داد که اگه مراحل رو طی کنم حتما قبولم.
من رزومه ی خوبی داشتم هم ترجمه هم 3 تا مقاله ISI هم چندیت تا ثبت اختراع .. اطمینانی که استادم داد باعث شد که سراغ هیچ استاد دیگه ای نرم ( چون کاملا رسمه که قبل از گزینش ok رو از یه استاد بگیری! چون خودشون اصلا رزومه رو نگاه نمی کنن) ولی بعد از قبولی توی دو مرحله آزمون با نمره بالا دقیقه 90 کسی رو بجای من برداشت که اصلا توی هیچ کدوم از آزمون ها شرکت نکرده بود !!!!! فقط یه جورایی آقازاده از نوع علمی اش بود!!!!
حالا این نماینده چه جوری بخودش اجازه داده که از این ها دفاع کنه من نمیدونم. استاد هستن که باشن! وقتی راحت حق کشی میکنن و تمام انگیزه آدم واسه ادامه تحصیل تو ایران رو از بین می برند باید هم نشه بهشون اعتماد کرد.
وقتی توی آزمون دکتری که توی یک محیط مثلا کاملا علمی برگزار شده اینقدر پارتی بازی میشه دیگه چه امیدی آدم می تونه به آینده اش تو ایران داشته باشه.
من که از خیر دکتری تو ایران گذشتم ولی به فکر اونایی باشید که هنوزم امیدوارند و می خوان با خیال راحت به علاقه و آرزوشون که همون فعالیت های علمیه برسن.
شیوه کنونی اگر درست اجرا شود شیوه مناسبی است. در نحوه ی گزینش سابق اشکالاتی وجود داشت که از مهمترین آن ها ارتباط با اساتید تاثیر زیادی بر ‍‍پذیرش دانشجویان دکتری داشت ...
با سلام
چند نکته به نظر من در این مورد می رسد:
1- کجای دنیا برای پذیرش دانشجو آنهم در مقطع دکتری آزمون برگزار می کنند؟ این کار باعث بی ارزش شدن دکتری و تبلیغ هر شبه آمادگی های آزمون دکتری می شود.
2- درست است که به سیستم قبلی ایراداتی وارد است اما به چی ایراد وارد نیست. علم و دانش که بساط بازاری نیست که نظر هر کسی در آن وارد باشد.
3- باید راهکاری اندیشید که ولع مدرک گرایی کم شود نه اینکه هر روز تبلیغ مدرک و ... کرد.
4- به جای این همه آزمون سراسری کردن یا سیستم قبلی کردن و هزار جور دانشجو پذیرفتن، باید به فکر کیفیت و ارزشمندی در نظام آموزشی بود.
با ارادت
من اصولا" با گزینش دانشگاه محور موافقم اما نه در ایران. من خود دانشجوی دکترای دانشگاه علامه هستم با هزار زحمت قبول شدم اما پس از قبولی ناگهان در کلاس مشاهده کردیم افراد دیگری نیز در کلاس حضور دارند. شما می گید استادها دخالت می کنند من میگم آش از این هم شور تر است بله این آقایان حتی امتحان هم نداده بودند. چون استلد ها هم شوکه ششده بودند. بعدها مشخص شد با دستور رئیس دانشگاه بدون امتحان وارد دوره دکتری شده اند. مثل: ا. ن در رشته مشاوره . ح . م در رشته حقوق و ... در رشته جامعه شناسی، علوم سیاسی
سلام به تابناک عزیز:
بنده خودم دانشجوی دکترا هستم . مساله رو خوب درک میکنم. آسیبی که برگذاری آزمون دکترا به صورت کنکور دارد بسیار بیشتر از نحوه کنونی جذب دانشجوی دکتراست. زیرا دوباره بحث ارزشیابی تستی میشود و دانشجوی فوق لیسانس بجای مطالعه عمیق و انجام کار علمی به حفظ تست و نکته می پردازد و فرض کنید که در کلاس درس استاد باید نکات تستی رو هم به دانشجوی تحصیلات تکمیلی آموزش بده. اکثر موافقین طرح کنکور دکتری افراد شکست خورده در این آزمون هستند که عمدتا ضعف علمیشون رو با مسایل دیگه قاطی میکنن.قبول دارم که پارتی بازی صورت میگیره اما این خیلی کم است. هیچ وقت استاد ابروی خودش رو برای دانشجو نمیریزه و ملاک حرف بنده این است که همواره در تمام دانشگاه ها بخش قابل توجهی از دانشجویان دکتری از دانشگاه های دیگه قبول می شوند .این بد بینی نسبت به جامعه علمی در خور جامعه فرهنگی مانیست بلاخره این قشر جزه بهترین ها هستند و حرمت این بزرگواران رو باید نگه داشت همان طور که در دین ما نیز احترام به عالم بسیار توصیه شده. از تابناک در خواست میکنم یکی به نعل یکی به میخ نزنه و درج چند نظر غیر کارشناسی اون هم در سطح جامعه آسیب به شکل گیری ینهایی یفرآیند منطقیتر و درستتر آسیب میرسونه
ممنون میشم اگه نظر بنده رو درج بفرمایید.
پاسخ ها
محمد مهدی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۲۷ - ۱۳۸۹/۰۹/۲۰
آقا ایمان یک نظر به همکلاسیهات در دوره دکتری بیانداز بعد راجع به ضعف علمی رد شدگان قضاوت کن در ضمن برخی از همین رد شدگان در دوره دکتری داخل براحتی امتحانات تافل و gmat یا greرا دادند و الان در آمریکا یا کانادا در بهترین دانشگاهها با بورس دانشگاه محل تحصیل مشغول به ادامه تحصیل هستند .اگر میگی دروغ میگم یک سر به آدرس دانشگاهای معتبر دنیا بزن و اسامی دانشجویان ایرانی شاغل به تحصیل را بدون هیچ پرده پوشی یا سانسوری خودت ببین. مصیبت فراتر از اینهاست که دیده میشه
شما ها كجاي كار هستيد؟
بهتر است بحث پيرامون اين موضوع را رها كنيد. دانشگاه ها يكي يكي دارند به پذيرش دانشجوي دكتري به طور مستقل عمل مي كنند. پژوهشگاه علوم انساني، ديروز (پنج شنبه) و امروز جمعه، آزمون دكتري در رشته هاي ادبيات فارسي و علوم انساني را برگزار كرد.
به منطور کاهش اعمال سلیقه ، همانند دوره ارشد و کارشناسی آزمون مبنا باشد
کاش هرچه سریعتر تصمیم گیری کنند و زمان و مواد امتحانی آزمون دکترا را اعلام کنند.
آقا این حرف ها رو ول کنید. اصلا زمان این آزمون و منابع آن مشخص نیست. این ها موضوع اصلی حالا وزارت می خواد چه کار کنه یا نکنه که اونا کارشون رو می کنند!!!!!!!!!!!!!
یکی از دانشگاهها معتبر تهران هم به صورت جدی با این مشکل مواجه شده بود. مسوولین دانشگاه دیدند بعضی ها با نمره علمی بسیار کم قبول می شوند (گاهی صفر) و شرط ورود به آزمون کتبی را داشتن نمره یک آزمون تستی اولیه قرار دادند. بخش قابل توجهی از مشکل حل شد. هم باید از اعمال نظر بیش از اندازه شخصی استاد جلوگیری شود و هم باید نظر او به عنوان کسی که قرار است حدود چهار سال با این دانشجو کار جدی کند مد نظر قرار گیرد
در مقطع دکتری مهم ورود است که فعلا در انحصار آقایان خاصی است امتحان پایان ترم و جامع اصلا شرط خوبی برای محک زدن دانشجویان دکتری نبوده و نیست.
تو را به خدا پيگيري كنيد كه چرا منابع آزمون را اعلام نمي كنند؟ مگه دانشگاه ها از دادن اطلاعيه دكتري منع نشدند؟ چرا آلان دانشگاه تهران آگهي آزمون دكتري داده؟ ما از شهرستانها اگه تو اين آزمون شركت كنيم حداقل 100000 تومان بايد خرج كنيم. معلوم نيست اينجا كي حرف آخر رو ميزنه. دقيقا 2 ماه است كه ميگن هفته بعد منابع اعلام ميشه.
از اجرایی کردن کنکور برای دوره ی دکترا از وزارت علوم ممنون خواهیم شد حداقل بعد از ما افراد با داشتن شرایط برابر گزینش می شوند.من در رشته اقتصاد ورودی 81در دانشگاه شهید بهشتی نفر سوم علمی شدم ولی چون فارغ التحصیل فوق دانشگاه آزاد بودم حتی به مصاحبه دعوت نشدم و شگرد این دانشگاه همیشه این بوده که یا دانشجوهای خودو یا معرفی از ارگانها راپذیرش کند ودر غیر این صورت اعلام می کند افراد نمره حدنصاب را کسب نکردند و خلاص!
خواهشمنديم آزمون دكترا از طريق كنكور سراسري برگزار گردد.دانشگاه فقط دانشجويان خودشان را انتخاب مي كنند.
بالاخره مواد آزمون ها چي شدند ؟!!!
با سلام.
بنده تا کنون چندین بار در آزمونهای دانشگاههای مختلف شرکت کرده ام و هر بار با یک مشکل مشترک روبرو شده ام و آن اینست که سهمیه دانشگاه عملا راه ورود افراد را مسدود می کند. بعنوان مثال در دانشگاه پردیس ....در یکی از رشته ها شرکت کردم ولکن از جمع همه ی شرکت کنندگان فقط سه نفر را می گرفتند : نفر اول از مدرسین و اعضاء گروههای علمی (یا شبیه به این مضمون) نفر دوم سهمیه ایثار گران و نفر آخر هم از لابد از فارغ التحصیلان خودشان. لذا با این رویکرد جدید فکر می کنم بارقه ی امیدی برای ادامه تحصیل ظاهرا شده است
با سلام.
بنده قطعا با نظر وزارت علوم در اين زمينه موافق بوده.تا بتوان جلوي بسياري ازاجحاف ها را گرفت.
شک نیست که آزمون سراسری دکتری برای حذف استقلال علمی دانشگاهها در پذیرش دانشجوی دکتری و الزام به پذیرش دانشجویان فاقد صلاحیت و انتخاب شده توسط برخی نهادها و افراد انجام می شود.
متاسفانه باید عرض کنم از اونجایی که استادان فعلی واقعاً صلاحیت گزینش نداند، ناچار باید به شیوه جدید رو بیاریم. البته این شیوه هم چندان مناسب نیست ولی حداقل میشه انتظار داشت که پارتی بازی و هوای دانشچوی خود را داشتن و سوالات رو از جزوه خود دادن و ... کمتر بشه.
من دو بار به مصاحبه دکترا دعوت شدم و متاسفانه باید بگم که جلسه مصاحبه کاملاً فرمایشی بود و نتیجه مصاحبه هم موجب تعجب خیلی ها شد.
اینکه روش جدید عدالت را تا حدودی اجرا می کند شکی نیست. اساتید گرامی به جای آنکه مخالف طرح باشند سعی کنند دانش خود را اضافه کنند تا از دانشجویان عقب نمانند. در رابطه با روش پذیرش دانشجو دکتری بدون آزمون (استعدادهای درخشان) هنوز تصمیمی گرفته نشده است. این سهمیه را احتمالا به خود اساتید واگذار خواهند کرد تا بر اساس میلشان هر کس را بخواهند قبول کنند!
پيرو صحبت دوست عزيز آقاي حجت تا امتحان 2 الي 3 ماه باعي مونده ولي آقايون هنوز منالع آزمون را مشخص نكرده اند. اين تصميم گيري بهتر بود يا بعد از آزمون امسال اتفاق مي افتاد و يا خيلي وقت پيش. در ضمن به نظر بنده در اين حالت هم امكان اجحاف در حق شركت كننده ها وجود دارد. و اجحاف كننده ها با خيال راحتتر اين كار را خواهند نمود.
اي كاش در اين گيرودار براي تجربه هم ارزش قائل ميشدند خيلي از دوستان با تجربه علاقمند شركت هستند ولي چون سالهاست كه از درس دور بوده اند اين آرزو را به گور ميبرند جاي تاسف است كه فقط يك راه براي ورود است
در شیوه فعلی حق کشی زیاد می شه.به نظر من باید مثل دانشگاههای معتبر دنیا عمل کنیم
مثل قبل باشه خيلي بهتره بازم كنكور؟؟؟؟
گزينش دانشجو توسط اساتيد قطعاً به ميلي شدن انتخاب و ... منجر شده و بيشتر از پيش عدالت نقض مي گردد
امیدوارم زمان امتحان و منابع آن هرچه زودتر اعلام شود.
سلام اينكه داوطلب بهانه قبول نشدنش را به پارتي بازي در دانشگاهي كه در آزمون دكتري آن شركت كرده ميدهد كاملا بي اساس است از اين داوطلبان بخواهيد چقدر درس خوانده ايد كه معترض هستيد اولا در آزمون كتبي كاملا برگها بدون اسم تصحيح مي شوند و استاد اصلا نمي داند كه اين برگه مال كيست و در قسمت مصاحبه و فعاليت هاي آموزشي و پژوهشي كه براساس معدلها و مقالات است كاملا نيز مشخص است و در قسمت مصاحبه نيز بارم بندي است و بطور قاطع اعلام مي كنم كه اگر فرد در امتحان كتبي نمره خوبي بياورد و معدلهاي سه مقطعش نيز خوب باشد و كارنامه پژوهشي اش خوب باشد قطعا قبول مي شود بنده فارغ التحصيل دانشگاه زابل هستم ولي پارسال در آزمون دكتري تهران كتبي قبول شدم و قبل از من هم تعدادي از فارغ التحصيلان اين دانشگاه در دكتري تهران قبول شده اند و اين حق استاد است كه دانشجي دكتري خودش را انتخاب كند چرا كه مي خواهد چهار سال با هم كار كنند اين در حالي است كه وزارت علوم اكنون كه نيمه سوم آذر است هنوز منابع را معرفي نكرده نحوه امتياز دهي نيز مشخص نيست از طرفي قبول شدگان اين آزمون اساتيد آينده دانشگاه ها از بين آنان انتخاب مي شود آيا شيوه تستي مي تواند به بهبود آموزش عالي آين مملكت كمك كند بايستي بدبين نباشيم و از تجربه چند كشور موفق در اين زمينه استفاده كنيم اما آنچه هست اكنون همگي تا اطلاع ثانوي بلاتكليفيم خواهشمنديم معاونين موزشي دانشگاهها با معاون آموزشي وزارت علوم به يك جمع بندي برسند و اين نامه هايي كه در سايت وزارت علوم گذاشته و سه درس را مي خواهد امتحان بگيرد در صورتيكه در رشته ما كه شامل هشت درس است چگونه مي خواهد پنج درس ما را ناديده بگيرد اين ديگه تجربه كجاست.
چرا با مردم بازی می کنيد؟
همه جای دنيا آزمون دکترا را دانشگاه برگزار می کند. من نمی فهمم چرا ما کارها را همیشه چپه انجام می دهيم.
شیوه ی کنونی تا حدی دچر مشکل است ولی راه حل انتخاب شده، راه درستی نیست . بلکه مشکلات جدیدی بوجود می آورد.با این کار ما از چاله درآمده و وارد چاه خواهیم شد.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل